buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą
Strona 1 z 1
Witam, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem madzi i z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba
Jest jeden problem który mnie denerwuje – podczas jazdy przy prędkości od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło. Proszę o pomoc, może ktoś już się spotkał z czymś takim
- Od: 17 kwi 2013, 21:29
- Posty: 6
- Auto: mazda 3, 2,0l benzyna, 2004
koszalmic napisał(a):od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło.
sztygar napisał(a):Prawa piasta do wymianyproblem znika
Czemu od 50km/h ?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jaa mam model z 2004 roku, i akurat wczoraj wymienialem piaste, bo w modelach od 2005 roku mozna wymienic samo lozysko. Oddalem auto do mechanika, bo troche roboty z tym jest ![smutny :(](./images/smilies/smutny.GIF)
-
sztygar
Dość często widzę problemy z łożyskami w M3... Ja wymieniałem w prawym kole w 2011, a w lewym w 2012. Co gorsza, teraz znowu oba (!) łożyska szumią!
Założone były nie byle jakie (KANACO, indeks H13025), więc jest podejrzenie że cała zwrotnica (zwrotnice?!) są zdeformowane i żeby się rzeczywiście pozbyć problemu, to trzeba je wymienić. Koszt już gruby...
Słyszałem opinię że tak szybkie zużywanie łożyska może być spowodowane tym, że jako że łożyska są wprasowywane w zwrotnicę, podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?
Założone były nie byle jakie (KANACO, indeks H13025), więc jest podejrzenie że cała zwrotnica (zwrotnice?!) są zdeformowane i żeby się rzeczywiście pozbyć problemu, to trzeba je wymienić. Koszt już gruby...
Słyszałem opinię że tak szybkie zużywanie łożyska może być spowodowane tym, że jako że łożyska są wprasowywane w zwrotnicę, podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?
- Od: 20 lut 2008, 20:46
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: 3 BK LF (2.0) 2004
MX5 NB 1.8 2000 Miracle
łożysko wyje przy jeździe po łuku , wyje przeciwna strona do łuku
podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?
Sądzę że są one podgrzewane palnikiem propan-butan i w takim przypadku nie ma mowy o odpuszczeniu materiału. Łożyska raczej są pasowane w tolerancji 0,05 – 0,1mm wcisku, więc palnik propanowy wystarcza w zupełności. Bynajmniej ja tak robię i łożysko wpada bez dobijania. Nie wiem jak to robią w aso, czy w innych warsztatach...
Łożyska wprasowuje się bez rozgrzewania zwrotnicy. Warsztaty które posiadają prasy a wiele już takich widziałem maja w komplecie odpowiednie tuleje które służą do wprasowania łożysk w zwrotnice jak i piasty. Ja sam osobiście nie podjąłbym się tego typu działań na zasadzie poddawania zwrotnicy nagrzaniu w celu założenia w nie łożyska. No ale każdy wymienia podzespoły według własnych zasad a ja się trzymam tych które napisałem. pozdrawiam
- Od: 15 lis 2012, 23:51
- Posty: 84
- Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r
szweiki, nie do końca się zgodzę z wprasowaniem łożysk bez podgrzania. Jeżeli wciśniesz łożysko bez podgrzania piasty to może ono pociągnąć za sobą wiór ze scianki materiału i w efekcie dostać się do łożyska jeżeli nie mamy 2RS-a. Podgrzania do 100 stopni materiału metalowego napewno nie uszkodzi jego struktury, to nie amelinium
W rzeczy samej każdy ma swoją technikę![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
W rzeczy samej każdy ma swoją technikę
Dokładnie tak jak piszesz i są różne szkoły. Mnie na kursie a było to niespełna 2 lata temu uczono techniki wprasowywania łożyska na piastę a następnie te elementy w zwrotnicę. Co prawda nie były to samochody osobowe ale piasta jest piastą a zwrotnica zwrotnica . Jest to bardzo dobra metoda jeżeli posiada się do tego odpowiedni sprzęt. No i jeżeli ktoś się do pracy przykłada i wie co robi to są znikome szanse aby coś spartolić. Poniżej filmik z SKF pokazowy z wymiany łożyska metodą wprasowywania. pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=PszZk0eEB8g
http://www.youtube.com/watch?v=PszZk0eEB8g
- Od: 15 lis 2012, 23:51
- Posty: 84
- Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości