buczenie/tarcie przy ruchu kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez koszalmic » 17 kwi 2013, 21:38

Witam, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem madzi i z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba :) Jest jeden problem który mnie denerwuje – podczas jazdy przy prędkości od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło. Proszę o pomoc, może ktoś już się spotkał z czymś takim
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 21:29
Posty: 6
Auto: mazda 3, 2,0l benzyna, 2004

Postprzez Bonek87 » 17 kwi 2013, 22:20

Może to łożysko ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Postprzez sztygar » 18 kwi 2013, 06:21

Prawa piasta do wymiany :) problem znika :P
sztygar
 

Postprzez widmo82 » 18 kwi 2013, 08:31

koszalmic napisał(a):od ok 50 km/h (przy 120 km/h również) przy ruchu kierownicą w lewo coś buczy, tak jakby tarło.

sztygar napisał(a):Prawa piasta do wymiany :) problem znika :P

Czemu od 50km/h ?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez koszalmic » 18 kwi 2013, 09:12

nie wiem czemu akurat 50 ale tak od ok tego się zaczyna. jak jadę wolniej to tarcia nie ma
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 21:29
Posty: 6
Auto: mazda 3, 2,0l benzyna, 2004

Postprzez Bonek87 » 18 kwi 2013, 10:28

U mnie akurat od 70 było to słychac , w twoim przypadku bedzie własnie cała piasta do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2012, 00:43
Posty: 56
Skąd: Chorzów
Auto: Było
Mazda 3 BK 1.6 MZR Z6 2005

Jest
Mazda 3 BL
2009r.
2.2 150KM –> 190KM
MZR-CD

Postprzez koszalmic » 18 kwi 2013, 11:00

ok dzięki

Dopisano 18 kwi 2013, 16:25:

Moglibyście opisać jak to wymienić? Jeżeli nie jest to jakoś bardzo skomplikowane to chciałbym sam to zrobić
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 21:29
Posty: 6
Auto: mazda 3, 2,0l benzyna, 2004

Postprzez sztygar » 18 kwi 2013, 19:10

Jaa mam model z 2004 roku, i akurat wczoraj wymienialem piaste, bo w modelach od 2005 roku mozna wymienic samo lozysko. Oddalem auto do mechanika, bo troche roboty z tym jest :(
sztygar
 

Postprzez remi00 » 19 kwi 2013, 08:42

Dość często widzę problemy z łożyskami w M3... Ja wymieniałem w prawym kole w 2011, a w lewym w 2012. Co gorsza, teraz znowu oba (!) łożyska szumią!

Założone były nie byle jakie (KANACO, indeks H13025), więc jest podejrzenie że cała zwrotnica (zwrotnice?!) są zdeformowane i żeby się rzeczywiście pozbyć problemu, to trzeba je wymienić. Koszt już gruby...
Słyszałem opinię że tak szybkie zużywanie łożyska może być spowodowane tym, że jako że łożyska są wprasowywane w zwrotnicę, podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 20:46
Posty: 12
Skąd: Kraków
Auto: 3 BK LF (2.0) 2004
MX5 NB 1.8 2000 Miracle

Postprzez marcin255 » 19 kwi 2013, 08:48

łożysko wyje przy jeździe po łuku , wyje przeciwna strona do łuku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez iwon44 » 19 kwi 2013, 20:16

podgrzewa się te elementy i jeśli się za bardzo nagrzeje, to zwrotnica może się odkształcić. Może to ktoś potwierdzić?


Sądzę że są one podgrzewane palnikiem propan-butan i w takim przypadku nie ma mowy o odpuszczeniu materiału. Łożyska raczej są pasowane w tolerancji 0,05 – 0,1mm wcisku, więc palnik propanowy wystarcza w zupełności. Bynajmniej ja tak robię i łożysko wpada bez dobijania. Nie wiem jak to robią w aso, czy w innych warsztatach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez szweiki » 19 kwi 2013, 21:01

Łożyska wprasowuje się bez rozgrzewania zwrotnicy. Warsztaty które posiadają prasy a wiele już takich widziałem maja w komplecie odpowiednie tuleje które służą do wprasowania łożysk w zwrotnice jak i piasty. Ja sam osobiście nie podjąłbym się tego typu działań na zasadzie poddawania zwrotnicy nagrzaniu w celu założenia w nie łożyska. No ale każdy wymienia podzespoły według własnych zasad a ja się trzymam tych które napisałem. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez iwon44 » 19 kwi 2013, 21:34

szweiki, nie do końca się zgodzę z wprasowaniem łożysk bez podgrzania. Jeżeli wciśniesz łożysko bez podgrzania piasty to może ono pociągnąć za sobą wiór ze scianki materiału i w efekcie dostać się do łożyska jeżeli nie mamy 2RS-a. Podgrzania do 100 stopni materiału metalowego napewno nie uszkodzi jego struktury, to nie amelinium :D
W rzeczy samej każdy ma swoją technikę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez szweiki » 19 kwi 2013, 21:54

Dokładnie tak jak piszesz i są różne szkoły. Mnie na kursie a było to niespełna 2 lata temu uczono techniki wprasowywania łożyska na piastę a następnie te elementy w zwrotnicę. Co prawda nie były to samochody osobowe ale piasta jest piastą a zwrotnica zwrotnica . Jest to bardzo dobra metoda jeżeli posiada się do tego odpowiedni sprzęt. No i jeżeli ktoś się do pracy przykłada i wie co robi to są znikome szanse aby coś spartolić. Poniżej filmik z SKF pokazowy z wymiany łożyska metodą wprasowywania. pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=PszZk0eEB8g
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323