Łożyska kół tylnych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gigi_ » 12 paź 2012, 12:09

Dabi napisał(a):I tak było oryginalna piasta cała się nie przydała ( nie potrzebny wydatek) rzeczywiście nie odbijały klocki i było tarcie cały czas i dochodziły piski, dźwięki


A co było przyczyną i jak sobie z tym poradziłeś jeśli można wiedzieć? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Dabi » 12 paź 2012, 12:34

Odstawiłem samochód do starego mechanika, powidział że tłoczki, czy to cylinderki nie odbijały( na mechanice się nie znam aby działało dobrze) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Gigi_ » 12 paź 2012, 13:04

Bo miałem też podejrzenia u siebie i tak z ciekawości ;) Pewnie regeneracja wchodziła w grę albo samo przeczyszczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Dabi » 15 paź 2012, 21:01

Jeżeli ktoś szuka oryginalnej tylnej piasty, mam na sprzedaż za godziwe pieniążki ( niestety w sklepie zwrotu mi nie przyjęli ) oczywiście fakturka wszystko jak należy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez Arash » 11 lis 2012, 22:15

Mibay napisał(a):prosta i łatwa dla człowieka który to już robił, trzeba naprawdę troche czasu na to poświęcić


Jeżeli mam komplet łożysko z piastą (przód):
1. to muszę odkręcać zwrotnicę z zawieszenia i następnie piastę z zwrotnicy,
2. czy jest możliwość wyciągnięcia piasty z łożyskiem bez odkręcania zwrtonicy od zawieszenia?
Chodzi mi o to czy trzeba odkręcać zwrotnicę od zawieszenia.

Piasta jest mocowana tą zabezpieczającą nakrętką czy jeszcze innymi śrubami?

Do wymiany piasty z łożyskiem:
1. odkręcić koło
2. odkręcić nakrętke zabezpieczającą
3. zdjąć zacisk
4. zdjąc tarcza + osłona
5. ?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez tradeitdamn » 20 lis 2012, 13:52

marcin255 napisał(a):koszt Piasta + łożysko to 450 ori na allegro

koszt oryginalnej piasty na allegro to 550zł, łozysko ori to 450zł. ale to cena do wersji po lifcie '2006 z ABS
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez widmo82 » 4 mar 2013, 19:50

Szperając na ruskim forum trafiłem na taką fotorelację wiec pomyślalem ze moze komuś się przyda kiedyś więc wklejam link: http://www.m3club.ru/forum/topic107786.html
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bea » 22 mar 2013, 21:19

Proszę o pomoc. Panowie mechanicy wymienili mi łożyska i pojawił się problem. Gdy ruszam jest ok., ale po przekroczeniu 40km/h zaczyna migać kontrola trakcji, samochód zwalnia, nie chce jechać. Wyłączyłam kontrolę trakcji i jest "niby ok." bo problem nie rozwiązany. Poza tym jest przekłamanie w prędkości samochodu, prędkościomierz wskazuje 100 km/h gdy jadę 85. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 20:28
Posty: 4
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: MAZDA 3 TOP SPORT 2,0 BENZYNA 2005

Postprzez cbr » 23 mar 2013, 16:56

1. Sprawdź wtyczki przy czujnikach abs'u. Przeczyść je,
2. Licznik zawsze przekłamuje, do tego ważny jest rozmiar koła/profil opony.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Bea » 28 mar 2013, 10:41

Dzięki, pojadę po świętach do innego serwisu, bo obecny mechanik skapitulował. Komputer pokazuje przy ruszaniu 4tys. km/h, dlatego włącza się system DSC i nikt z kim rozmawiałam nie wie co robić. Dodam, że łożysko po wymianie którego wystąpiły te objawy zostało zastąpione nowym. A poprawy żadnej. :(
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 20:28
Posty: 4
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: MAZDA 3 TOP SPORT 2,0 BENZYNA 2005

Postprzez lukaszm » 28 mar 2013, 11:33

a czujnik ABS wymienili jak wymieniali łożysko czy przełożyli ten stary?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Bea » 3 kwi 2013, 17:34

Wymienili dwukrotnie. jestem po wizycie na Buraczanej we Wrocławiu. Podłączyli do komputera i nic nie pokazuje. Podczas jazdy jak wyżej. <płacze> Nie mam pojęcia co robić, lub gdzie szukać pomocy.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2013, 20:28
Posty: 4
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: MAZDA 3 TOP SPORT 2,0 BENZYNA 2005

Postprzez lukaszm » 13 cze 2013, 12:29

Chciałbym kupić w końcu łożysko z piastą mam do wyboru firmy:
GSP za 199zł (z czujnikiem ABS)
JAPAN OEM – 299zł (bez czujnika ABS – jego cena to 299zł)
JPN – 350zł (z czujnikiem ABS)
OE MAZDA – 589zł (sklepik klubowy BBM2-26-15XB kosztuje 583 zł. bez czujnika ABS)
NTN-SNR 418 zł. (bez czujnika ABS)



czy ktoś używa/używał łożysk z piastą którejś tych firm? Jak wygląda sprawa jakości czy długo wytrzymują?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 13 cze 2013, 19:45

nie lepiej samo łożysko ?
Ostatnio edytowano 13 cze 2013, 20:28 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdublowany post
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 13 cze 2013, 20:27

Marcin ale w tylnych kołach jest łożysko z piastą podobno do wymiany. czy się mylę? Natomiast w przednich można wymienić samo łożysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 13 cze 2013, 20:43

niby podają

VKBA 6801Zestaw łożysk koła
Producent: SKF
Opis: Zestaw łożyska koła MAZDA 3 (BK14) 1.4,1.6,1.6 DI Turbo,2.0,2.0 MZR-CD,2.3 MPS,2.3 MZR,2.3 MZR Sport; 3 sedan (BK12) 1.6,1.6 D


Nazwa: Piasta koła SKF VKBA 6801
Średnica flanszy [mm]: 142
Ilość szpilek: 5
do roku prod.: 2008.11
Strona zabudowy: oś tylna
Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez beny1984 » 13 cze 2013, 20:47

Wydaje mi się, że MAZDA Corp. przewiduje wymianę tylnej piasty wraz z łożyskiem i występuje to jako kompletna część.
Załączniki
wheel hub component.png
7 – wheel hub component
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez marcin255 » 13 cze 2013, 20:49

beny1984 napisał(a):Wydaje mi się, że MAZDA Corp. przewiduje wymianę tylnej piasty wraz z łożyskiem i występuje to jako kompletna część.


tak samo jak wahacze :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 13 cze 2013, 20:51

W każdym zapytaniu do sklepu podałem VIN więc chyba dobrze sprawdzili


Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez beny1984 » 13 cze 2013, 20:53

Znam temat..."wahacz przedni wymieniać razem z tulejami w komplecie"...hehe. Ale swoją drogą nie wiem czy jest możliwość prawidłowego nabicia łożysk do tylnych piast i czy to cenowo sie opyli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323