Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
a ja uważam że to wina klocków i tyle!
pojawiło mi sie to 2 lata temu toczenie nie pomagało załozyłem klocki oryginał uzywane i ustało,
klocki się zuzyły kupilem nowe iiiiiii po 2tys. km wibracje.
kupiłem więc nowe tarcze ATE (bo tamte juz były zjechane trochę,były przecież juz toczone) 2 tys. km i znowu to samo – klocki kupiłem tanie jakieś badziewie i jestem wk....y bo musze kupić jeszcze raz klocki
dodam ze drgania sa zależne od siły nacisku na hamulec i wystepuja tylko przy lekkim naciśnieciu a mocniej juz nie
dziwne nie?
ale raz już to przerobilem więc jestem pewien na 99%
kolega w octawii miał to samo więc cos musi w tym być
pozdrawiam
pojawiło mi sie to 2 lata temu toczenie nie pomagało załozyłem klocki oryginał uzywane i ustało,
klocki się zuzyły kupilem nowe iiiiiii po 2tys. km wibracje.
kupiłem więc nowe tarcze ATE (bo tamte juz były zjechane trochę,były przecież juz toczone) 2 tys. km i znowu to samo – klocki kupiłem tanie jakieś badziewie i jestem wk....y bo musze kupić jeszcze raz klocki
dodam ze drgania sa zależne od siły nacisku na hamulec i wystepuja tylko przy lekkim naciśnieciu a mocniej juz nie
dziwne nie?
ale raz już to przerobilem więc jestem pewien na 99%
kolega w octawii miał to samo więc cos musi w tym być
pozdrawiam
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Hej,
Wymieniłem amory przednie z łożyskami amortyzatorów + kompletem gum, końcówki drążków i dalej stuka, wg mechaników zawieszenie jest ok. A ja słyszę głuche stukanie. Mam przejechane 115 tys.
Może mieliście podobny przypadek.
Wymieniłem amory przednie z łożyskami amortyzatorów + kompletem gum, końcówki drążków i dalej stuka, wg mechaników zawieszenie jest ok. A ja słyszę głuche stukanie. Mam przejechane 115 tys.
Może mieliście podobny przypadek.
przy przyśpieszaniu, hamowaniu, na zakrętach, zawsze? ta sama częstotliwość? skąd dochodzi? na postoju też stuka? zależy od prędkości? od obrotów?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
No tak... głuche stukanie słychać raczej przy małej prędkości podczas przejeżdżania przez poprzeczne pęknięcia w jezdni, dylatacjach na mostach, lub przy przejeżdżaniu po płytach betonowych. Jest wyraźnie zlokalizowane z prawej i lewej strony o równym natężeniu
Sprawdz przekladnie i gumy stabilizatora one czesto daja taki efekt.
Można wymienić samą tuleję wahacza z przodu. Tydzień temu wymieniałem lewą tuleję wahacza i oba przednie amortyzatory u mechanika, który zajmuje się zawieszeniami, amortyzatorami itp. Koszt tulei nie był mały bo około 150 zł/szt.
- Od: 16 kwi 2010, 18:59
- Posty: 15
- Auto: Mazda 3 hatchback 2004 r.
1.6 CiTd 132 KM Y6 (PSA)
Podłączę się pod temat wahacza, ale zapytam o tylne. Ile tulei trzeba wymienić w jednym tylnym wahaczu?
Byłem dziś u mechanika na przeglądzie zawieszenia i powiedział mi, że mam do wymiany tuleje wahacza z tyłu i jak już wymieniać to najlepiej wszystkie za jednym razem. Zapytałem ile ich wszystkich będzie to wyliczył mi 12
Byłem dziś u mechanika na przeglądzie zawieszenia i powiedział mi, że mam do wymiany tuleje wahacza z tyłu i jak już wymieniać to najlepiej wszystkie za jednym razem. Zapytałem ile ich wszystkich będzie to wyliczył mi 12
Też robię wszystko u HubertaU mechanika w Lublinie na Hajdowskiej. Już po operacji. Wszystko jak na razie cacy
Polecam pozdrawiam,
Zaczynam ten wątek, aby wszystkim zaoszczędzić nie potrzebnego zakupu i straconego czasu...
Od momentu kiedy kupiłem samochód z tylnej części samochodu dochodził metaliczny dźwięk – jakby uderzenie młotka o młotek. Ten dźwięk był wyłącznie na zewnątrz, więc w środku mi za bardzo nie przeszkadzał. Wypatroszyłem cały tył, gdyż byłem przekonany że coś w bagażniku – nie pomogło! Mazda ma przejechane 145 tysiaków, więc pomyślałem sobie czas na amorki – cały zestaw z założeniem na obie osie to bagatela 800 zł (amorki Kayaba). Zadowolony (mimo wydatku) wyjechałem na ulicę i moja radość trwała do momentu otworzenia okna – dźwięk cały czas był:(Moim następnym tropem były osłony plastikowe cylindra amortyzatora – są szersze od amorka i się obijają. Dźwięk nie był jakby taki, ale podobny – lepsza diagnoza taka, niż żadna;) Mały tuning osłony i gotowe! Czar prysł...znów wali, szczególnie na tzw. kocich łbach. Samochód trafił na szarpak – diagnoza była bolesna!! Okazało się że całe tylne wahacze do wymiany. Koszty astronomiczne...w oryginale lepiej nie mówić (nie wiem czy w 5000 by się zmieściło).
Dzisiaj zostały zakupione części za 1840 zł (same śruby to blisko 300 zł), do tego robocizna 700 + 150 geometria i 2 dni w warsztacie – masakra!!
Dodam jeszcze że kilka miesięcy wcześniej umarły wahacze przednie – dzięki (prawdopodobnie) naszym drogom i zabójczych cen części stanę się niedługo bankrutem:–/
Łączę z Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie.
Od momentu kiedy kupiłem samochód z tylnej części samochodu dochodził metaliczny dźwięk – jakby uderzenie młotka o młotek. Ten dźwięk był wyłącznie na zewnątrz, więc w środku mi za bardzo nie przeszkadzał. Wypatroszyłem cały tył, gdyż byłem przekonany że coś w bagażniku – nie pomogło! Mazda ma przejechane 145 tysiaków, więc pomyślałem sobie czas na amorki – cały zestaw z założeniem na obie osie to bagatela 800 zł (amorki Kayaba). Zadowolony (mimo wydatku) wyjechałem na ulicę i moja radość trwała do momentu otworzenia okna – dźwięk cały czas był:(Moim następnym tropem były osłony plastikowe cylindra amortyzatora – są szersze od amorka i się obijają. Dźwięk nie był jakby taki, ale podobny – lepsza diagnoza taka, niż żadna;) Mały tuning osłony i gotowe! Czar prysł...znów wali, szczególnie na tzw. kocich łbach. Samochód trafił na szarpak – diagnoza była bolesna!! Okazało się że całe tylne wahacze do wymiany. Koszty astronomiczne...w oryginale lepiej nie mówić (nie wiem czy w 5000 by się zmieściło).
Dzisiaj zostały zakupione części za 1840 zł (same śruby to blisko 300 zł), do tego robocizna 700 + 150 geometria i 2 dni w warsztacie – masakra!!
Dodam jeszcze że kilka miesięcy wcześniej umarły wahacze przednie – dzięki (prawdopodobnie) naszym drogom i zabójczych cen części stanę się niedługo bankrutem:–/
Łączę z Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie.
- Od: 11 gru 2010, 22:46
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.
Pytałem w innym wątku odnośnie tylnych wahaczy bo mam do wymiany tuleje. Nie wszystkie, ale mechanik mi powiedział, że jak już się brać za wymianę to wszystkie razem bo szkoda tylko roboty, a za jakiś czas mogą paść następne i kolejny koszt samej wymiany. Krzyknął mi 400zł robocizna i tuleje, a wszystkich jest podobno 12. Czy faktycznie, aż tyle ich będzie?
Nie chce Cie wprowadzać w błąd, bo aż tak biegły w tych tematach nie jestem :–/ Wiem jedynie że jest to wielowahaczowe zawieszenie, które wbrew pozorom składa się z mnóstwa części. Mi pokazywano te części na rysunku i było ich naprawdę sporo:–/ Myślę że Cie nie świruje i zasada w takim przypadku jest jedna – jeżeli chcesz zrobić to dobrze, to zrób jak należy – drożej, ale Polak czasem lubi dwa razy płacić za to samo. Ja się z tym zgodziłem no i płacę i płaczę:–/ Do tego dochodzi pracochłonna robota, bo przynajmniej w moim przypadku trzeba całą belkę zwalić i prawdopodobnie wszystkie śruby będą zapieczone, więc trzeba będzie je ciąć – stąd dodatkowa robota i niemały koszt tych z pozoru zwykłych śrub za niezwykłe pieniądze. Gdzieś mam rysunek tego zawieszenia, więc jak znajdę to podeślę – może samemu Ci się uda zlukać na tych rysunkach;)
- Od: 11 gru 2010, 22:46
- Posty: 18
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 1.6 DI Turbo 109 km Sedan 2005 r.
Dominooo napisał(a):Pytałem w innym wątku odnośnie tylnych wahaczy bo mam do wymiany tuleje
Dominooo napisał(a):a wszystkich jest podobno 12
Tak czytałem, i chyba przyznam rację temu mechanikowi, 2 tuleje na wahaczu poprzecznym, 2 na wzdłużnym + 2 na wózku, oczywiście po jednej stronie. Czyli łącznie 12, jednak nie jestem pewien czy dobrze opisuje wahacze wzdłużny/poprzeczny. bo z tego co wiem mazda 3 nie ma szczególnie z tyłu wielowahaczowego zawieszenia. Ale mimo wszystko ilość tulei metalowo gumowych by się zgadzała.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
dahu napisał(a):jest to wielowahaczowe zawieszenie
Nie jest to wielo wahaczowe zawieszenie.
dahu napisał(a):trzeba całą belkę zwalić i prawdopodobnie wszystkie śruby będą zapieczone
Nie masz belki tylko tzw wózek, a co do śrub , u mnie kilka zardzewiałych można było odkręcić lekko. jedynie te od ustawienia geometrii/mimośrodu dały rade ukręcić dobry klucz.
Ostatnio edytowano 16 lip 2011, 00:24 przez Blumek, łącznie edytowano 1 raz
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości