Witam.
jestem posiadaczem mazda 3 1.6 turbo diesla z 2005r. mam taki problem ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo to zaczyna sie swiecic kontrolka ''check engine''.zaczelo dziac sie tak kolo miesiaca temu gdy bylem w dosc dlugiej podruzy po polsce i na dodatek zaczol wyciekac jakis plyn(nie mam pojecia jaki to plyn i skad wyciekal naszczescie wyciek plynu znikl gdy przyjechalem do domu ale swiecaca kontrolka dalej swieci) powie mi ktos czemu tak sie dzieje????
Kontrolka Check Engine – winny czujnik stopu
Strona 1 z 1
Wyciek pewnie znikł gdyż .... wyciekło wszystko co było. Nie jestem pewien i nie chcę wprowadzać Cię w błąd ale sprzęgło jest chyba hydrauliczne i to moż być powodem. Warto najpierw sprawdzić wszystkie poziomy płynów a jak to nie pomoże to pozostaje podłączenie pod komputer, a on Ci prawde powie. Pzdr.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany (tak jak np. olej w skrzyni biegów). Pewnie musiałby to ocenić jakiś fachowiec. Sprawdź czy wyciek nastąpił w okolicy sprzęgło-skrzynia biegów. A czy jest jakaś zauważalna różnica przy wciskaniu sprzęgła i wrzucaniu biegów?
bylem dzis u fachowca sie pytac co sie dzieje i on popatrzyl i powiedzial ze to jest tylko jakis blad w komputerze i trzeba jechac zeby sprawdzic i usunac te blędy(koszt 50zł). powiedzial zebym odłaczyl na 10 min minusową kleme od akumulatora i moze przestanie sie tak dziac ale zrobilem tak i dalej to samo czyli musze jechac jak majszybciej na komputer... a wracajac do Twojego pytanie Tolek to nie ma zadniej różnicy przy wciskaniu i wrzucaniu biegów wszystko dziala tak jak dzialalo...
- Od: 22 sie 2009, 17:40
- Posty: 7
- Skąd: Męcina Wielka/Gorlice
- Auto: Mazda 3
1.6 Mz-CD
109KM
Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany
płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowego
misiekwaw napisał(a):Tolek napisał(a):Oskar idąc dalej Twoim tropem i zakładając, że miałem rację pisząc, że sprzęgło jest hydrauliczne, to czy nie jest tak, że poprostu nie ma zbiorniczka do uzupełniania płynu, a jest on fabrycznie gdzieś nalany
płyn o którym mówisz znajdziesz w zbiorniczku płynu hamulcowegobo w układach z hydraulicznym sprzęgłem wykorzysytwany jest płyn hamulcowy z układu hamulcowego
Dokladnie ...
Nastepnym razem powachaj jak plyn smierdzi z papierka nie palca ...
Moze masz klime I to co ci wycieklo to woda
oskar1566 napisał(a):dzis bylem u mechanika na komputerze i okazało się ze to jest wina włącznika światła stopu. teraz trzeba tylko czekac na nowy wlacznik z serwisu. wie ktos ile moze taki wlacznik kosztowac???
hehe prawie jak w Octavii


w Skodzie włącznik kosztował o ile dobrze pamietam 78zł z wymianą w ASO, ciekawe jak to będzie wyglądało w przypadku 3ki
Bo tam w przypadku silników diesla kontrolka świec pełni wszystkie funkcje check engine. W benzynowej, przy takiej awarii, zapaliła by się kontrolka EPC.misiekwaw napisał(a):hehe prawie jak w Octaviipadał wyłącznik stopu a zaświecała się kontrolka świec żarowych
Takie małe OT.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości