Xenon – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam mazdowiczów.
Walczę z jednym problemem już długo i nie mogę sobie z nim poradzić.
Problem polega na starcie jednego ksenonu. Raz wystartuje raz nie.
Przetwornice sprawdzone, żarniki sprawdzone.
Pozostaje gniazdo żadnika lub co ostatnio stwierdziłem manetka od świateł.
Gdy zostawiam manetkę skręconą na off to po przekręceniu kluczyka żarnik się zaświeci zawsze, gdy na auto muszę kilka razy skręcić do pozycji i spowrotem do auto aby wystartował.
Widziałem że kilka osób miało podobny problem ale to było gniazdo d2s podobno się odkształca.
Jak zabrać się do wymiany manetki i czy są może jeszcze jakieś inne opcje uszkodzenia.
Walczę z jednym problemem już długo i nie mogę sobie z nim poradzić.
Problem polega na starcie jednego ksenonu. Raz wystartuje raz nie.
Przetwornice sprawdzone, żarniki sprawdzone.
Pozostaje gniazdo żadnika lub co ostatnio stwierdziłem manetka od świateł.
Gdy zostawiam manetkę skręconą na off to po przekręceniu kluczyka żarnik się zaświeci zawsze, gdy na auto muszę kilka razy skręcić do pozycji i spowrotem do auto aby wystartował.
Widziałem że kilka osób miało podobny problem ale to było gniazdo d2s podobno się odkształca.
Jak zabrać się do wymiany manetki i czy są może jeszcze jakieś inne opcje uszkodzenia.
- Od: 27 mar 2013, 07:55
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 BK 2.0 110KW Sedan 2004r
manetka " odpala " chyba oba na raz , jest jeszcze starter-zapłonnik do sprawdzenia , zamień startery i zobaczysz
ps. jakby co to mam taki starter na zbyciu
ps. jakby co to mam taki starter na zbyciu
starter czyli gniazdko które łączy się kabelkim z przetwornicą z jednej strony, a z drugiej strony z żarnikiem d2s?
ile byś sobie za takie coś liczył? przetwornica jest u mnie ta sterszego typu większa z żółtą naklejką ale ni wiem czy to ma znaczenie bo chyba wtyczki są takie same w przetwornicach od tego startera
ile byś sobie za takie coś liczył? przetwornica jest u mnie ta sterszego typu większa z żółtą naklejką ale ni wiem czy to ma znaczenie bo chyba wtyczki są takie same w przetwornicach od tego startera
- Od: 27 mar 2013, 07:55
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 BK 2.0 110KW Sedan 2004r
WITAM KOLEDZY
otoz mam problem z xenonami w mazda 3 1.6d 2005r
problem jest taki
-przestal mi swiecic lewy xenon niby ok zdaza sie, zarnik zmieniony na drugi i nie dziala wiec przetwornica zamowilem druga, wsadzilem i zonk nie swieci dalej co gorsza przelozylem przetwornice z prawej lampy i teraz wogle nie swieca mi xenony
zauwazylem rose na kloszu od srodka
panowie pomozcie
otoz mam problem z xenonami w mazda 3 1.6d 2005r
problem jest taki
-przestal mi swiecic lewy xenon niby ok zdaza sie, zarnik zmieniony na drugi i nie dziala wiec przetwornica zamowilem druga, wsadzilem i zonk nie swieci dalej co gorsza przelozylem przetwornice z prawej lampy i teraz wogle nie swieca mi xenony
zauwazylem rose na kloszu od srodka
panowie pomozcie
- Od: 7 paź 2013, 20:42
- Posty: 15
- Skąd: suwałki
- Auto: mazda 3 1.6d 2005r
lukasz208 napisał(a):koniec mojego tematu sam sobie poradzilem
Miło byłoby gdybyś napisał jak rozwiązałeś problem dla potomnych. Pozdrawiam
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
wsumie nic tragicznego nie stało się
w lampie była wilgoć, skropliła się na przetwornice i ja spaliła, zarazem bezpiecznik pod schowkiem od strony pasażera. Zamieniłem przetwornice stronami i wtedy spaliło drug bezpiecznik. Po wymianie przetwornicy i bezpieczników wszystko wróciło do normy.
Radze wybrać przetwornicę i dobrze zabezpieczyć wtyczkę która wychodzi od żarnika
Pozdrawiam
w lampie była wilgoć, skropliła się na przetwornice i ja spaliła, zarazem bezpiecznik pod schowkiem od strony pasażera. Zamieniłem przetwornice stronami i wtedy spaliło drug bezpiecznik. Po wymianie przetwornicy i bezpieczników wszystko wróciło do normy.
Radze wybrać przetwornicę i dobrze zabezpieczyć wtyczkę która wychodzi od żarnika
Pozdrawiam
- Od: 7 paź 2013, 20:42
- Posty: 15
- Skąd: suwałki
- Auto: mazda 3 1.6d 2005r
Jestem właśnie po wymianie Xenon-ów.
Dodatki taki mały opis a później wrzucę parę zdjęć.
Aby zdjąć zderzak trzeba:
– odkręcić po 2 spinki w nadkolu, od strony zderzaka
– wszystkie spinki od spodu zderzaka
– po 1 śrubie na rogu zderzaka. Trzeba odchylić nadkole i zobaczymy śrubę M8 ale ją można też odkręcić za pomocą krzyżaka
– jeszcze 2 śruby i 2 spinki pod maska , które trzymają od góry zderzak.Aby zdjąć owe spinki trzeba zdjąć tzw. odbój. Następnie śrubokrętem płaskim podnieść spinkę ze środka.
– aby odpiąć wężyk od spryskiwaczy reflektorów trzeba przed trójnkiem wysunąć zabezpieczenie i zsunąć wężyk
– i pozostają już nam wtyczki od halogenów i czyjnika powietrza (chyba, jak źle to niech ktoś mnie poprawi)
Mamy teraz zdjęty zderzak.
Aby zdemontować reflektor należy:
– zdjąć spinkę która trzyma reflektor i znajduje się na błotnku
– 2 śruby po rogach M10
– 1 śruba na środku od spodu – śrubokręt krzyżakowy.
Możemy teraz wymienić nasze Xenon-y.
Nastała jasność !!. Kupiłem D2S Philips białe.
Jeżeli pomoże mi ktoś później to można zrobić z tego FotoRelację
Dodatki taki mały opis a później wrzucę parę zdjęć.
Aby zdjąć zderzak trzeba:
– odkręcić po 2 spinki w nadkolu, od strony zderzaka
– wszystkie spinki od spodu zderzaka
– po 1 śrubie na rogu zderzaka. Trzeba odchylić nadkole i zobaczymy śrubę M8 ale ją można też odkręcić za pomocą krzyżaka
– jeszcze 2 śruby i 2 spinki pod maska , które trzymają od góry zderzak.Aby zdjąć owe spinki trzeba zdjąć tzw. odbój. Następnie śrubokrętem płaskim podnieść spinkę ze środka.
– aby odpiąć wężyk od spryskiwaczy reflektorów trzeba przed trójnkiem wysunąć zabezpieczenie i zsunąć wężyk
– i pozostają już nam wtyczki od halogenów i czyjnika powietrza (chyba, jak źle to niech ktoś mnie poprawi)
Mamy teraz zdjęty zderzak.
Aby zdemontować reflektor należy:
– zdjąć spinkę która trzyma reflektor i znajduje się na błotnku
– 2 śruby po rogach M10
– 1 śruba na środku od spodu – śrubokręt krzyżakowy.
Możemy teraz wymienić nasze Xenon-y.
Nastała jasność !!. Kupiłem D2S Philips białe.
Jeżeli pomoże mi ktoś później to można zrobić z tego FotoRelację
-
Paweł_Radom
Cześć
Dzisiaj z rana odpalam auto, przekręcam manetkę, prawy zaskoczył a lewy dosyć niemrawo pobłyskując załączył się na przepiękny różowy kolor
Żarnik do wymiany?
Da radę to samemu zrobić? Ten od strony kierowcy.
Patrzyłem w manual, ale straszą, że to wysokie napięcie i lepiej samemu nie dotykać.
Dzisiaj z rana odpalam auto, przekręcam manetkę, prawy zaskoczył a lewy dosyć niemrawo pobłyskując załączył się na przepiękny różowy kolor
Żarnik do wymiany?
Da radę to samemu zrobić? Ten od strony kierowcy.
Patrzyłem w manual, ale straszą, że to wysokie napięcie i lepiej samemu nie dotykać.
Nic się nie stanie. Odłącz aku, odkręć zderzak, nie musisz demontować całego wystarczy odkręcić przednią dolną osłonę silnika i śrubkę, którą przykręcony jest zderzak do błotnika oraz przednie śrubki od lampy. Wtedy powinien odejść Ci zderzak z jednej strony. Potem wystarczy go odchylić i będziesz miał dostęp do śrubek ślizgu, który trzyma lampę. Poodłączaj wszystkie kostki biegnace do lampy i to w zasadzie tyle Ja sam wymieniałem przetwornicę i zaoszczędziłem tym samym 70 zł, które chciał skasować za to mechanik Należy też sprawdzić w jakim stanie jest uszczelka, która jest pomiędzy przetwornicą a obudową lampy. ja musiałem swoją wymienić – koszt w ASO 42 zł za kawałeczek pianki
Witam ! Mam problem z xenonami w mazdzie 3 05r. jakiś czas temu wymieniłem 1 przetwornice druga była sprawna a na czasie wymieniłem również żarówki. Dziś zapaliłem silnik i okazało się że nie świeci mi ani lewy ani prawy xenon. Wszystkie inne światła świecą. Czyżby znowu przetwornice do wymiany? czy może coś innego proszę o pomoc!
- Od: 8 gru 2014, 21:58
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2005r silnik 2.0 moc 150KM
sygoo sprawdź na poczatek bezpieczniki F60 i F61 jeśli dobre, to sprawdź czy po włączeniu świateł mijania masz na nich 12v, jeśli nie ma to trzba przyjrzeć się skrzynce bezpieczników a dokładniej przekaźnikowi odpowiedzialnemu za światła mijania, bo rozumiem, że światła drogowe działają bez zmian?
Bezpieczniki są w dwóch miejscach. Pod maską i w kabinie.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: sebek-71 i 14 gości