M3 Drgania nadwozia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dawid.9s » 13 gru 2014, 17:17

Witam,

borykam się z problemem drgań jakie przenoszą się na nadwozie na postoju (bieg jałowy).
Drgania w przeciągu pół roku się nasiliły.
Przepustnica czysta (czyściłem). OBROTY stoją równiutko w miejscu.

Mimo to, buda drga. Gdy fotel pasażera jest wolny to czuć i widać ewidentnie że zagłówek drga. Wibracje czuć też na kierownicy. Drążek zmiany biegów NIE drga.
Ostatnio zauważyłem nawet że gdy stanę przy ścianie z zapalonymi reflektorami to delikatnie drga strumień światła z lewego reflektora.

Dodatkowo borykam się z problemem szarpnięcia budą podczas odpalania i ostatnio słyszę podczas ruszania metaliczne stuki z prawej strony (jakby coś luźnego latało/blacha).
Patrzyliśmy z kolegą z forum pod auto i wygląda jakby wibracja przenosiła się na sprężarkę klimatyzacji która obija się o osłonę pod silnikiem!

Może to jednak poduchy ?
Czy te objawy wskazują na poduszkę pod akumulatorem? Ktoś miał podobne obawy?
Może inna poduszka silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 13 gru 2014, 17:45

za szarpnięcie przy ruszaniu odpowiada tylna – łatwa do sprawdzenia , prawa też jest widoczna mozna spojrzeć , moja była całkiem rozwulkanizowana
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dawid.9s » 13 gru 2014, 17:53

Tylną widać od dołu ? Oglądałem ją i wygląda ok, guma cała i kształt też wygląda na ok.

Czy chodzi o tą MZM-3RR1 ?

Obrazek
Ostatnio edytowano 14 gru 2014, 11:30 przez dawid.9s, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 13 gru 2014, 18:21

mzm3rr1 , generalnie skoro silnik pracuje równo to musi być to któraś poduszka
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dawid.9s » 14 gru 2014, 11:31

marcin jak się do niej dobrać najszybciej? Żeby ocenić pewnie muszę ją wykręcić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez marcin255 » 14 gru 2014, 11:35

wystarczy podnieść auto do tej MZM 3RR1
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dawid.9s » 14 gru 2014, 12:02

Widzę że dostępne tylko YAMATO i TED-GUM...
Czyli nie specjalnie. Z YAMATO bywa różnie (jak trafisz..) a TED-GUM ktoś stosował ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez dawid.9s » 14 lut 2015, 14:29

Witam,
w końcu znalazłem czas i mimo zimy zająłem się drganiem nadwozia na porządnie. Wymienione zostały dwie poduszki. Boczna łapa od strony pasażera i dolna tylna.
Jak się okazało wymiana dolnej wyeliminowała "skoki" silnika, silnik siedzi sztywno jak wpadam w nierówność to nie czuć już że osobno wpadają koła osobno silnik. Jednak drgania pozostały.
Dopiero po wymianie "łapy" tej bocznej olejowej poduchy, drgania ustały, silnik się już nie kołysze w zakętach, nic nie stuka od strony pasażera (dodatkowo przymocowana osłona silnika), na jałowym buda nie drga jak wcześniej. Przy gaszeniu również nie trzęsie budą jak wcześniej.

Jedyny minimalny wstrząs odbiegający od normy pozostał podczas odpalania ALE też nie zawsze.
Podejrzewam że to kwestia wymiany poduchy pod akumulatorem albo faktycznie ten typ tak ma xD

Nowa poduszka: TED-GUM

Dla zobrazowania stanu poduchy od strony pasażera zdjęcia poniżej. Dodam że oleju już nie było, warto zwrócić uwagę na pęknięcie obudowy poduchy.
Obrazek
Owe pęknięcie:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez polburger » 18 lut 2015, 21:14

Moge prosic o dokladne numery czesci zamiennych obydwu poduszek oraz producenta?
Podczas wymiany trzeba bylo jakos silnik podeprzec czy mozna tez bez?
Wymiana poduszki prawej gornej wydaje sie mniej skomplikowana, mozna to potwierdzic?
Dojscie do poduszki dolnej tylnej jest dobre?
Wymiana poduszki pod akumulatorem zostala nie wykonana z uwagi na trudnosc dojscia?

Ogolnie super opis wymiany i dzieki za pomoc która przysłuży sie zapewne dużej ilości użytkowników tego forum!!!

Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi!
Początkujący
 
Od: 7 lip 2014, 15:35
Posty: 13
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 2005
[Z6]
Mazda 6 KOMBI (GJ) 2.0 2013 165 KM

Postprzez kropek101 » 18 lut 2015, 22:03

Do tej poduszki olejowej niestety musisz jakoś lekko podnieś silnik lub zabezpieczyć aby nie opadł .
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dawid.9s » 19 lut 2015, 12:28

Moge prosic o dokladne numery czesci zamiennych obydwu poduszek oraz producenta?

Oznaczenie poduszek jest wyżej w poście.
Co do zamienników które ja wsadziłem to:
TED00390514 – boczna poducha
TED00391640 – tylna (Dolna) poducha

Podczas wymiany trzeba bylo jakos silnik podeprzec czy mozna tez bez?
Wymiana poduszki prawej gornej wydaje sie mniej skomplikowana, mozna to potwierdzic? Dojscie do poduszki dolnej tylnej jest dobre?


Sam tego nie robiłem – brak kanału. Tyle że mechanicy zrobili to w 3-4h.

Wymiana poduszki pod akumulatorem zostala nie wykonana z uwagi na trudnosc dojscia?


Szczerze to nie, po prostu wymieniałem po kolei aby sprawdzić która była powodem "dolegliwości pacjentki". Fakt że tę pod akumulatorem też wymienię jak będzie cieplej bo podobno wymiana jest prosta.

Ogolnie super opis wymiany i dzieki za pomoc która przysłuży sie zapewne dużej ilości użytkowników tego forum!!!]


O to w tym chodzi, mnie naprowadzili inni :P jak pomogłem to rewelacja. Powodzenia !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez polburger » 19 lut 2015, 17:14

Dzieki za odpowiedzi! :) Moja mazda ma prawie 250 000 km, wiec nie wiem czy warto wymieniac te poduszki, choc ta od pasazera to juz widac cala jest z oleju a zawsze mnie dziwilo, z czego to :)

Juz mam nowa pompe wody jeszcze nie wymieniona i takze lozyska alternatora chce wymienic.. do tego prawy slizg z przodu... tylko czasu brak :) A to kiedy tam jeszcze te poduszki... ale najwazniejsze ze sa informacje, czesci i checi, czas powinien sie kiedys znalejsc :)

Pozdrawiam!

P.S.1: Po zdjeciach uwazacie ze poduszka padla i olej sie wylal?
P.S.2: Jako ze nie chce otwierac nowego posta, moja mazdzia bierze ostatnio troszke oleju, pomimo ze miska olejowa byla na nowo uszczelniana i jest szczelna, a uszczelnka na gorze przy zaworach takze byla wiymieniala jakos 4 miesiace temu... jakies inne pomysly grzie ten olej moze sie tracic?
Załączniki
20150219_184001.jpg
20150219_184246.jpg
20150219_184134.jpg
Początkujący
 
Od: 7 lip 2014, 15:35
Posty: 13
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 2005
[Z6]
Mazda 6 KOMBI (GJ) 2.0 2013 165 KM

Postprzez dawid.9s » 22 lut 2015, 13:51

Co do poduchy ciężko powiedzieć, wygląda na spoconą. Poza tym jeżeli jest oryginalna i masz przebieg około 250 tysięcy to dobrze mu zrobisz jak wymienisz bo spotkałem się z kilkoma opiniami że ta poducha pada :P
Jeżeli obroty Ci stoją równo i trzepie buda to pewnie któraś poducha, zresztą czuć różnicę przy zmianie biegów i przyspieszaniu.

Ja pojeździłem na nowych dwóch poduchach 800 km i dochodzę do wniosku że tę pod aku też trzeba sprawdzić bo po "ułożeniu się" silnika, czasami trzepie przy odpalaniu.

Podsumowując: jeżeli objaw jest minimalny to olej sprawę nie pakuj się w koszta, bo uważam że jak już trzeba to wymienić wszystkie poduszki. :)

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez polburger » 24 lut 2015, 18:12

Nio jak juz zaczne to bede wymienial pojedynczo :) tylko nie wiem czy dodatkowe koszty na wszystkie poduszki sa tego warte
Początkujący
 
Od: 7 lip 2014, 15:35
Posty: 13
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 2005
[Z6]
Mazda 6 KOMBI (GJ) 2.0 2013 165 KM

Postprzez dawid.9s » 26 lut 2015, 20:49

Jak lubisz mieć idealnie zrobione to warto. Ja pominąłem tą pod aku, było super przez 500 km.
Później zaczęło się głuche stukanie przy zmianie biegów oraz stukanie pod maską od strony kierowcy podczas rozruchu silnika.
Mechanicy nie wiedzą...
Zobaczymy co będzie po wymianie tej poduchy. Mam nadzieje że w końcu będzie spokój bo powoli tracę przyjemność z jeżdżenia Mazdą...
(nie spodziewałem się że kiedykolwiek to napiszę :D)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez Vindic » 27 lut 2015, 05:07

Kiedyś w innym aucie też miałem problem z drżeniem budy, po wymianie dwóch poduszek w środku zapanowała cisza i harmonia :)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:59
Posty: 48
Skąd: Poznań / Milton Keynes
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323