
Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny
Jaki płyn chłodniczy polecacie?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Odgrzewam – zamierzam wymienić płyn w układzie chłodzenia. Nie wiem co jest zalane, ale i tak będę spuszczał do 0 i zalewał nowy (zerknę czy jest na korku naklejka FL-22 później).
Mam pytanie – piszecie o ori płynie FL-22 oraz o Prestone. A czy ktoś używa / używał Dynagelu? Zawsze wydawało mi się, że jest on dosyć popularny – używałem go w Hondzie i wielu znajomych także go używa.
Proszę o jakieś uwagi i opinie. Cenowo oczywiście wychodzi taniej niż FL-22, ale przy częstszej wymianie się skompensuje, więc tu akurat bez różnicy. Natomiast jest o wiele łatwiej dostępny.
Dopisano 11 mar 2015, 22:51:
Mam jeszcze jedno pytanie – wertowałem forum – ten temat też i było wyżej foto, gdzie znajduje się korek spustowy w chłodnicy, ale padło
Ma ktoś foto lub opisze gdzie go szukać. Pewnie bym znalazł, ale wole zaoszczędzić czas 
Dopisano 12 mar 2015, 09:09:
Dodam, że chodzi mi o chłodnicę w mojej M3 (1.6 MZR) – chyba, że w jest tak jak w Y6 (z fotorelacji), ale różnica w ilości potrzebnego do zalania płynu chłodniczego zdaje się mówić, że układ jest inny.
Mam pytanie – piszecie o ori płynie FL-22 oraz o Prestone. A czy ktoś używa / używał Dynagelu? Zawsze wydawało mi się, że jest on dosyć popularny – używałem go w Hondzie i wielu znajomych także go używa.
Proszę o jakieś uwagi i opinie. Cenowo oczywiście wychodzi taniej niż FL-22, ale przy częstszej wymianie się skompensuje, więc tu akurat bez różnicy. Natomiast jest o wiele łatwiej dostępny.
Dopisano 11 mar 2015, 22:51:
Mam jeszcze jedno pytanie – wertowałem forum – ten temat też i było wyżej foto, gdzie znajduje się korek spustowy w chłodnicy, ale padło
Dopisano 12 mar 2015, 09:09:
Dodam, że chodzi mi o chłodnicę w mojej M3 (1.6 MZR) – chyba, że w jest tak jak w Y6 (z fotorelacji), ale różnica w ilości potrzebnego do zalania płynu chłodniczego zdaje się mówić, że układ jest inny.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Widzę, że piszecie o ilościach czynnika chłodzącego jakie Wam "weszły" do układu:
M3 1.6 MZR
M3 1.6 MZ-CD
Tymczasem instrukcja z DE jaką posiadam do swojej M3 podaje:
I teraz moje pytanie – skąd takie rozbieżności? Czy sądzicie, iż było to spowodowane tym, że nie cały czynnik schodzi z układu i jednak coś pozostaje?
Mam M3 1.6 MZR. Jest to dla mnie ważne z tego tytułu, że przymierzam się do wymiany i nie wiem czy wystarczy jak zaopatrzę się w jeden 5 litrowy pojemnik chłodziwa czy muszę kupić dwa.
yezior napisał(a):BTW, do mojej M3 weszło ok. 4,5l FL22 bez płukania układu.
M3 1.6 MZR
JURO napisał(a):do mojej weszło bez płukania ponad 6 litrów, wszystko odpowietrzone, jeszcze sprawdzę po dłuższej jeździe
M3 1.6 MZ-CD
Tymczasem instrukcja z DE jaką posiadam do swojej M3 podaje:
Benzyna = 6,0 l
Diesel = 9,0 l
I teraz moje pytanie – skąd takie rozbieżności? Czy sądzicie, iż było to spowodowane tym, że nie cały czynnik schodzi z układu i jednak coś pozostaje?
Mam M3 1.6 MZR. Jest to dla mnie ważne z tego tytułu, że przymierzam się do wymiany i nie wiem czy wystarczy jak zaopatrzę się w jeden 5 litrowy pojemnik chłodziwa czy muszę kupić dwa.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
No to niedobrze – bo nie wiem jaki mam płyn...
Czy FL-22 można "dolać" do każdego chłodziwa jakie jest w układzie czy nie?
Wedle tego co przytoczył yezior wychodzi, że tak – pytanie czy tylko po płukance czy nie robiąc jej także?
Drugie pytanie – jakie są różnice w układzie chłodzenia między MZR a MZ-CD? Silnik inny, pojemność układu inna...
Dopisano 12 mar 2015, 16:40:
OT: kropek101 gdzieś tak pociskał Mazdą i ile tam się udało wykręcić – było 200? (awatar)
Czy FL-22 można "dolać" do każdego chłodziwa jakie jest w układzie czy nie?
Wedle tego co przytoczył yezior wychodzi, że tak – pytanie czy tylko po płukance czy nie robiąc jej także?
Drugie pytanie – jakie są różnice w układzie chłodzenia między MZR a MZ-CD? Silnik inny, pojemność układu inna...
Dopisano 12 mar 2015, 16:40:
OT: kropek101 gdzieś tak pociskał Mazdą i ile tam się udało wykręcić – było 200? (awatar)
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Obojętnie czy zrobisz płukankę czy nie i tak tyle samo zejdzie korkiem w chłodnicy.
Jeśli chcesz mieć czysty układ kup płukankę albo wodę destylowaną bo nią rozcieńcza się koncentrat.
Spuść przez korek w chłodnicy stary płyn zalej wodą destylowaną i czekaj aż silnik się zagrzeje tak aby krążyło wszystko na dużym obiegu. Powtórz operację jeszcze raz i zalej koncentratem. Będziesz miał pewność że wypłukałeś układ.
Co do awatara Autostrada A1
Jeśli chcesz mieć czysty układ kup płukankę albo wodę destylowaną bo nią rozcieńcza się koncentrat.
Spuść przez korek w chłodnicy stary płyn zalej wodą destylowaną i czekaj aż silnik się zagrzeje tak aby krążyło wszystko na dużym obiegu. Powtórz operację jeszcze raz i zalej koncentratem. Będziesz miał pewność że wypłukałeś układ.
Co do awatara Autostrada A1
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Obojętnie czy zrobisz płukankę czy nie i tak tyle samo zejdzie korkiem w chłodnicy.
Rozumiem – a ma znaczenie – że tak powiem – pozycja w jakiej stoi samochód (chodzi mi tu o poziom bądź jakieś nachylenie)?
Bo jeśli dobrze zrozumiałem to wypływ cieczy z układu ma charakter czysto grawitacyjny, a więc to co znajduje się "wyżej" niż korek wyleci i już, tak? Coś jednak zostanie...
kropek101 napisał(a):Jeśli chcesz mieć czysty układ kup płukankę albo wodę destylowaną bo nią rozcieńcza się koncentrat.
Spuść przez korek w chłodnicy stary płyn zalej wodą destylowaną i czekaj aż silnik się zagrzeje tak aby krążyło wszystko na dużym obiegu. Powtórz operację jeszcze raz i zalej koncentratem. Będziesz miał pewność że wypłukałeś układ.
No właśnie wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem – szczególnie, że nie mam pewności jaki płyn obecnie jest zalany. Gdzie powinna znajdować się jakaś nalepka informacyjna?
kropek101 napisał(a):Co do awatara Autostrada A1
Spoko – jasne
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Różnica w poziomowaniu nie ma tu znaczącego wpływu. musiał byś chyba dostać się do pompy cieczy żeby zeszło wszystko z bloku silnika.
Niestety w układzie zostaje coś około połowy chłodziwa
Dopisano 13 mar 2015, 21:30:
Informacja chyba tylko w książce serwisowej instrukcji auta.
Zazwyczaj kupuje się według koloru ja miałem zielony i zielonym zalałem
Niestety w układzie zostaje coś około połowy chłodziwa
Dopisano 13 mar 2015, 21:30:
Informacja chyba tylko w książce serwisowej instrukcji auta.
Zazwyczaj kupuje się według koloru ja miałem zielony i zielonym zalałem
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Różnica w poziomowaniu nie ma tu znaczącego wpływu. musiał byś chyba dostać się do pompy cieczy żeby zeszło wszystko z bloku silnika.
Niestety w układzie zostaje coś około połowy chłodziwa
No pewnie wielkiego nie ma. Rozbierać nie mam zamiaru – z resztą spuszczenie całej cieczy to nie wszystko, ważniejsze płukanie.
kropek101 napisał(a):Informacja chyba tylko w książce serwisowej instrukcji auta.
Zazwyczaj kupuje się według koloru ja miałem zielony i zielonym zalałem
No właśnie zawsze się dobiera po kolorze, ale tutaj widziałem, że niektórzy pisali, iż fabrycznie są 2 płyny – jedni dostali taki, drudzy inny.
U mnie był zmieniany – poprzedni właściciel się szarpnął w 2011 roku, ale chce mimo to zmienić dla świętego spokoju. Niestety szanowni serwismani w Reichu raczyli jedynie wpisać "Kuhlmittel wechseln" i jakieś numerki... może ktoś rozszyfruje
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Cześć , przeszukałem już sporo tematów ale nie natrafiłem na to ile nasze Madzie przyjmą płynu chłodniczego ? Bardzo mi zależy na czasie bo nie wiem ile kupić.
Proszę o odpowiedź tutaj bądz na PW a temat można skasować jeśli nie potrzebny będzie.
Dzięki
Proszę o odpowiedź tutaj bądz na PW a temat można skasować jeśli nie potrzebny będzie.
Dzięki
Cześć , mam do was pytanie. Chcę zabrać się płukanie układu w weekend i mam pytanie. Czy jak opisywaliście spuszczając stary płyn potem zalewam preparatem i dolewam wody , następnie spuszczam to wszystko i płuczę czystą wodą i znowu ją spuszczam. I tutaj moje pytanie czy po spuszczeniu tej wody wystarczy zalać tylko płyn ( wybrałem Preston) i będzie ok? czy pozostałość wody w układzie wymiesza się z płynem i w zimę będzie ok czy należy to inaczej zrobić?
Pozostałość wymiesza się ale musisz lac koncentrat inaczej jak zalejesz układ gotowym płynem rozcienczysz go i ci zamarznie w zimie.
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Hej wszystkim!
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 BK 2005. Chciałem uzupełnić płyn i takie coś jest pod korkiem.
Nie mam pojęcia jak to zdjąć, bo ani drgnie. Informacji w internecie też o tym nie potrafiłem znaleźć.
Please help!
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 BK 2005. Chciałem uzupełnić płyn i takie coś jest pod korkiem.
Nie mam pojęcia jak to zdjąć, bo ani drgnie. Informacji w internecie też o tym nie potrafiłem znaleźć.
Please help!
Ostatnio edytowano 14 lip 2015, 17:45 przez Hwang, łącznie edytowano 2 razy
-
Hwang
wygląda tak, jak by pękł Ci w/od zakrętki "moduł" awaryjnego zrzutu za dużego ciśnienia w układzie chłodzenia..
wyciągnij/wykręć pozostałość i nowy 'korek' trzeba zakupić..
wyciągnij/wykręć pozostałość i nowy 'korek' trzeba zakupić..
Dla mnie jest to część nakrętki. Spróbuj to mocniej wyciągnąć, możliwe że oring mocno trzyma na średnicy i dlatego lekko nie wychodzi. Pryśnij delikatnie jakimś smarem w sprayu, wd40 pomiędzy ten czarny kołnierz, złap za niego, nawet kombinerkami lekko i wyciągaj raz z jednej, raz z drugiej.
Taka moja wersja, ale może jest to coś innego, cholera wie co, to ktoś inny się wypowie. \
Generalnie ja po wykręceniu nakrętki, nie mam takiego dziadostwa.
Taka moja wersja, ale może jest to coś innego, cholera wie co, to ktoś inny się wypowie. \
Generalnie ja po wykręceniu nakrętki, nie mam takiego dziadostwa.
To jednak część tego kurka, bo znalazłem foto:

Spróbuję wd-40 i metody brute force
Dzięki za odpowiedzi!

Spróbuję wd-40 i metody brute force
Dzięki za odpowiedzi!
-
Hwang
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości