Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
rambo1968 napisał(a):No to sie najezdziles tysiac kilometrow az sprawozdanie z jazdy napisal
Nie rozumiem tej złośliwości.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Dziękujemy za Twoje wrażenia, doklejam do wątku o opiniach o Mazdzie 3.
pawelek32 napisał(a):jeśli trzeba byłoby wybierać to ważniejsze są ksenony czy klimatyzacja automatyczna?
Odpowiedź poznasz wysyłając pustego SMSa na 7233 (koszt 3PLN + VAT).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Odpowiedź poznasz wysyłając pustego SMSa na 7233 (koszt 3PLN + VAT).
To żeś mu pomógł...
Jesli chodzi o zapytanie to.... te dwie opcje zazwyczaj idą w parze, jesli nie to brałbym Xeny, widoczność stawiam nad funkcjonalność... klime manual i tak bedziesz mial w kazdej 3.
pawelek32 napisał(a):jeśli trzeba byłoby wybierać to ważniejsze są ksenony czy klimatyzacja automatyczna?
Chociaż ta automatyczna klima w Maździe do zbyt udanych nie należy, to jeśli musiałbym wybierać, to wolałbym mieć właśnie ją niż ksenon. Aut.AC nie daje sobie rady zimą – są spore wahania temperatury, latem są mniej odczuwalne, bardziej przeszkadza słońce które przypieka przez szyby.
Ja na początku z ksenonem miałem problem – lampy obniżały się, ale po jakiś 3-4 m-cach uspokoiło się, teraz mam trochę niezgodnie z przepisami – tj. podniesione ponad dozwolony max i jakoś to świeci tj. dobrze oświetla pobocza przed samochodem (nawet na zgodnym z przepisami ustawieniu) i jest przyzwoicie jeśli chodzi o dal. Przy przepisowej wysokości kiepsko świeci w dal.
Ogólnie zwykła lampa z przeciwmgłowymi będzie świecić niewiele gorzej (jeśli w ogóle gorzej), tyle że będzie "żółta", a nie "biała", a aut.klima przydaje się cały czas.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
No to Pawełku masz dwie różne opinie ....
ja z Ksenami nie mam problemu, i nie zgodzę sie z tym ze świecą tak samo jak halogenowe światła, jakby tak było to by nikt nie wymyślał coraz to nowszego oświetlania używanego w pojazdach, ja tam widzę ogromne różnice szczególnie w zupełnych ciemnościach.
Oczywiście Pawle nie musisz sie sugerować naszymi opiniami bo jak widzisz niektórzy narzekają na kseny z powodu jakies tam awarii.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ja z Ksenami nie mam problemu, i nie zgodzę sie z tym ze świecą tak samo jak halogenowe światła, jakby tak było to by nikt nie wymyślał coraz to nowszego oświetlania używanego w pojazdach, ja tam widzę ogromne różnice szczególnie w zupełnych ciemnościach.
Oczywiście Pawle nie musisz sie sugerować naszymi opiniami bo jak widzisz niektórzy narzekają na kseny z powodu jakies tam awarii.
CezaR83, wiesz, ustawiony niezgodnie z przepisami (za wysoko) ksenon w mojej Maździe świeci około 70% w dal tego co w pełni zgodnie z przepisami ustawiony ksenon u mojego ojca, a ojciec już klika lat swój samochód ma – więc stąd moja niezbyt jego wysoka ocena. A jak u siebie miałem zgodnie z przepisami to świecił mi 2x bliżej. Do tego brak dynamicznej korekty wysokości w Maździe 
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
No ale właśnie chodzi o to w xenach i autopoziomowaniem ze maja nie oślepiać jadących z naprzeciwka, do dali masz światła drogowe, wiec ustawienie xenów jak u Ciebie moze Cie drogo kosztować jak będzie jechała drogówka z naprzeciwka! ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ostatnio edytowano 20 sty 2009, 14:46 przez CezaR83, łącznie edytowano 2 razy
CezaR83 napisał(a):To żeś mu pomógł...
Jakie pytanie, taka odpowiedź.
Taka sama by była moja odpowiedź na pytanie "ruda czy brunetka"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
dzięki za opinie.
chciałbym ksenony, ale jak pisałem ciężko będzie dorwać auto w nie wyposażone.
na 100% musi być 2,0 benzyna, sedan, skrzynia manualna, wersja EU no i chociaż, żeby były el szyby, bo widzę, że sporo jest z korbkami!!!
w tej chwili np na allegro nie ma auta z taką specyfikacją...
chciałbym też auto nie starsze niż z 2006r
chciałbym ksenony, ale jak pisałem ciężko będzie dorwać auto w nie wyposażone.
na 100% musi być 2,0 benzyna, sedan, skrzynia manualna, wersja EU no i chociaż, żeby były el szyby, bo widzę, że sporo jest z korbkami!!!
w tej chwili np na allegro nie ma auta z taką specyfikacją...
chciałbym też auto nie starsze niż z 2006r
- Od: 6 sty 2009, 22:14
- Posty: 17
- Skąd: suwałki
pawelek32 napisał(a):na 100% musi być 2,0 benzyna, sedan, skrzynia manualna, wersja EU no i chociaż, żeby były el szyby, bo widzę, że sporo jest z korbkami!!!
w tej chwili np na allegro nie ma auta z taką specyfikacją...
chciałbym też auto nie starsze niż z 2006r
W Niemczech u dealera stoja i czekają na chętnych wersje TOP w okolicach 14500 euro.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
CezaR83 a to drogówka ma przyrządy do pomiaru ustawienia świateł i wypoziomowaną płytę? Bo jakoś się nie spotkałem jeszcze z czymś takim. Bo tak "na oko" to ciężko to stwierdzić, powiem więcej wg. mnie się nie da, bo snop lewego reflekotra mam o ok. 1mm wyżej niż dozwolony max, a prawego o ok 2mm. wyżej. Przejechałem tak już ponad 30 tys. km, nigdy nikt mi nie błyskał że go oślepiam, a i z drogówką się spotkałem i jakoś się nie odzywali.
Przy przepisowym ustawieniu bezpieczną prędkością nocą jest jakieś 40, może 50 km/h, powyżej to już ruletka, bo albo zauważysz, albo nie pieszego sunącego poboczem w kolorze maskującej szarości.
Przy przepisowym ustawieniu bezpieczną prędkością nocą jest jakieś 40, może 50 km/h, powyżej to już ruletka, bo albo zauważysz, albo nie pieszego sunącego poboczem w kolorze maskującej szarości.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Jeździ czasem drogówka Transitami czy innymi tego typu, tacy maja przyrządy chyba do wszystkiego...
ale masz racje rzadko zatrzymują osobówki. ;–) To że nikt nie błyskał do Ciebie to nie znaczy ze mu nie świecisz po oczach myślą sobie "aaa ksenony to pewnie tak maja mi świecić" 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Myślę, że te Transity to raczej do trzepania ciężarówek, pewnie je ważą i nic więcej nie kontrolują. Ja na ustawienie swoich świateł poświęciłem trochę czasu, po każdej korekcie na przyrządzie wyjeżdżałem "na ciemne ulice/ parkingi" i patrzyłam jak to świeci. Mam tak ustawione że wyższy, prawy snop światła świeci poniżej linii szyb samochodów osobowych.
Dziwne w tym jest to, że zgodnie z przepisami ustawiony zwykły reflektor Citroena chociaż na przyrządzie świeci niżej tj. zgodnie z przepisami w praktyce patrząc po samochodach świeci wyżej niż moje podniesione w górę ksenony.
Dziwne w tym jest to, że zgodnie z przepisami ustawiony zwykły reflektor Citroena chociaż na przyrządzie świeci niżej tj. zgodnie z przepisami w praktyce patrząc po samochodach świeci wyżej niż moje podniesione w górę ksenony.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Nie wiem jaki jest zwykły reflektor w Cytrynie ale mojej M3 przy soczewkach bez ksononów linia światła jest bardzo wyraźna i kończy się bez rozpraszania światła chrakterystycznego dla zwykłych reflektorów z H4. Mam takie w drugim samochodzie i wydaje się właśnie, że zasięg M3 jest mniejszy ale faktycznie to tylko mocno rozproszone światło zwykłych reflektorów powoduje inne odczucia. Na drodze poza miastem sprawa szyko się upraszcza. Oświetlenie drogi a szczególnie prawego pobocza jest nieporównywalnie lepsze w M3 niż w starej 121.
Mr_t, ciekawe jest tylko to co piszesz o braku samopoziomowania reflektorów. Przecież przy ksenonach to obowiązek. Może ktoś to u Ciebie wyłączył?
RP
Mr_t, ciekawe jest tylko to co piszesz o braku samopoziomowania reflektorów. Przecież przy ksenonach to obowiązek. Może ktoś to u Ciebie wyłączył?
RP
Samopoziomowanie jest i działa, ale nie dynamicznie. Tj. jak naładuje do bagażnika to mi obniży snop światła. Ale nie robi korekcji np. przy mocnym przyśpieszaniu (tył opada, przód się podnosi i świecę w górę), albo przy mocnym hamowaniu. Być może korekta się wykonuje, ale ze zbyt dużym opóźnieniem żebym to zauważył – czyli żeby to miało sens. Całkiem inaczej miałem w poprzednim samochodzie, czy też u ojca. Tam widać np.przy hamowaniu że jest korekta wysokości. W obydwu tych samochodach system był na tyle czuły że nawet przy przejeździe przez progi zwalniające korygował wysokość świateł.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):Samopoziomowanie jest i działa, ale nie dynamicznie. zyli żeby to miało sens.
Jest dynamiczne... przynajmniej w M6, więc myślę że w M3 jest tak samo.
Z tego co można wyczytać z Workshop manual-a, w M6 układ poiziomowania wykorzystuje sygnał z dwóch czujników położenia nadwozia (z przodu i tyłu) oraz modułu ABS/DSC który mierzy przyśpieszenie/opóźnienie. Proces jest czasami specjalnie spowolniany, jeżeli droga jest zbyt wyboista (może dlatego takie wrazenie przy przejezdzaniu przez hopki).
mr_t napisał(a): Całkiem inaczej miałem w poprzednim samochodzie, czy też u ojca. Tam widać np.przy hamowaniu że jest korekta wysokości. W obydwu tych samochodach system był na tyle czuły że nawet przy przejeździe przez progi zwalniające korygował wysokość świateł.
Co to za samochód?
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości