ps. projektantowi naszych autek się w Japonii czka
Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4
Jedna godzina wymieniony , niestety musiałem wszystko odłączyć i zrobiłem to przy wpiętym aku ale po podpięciu wsio działa normalnie , wiadomo radio i szybki do zaprogramowania , satysfakcja z samodzielnej wymiany bezcenna .
ps. projektantowi naszych autek się w Japonii czka
ps. projektantowi naszych autek się w Japonii czka
Dzisiaj przegrałem walkę z filter kabinowym. Wszystko szło ładnie pięknie (robiłem to bez wypinania bezpieczników) aż do przeszkody w postaci metalowego stelarza, na którym "stoją" bezpieczniki i który jest przykręcony do grodzi oddzielającej kabinę pasażerską od silnika. Nie mogłem ruszyć jego śrub żeby go zdjąć. A bez tego nie ma szans na wyjęcie pokrywy prowadzącej do filtrów.
Oglądając filmik na YouTube zauważyłem że chyba nie wszystkie Mazdy mają ten stelarz. Kolo z filmika go nie miał.
Nic to, będę miał porządny zestaw kluczy to spróbuję ruszyć te śruby. Samo dotarcie do filtra (wyjęcie schowka, itd) nie zajęło mi więcej niż 10min. Gdyby nie ten $!@#$ stelarz byłaby to prosta sprawa
Oglądając filmik na YouTube zauważyłem że chyba nie wszystkie Mazdy mają ten stelarz. Kolo z filmika go nie miał.
Nic to, będę miał porządny zestaw kluczy to spróbuję ruszyć te śruby. Samo dotarcie do filtra (wyjęcie schowka, itd) nie zajęło mi więcej niż 10min. Gdyby nie ten $!@#$ stelarz byłaby to prosta sprawa

- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Za pierwszym razem pokaleczyłem dłonie odkręcając te śruby. Nie jesteś więc pierwszy, który przeklinał montażystów Mazdy. Klucz-grzechotka z odpowiednio długim, uchylnym ramieniem rozwiązał sprawę. Teraz dobieram się do filtra bez wyjmowania schowka. Trochę więcej trzeba się gimnastykować, ale za to mniej śrub do wykręcania.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Witajcie,
ja wczoraj zmagałem się z tym wynalazkiem w mojej M3. Przyłączam się do petycji o ukamienowanie tego, kto wymyślił żeby schować filtr w tym miejscu
Wracając do sprawy. Poszedłem ścieżką nieodpinania żadnej wtyczki. Ogromnym ułatwieniem jest wyjęcie schowka, które samo w sobie zajmuje 5 minut. U mnie te dwie śruby odkręciły się bez większego problemu. Jak już się dostaniecie do filtra, to proponuję włożyć rękę do środka i powyciągać zalegające tam skarby. U mnie było tego sporo – głównie igły z drzew, czarna maź (??) itp. Mojego filtra nikt chyba wcześniej nie wymieniał – był po prostu zapchany na maksa, po wymianie niebo a ziemia, klima od razu lepiej działa. Pozdrawiam wszystkich i życzę wytrwałości.
ja wczoraj zmagałem się z tym wynalazkiem w mojej M3. Przyłączam się do petycji o ukamienowanie tego, kto wymyślił żeby schować filtr w tym miejscu

- Od: 4 kwi 2011, 19:14
- Posty: 15
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005
Witam
Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi, poobcierane łokcie i dłonie ale się udało.Największy kłopot włożenie nowego filtra kto to wymyślił nie wiem ale poroniony pomysł z tymi dwoma filtrami jeden nad drugim.Myślę że przy następnej wymianie powinienem się wyrobić w godzinę.
A tu mój stary filtr :
http://zapodaj.net/a360cb381e48e.jpg.html
Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi, poobcierane łokcie i dłonie ale się udało.Największy kłopot włożenie nowego filtra kto to wymyślił nie wiem ale poroniony pomysł z tymi dwoma filtrami jeden nad drugim.Myślę że przy następnej wymianie powinienem się wyrobić w godzinę.
A tu mój stary filtr :
http://zapodaj.net/a360cb381e48e.jpg.html
- Od: 25 lis 2011, 22:31
- Posty: 17
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 3BK 2.0-150KM A/T 2008
USA LPG Stag 300ISA II, Hana 2000
Waneta_PL napisał(a):Witam
Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi, poobcierane łokcie i dłonie ale się udało.Największy kłopot włożenie nowego filtra kto to wymyślił nie wiem ale poroniony pomysł z tymi dwoma filtrami jeden nad drugim.Myślę że przy następnej wymianie powinienem się wyrobić w godzinę.
Uuu a oglądał:
?
Wrzuciłem dziś w nocy do wątka viewtopic.php?f=470&t=133318
Może nie każdy się dopatrzył ale pierwszy filtr ten z uszczelką wkładamy najpierw do wnęki na lewa strone, następnie przesuwamy do góry aby po prowadnicy przesunąć aż do samej góry. Ten dolny wsuwamy pod nim również po prowadnicy. Jestem przekonany że można to zrobić nawet poniżej 20min i to bez wyciągania schowka, odpinania wtyczek i kaleczenia
Oczywiście jeśli ktoś chce może demontować schowek. Instrukcja jest tutaj:
viewtopic.php?f=114&t=132935
Dodatkowo, proszę zastosować sie do porady kolegi: artureck
"Za radą mechanika z serwisu Mazdy zdjąłem wężyk na zdjęciu. Jak widać było już trochę brudu.
Wprowadziłem tam sondę od preparatu odkażającego i wtrysnąłem resztkę pianki, która mi została po poprzednich eksperymentach.
Ostatnio edytowano 9 lip 2014, 11:50 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Taak, czyli bez wyjmowania schowka też trzeba spróbować.
Zrobię niedługo drugie podejście do tematu
Zwłaszcza do tych śrub stelarza 
Instrukcja
Zrobię niedługo drugie podejście do tematu
Instrukcja

- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Czy w Focusie tez tam są filtry?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Panowie, ale chyba nasze auto jest jakieś pancerne. 3. próba o mało nie skończyła się fiaskiem, na szczęście się udało wyjąć drania
tyle, że ostatecznie odpiąłem skrzynkę z bezpiecznikami – dostęp był o wiele wiele łatwiejszy. Niestety bez tego moim zdaniem u nas nie dałoby się wymienić filtra.
Po podłączeniu skrzynki wszystkie światła funkcjonują dobrze. Czy coś jeszcze warto sprawdzić?
Po podłączeniu skrzynki wszystkie światła funkcjonują dobrze. Czy coś jeszcze warto sprawdzić?
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Ja juz wymieniałem 2 razy , odpinam skrzynkę bezp. bez odł. aku. i nic się złego nie działo 
marcin255 napisał(a):Ja juz wymieniałem 2 razy , odpinam skrzynkę bezp. bez odł. aku. i nic się złego nie działo
Hm, czyli inni mieli pecha?
Ja dla bezpieczeństwa aku odłączylem.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Jak widac na załączonej mojej instrukcji – jest mozliwa wymiana z mniejsza ingerencja. Potwierdzaja to rowniez inni.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Waneta_PL napisał(a):Właśnie jestem po wymianie filtra kabinowego 1.5 godziny mordęgi
mi to za pierwszym razem zajęło ok. 40min (szło mi całkiem szybko)...ale to nic, na instrukcji która była załączona do filtra było wszystko ładnie opisane wraz ze zdjęciami...ale co mnie rozbawiło najbardziej to przy opisie co nam jest potrzebne był też nadmieniony czas wymiany...ok.15-20min

- Od: 21 sie 2008, 08:16
- Posty: 26
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX5 NC
ropsson napisał(a):Panowie, wymieniłem dzisiaj filtr kabinowy jakie to cholerstwo nieprzystępne, ale po złożeniu już wszystkiego zgaszony samochód pokazuje ,,włączone światła mijania,, poprostu nie gaśnie kontrolka świateł.. miał ktoś coś takiego ? pozdrawiam
Witam,
czy ktoś rozwiązał ten problem z kontrolą? Mam Mazda 2.0, 150KM benzyna. Problem ten sam natomiast nie wymieniałem filtru. Auto stało na placu bez kluczyków w stacyjce. Wyjąłem z gniazda zapalniczki ładowarkę do komórki która nie była wpięta do komórki (gniazdo bez kluczyka nie ma podanego napięcia) i po tym zaświeciła mi się kontrolka świateł zewnętrznych i wcale nie gaśnie. Jak otwarte drzwi piszczyk działa tak jak przy włączonych pozycjach czy mijania. Jak przełączę przełącznik świateł przeciwmgłowych (bez wkładania kluczyka do stac.) to przestaje piszczeć ale dalej kontrola się świeci.
Wiecie jak to usunąć? Nic nie robiłem koło auta, nie rozbierałem złączek i po zgaszeniu silnika na placu nic nie działo się.
Będę wdzięczny za informację jak to usunąć i co to powoduje? Wszystkie żarówki sprawne poza jedna z podświetlania tablicy ale ona już nie działa przed wystąpieniem tego problemu wiec zakładam że ta kontrolka nie spełnia funkcji sygnalizatora uszkodzeń włókien.
Sprawdź akumulator , bezpieczniki
ps. jakie masz auto
" JEST: Mazda 2, 2.0+LPG, 150KM, 2004. " Mazda 2 150 KM ?
ps. jakie masz auto
" JEST: Mazda 2, 2.0+LPG, 150KM, 2004. " Mazda 2 150 KM ?
Akumulator OK, wyczyściłem styki. Bezpieczniki nie sprawdzałem bo wszystko działa na pokładzie więc jaki sens?
Mazda 3, dziękuję, że zwróciłeś uwagę:)
Mazda 3, dziękuję, że zwróciłeś uwagę:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości