Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez talk_about85 » 7 maja 2011, 18:19

To prawda. Ja tez twierdze ze nie jest to szczyt mechaniki chociaz jakims tam wielkim znawca nie jestem. Mimo wszystko zawsze wole gdy robi przy samochodzie ktos z polecenia albo przynajmniej ze gdzies o nim slyszalem pozytywne opinie. Nawet obsluga systemu chlodzenia moze sprawic trudnosc :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez artureck » 8 maja 2011, 18:14

talk_about85 napisał(a):Cytuje: "Po co Pan chce plukac uklad?", "Dzieje sie cos z samochodem"

Tak trochę OT. Niewykluczone, że w większości instalacji chłodzących nie dzieje się nic i stąd sceptyczne podejście mechanika. Moja żona uważa, że jestem przewrażliwiony na punkcie samochodu. Pewnie niejedna z waszych też tak mówi i mogą mieć sporo racji. Pamiętacie pierwsze reklamy wc-pickerów? Oto nagle dowiedzieliśmy się, jak wielkim zagrożeniem są bakterie w obrębie muszli klozetowej, choć żyliśmy z nimi dziesięciolecia. To istny wyczyn marketingowy: wmówić ludziom, że muszą kupić coś, czego naprawdę nie potrzebują.
Z mojego podwórka. Do pierwszej wymiany oleju w nowym aucie kupiłem płukankę silnika. Mechanik też krzywo spojrzał pytając "Po co ten wynalazek?". Tak już jest, że lubimy dmuchać na zimne.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez uszatyy » 1 cze 2011, 20:26

wymiana plynu chlodniczego to jedynie odkrecic dolna oslone pod chlodnica, odkrecic korek zbiorniczka plynu chlodniczego i pod chlodnica odkrecic korek spustowy, poczekac az zleci do michy i lac nastepne. NA spokojnie mozna zaoszczedzic 100zl inwestujac jedynie troche czasu. Narzedzia poza kluczem do odkrecenia oslony dolnej i plaskiego srubokreta do spustu plynu nie sa potrzebne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez lukaszm » 1 cze 2011, 23:25

a nie trzeba nic odpowietrzać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Tolek » 2 cze 2011, 09:17

Jaka jest średnica wewnętrzna dolnego węża wychodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego z płynem? I czy jest to specjalny wąż, czy też nie ma to znaczenia?
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez uszatyy » 5 cze 2011, 15:21

lukaszm napisał(a):a nie trzeba nic odpowietrzać?


trzeba, lejesz plynu na max, odpalasz silnik zeby sie zagrzal (wlaczone nawiewy i max temp) i sie sam odpowietrzy. Dobrze przez kilka dni obserwowac w razie spadku poziomu – dolac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez GEUGE » 14 cze 2011, 11:12

Mam pytanie czy można stosować inny płyn chłodniczy typu Petrygo, Borygo itp zamiast dedykowanego mazdowskiego FL22. Czy ten oryginalny płyn ma jakieś wyjątkowe właściwości których nie posiadają zwykłe płyny chłodnicze. W poprzednich Mazdach wymieniałem na Petrygo i miałem pewność że mi nie zamarznie w zimie. Na jesień chciałbym zmienić i w 3. Proszę o pomoc.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez Grucha » 14 cze 2011, 13:13

A jest sens kombinowac?>
5L FL22 ok 80zl w ASO

Pozdr
Grucha
 

Postprzez GEUGE » 14 cze 2011, 13:53

Nie chodzi mi o cenę płynu FL22 tylko o jego tajemniczy skład który nie daje możliwości stosowania innego ogólnie dostępnego. Chodzi mi czy można inny czy nie można i dlaczego <glupek2>
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez akostarek » 14 cze 2011, 14:57

płyn chłodniczy nie powinien reagować z żadnymi materiałami w układzie chłodzenia, może ten mazdowski jest przebadany pod kątem specyficznych materiałów, ale zwykły nie powinien też nic nabroić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Tolek » 14 cze 2011, 17:01

Przede wszystkim dolewamy o tym samym kolorze. Ja też kiedyś musiałem dolać a nie byłem pewny jaki jest i dolałem firmy Valvoline. Śmiga aż miło.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez GEUGE » 15 cze 2011, 12:25

Czy uważacie że nasze płyny nie nadają się do Mazdy. Myślę że jakościowo jest to samo co inne markowe.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 15 cze 2011, 12:56

rok temu zalałem Prestone i wsio ok.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez GEUGE » 15 cze 2011, 13:02

Dzięki. Czekałem właśnie na taką odpowiedź. Więc dzisiaj spokojnie zjem kolację i spokojnie zasnę. I oby do jesieni i wymiany płynu w chłodnicy <diabełek> .
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez marcin255 » 15 cze 2011, 13:07

wymienia sie go raz na 5 lat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Tolek » 18 lip 2011, 19:28

Tolek napisał(a):Jaka jest średnica wewnętrzna dolnego węża wychodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego z płynem? I czy jest to specjalny wąż, czy też nie ma to znaczenia?

Chciałbym się przypomnieć tym pytaniem. Przetarł mi się w miejscu gdzie obok jest przewód od klimatyzacji (swoją stroną bardzo newralgiczne miejsce). W odpowiedniej chwili sprawdziłem i zobaczyłem, że prawie pusto w zbiorniczku wyrównawczym. Uffff.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez rafals » 13 lis 2011, 19:47

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez Kai. » 15 lut 2012, 13:06

Mam takie trochę może i dziwne pytanie.. Nie wiecie czy korki do zbiornika wyrównawczego różnią się pomiędzy np. 3 1,6 a 2.0? Chodzi mi o diesle.

Rozpadł mi się korek przez co muszę wymienić.. W ASO krzyknęli 140zł za sam korek <boje się>
a na allegro niby jest cały zbiorniczek z korkiem za 99 <glupek2>
Ktoś coś wie na ten temat?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez akostarek » 15 lut 2012, 13:56

Kai. napisał(a):Rozpadł mi się korek przez co muszę wymienić.. W ASO krzyknęli 140zł za sam korek <boje się>

nr katalogowy Z601-15-205A
montowany był jeszcze w silnikach benzynowych 1.4 i 1.6 (przed i po lifcie) oraz 1.6 dieslu ale chyba tylko po lifcie (dwa różne katalogi online i różne nr części, więc z diesla 1.6 niepewne)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Kai. » 15 lut 2012, 14:23

to ładnie... Widzę, że na zachodzie korek ten kosztuje 13$ :) a u nas prawie 44$ :) Chyba kogoś powaliło... <glupek2> <glupek2>

Dzięki za numer części, sorki za OT.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323