Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny
To prawda. Ja tez twierdze ze nie jest to szczyt mechaniki chociaz jakims tam wielkim znawca nie jestem. Mimo wszystko zawsze wole gdy robi przy samochodzie ktos z polecenia albo przynajmniej ze gdzies o nim slyszalem pozytywne opinie. Nawet obsluga systemu chlodzenia moze sprawic trudnosc
.
talk_about85 napisał(a):Cytuje: "Po co Pan chce plukac uklad?", "Dzieje sie cos z samochodem"
Tak trochę OT. Niewykluczone, że w większości instalacji chłodzących nie dzieje się nic i stąd sceptyczne podejście mechanika. Moja żona uważa, że jestem przewrażliwiony na punkcie samochodu. Pewnie niejedna z waszych też tak mówi i mogą mieć sporo racji. Pamiętacie pierwsze reklamy wc-pickerów? Oto nagle dowiedzieliśmy się, jak wielkim zagrożeniem są bakterie w obrębie muszli klozetowej, choć żyliśmy z nimi dziesięciolecia. To istny wyczyn marketingowy: wmówić ludziom, że muszą kupić coś, czego naprawdę nie potrzebują.
Z mojego podwórka. Do pierwszej wymiany oleju w nowym aucie kupiłem płukankę silnika. Mechanik też krzywo spojrzał pytając "Po co ten wynalazek?". Tak już jest, że lubimy dmuchać na zimne.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
wymiana plynu chlodniczego to jedynie odkrecic dolna oslone pod chlodnica, odkrecic korek zbiorniczka plynu chlodniczego i pod chlodnica odkrecic korek spustowy, poczekac az zleci do michy i lac nastepne. NA spokojnie mozna zaoszczedzic 100zl inwestujac jedynie troche czasu. Narzedzia poza kluczem do odkrecenia oslony dolnej i plaskiego srubokreta do spustu plynu nie sa potrzebne 
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
a nie trzeba nic odpowietrzać?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Jaka jest średnica wewnętrzna dolnego węża wychodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego z płynem? I czy jest to specjalny wąż, czy też nie ma to znaczenia?
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
lukaszm napisał(a):a nie trzeba nic odpowietrzać?
trzeba, lejesz plynu na max, odpalasz silnik zeby sie zagrzal (wlaczone nawiewy i max temp) i sie sam odpowietrzy. Dobrze przez kilka dni obserwowac w razie spadku poziomu – dolac
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Mam pytanie czy można stosować inny płyn chłodniczy typu Petrygo, Borygo itp zamiast dedykowanego mazdowskiego FL22. Czy ten oryginalny płyn ma jakieś wyjątkowe właściwości których nie posiadają zwykłe płyny chłodnicze. W poprzednich Mazdach wymieniałem na Petrygo i miałem pewność że mi nie zamarznie w zimie. Na jesień chciałbym zmienić i w 3. Proszę o pomoc.
krew w moich żyłach Made in Japan
- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
Nie chodzi mi o cenę płynu FL22 tylko o jego tajemniczy skład który nie daje możliwości stosowania innego ogólnie dostępnego. Chodzi mi czy można inny czy nie można i dlaczego 

krew w moich żyłach Made in Japan
- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
płyn chłodniczy nie powinien reagować z żadnymi materiałami w układzie chłodzenia, może ten mazdowski jest przebadany pod kątem specyficznych materiałów, ale zwykły nie powinien też nic nabroić.
Przede wszystkim dolewamy o tym samym kolorze. Ja też kiedyś musiałem dolać a nie byłem pewny jaki jest i dolałem firmy Valvoline. Śmiga aż miło.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Dzięki. Czekałem właśnie na taką odpowiedź. Więc dzisiaj spokojnie zjem kolację i spokojnie zasnę. I oby do jesieni i wymiany płynu w chłodnicy
.

krew w moich żyłach Made in Japan
- Od: 13 maja 2011, 22:55
- Posty: 58
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4
Tolek napisał(a):Jaka jest średnica wewnętrzna dolnego węża wychodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego z płynem? I czy jest to specjalny wąż, czy też nie ma to znaczenia?
Chciałbym się przypomnieć tym pytaniem. Przetarł mi się w miejscu gdzie obok jest przewód od klimatyzacji (swoją stroną bardzo newralgiczne miejsce). W odpowiedniej chwili sprawdziłem i zobaczyłem, że prawie pusto w zbiorniczku wyrównawczym. Uffff.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Mam takie trochę może i dziwne pytanie.. Nie wiecie czy korki do zbiornika wyrównawczego różnią się pomiędzy np. 3 1,6 a 2.0? Chodzi mi o diesle.
Rozpadł mi się korek przez co muszę wymienić.. W ASO krzyknęli 140zł za sam korek
a na allegro niby jest cały zbiorniczek z korkiem za 99
Ktoś coś wie na ten temat?
Rozpadł mi się korek przez co muszę wymienić.. W ASO krzyknęli 140zł za sam korek

a na allegro niby jest cały zbiorniczek z korkiem za 99

Ktoś coś wie na ten temat?
Kai. napisał(a):Rozpadł mi się korek przez co muszę wymienić.. W ASO krzyknęli 140zł za sam korek![]()
nr katalogowy Z601-15-205A
montowany był jeszcze w silnikach benzynowych 1.4 i 1.6 (przed i po lifcie) oraz 1.6 dieslu ale chyba tylko po lifcie (dwa różne katalogi online i różne nr części, więc z diesla 1.6 niepewne)
to ładnie... Widzę, że na zachodzie korek ten kosztuje 13$
a u nas prawie 44$
Chyba kogoś powaliło...

Dzięki za numer części, sorki za OT.


Dzięki za numer części, sorki za OT.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość