Akumulator – wymiana, obudowa, opinie i porady

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotrekkk1985 » 7 gru 2010, 21:28

emilioestewez napisał(a):Czyli coś faktycznie cieniutkie te Panasoniki... Co to jest 3 latka.

ja u siebie wymienilem dopiero po 5 latach ... a jeszcze by pewnie chwilke pokrecil ale nie chcialem ryzykowac kolejna zime
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez marcin255 » 7 gru 2010, 22:41

piotrekkk1985 napisał(a):ja u siebie wymienilem dopiero po 5 latach ... a jeszcze by pewnie chwilke pokrecil ale nie chcialem ryzykowac kolejna zime


dokładnie ta sama sytuacja
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez aRcek » 8 gru 2010, 20:42

a ja mam dość nieobiektywne pytanie, co byście wybrali?

BOSHA SILVER S4: http://allegro.pl/akumulator-bosch-silv ... 09624.html

czy VARTE BLUE DYNAMIC: http://allegro.pl/varta-blue-dynamic-60 ... 79415.html
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez mikaaeel » 9 gru 2010, 01:18

ja w Krakowie kupiłem do M3 identyczną VARTĘ za 260 PLN ( koniecznie ta wersja wyższa 19 cm a nie 17,5 bo też taka jest dostępna i w sklepie mogą się pomylić), jak BOSCH to też wyższy niż 17,5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez Seraf » 9 gru 2010, 19:45

webaster napisał(a):A przy okazji mam pytanie:

Na niektórych zdjęciach widzę, że z obudowy akumulatora wychodzi coś na kształt kanału biegnącego w stronę przodu auta. U mnie tego nie ma. Czy to coś powinno być i do czego to właściwie służy ?


Ten kanał występuję w silnikach LF czyli 2.0 benz jednak mimo iż sam szperałem i pytałem w ASO nie odpowiedzieli mi dlaczego aku ma taką dodatkową wentylację :D

czy ktoś stosował ocieplacze na akumulatory na zimę?
coś w ten deseń?
http://allegro.pl/1261380679-i1261380679.html
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 9 gru 2010, 20:15

Seraf napisał(a):czy ktoś stosował ocieplacze na akumulatory na zimę?
coś w ten deseń?
http://allegro.pl/1261380679-i1261380679.html


Gdzies juz ktos pytal o takie ocieplacze ale z tego co pamietam to wszyscy go pocisneli zeby nie kombinowal i kupil nowy aku :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez miru1968 » 9 gru 2010, 20:37

Nic te ocieplacze są do bani nic dają jak masz aku dobry to -20 mu nie straszne ,a jak lipa to -5 i <dupa>.Przerabiałem to w innym aucie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez aRcek » 11 gru 2010, 20:44

mikaaeel napisał(a):ja w Krakowie kupiłem do M3 identyczną VARTĘ za 260 PLN ( koniecznie ta wersja wyższa 19 cm a nie 17,5 bo też taka jest dostępna i w sklepie mogą się pomylić), jak BOSCH to też wyższy niż 17,5



o co chodzi z ta wysokością? 2 cm to chyba nie jest jakaś masakra, zresztą chyba trochę niższy niż za wysoki?
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcin255 » 11 gru 2010, 22:52

ja mam niższy centra future CA531
210mm (długość), 175mm (szerokość), 190mm (wysokość) a zalecany powinien mieć
CB504- 200mm (długość), 170mm (szerokość), 220mm (wysokość)
i jest ona 2-3 cm za niska ,podłożyłem kawałek twardej gumy i jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mikaaeel » 11 gru 2010, 22:56

aRcek napisał(a):
mikaaeel napisał(a):ja w Krakowie kupiłem do M3 identyczną VARTĘ za 260 PLN ( koniecznie ta wersja wyższa 19 cm a nie 17,5 bo też taka jest dostępna i w sklepie mogą się pomylić), jak BOSCH to też wyższy niż 17,5



o co chodzi z ta wysokością? 2 cm to chyba nie jest jakaś masakra, zresztą chyba trochę niższy niż za wysoki?


nie wiem jak jest w 2.0 ale w 1.6 tak jak na zdjęciu na 1 stronie posta jest metalowy element zapinający aku i przytrzymujący żeby w czasie jazdy nie podskakiwał, przy niższym aku ten element nie będzie dochodził do aku i będziesz musiał coś pod aku podłożyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez aRcek » 11 gru 2010, 23:38

a ok dzięki teraz mnie olśniło:)
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez donleon » 14 gru 2010, 22:56

Ostrzegam przed wymianą akumulatora na nowy bez "by-pasów", czyli podpięcia dodatkowej baterii, żeby nie dopuścić do odłączenia prądu-właśnie padł mi komputer przy tej operacji (bez by-pasów). Nowy kosztuje ok. 3500 zł. Nawiasem mówiąc-kupiłem bosh silver 70 Ah, 630 A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2009, 20:32
Posty: 439
Skąd: Radom
Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota

Postprzez marcin255 » 14 gru 2010, 23:10

donleon napisał(a):Ostrzegam przed wymianą akumulatora na nowy bez "by-pasów",

hmm odłączałem ,ładowałem ,zmieniałem aku i nic mi nie padło.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arjot » 14 gru 2010, 23:50

dziwne trochę... kilka razy odłączałem swój i nie było problemów... może jakieś zwarcie wywołałeś? Pewny jesteś, że komp do wymiany? Jeśli tak to współczuję..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez mikaaeel » 15 gru 2010, 00:20

donleon napisał(a):Ostrzegam przed wymianą akumulatora na nowy bez "by-pasów", czyli podpięcia dodatkowej baterii, żeby nie dopuścić do odłączenia prądu-właśnie padł mi komputer przy tej operacji (bez by-pasów). Nowy kosztuje ok. 3500 zł. Nawiasem mówiąc-kupiłem bosh silver 70 Ah, 630 A.


jak mi padł aku, to go wymontowałem, auto stało dzień bez aku, na następny dzień włożyłem nowy aku i wszystko jest okey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:37
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6b 2004

Postprzez radzi89 » 15 gru 2010, 01:31

Rowniez w swojej Mazdzie wyjmowalem akumulator kilka razy i nigdy nie bylo problemu....
Ostatnio wyjalem go jakies 2 tygodnie temu do podladowania- po ladowaniu wsadzilem i rowniez nie wystapily zadne problemy.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 15 gru 2010, 10:17

A kolejność odłączania zacisków ma znaczenie?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Fredo » 15 gru 2010, 10:47

A kolejność odłączania zacisków ma znaczenie?

Nie wiem czy ma, ale bezpiecznie (i zgodnie ze sztuką) najpierw odłączamy plus.
Podobnie przy podłączaniu, najpierw minus (masa) i na koniec plus.

A'propos wyjmowania, odłączania itp.
Jeśli istniała potrzeba podładowania (bo np stał długi czas nie odpalany) zawsze ładuję aku bez odłączania od auta, czyli prostownik równolegle do aku.
Nigdy nic się nie stało, bo mimo, że prostowniki dają nawet o wiele większe napięcie niż aku, to aku działa jak bufor i nie dopuści do krytycznego zwiększenia napięcia.
Zakładam oczywiście, że aku jest jeszcze akumulatorem, a nie kupą ołowiu w obudowie od aku.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Seraf » 16 gru 2010, 09:29

wczoraj zauważyłem taki dziwny biały proszek na jednej z klem akumulatora i w okolicach jednego z korków kojarzycie co może być tego przyczyną ?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Tolek » 16 gru 2010, 11:02

Fredo napisał(a):ale bezpiecznie (i zgodnie ze sztuką) najpierw odłączamy plus.

Czy aby napewno? Odłączając odkręcamy najpierw minus. Natomiast podłączając przykręcamy najpierw plus (aby zapobiec iskrzeniu).
Seraf napisał(a):taki dziwny biały proszek na jednej z klem akumulatora i w okolicach jednego z korków

Czasami robi się takiego koloru patyna na klemach. Odkręć, wyczyść, posmaruj wazeliną, WD40, lub czymś podobnym i będzie ok. Ewentualnie sprawdź jeszcze szczelność akumulatora i jeżeli masz korki, to czy są dobrze pozakręcane.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323