Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mr_t » 19 maja 2008, 09:04

DeadlY napisał(a):proponuje do tego wziąc wiertarke nawiercic kilka dziur w rurze wydechowej, nakleic na szybe naklejke ALPINE CAR AUDIO TUNING i szachownice na masce. Wtedy bedzie komplet tzw full wypas ;)

To już zwykła wieś :] Moim przeróbką było daleko do tuningu i przypuszczam, że największą różnicę dało wywalenie katalizatora, ale po wszystkim silnik nie pracował głośniej, a samochód jeździł trochę lepiej. Nie byłem zainteresowany jakimiś ekstra przeróbkami – IMO lepiej po prostu kupić samochód z mocniejszym silnikiem niż silić się na przebudowę tego co się ma, chyba że ktoś jest mechanikiem z zamiłowania;)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 19 maja 2008, 09:08

gregorb napisał(a):Czy wiecie moze jak jest mocowany daszek/spojler nad tylna szyba w wersji hatchback?

Moze wiecie gdzie mozna kupic w PL i ile kosztuje taki dzaszek (kolor srebrny) ?

W ASO ok. 2,5 tys. pln z malowaniem i montażem. Nie wiem czy są jakieś zamienniki. Może być z nimi ciężko i nie wiadomo jakiej są jakości.
Spoiler wygląda tak http://www.autogaleria.pl/fotografie/mazda/mazda_3_2003_03.jpg i pewnie trzeba powiercić klapę żeby go przymocować. 3 stop zostaje tak jak jest i spoiler go nie zasłania.
IMO zamiast wyskakiwać z kasy na ASO, lepiej poszukać jakiś powypadkowych na części i kupić spoiler, dać do malowania i pewnie w sumie wyjdzie 30% tego co ASO woła.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez cult1 » 19 maja 2008, 10:52

gregorb napisał(a):Czy wiecie moze jak jest mocowany daszek/spojler nad tylna szyba w wersji hatchback?

Moze wiecie gdzie mozna kupic w PL i ile kosztuje taki dzaszek (kolor srebrny) ?


Orientowałem się pewien czas temu.
W Polsce nie kupuj bo strasznie drogo. Na ebay'u w Niemczech oryginał do kupienia za około 810 PLN + wysyłka lub zamiennik firmy Mattig (bez 3 światła stopu) za jakieś 460-470 PLN (w ASO w Wawie 1440 PLN). Do cen oczywiście trzeba doliczyć malowanie.
Można też szukać na aukcjach polskich. Ja swego czasu znalazłem rozbitka na części ale chcieli 500 PLN za niego a był w kolorze srebrnym więc może jeszcze mają. Jakby co to pisz na priv'a to podam Ci namiary na aukcje. Co do mocowania to zapewne przykręcane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez mr_t » 19 maja 2008, 13:08

cult1 napisał(a): zamiennik firmy Mattig (bez 3 światła stopu)

Oryginalne są w 2 ver.:
– [url=http://www.mazda.de/Showroom/KeyFeaturesPopup.htm?rg={6A389037-60C4-44D7-84F3-13AAC23E534D}&pg={F04F1781-B9E1-4470-B05E-99EAD0335210}]bez stopu (jeśli masz 3 stop za szybą)[/url] "zwykłe" mazdy
– ze stopem – ale wtedy nie ma 3 stopu za szybą w MPSie

EDIT: Dodałem foty z www.mazda.de
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez kupis99 » 22 maja 2008, 11:52

Czy model 3 wersja exclusive jest również wyposażany podobnie jak model 6 w DSC i TCS ??
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez cult1 » 22 maja 2008, 16:01

ciężko powiedzieć bo z tego co się orientowałem różnie się wersje nazywały w różnych krajach. Proponuję choćby mailowo podać nr nadwozia do ASO Mazdy i dokładnie Cie poinformują co twoja M3 ma zabudowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez mtaranti » 22 maja 2008, 16:56

w ASO powiedzieli, że baza jest wprowadzona dopiero od 01.01.2006r. i o starszych modelach nic nie są w stanie powiedzieć.
może ktoś na forum coś wie więcej?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez kocio » 22 maja 2008, 17:55

Sądząc po opisie masz na oku konkretne auto. Zobacz lub poproś o informację (zdjęcie) panelu przełączników pod kierownicą z lewej strony. Jeśli auto ma DSC jest tam wyłącznik tej funkcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez komolubi » 22 maja 2008, 21:10

Tutaj możesz sobie wszystko sprawdzić:
http://www.mazda.zdanowicz.pl/pdf/mazda ... niczne.pdf
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 09:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez gregorb » 23 maja 2008, 16:41

Czy ktos z Was ma w 3-ce CB radio? Gdzie je najlepiej zamontowac w naszych autach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez kocio » 23 maja 2008, 18:17

Moje rozwiązanie w poście o temacie: "Cobra 75 WX ST"
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=23813&postdays=0&postorder=asc&start=140
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez gregorb » 23 maja 2008, 23:54

kocio napisał(a):Moje rozwiązanie w poście o temacie: "Cobra 75 WX ST"
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=23813&postdays=0&postorder=asc&start=140


Czy piszac w schowku miales na mysli ten dolny schowek w podlokietniku? Czy tez moze schowek z miejscami na napoje obok ham.recznego ?
Mozesz wyslac zdjecia na mojego maila jak to wyglada?
gregorb@interia.pl

Druga sprawa to jaka masz antene, jak mocowana i na ile km to radio z ta antena Ci sciaga?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez cult1 » 24 maja 2008, 00:57

Ja President'a Harry II ASC + President OHIO mam w swojej M3.
Granie wkładam pomiędzy konsolę środkową a fotel pasażera. Nie przeszkadza, jest pod ręką i łatwo wyjąć (w polskich realiach takich rzeczy w aucie nie zostawiam).
Co do zasięgu ...... trudno ocenić ale mi wystarcza choć na bank gdyby antena miała 1,5 m byłoby zdecydowanie lepiej ale te 0,8m spisuje się nieźle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez gregorb » 24 maja 2008, 01:00

cult1Mozesz przeslac fotki lub zamiescic je tutaj gdzie dokladnie wkladasz radio i jak masz zamocowana antene ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez cult1 » 26 maja 2008, 10:39

Postaram się w najbliższych dniach coś zamiescić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez pabl0 » 28 maja 2008, 13:17

Witam

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem "trójeczki" 1.6 diesel. Jest z 2007r., ma niewielki przebieg i mam nadzieję że długo mi posłuży :)

W związku z tym mam kilka pytań, może ktoś już się z tym kiedyś spotkał:

1. Mam pewną watpliwość co do odgłosów dochodzących spod maski. Wyraźnie słychać pompę wspomagania kierownicy, jest to jednostajny szum, nie za głośny ale z metra słychać i odgłos silnika tego nie zagłusza.

2. Czy moje auto ma filtr DPF, jak to sprawdzić, czy może wszystkie modele z tego rocznika takowy już posiadają ? Pytam w kwestii wymiany oleju ...

3. Nie działa mi radio i komputer, wyświetla się tylko temperatura i bieg dmuchawy. Auto stało długi czas z rozłączonym aku więc powiedziano mi że się pewnie zblokowało,o kod nie pyta.Spotkał się ktoś z czymś takim w trójce ?

dzięki
pozdrawiam wszystkich mazdomaniaków :)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez gregorb » 28 maja 2008, 18:56

Odpowiedz na 1 pytanie: tak, to normalne, gdyz jest to wspomaganie elektro-hydrauliczne
Odpowiedz 2: tak, masz DPF. Jak dobrze pamietam to w tych silnikach montowano je od 2005 roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez DeadlY » 29 maja 2008, 18:55

cult1 napisał(a):Ja President'a Harry II ASC + President OHIO mam w swojej M3.
Granie wkładam pomiędzy konsolę środkową a fotel pasażera.

mam dokladnie w tym samym miejscu, juz w poprzednim wozie tak je mialem, uzywam johny presidenta + antene na magnes nie jest za dluga i sciaga mi ok 5-6 km lepiej jak jest wiecej ale wystarcza.
cult jaka masz antene? stacjonarna czy na magnes?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez cult1 » 29 maja 2008, 21:12

DeadlY napisał(a):cult jaka masz antene? stacjonarna czy na magnes?

ohio to antenka na magnes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez mcbeth » 29 maja 2008, 21:35

No i wreszcie nadszedł ten dzień, kiedy oddałem testowane przeze mnie autko zastępcze M3 1.6 benzyna. Tym samym zamieszczam trzecią część moich uwag dot. tego samochodu, tym razem po przesiadce M3->M6, więc będzie więcej odniesień do M6.
W czasie użytkowania przejechałem ponad 1200km. Sposób użytkowania mieszany, ostatnio dużo miasta.

1. Średnie spalanie komputer pokazał 8.2/100 (w podobnych warunkach moja M6 pokazuje ok. 1l mniej).
2. Najbrdziej jak zwykle doskwierał mi silnik. Aby uzyskać względną dynamikę jeździć trzeba 4-6krpm, co na dłuższą metę jest bardzo męczące. Natomiast silnik ten znakomicie się spisuje w korkach, gdzie osiągi są zbędne a liczy się by był cichy i radził sobie z klimą. Jest też zupełnie wystarczający do szybkich skoków przy włączaniu się do ruchu czy nawet czasem zabuksuje kołami przy strzale ze sprzęgła ;) (w dieslu trochę szkoda sprzęgła i 2M). W trasie uczy pokory i zmusza do zajęcia miejsca wśród tych wolniejszych.
3. Skrzynka biegów – jak każda ma pewne opory podczas załączania 1 podczas toczenia, ale nie odbiegają od tych w M6. Generalnie dźwignia chodzi trochę gumowo i średnio precyzyjnie. W mojej M6 jest to dokładniejsze a załączenie wyraźnie zaznacznaczone oporem dźwigni i 'wskoczeniem' biegu.
4. Zawieszenie dobre na ostrych zakrętach na głądkiej nawierzchni (autko lepiej wyważone i leżące niż M6 diesel) źle zachowuje się na nierównościach – zwłaszcza na poprzecznych – dobija. M6 tego nie robi – wyraźnie czuje się większy rozmiar '6' w komforcie jazdy, różnica jest zasadnicza – '6' cicho wybiera takie nierówności. Na mojej standardowej trasie do pracy mam parę takich przejazdów i w M3 tłukło jak w Lanosie. Aż <dupa> boli ;) .
5. Wygodne sterowanie kierunkami nawiewu – osobny przycisk do każdego ustawienia. W '6' muszę przeklikać 1 przycisk do właściwej kombinacji i to trochę absorbuje kierowcę. W '3' pstryk – i jest.
6. Jeśli pasażer jest niewysoki i chce trzymać nogi pionowo (uda leżą na siedzisku) to przesunięcie fotela pasażera do tyłu uniemożliwia wystający przed siedzisko zbiornik paliwa. Wtedy pasażer głową zasłania kierowcy widok w prawo. Jest to jeden z największych mankamentów '3', którą jeździłem. Ciągle się bałem, że nie zauważę jakiegoś pojazdu z prawej przy włączaniu się np. z podporządkowanej.
7. Dlaczego brak regulacji częstotliwości pracy wycieraczek w trybie INT ?
8. System audio w moim egzemplarzu był bez CD (samo radio) – mamy XXI wiek! To skandal w aucie za ponad 60kzł. Tym, co narzekają na Bose polecam taką 3-tygodniową kurację jakością tego nagłośnienia i ograniczeniem repertuaru do rozgłośni radiowych :) .

M3 nie wzbudza też respektu na drodze. Różnica w częstotliwości zajeżdżania drogi przez innych na autostradzie jest bardzo wyraźna w odniesieniu do '6'. Działanie 'odstraszające' w '6' miały tu pewnie też ksenony.
Moja przygoda z M3 skończyła się. Poziom satysfakcji z użytkowania tego autka (niestety) systematycznie opadał, głownie za sprawą silnika. Tym niemniej muszę przyznać, że M3 1.6 benzyna to dość rozsądna propozycja dla osób poruszających się po mieście, gdzie jest cicha i wystarczająco dynamiczna. W trasie da się nim przemęczyć, ale dłuższe odcinki jazdy autostradowej mogą być prawdziwą udręką z uwagi na wycie i słabość silnika. W dieslu za to w korku zawsze wiem, że silnik chodzi :] .

Tak oto kończę moją 3 częściową opinię. I część to wrażenia po przesiadcze 6->3, II część to wrażenia po poznaniu '3' w trasie i mieście, zaś III część – niniejsza to przesiadka 3->6.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Ostatnio edytowano 29 maja 2008, 21:36 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323