Mam do Was ogromną prośbę.
Na zegarach brak błędów, ale Torque pokazuje P0480. Kupiłem nowy (używany) wentylator ze sterownikiem i błąd nie zniknął. Wentylator nie załącza się nawet po uruchomieniu klimatyzacji. Co mnie zdziwiło, w starym i nowym module kable idące do silnika otrzymują takie samo napięcie a ponadto jest na nich ciągłość obwodu, mimo, że nie są ze sobą połączone w widoczny sposób.
Mógłby ktoś sprawdzić jak to wygląda u niego? Czy jest ciągłość między tymi przewodami i jakie są napięcia (czarną sondę podłączyłem do minusa akumulatora).
Z góry dzięki za pomoc, bo zgłupiałem i nie wiem co dalej, odsyłać towar czy nie, gdzie dalej szukać przyczyny.
Wentylator – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Dziękuję za sprawdzenie.
Ponoć wentylator powinien włączyć się od razu jak uruchomi się klimatyzację? Włączyłem samochód (zimny silnik), uruchomiłem klimatyzacje a wentylator stoi nieruchomo :/
Zacząłem sprawdzać elektrykę zgodnie z manualem. Jednym z punktów jest sprawdzenie ciągłości pomiędzy jednym z gniazd we wtyczce a odpowiednikiem przy PCM. Sprawdziłem chyba każdy konektor przy PCM, bo w manualu słabo to oznaczyli. Niestety na żadnym nie ma ciągłości i może tutaj będzie problem. Tylko teraz jak rozebrać tę wiązkę ;]
// EDIT
Sprawa rozwiązana. Jako, że nie było ciągłości obwodu postanowiłem sprawdzić niebieski kabelek idący z wtyczki do PCM. W miejscu gdzie wchodzi do wiązki był dziwnie zgięty, Okazało się, że tutaj jest przerwany obwód. Przewód w miejscu zgięcia był już zielony w środku ;] Odciąłem trochę dalej i połączyłem ze sobą. Sprawdziłem ciągłość obwodu – JEST. Podłączyłem wszystko, odpalam samochód, włączam klimatyzację i wentylator już się kręci
Dla potomnych zamieszczam zdjęcia przewodu (na zdjęciu w kolorze białym przez lampę błyskową aparatu, w rzeczywistości jest jasnoniebieski) oraz odpowiednika we wtyczce do PCM (obwód musi być tutaj zamknięty).
Ponoć wentylator powinien włączyć się od razu jak uruchomi się klimatyzację? Włączyłem samochód (zimny silnik), uruchomiłem klimatyzacje a wentylator stoi nieruchomo :/
Zacząłem sprawdzać elektrykę zgodnie z manualem. Jednym z punktów jest sprawdzenie ciągłości pomiędzy jednym z gniazd we wtyczce a odpowiednikiem przy PCM. Sprawdziłem chyba każdy konektor przy PCM, bo w manualu słabo to oznaczyli. Niestety na żadnym nie ma ciągłości i może tutaj będzie problem. Tylko teraz jak rozebrać tę wiązkę ;]
// EDIT
Sprawa rozwiązana. Jako, że nie było ciągłości obwodu postanowiłem sprawdzić niebieski kabelek idący z wtyczki do PCM. W miejscu gdzie wchodzi do wiązki był dziwnie zgięty, Okazało się, że tutaj jest przerwany obwód. Przewód w miejscu zgięcia był już zielony w środku ;] Odciąłem trochę dalej i połączyłem ze sobą. Sprawdziłem ciągłość obwodu – JEST. Podłączyłem wszystko, odpalam samochód, włączam klimatyzację i wentylator już się kręci
Dla potomnych zamieszczam zdjęcia przewodu (na zdjęciu w kolorze białym przez lampę błyskową aparatu, w rzeczywistości jest jasnoniebieski) oraz odpowiednika we wtyczce do PCM (obwód musi być tutaj zamknięty).
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
jmechu102 napisał(a):Sprawdziłem bezpiecznik- jest sprawny. Prad dochodzi do wtyczki przy chłodnicy. Przewody wchodzące do modułu jak i wychodzące z modułu wyglądają na cale .
Podłączyłem " na krótko" silnik wentylatora co sprawiło ze się zaczął się kręcić wiec sam wentylator jest sprawny.
Mam pytanie od czego jest pojedynczy przewód w kolorze żółtym wychodzący od silnika wentylatora i przechodzący przez kostkę pod modułem. czy to przewód od czujnika temperatury?
jak można oszukać system w razie zepsutego czujnika temperatury?
Jak podłączyć na krótko wentylator?
- Od: 28 kwi 2014, 15:51
- Posty: 23
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 3
1.4l (84KM)
2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości