Mazda3 problem przy rozruchu, test zegarów/wskazówek – raczej padł akumulator

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomi911 » 11 lut 2015, 23:57

jaketherake napisał(a):Miałem niemal identyczny objaw jak u Ciebie, wszystko w środku działało, łącznie z porządnym basem z Bose, ale przy próbie odpalenia cyknięcia i wskazówki leciały do końca. Przy pierwszej próbie odpalenia z kabli poszło od ręki. Może aku się kończy? To że ma 14V na klemach, to jeszcze nic nie znaczy, on musi dostarczyć potężny prąd przy rozruchu, jeśli mu brakuje tych 10A, to już nic ze tego nie będzie (brak odpowiedniej wydajności prądowej).

Dokładnie tak – tym bardziej, że prąd rozruchowy silnika spalinowego potrafi mieć natężenie ponad 100A!
A Ty masz solidny motor z tego co widzę, więc byle czym go nie zakręcisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez widmo82 » 12 lut 2015, 00:39

Heh, przyznaje bez bicia.. przeczytałem wybiórczo pierwszy wpis i nie zauważyłem "wskazówki latają raz na max, raz na pół, raz do zer"zmień aku :)
Wiesz, że padają aku nawet w lato? "Wczoraj kręcił, waliło basem z bose, klima zapierdzielala, navi, telefon.. wszystko OK, ale dziś rano... " :/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Lichy12 » 12 mar 2016, 12:19

Witam wczoraj po tankowaniu wszystko chodziło cacy paliła od strzała po zaparkowaniu chciałem wyjechać nią z garażu żeby umyć i taka dość nie przyjemna sytuacja jak na filmiku jest ktoś w stanie pomóc? filmik z rozruchu https://youtu.be/nJOoc2KHXps
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez bax » 12 mar 2016, 12:44

Prawdopodobnie słaby akumulator lub brak masy. ;)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Lichy12 » 12 mar 2016, 13:13

Klemy były zasniedziale odkrecilem i posmarowalem smarem i pali od strzała do zamknięcia
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez bax » 13 mar 2016, 22:52

Na wszelki wypadek proponuje sprawdzić lądowanie akumulatora ma być w granicach 13,4-14,4 V bo jak nie jest to przez przewody płynie bardzo duże natężenie prądu i może występować nadmierne zaszranianie się klem. ;)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez bartesek » 17 mar 2016, 22:42

Miałem podobne objawy 2 lata temu, prawie rozwaliło mi akumulator (wybrzuszył się), winny okazał się alternator, regeneracja kosztowała mnie 300 PLN i do dzisiaj wszystko ok :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323