Mazda3 (BK) – Korozja
To właśnie kwestia filcu, który puchnie raz od wody a raz się kurczy i dostający się piasek, który jest pomiędzy nadkolem a rantem błotnika rysuje go co potem powoduje korozję. Też właśnie oddałem madzie z tego powodu do blacharza/lakiernika na wspawanie reperaturek. Koleś doradził aby pomalować te nadkole czymś by tak nie chłonęło wody i na wewnętrzną górną części błotnika (rant) nakleić jakiś cienki pasek gumy/plastiku żeby nadkole nie rysowało tego rantu.
Wstawiałem prawą reperaturkę i robiłem lewe nadkole (tam jeszcze nie było konieczności dawania reperaturki) oraz dwa przednie błotniki, wszystko z malowaniem 800zł. Reperaturke kupowałem sam i dałem za nią 150zł więc cena końcowa to 950zł.
Witam jestem tu nowy ostatnio zakupiłem mazde 3 BK 2008r. Po podniesieniu jej zauważyłem ze podwozie zaczyna łapać rdza (zdjęcia poniżej ) macie jakieś rady jak z tym walczyć? Wypiaskowac i położyć baranek? Miał ktoś podobny problem? Jeśli był już taki wątek proszę o przekierowanie.
- Od: 2 paź 2015, 18:27
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 bk 2.0
No podłogi to chyba nie bedziesz wymieniał? 
Chyba każda mazda ma to samo. Ja przed zimą kupiłem to
http://allegro.pl/novol-konserwacja-pod ... 26760.html
(Polecił mi mój lakiernik)
podłączyłem pod kompresor i na kanał.
Gołymi rękoma nie można tego zdrapać. Trzyma naprawdę ładnie.
Myślę, że malowanie czy szlifowanie nic w tym wypadku nie pomoże.
Pozdrawiam
Chyba każda mazda ma to samo. Ja przed zimą kupiłem to

(Polecił mi mój lakiernik)
podłączyłem pod kompresor i na kanał.
Gołymi rękoma nie można tego zdrapać. Trzyma naprawdę ładnie.
Myślę, że malowanie czy szlifowanie nic w tym wypadku nie pomoże.
Pozdrawiam
Piaskować podwozia nie radzę. Piasek dotrze do osprzętu, silnika, i je zniszczy. Też chciałem piaskować i tak mi powiedział gość od piaskowania. W sumie dwóch to samo powtórzyło. Należy oczyścić ręcznie ile się da, i wspomóc się chemią. Brunox epoxy, potem baranek.
Jeżeli tego nie oczyścisz, rdza będzie postępować pod barankiem.
Jeżeli tego nie oczyścisz, rdza będzie postępować pod barankiem.
Novol czy Boll, wg. mnie jedno zło. Zasycha na skorubę a w spękania dostaje się wszystko to co później "zamienia" się w rdzę. Jak ktoś wierzy, że za 1l pojemnik dobrego środka można dać 15zl to jest idealnym klientam zakładów realizujących szybkie (nie mylić z dobrymi) konserwacje. Powiem wam, że nawet ładnie to wygląda... do czasu kiedy ruda zacznie wychodzić na światło dzienne, wtedy jedyny ratunek to dalsza inwestycja, zaciapanie i szybki handel auta.
Dalszą dyskusję na temat "jak to robić" proszę kontynuować w temacie: viewtopic.php?f=97&t=10026
Konserwacja antykorozyjna podwozia
Dalszą dyskusję na temat "jak to robić" proszę kontynuować w temacie: viewtopic.php?f=97&t=10026
Konserwacja antykorozyjna podwozia
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Tak na szybko w temacie korozji – jestem właśnie po wymianie błotników przednich... i zabezpieczaniu progów. Taki widok zastał mnie i blacharza po ściągnięciu uszczelek i błotników.
A ja się zastanawiałem co tak wieje po stronie pasażera
A ja się zastanawiałem co tak wieje po stronie pasażera
Panowie mam do zwalczenia korozję na wewnętrznych rantach dwóch drzwi. Plan mam taki – zerwać masę uszczelniającą na łączeniu poszycia drzwi z ich ramą, wyszlifować z grubsza wszystko co rude, odtłuścić nałożyć na to podkład ROST-STOP od MIPY , następnie nowa masa uszczelniająca (np. od BOLLa, czy tutaj też jakość ma znaczenie i warto dopłacić do czegoś innego?) i na to podkład antykorozyjny hammerite w kolorze niebieskim (mają we wzorniku bardzo podobny do 27B). Po zimie, jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne i nic nie wyjdzie to dorobię lakier i dopiero wtedy ranty pójdą w docelowy kolor. Czy może zamiast ROST-STOPa zastosować popularnego Brunoxa?

krasti: niestety ale dostaje się tam kurz, liście i woda, stwarza to idealne warunki dla korozji ;/ Ja przy kazdym sprzataniu auta, staram się wydmuchać/wyciagnąć wszystko co tam zalega. Niektóre modele maja takie plastikowe zaślepki widoczne po otworzeniu drzwi co troche poprawia sytuację.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ta od wewnątrz to masa uszczelniająca? bo pojawiła mi się rdza, zerwałem to, wyczyściłem, położyłem podkład i pytanie właśnie co to jest i czym nakładać by wyglądało fabrycznie. no i pytanie co będzie jeśli na to będzie się kłaść farbe czy nie będzie się ścinać.
Witam
Co ile konserwujecie podwozie w M3 BK? Ja ostatnio konserwowalem w październiku, zapłaciłem 400zl, wczoraj włożyłem sobie telefon pod auto żeby zobaczyć z ciekawości co słychać i zastał mnie nieciekawy widok. Minęło raptem 3,5 miesiąca a widać co widać. Zimy przecież wielkiej też nie było bo raptem od 2 tygodni jest..
Wrzucam filmik i co o tym sądzicie ?
https://youtu.be/-JoxbgH6DSM
Co ile konserwujecie podwozie w M3 BK? Ja ostatnio konserwowalem w październiku, zapłaciłem 400zl, wczoraj włożyłem sobie telefon pod auto żeby zobaczyć z ciekawości co słychać i zastał mnie nieciekawy widok. Minęło raptem 3,5 miesiąca a widać co widać. Zimy przecież wielkiej też nie było bo raptem od 2 tygodni jest..
Wrzucam filmik i co o tym sądzicie ?
https://youtu.be/-JoxbgH6DSM
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Źle zrobiona konserwacja to tak potem jest że od razu wychodzi. Pewnie tylko pojechali barankiem bez wyczyszczenia byle by zakryć to co widać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości