Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DariusBtm » 6 wrz 2015, 14:39

To właśnie kwestia filcu, który puchnie raz od wody a raz się kurczy i dostający się piasek, który jest pomiędzy nadkolem a rantem błotnika rysuje go co potem powoduje korozję. Też właśnie oddałem madzie z tego powodu do blacharza/lakiernika na wspawanie reperaturek. Koleś doradził aby pomalować te nadkole czymś by tak nie chłonęło wody i na wewnętrzną górną części błotnika (rant) nakleić jakiś cienki pasek gumy/plastiku żeby nadkole nie rysowało tego rantu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez grafipl » 18 wrz 2015, 13:21

DariusBtm możesz zdradzić ile Cię wyniosło to w spawanie, malowanie razem z reperaturkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez DariusBtm » 18 wrz 2015, 21:42

Wstawiałem prawą reperaturkę i robiłem lewe nadkole (tam jeszcze nie było konieczności dawania reperaturki) oraz dwa przednie błotniki, wszystko z malowaniem 800zł. Reperaturke kupowałem sam i dałem za nią 150zł więc cena końcowa to 950zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez grafipl » 19 wrz 2015, 07:35

kurde musze zrobić to samo :) dwa błotniki przednie i tył masakra hehe, dodatkowo próg od strony kierowcy :) oj ta mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez Marcel111111 » 10 paź 2015, 18:36

Witam jestem tu nowy ostatnio zakupiłem mazde 3 BK 2008r. Po podniesieniu jej zauważyłem ze podwozie zaczyna łapać rdza (zdjęcia poniżej ) macie jakieś rady jak z tym walczyć? Wypiaskowac i położyć baranek? Miał ktoś podobny problem? Jeśli był już taki wątek proszę o przekierowanie.
Załączniki
20151009_150438.jpg
20151009_150444.jpg
Początkujący
 
Od: 2 paź 2015, 18:27
Posty: 8
Auto: Mazda 3 bk 2.0

Postprzez Gamboa » 10 paź 2015, 22:20

niewiele ci to pomoże ale oddaj na konserwacje podwozia.
chyba że sam umiesz sb zrobić. wiele już o tym jest tematów, wystarczy że użyjesz wyszukiwarki na dole.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Kris30cm » 18 paź 2015, 19:57

No podłogi to chyba nie bedziesz wymieniał? :)

Chyba każda mazda ma to samo. Ja przed zimą kupiłem to http://allegro.pl/novol-konserwacja-pod ... 26760.html
(Polecił mi mój lakiernik)
podłączyłem pod kompresor i na kanał.
Gołymi rękoma nie można tego zdrapać. Trzyma naprawdę ładnie.
Myślę, że malowanie czy szlifowanie nic w tym wypadku nie pomoże.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez dicon » 19 paź 2015, 10:32

Kris30cm każesz koledze aplikować baranek na rdzę? Nie ładnie, najpierw wyszlifować potem baranek!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez iwon44 » 19 paź 2015, 18:20

Piaskować podwozia nie radzę. Piasek dotrze do osprzętu, silnika, i je zniszczy. Też chciałem piaskować i tak mi powiedział gość od piaskowania. W sumie dwóch to samo powtórzyło. Należy oczyścić ręcznie ile się da, i wspomóc się chemią. Brunox epoxy, potem baranek.
Jeżeli tego nie oczyścisz, rdza będzie postępować pod barankiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Kris30cm » 19 paź 2015, 21:26

No chyba wiadomo, że nie ma sensu nakładać baranek na syf?
Ale też bez przesady. Kolega chyba nie bedzie całego auta z doły szlifował?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez dicon » 19 paź 2015, 23:03

Bez oczyszczenia rdzy nie widzę sensu nakładania baranka. Albo wyszlifuje całe podwozie, albo rdza wróci po zimie lub dwóch.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez widmo82 » 25 paź 2015, 19:35

Novol czy Boll, wg. mnie jedno zło. Zasycha na skorubę a w spękania dostaje się wszystko to co później "zamienia" się w rdzę. Jak ktoś wierzy, że za 1l pojemnik dobrego środka można dać 15zl to jest idealnym klientam zakładów realizujących szybkie (nie mylić z dobrymi) konserwacje. Powiem wam, że nawet ładnie to wygląda... do czasu kiedy ruda zacznie wychodzić na światło dzienne, wtedy jedyny ratunek to dalsza inwestycja, zaciapanie i szybki handel auta.
Dalszą dyskusję na temat "jak to robić" proszę kontynuować w temacie: viewtopic.php?f=97&t=10026

Konserwacja antykorozyjna podwozia
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez krasti » 24 lis 2015, 09:36

Tak na szybko w temacie korozji – jestem właśnie po wymianie błotników przednich... i zabezpieczaniu progów. Taki widok zastał mnie i blacharza po ściągnięciu uszczelek i błotników.

A ja się zastanawiałem co tak wieje po stronie pasażera :>
Załączniki
12271022_918117104936166_336735092_o.jpg
12287530_918117074936169_1966098462_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2013, 09:05
Posty: 89 (1/1)
Auto: Mazda 3, BK, 1.6 Pb, 2004 + LPG BRC SQ34

Postprzez pawcio1017 » 3 gru 2015, 01:31

Panowie mam do zwalczenia korozję na wewnętrznych rantach dwóch drzwi. Plan mam taki – zerwać masę uszczelniającą na łączeniu poszycia drzwi z ich ramą, wyszlifować z grubsza wszystko co rude, odtłuścić nałożyć na to podkład ROST-STOP od MIPY , następnie nowa masa uszczelniająca (np. od BOLLa, czy tutaj też jakość ma znaczenie i warto dopłacić do czegoś innego?) i na to podkład antykorozyjny hammerite w kolorze niebieskim (mają we wzorniku bardzo podobny do 27B). Po zimie, jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne i nic nie wyjdzie to dorobię lakier i dopiero wtedy ranty pójdą w docelowy kolor. Czy może zamiast ROST-STOPa zastosować popularnego Brunoxa?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez widmo82 » 3 gru 2015, 08:30

krasti: niestety ale dostaje się tam kurz, liście i woda, stwarza to idealne warunki dla korozji ;/ Ja przy kazdym sprzataniu auta, staram się wydmuchać/wyciagnąć wszystko co tam zalega. Niektóre modele maja takie plastikowe zaślepki widoczne po otworzeniu drzwi co troche poprawia sytuację.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Marcis » 4 gru 2015, 20:10

Ta od wewnątrz to masa uszczelniająca? bo pojawiła mi się rdza, zerwałem to, wyczyściłem, położyłem podkład i pytanie właśnie co to jest i czym nakładać by wyglądało fabrycznie. no i pytanie co będzie jeśli na to będzie się kłaść farbe czy nie będzie się ścinać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez lukasPL29 » 9 sty 2016, 22:08

A czy jest sposób żeby pozbyć sie rdzy która już się zadomowiła na podwoziu i jakieś zabezpieczenie go ?
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 00:56
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 105KM 2005r.

Postprzez dzux » 10 sty 2016, 19:44

LukasPl przeczytaj cały wątek od początku i znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez baszawez » 17 sty 2016, 12:45

Witam
Co ile konserwujecie podwozie w M3 BK? Ja ostatnio konserwowalem w październiku, zapłaciłem 400zl, wczoraj włożyłem sobie telefon pod auto żeby zobaczyć z ciekawości co słychać i zastał mnie nieciekawy widok. Minęło raptem 3,5 miesiąca a widać co widać. Zimy przecież wielkiej też nie było bo raptem od 2 tygodni jest..
Wrzucam filmik i co o tym sądzicie ?
https://youtu.be/-JoxbgH6DSM
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez kropek101 » 17 sty 2016, 13:36

Źle zrobiona konserwacja to tak potem jest że od razu wychodzi. Pewnie tylko pojechali barankiem bez wyczyszczenia byle by zakryć to co widać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323