Buczenie pod maską – naprawa hałasującego czujnika temperatury (wewnętrznego)
a więc rozebrałem czujnik z wiatraczkiem, i był rzeczywiście trochę zabrudzony, przeczyściłem nasmarowałem suchym smarem i jak ręką odjął, chodzi elegancko
już nie ma takie wrrrr
Także bardzo dziękuje koledzy za pomoc! Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Wlasnie jestem na swiezo po zepsuciu i naprawieniu tegoz czujnika 
Niestety udalo mi sie przypadkiem zerwc cienkie druciki od cewki.
Zamiast plakac wyskrobalem klej, ktorym byla przytwierdzona, odwinalem po 1 cm drucikow i przylutowalem je od nowa.
Piece of cake!
Przy okazji nasmarowalem [tiiit] olejem do lancuchoe rowerowych i jest cisza
Niestety udalo mi sie przypadkiem zerwc cienkie druciki od cewki.
Zamiast plakac wyskrobalem klej, ktorym byla przytwierdzona, odwinalem po 1 cm drucikow i przylutowalem je od nowa.
Piece of cake!
Przy okazji nasmarowalem [tiiit] olejem do lancuchoe rowerowych i jest cisza
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1038
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Wymontowałem, przeczyściłem (o ja pier... jaki tam był syf, dziw że się nie spałiło) i rano (kiedy to zawsze warczało) nie hałasuje, zostawiłem odchylony plastik żeby sprawdzić czy kręci się wentylatorek – nie kręci się... czy jest jakis sposób aby zmusić czujnik do pobudzenia wentylatorka? (nie podłączając go zewnętrznie pod zasilanie oczywiście) ponieważ nie wiem jak sprawdzić czy po przeczyszczeniu i zamontowaniu czujnik prawidłowo działa...
- Od: 19 kwi 2014, 16:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 HB 2.0 2004r.
witam
szybkie pytanie jak podniose maske to cos tak dziwnie buczy (zaczyna buczec jak kluczyk jest przekrecony ale samochod jest nie odpalony) i buczy tak ze w srodku slychac tak jakby w okolicach radia. Jak odpale auto to trzeba sie bardzo wsluchac zeby to uslyszec. mial ktos moze to samo albo co to moze byc ?
szybkie pytanie jak podniose maske to cos tak dziwnie buczy (zaczyna buczec jak kluczyk jest przekrecony ale samochod jest nie odpalony) i buczy tak ze w srodku slychac tak jakby w okolicach radia. Jak odpale auto to trzeba sie bardzo wsluchac zeby to uslyszec. mial ktos moze to samo albo co to moze byc ?
- Od: 12 lis 2014, 15:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel 110KM, 2007
tak na bank jest to to przedmuchałem kompresorem ale po zamontowaniu dalej to samo ale odkryłem ze jak trzymam go w ręce i przekręcę kluczyk to nie buczy a jak przyłożę na miejsce to buczy.
Dopisano 15 lis 2014, 14:07:
a i pytanie co sie stanie jesli nie bedzie tego czujnika (jak go wymontuje) ?
Dopisano 15 lis 2014, 14:07:
a i pytanie co sie stanie jesli nie bedzie tego czujnika (jak go wymontuje) ?
- Od: 12 lis 2014, 15:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel 110KM, 2007
Nasmaruj go... jak w poradniku. Rozbiera się go bardzo łatwo. Nic nie zniszczysz.
- Od: 27 paź 2013, 12:04
- Posty: 50
- Skąd: Warszawa/Częstochowa
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 TOURING ACTIVE PACK
LPG by www.autogaz-busko.pl 07.2015
koniu0101 napisał(a):muszę kupić smar w sprayu i nasmaruje. A co się stanie jak go wymontuje całkiem ? A i jak przejadę parę kilometrow zgaszę samochód i znów przekręcę kluczyk to już tego nie słychać
Jak wymontujesz to nie będziesz miał czujnika temperatury?
Trzymałeś go w ręce, wiesz jak wymontować i nie chce Ci się go potraktować smarem?
TY LENIU

Odświeżam temat. Podjąłem się wymiany tego czujnika. Tak jak piszą poprzednicy ciężko zdjąć sam plastik przy kierownicy jak również rozebrać sam czujnik. Gdy już udało mi się dostać do wnętrza, nasmarowałem go zwykłym smarem. Złożyłem, podłączyłem i... już nie działał
Przy ponownej próbie zerwałem druciki od cewki a dodatkowo drucik, który trzeba odgiąć aby w ogóle wyjąć mechanizm. Zdecydowanie polecam odlutować te druty (dwa pola lutownicze) niż je odginać. U mnie wytrzymały tylko/ lub aż dwa zgięcia. Na zdjęciach zaznaczyłem na co uważać oraz gdzie odlutować aby łatwiej wyjąć. Jest jednak pozytyw. Kupiłem używany czujnik za 70 zł (był jeszcze bardziej zakurzony od mojego) i o dziwo w ogóle go nie było słychać gdy podłączyłem go by sprawdzić czy działa (bez czyszczenia) . Oczywiście już go nie rozbierałem
lecz tylko przedmuchałem i aktualnie nastała cisza w kabinie
Gdyby ktoś potrzebował, zamieszczam zdjęcie z numerem jaki widnieje na czujniku.

- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Spróbuj go wyjać i tylko przedmuchać powietrzem, powinno być lepiej :–)
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
Najpierw przyłożyłem odkurzać i nastała cisza
ale coś wydawało mi się za łatwo i postanowiłem poświecić latarką i go skontrolować
okazało się że babol z kurzu go zablokował
Poszedł w ruch kompresor, wyleciało sporo syfu ale wiatraczek terczał dalej aczkolwiek zdecydowanie ciszej.
Postanowiłem postąpić zgodnie z fotorelacją i problem mam z głowy
oby jak najdłużej.
Dodam że nie wypinałem całej dolnej dechy tylko wypiąłem z prawej strony i odchyliłem na tyle aby wykręcić czujnik.
Dziękuje za FOTORELACJĘ
Pozdrawiam.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Poszedł w ruch kompresor, wyleciało sporo syfu ale wiatraczek terczał dalej aczkolwiek zdecydowanie ciszej.
Postanowiłem postąpić zgodnie z fotorelacją i problem mam z głowy

Dodam że nie wypinałem całej dolnej dechy tylko wypiąłem z prawej strony i odchyliłem na tyle aby wykręcić czujnik.
Dziękuje za FOTORELACJĘ

Hej!
Interesuje mnie dobranie się do tego czujnika, ale zdjęcia z pierwszej strony zniknęły. Ktoś może ma i mógłbym udostępnić?
Interesuje mnie dobranie się do tego czujnika, ale zdjęcia z pierwszej strony zniknęły. Ktoś może ma i mógłbym udostępnić?
Cześć,
podbijam prośbę danrok-a. Mógłby ktoś zrobić reup zdjeć ?
pozdr,
UPDATE!
zmieniam zdjęcia na [cyferki] w nawiasach, bo po dodaniu ich do posta wyświetlają się automatycznie pod tekstem.
UPDATE2
U mnie brzęczenie szybko wróciło. Chyba nie pozostaje inne rozwiązanie jak rozłożyć czujnik i nasmarować porządnie :–/
OPIS:
Tak jak pisali poprzednicy – czujnik znajduje się za panelem po prawej stronie kierownicy.
[1]
aby uwolnić panel należy zdecydowanie pociągnąć w kierunku dół-do siebie (siedząc na fotelu kierowcy). Miejsca zaczepu strzałek pokazują, gdzie znajdują się zaczepy (chyba ze 3). Mi udało się ich nie połamać (co rzadko mi się zdarza, wiec duży plus dla Mazdowskich plastików)
[2]
teraz już z górki: odkręcamy dwie śrubki
[3]
odłączamy złączkę (nie bójcie się, że kabel ucieknie w otchłań – można go później łatwo wyłowić łapiąc z lewej strony osłonki)
[4]
u mnie oznaczenie czujnika nieznacznie się różni...
[5]
tutaj kończę swoją audycję, bo nie rozbierałem czujnika. Przeczyściłem wacikami nasączonymi zmywaczem do paznokci. Jak znowu zacznie dokuczać to rozbiorę na części pierwsze :-P
pozdr
podbijam prośbę danrok-a. Mógłby ktoś zrobić reup zdjeć ?
pozdr,
UPDATE!
zmieniam zdjęcia na [cyferki] w nawiasach, bo po dodaniu ich do posta wyświetlają się automatycznie pod tekstem.
UPDATE2
U mnie brzęczenie szybko wróciło. Chyba nie pozostaje inne rozwiązanie jak rozłożyć czujnik i nasmarować porządnie :–/
OPIS:
Tak jak pisali poprzednicy – czujnik znajduje się za panelem po prawej stronie kierownicy.
[1]
aby uwolnić panel należy zdecydowanie pociągnąć w kierunku dół-do siebie (siedząc na fotelu kierowcy). Miejsca zaczepu strzałek pokazują, gdzie znajdują się zaczepy (chyba ze 3). Mi udało się ich nie połamać (co rzadko mi się zdarza, wiec duży plus dla Mazdowskich plastików)
[2]
teraz już z górki: odkręcamy dwie śrubki
[3]
odłączamy złączkę (nie bójcie się, że kabel ucieknie w otchłań – można go później łatwo wyłowić łapiąc z lewej strony osłonki)
[4]
u mnie oznaczenie czujnika nieznacznie się różni...
[5]
tutaj kończę swoją audycję, bo nie rozbierałem czujnika. Przeczyściłem wacikami nasączonymi zmywaczem do paznokci. Jak znowu zacznie dokuczać to rozbiorę na części pierwsze :-P
pozdr
-
cielke
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości