Czujnik zapięcia pasów
Jeśli już schodzimy na tematy filozoficzne, to dodam coś od siebie. Mogę sobie wyobrazić, że pasy wzmacniają poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, a stąd już krok do brawury w jeździe. W państwie liberalnym powinny co najwyżej obowiązywać zalecenia a nie nakazy bezwzględne, zgodnie z zasadą "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
artureck napisał(a):Mogę sobie wyobrazić, że pasy wzmacniają poczucie bezpieczeństwa u kierowcy, a stąd już krok do brawury w jeździe
Ty tak poważnie ?
moim zdaniem kwestia zapinania pasów, powinna sie zakończyć. Mnie brzęczyk tez wkurza , ale o pasach zawsze pamiętałem. i ciul z sygnałem, słyszę go bardzo rzadko, np. jak gdzieś czegoś szukam (ulicy , domu itp) i chce się na chwile wyswobodzić.
Pasy mogą zabić jak są źle zapięte ( naciągnięte), i też przy ogromnych prędkościach waląc centralnie w ścianę/drzewo. Pas jest bardziej odporny jak nasze bebechy.
Pasy mogą zabić jak są źle zapięte ( naciągnięte), i też przy ogromnych prędkościach waląc centralnie w ścianę/drzewo. Pas jest bardziej odporny jak nasze bebechy.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ja słyszalem ze przez komputer można wyłączyć piszczenie ale dokładnie nie wiem co trzeba zrobić w aso podobno +-50 zł to kosztowalo chyba bo brat pytał, bo jeżeli coś zmostkujecie bądz włożycie tą atrape to ucho umilone ale pzy zderzeniu niestety poduszka robi nam krzywdę sam osobiście wolalbym sie tego pozbyć ale ta poduszka mnie martwi... albo wywalić poduche
P
Pozdrawiam
Pozdrawiam
AndY ;)
Kolega Ralpheek napisał jak to sie robi jakies 3 lata temu. I tez napisal, że nic u niego sie nie działo z poduszkami. Skoro będzie tak, jakby pas był ciągle zapięty, to jedyne zagrozenie jest takie, że jesli nie bedziesz mial pasa podczas kolizji to dostaniesz poduszką w nos
W serwisie najprawdopodobniej robią tak samo. Z tego co pamiętam w krytych opcjach komputera nie można tego ustawić.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Na początek proponuję po zajęciu miejsca za kierownicą odpalić silnik i nie zapinając pasów ruszyć z miejsca. Po przekroczeniu prędkości uruchamiającej sygnał dźwiękowy włączyć kierunkowskaz.
I tu dla wielu będzie zaskoczenie. Sygnał od pasów będzie piszczał a "przerywacza" od kierunków nie będzie słychać wcale. Coś się zepsuło? NIe, to sygnał ważniejszy-pasy zagłusza ten mniej ważny-kierunkowskazy, a w szystko generowane jest przez komputer i podawane przez głośnik.
Temat poruszany międzyinnymi przez kolegów z M2. Niestety nie jest to takie proste jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Albo znajdziecie magika, który to potrafi ( ja nie znalazłem ) albo się przyzwyczaicie
.
Tejot27 jeśli pasy zapięte i piszczy to albo rozpiętę są kostki pod siedzeniami albo coś padło. Wtedy sugeruję serwis.
Pozdrawiam
Robert
I tu dla wielu będzie zaskoczenie. Sygnał od pasów będzie piszczał a "przerywacza" od kierunków nie będzie słychać wcale. Coś się zepsuło? NIe, to sygnał ważniejszy-pasy zagłusza ten mniej ważny-kierunkowskazy, a w szystko generowane jest przez komputer i podawane przez głośnik.
Temat poruszany międzyinnymi przez kolegów z M2. Niestety nie jest to takie proste jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Albo znajdziecie magika, który to potrafi ( ja nie znalazłem ) albo się przyzwyczaicie

Tejot27 jeśli pasy zapięte i piszczy to albo rozpiętę są kostki pod siedzeniami albo coś padło. Wtedy sugeruję serwis.
Pozdrawiam
Robert
Mam pytanie odnośnie czujnika zapięcia pasów na tylnej kanapie (ten co znajduje się nad lusterkiem wstecznym). Zauważyłem, że mimo iż jeżdżę sam czujnik prawego pasażera tylnej kanapy świeci się na zielono (tak jakby były zapięte pasy) podczas gdy pozostałe dwa świecą się na czerwono. Czym to może być spowodowane? Da się to jakoś sprawdzić lub ewentualnie naprawić na własną rękę?
Dopisano 27 sty 2013, 09:29:
Znalazłem przyczynę mojego problemu. Otóż do każdego zatrzasku idą 2 małe kabelki, które podejrzewam są połączone z czujnikiem. U mnie oderwały się one od zatrzasku. Czy może można je jakoś samemu zainstalować do zatrzasku? Żeby to zrobić trzeba by było jakoś otworzyć ten zatrzask. Czy może zwykły mechanik jest w stanie mi pomóc? Czy raczej jestem skazany na ASO?
Dopisano 27 sty 2013, 09:29:
Znalazłem przyczynę mojego problemu. Otóż do każdego zatrzasku idą 2 małe kabelki, które podejrzewam są połączone z czujnikiem. U mnie oderwały się one od zatrzasku. Czy może można je jakoś samemu zainstalować do zatrzasku? Żeby to zrobić trzeba by było jakoś otworzyć ten zatrzask. Czy może zwykły mechanik jest w stanie mi pomóc? Czy raczej jestem skazany na ASO?
Mówisz i masz – rzeczywistość generujesz każdym czynem.
- Od: 16 lis 2012, 10:18
- Posty: 16
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 PB, 2008 r., dawniej Mazda 323 C
Jeśli element jest całkiem zepsuty to może być konieczna wizyta w ASO ale sądze, że z naprawą poradzi sobie każdy elektryk.
Tutaj jest opisane jak to wyłączyć w Mazda 6: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... asow-8394/
W Mazda 3 tryb testowy jest inny i nie wiadomo która pozycja odpowiada ze wyłączenie tego dźwięku. Może ktoś to analizował?
W Mazda 3 tryb testowy jest inny i nie wiadomo która pozycja odpowiada ze wyłączenie tego dźwięku. Może ktoś to analizował?
Odświeżę trochę wątek.
Kupiłem Mazdę i w moim aucie ani nie wyświetla się ikonka niezapiętych pasów, ani nie ma sygnału.
W instrukcji przeczytałem, że ten sygnał mają niektóre z europejskich modeli. Jak mogę sprawdzić, czy w moim zostało to wyłączone przez poprzedniego użytkownika, czy fabrycznie to auto nie jest w takie "pikadełko" wyposażone?
Kupiłem Mazdę i w moim aucie ani nie wyświetla się ikonka niezapiętych pasów, ani nie ma sygnału.
W instrukcji przeczytałem, że ten sygnał mają niektóre z europejskich modeli. Jak mogę sprawdzić, czy w moim zostało to wyłączone przez poprzedniego użytkownika, czy fabrycznie to auto nie jest w takie "pikadełko" wyposażone?
- Od: 21 lis 2013, 20:36
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM
Przeglądałem powyższe posty, jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Również mam problem z pasami i ich pikaniem, natomiast problemem jest to, że dźwięk włącza się podczas zapiętych pasów. Zauważyłem, że często na nierównościach, ale nie zawsze. Zauważyłem również, że czasem wystarczy, żebym ruszył zapięcie pasów i ikonka jak i dźwięk ustępuje, ale jest to rozwiązanie zwykle na kilka sekund, ew minut.
Zwykle jak włożę pas do zapięcia odwrotną stroną to ten problem nie jest aż tak dokuczliwy.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem i ma ew. jakieś rozwiązanie ?
Również mam problem z pasami i ich pikaniem, natomiast problemem jest to, że dźwięk włącza się podczas zapiętych pasów. Zauważyłem, że często na nierównościach, ale nie zawsze. Zauważyłem również, że czasem wystarczy, żebym ruszył zapięcie pasów i ikonka jak i dźwięk ustępuje, ale jest to rozwiązanie zwykle na kilka sekund, ew minut.
Zwykle jak włożę pas do zapięcia odwrotną stroną to ten problem nie jest aż tak dokuczliwy.
Czy ktoś się spotkał z takim problemem i ma ew. jakieś rozwiązanie ?
-
MaRith
Mam tylko czujnik zapiętych pasów przy fotelu kierowcy.
A czy można wymienić same zapięcie ewentualnie? Jak tego szukać na allegro, bo może ma jakąś specyficzną nazwę.
A czy można wymienić same zapięcie ewentualnie? Jak tego szukać na allegro, bo może ma jakąś specyficzną nazwę.
-
MaRith
Odkręć zapięcie pasa – rozkręć je, w środku jest micro wyłącznik (micro swich) podłączone są dwa kabelki.
U mnie po urwaniu tego kabelka z tyłu cały czas świeciła się kontrolka, że pas z tyłu jest zapięty.
Możesz sprawdzić czy to czasem nie jest problem z matą w fotelu.
Całe szczęście wyłączonego mam brzęczka.
Mniej więcej tak będzie wyglądał
U mnie po urwaniu tego kabelka z tyłu cały czas świeciła się kontrolka, że pas z tyłu jest zapięty.
Możesz sprawdzić czy to czasem nie jest problem z matą w fotelu.
Całe szczęście wyłączonego mam brzęczka.
Mniej więcej tak będzie wyglądał
Hej
Czyli reasumując, powyższe wypowiedzi, nikt nie zna skutecznego (najlepiej systemowego) wyłaczenia dźwieku ostrzegawczego niezapietych pasów? Jakiś kod itp?
...dla tych co pisza, że pasy ratują życie , tak wiem to doskonale i wyjaśniam, że używam pasów, ale....czasami jade przez pusty parking, manweruje na podwórku , itp, gdzie jestem pewny , ze nic sie nie moze wydarzyć i ów dźwiek doprowadza mnie do szału. Mało tego, nawet po wyjściu z auta gdy silnik nadal pracuje, to nadal piszczy
!
Czyli reasumując, powyższe wypowiedzi, nikt nie zna skutecznego (najlepiej systemowego) wyłaczenia dźwieku ostrzegawczego niezapietych pasów? Jakiś kod itp?
...dla tych co pisza, że pasy ratują życie , tak wiem to doskonale i wyjaśniam, że używam pasów, ale....czasami jade przez pusty parking, manweruje na podwórku , itp, gdzie jestem pewny , ze nic sie nie moze wydarzyć i ów dźwiek doprowadza mnie do szału. Mało tego, nawet po wyjściu z auta gdy silnik nadal pracuje, to nadal piszczy

- Od: 9 kwi 2017, 22:16
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 MPS BK, 2.3 DISI, 260 KM, 2007.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości