Kontrolka zapiętych pasów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez beniak81 » 15 cze 2010, 08:48

Witam
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 z 2004r. 2.0 beznyna – sedan :)
I od razu pytanko:
Interesuje mnie kontrolka niezapiętych pasów – czy w moim aucie powinno coś "pikać" jak się nie zapnie pasów kierowcy lub pasażera? Bo zauważyłem że kontrolka się nie świeci pomimo niezapiętych pasów i nic nie brzęczy? Nie zwróciłem tylko uwagi czy kontrolka się zapala na kilka sekund po przekręceniu zapłonu. Moze się jest popsute w tej kwestii? Jak jest u Was?
Pzdr
beniak81
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez Tolek » 15 cze 2010, 09:20

W moim przypadku gdy nie zapne pasów pali się kontrolka i jest najpierw przerywany a potem ciągły sygnał. Sygnał ten uaktywnia się przy prędkości około 10 km/h. W mojej wersji jest to tylko związane z miejscem kierowcy.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez beniak81 » 15 cze 2010, 11:02

Ale pali się zaraz po włączeniu zapłonu? I nie gaśnie do czasu zapięcia pasów, niezależnie czy upłynie jakiś czas?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez Tolek » 15 cze 2010, 11:34

Tak. Zapala się zaraz po włączeniu zapłonu i gaśnie dopiero po zapięciu pasa. Brzęczek przestaje piszczeć po około 1 minucie, jeżeli nie zapniesz pasa.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez beniak81 » 15 cze 2010, 11:41

A kontrolka cały czas się pali, dopóki nie zapniesz pasów, czy też gaśnie po minucie? Bo zaczynam się tego obawiać, że coś jest nie tak z poduchami i czujnikiem pod siedzeniem.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez Macinek » 15 cze 2010, 12:22

Powinna się palić cały czas, a w czasie jazdy co ok. 2 min włączać się sygnał. Tak jest u mnie.
Może to tylko bezpieczniki?
Warto sprawdzić.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez beniak81 » 15 cze 2010, 14:23

Macinek, a u Ciebie też te pasy działają tylko w obrębie kierowcy? Pasażer nie jest objęty pikaniem? :) I który to bezpiecznik i gdzie? Czytałem dzisiaj, że może być wyłączona ta funkcja w kompie. Podobno jest taka możliwość.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez vqsoft » 15 cze 2010, 19:58

jest chyba taka opcja w ustawieniu tripkompa
tak cos mi sie obiło o oczy jak w tym grzebałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Macinek » 15 cze 2010, 20:17

Pikanie mam tylko w obrębie kierowcy (na szczęście :) ).
Co do bezpiecznika to jednak chyba nie to. Z tego co się na szybko zorientowałem, to akurat nie ma bezpośredniego, tylko do całego zestawu wskaźników. Jakby padł, inne rzeczy też by nie działały.
Co do ustawień tripa, to nie mam zielonego pojęcia :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez beniak81 » 16 cze 2010, 21:41

A jakim kompem można to sprawdzic, ewentualnie zmienic? Czy musi to byc serwis Mazdy?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez vqsoft » 16 cze 2010, 22:01

wejdź w ustawienie trip komputera
opis wejścia w menu serwisowe jest na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez beniak81 » 17 cze 2010, 09:18

Nawet znalazłem jak tam wejść, ale czy tam da się zmienić ustawienia tych pasów? Żeby je ponownie aktywować? Żeby znowu się paliła kontrolka i pikało?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 08:06
Posty: 18
Skąd: Warszawa/Radom
Auto: Mazda 3 2.0 z 2004r.

Postprzez radzix27 » 15 cze 2015, 15:06

Trochę odkopię wątek, ale problem mam identyczny więc bez sensu dublować temat. Problem jest taki, że kontrolka zapięcia pasów nawet się nie podświetla po przekręceniu kluczyka, sygnałów dźwiękowych też nie uświadczyłem.

Interfejs OBD nie wskazuje żadnych błędów.

W temacie viewtopic.php?t=51343 ukryta opcja komputera "01 – on (czujnik zapięcia pasów)" mogła by coś wskazać, jednak na filmie dotyczącym komputera w M3 nie widziałem tej opcji, zaczynają się dopiero od 08...



Co tu może być nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez radzix27 » 20 cze 2015, 22:48

Mógłby ktoś sprawdzić jakie wtyczki ma wpięte w kostkach pod siedzeniami? U mnie pod fotelem kierowcy wpięty jest kabel z szarą wtyczką, ale drugi koniec kabla nie jest do niczego podłączony, tylko zwinięty i przyczepiony izolacją pod fotelem.

Do zatrzasku pasa kierowcy prowadzi tylko kabel z niebieską wtyczką.

Sugerując się prowadzeniem kabli kolory wtyczek i ich funkcje to:
– żółta – poduszki powietrzne
– niebieska – napinacz pasa
– szara – ??

Z kolei pod fotelem pasażera kable od szarej i niebieskiej wtyczki prowadzą do zatrzasku od pasów bezpieczeństwa...
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez lagiewnik » 23 cze 2015, 21:18

Hej Radzix,
zdjęcia wyszły słabo ale wchodzą do kostki 2 wtyczki + trzecia jest z boku, ale to chyba wyprowadzenie kabli z wtyczki na wiązkę.
Tak wygląda pod pasażerem:
CAM00313.jpg
fotel pasażera

a tak pod kierowcą:
CAM00308.jpg
fotel kierowcy


Może ta trzecia wtyczka u Ciebie była w zamyśle do grzania foteli. Ja mam M3 z 2006 roku po lifcie, bez podgrzewania foteli. Sygnalizacja pasów działa poprawnie
Początkujący
 
Od: 8 maja 2014, 21:01
Posty: 17 (0/1)
Skąd: kielce
Auto: mazda 3 1,6 B+LPG bk 2006
Hatchback

Postprzez radzix27 » 23 cze 2015, 22:02

lagiewnik dziękuję za zdjęcia. Przy okazji znalazłem na znanym portalu aukcyjnym do kupienia napinacze do M3, na zdjęciach widać, że lewy posiada tylko jedną wtyczkę niebieską, natomiast prawy posiada wtyczkę niebieską i szarą...być może w wersjach przedliftowych inaczej to było łączone? Poczekajmy na wypowiedzi innych osób <spoko>
Załączniki
5037090781.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez wnl84 » 5 sie 2015, 21:00

Ja mam ciekawsze pytanie, przekładałem fotele do BK z MPS'a jest o tym na forum mój wątek.
Problem w tym,że mps ma inne kostki i nie pasują w miejsca gdzie były podpięte stare fotele, przez to wyświetla mi błąd poduszek i nie działa sygnalizacja od pasów. Pomyślałem sobie,że polecę po kablach nowych foteli, zobaczę gdzie prowadzą i użyję kostek, które zostały w starych fotelach. Niby wydaje się to proste i logiczne, ale jak do jasnej... :) wypiąć kabelki z kostek? Utkwiłem już na pierwszej (niebieskiej) a pod fotel pasażera, wystarczy mi przełożyć tylko tą i jedna strona by grała.
Ktoś coś wie na ten temat? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 23:20
Posty: 18 (2/0)
Auto: Mazda 3 GTM sedan 2.0 benz. 2004r

Postprzez radzix27 » 30 gru 2015, 16:05

Duża prośba do użytkowników. Znalazłem w sieci informacje dotyczące szarej wtyczki. To ona jest odpowiedzialna za przypomnienie o zapięciu pasów. Moglibyście sprawdzić w jakim miejscu zamontowany jest drugi koniec tej wtyczki?
W przypadku pasażera na pewno tak jak na zdjęciu powyżej (do zatrzasku pasa), natomiast gdzie w przypadku fotela kierowcy? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez aro_baku » 5 kwi 2018, 17:35

odświeżam temat. Da się w końcu przerobić napinacze w wersji angielskiej mając do dyspozycji wystrzelone europejskie tak by lewy miał 2 wtyczki i działała kontrolka niezapiętych /zapiętych pasów? na necie ponad 90 % to napinacze od Anglików a jak są do wersji Europa to są bardzo drogie. ps. a może od innego auta pasują do Mazdy 3 BK? proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2018, 02:00
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BK 1.6 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323