Mazda 3 1.6 Y6 – przebiegi

Postprzez vqsoft » 21 lis 2009, 15:03

pochwalcie się jakie macie przebiegi w swoich klekotach –
piszcie tez o ew niespodziankach eksploatacyjnych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez toomaas » 22 lis 2009, 19:43

Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Miacho » 22 lis 2009, 20:33

Moja ma w tej chwili 99.500 kupiona przy stanie 90.223, jest z października 2005r. Z książki wynika, że miała wymieniany pasek alternatora, za mojej "kariery" na razie (odpukać, odpluć tfu, tfu, etc.) bez niespodziewajek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez doc » 23 lis 2009, 22:09

U mnie na liczniku za chwilke bedzie 31 tys km, autko miało pierwsza rejestracje w styczniu 2008. Jak na razie bez wiekszych problemów... :D Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 30 lip 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 1,6 MZ-CD '07

Postprzez Marzena » 24 lis 2009, 10:38

Moja trójka aktualnie ma na liczniku ponad 156 000 km, zakupiona przy 110 000 km.
W sumie WIELKICH niespodzianek nie było, bo przed zakupem wiedziałam, że turbina już troszkę przeżyła ( chociaż nie myślałam, że tak szybko będę zmuszona ją regenerować ).
Wymieniony jeszcze został moduł wentylatora chłodnicy i koło pasowe.
W najbliższych planach mam wyeliminowanie wszelkich stuków pochodzących z zawieszenia – polskie drogi :|

A! i rozrząd rzecz jasna wymieniałam tuż po zakupie.
Ostatnio edytowano 24 lis 2009, 16:51 przez Marzena, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:13
Posty: 167 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2004r

Postprzez wojtek85 » 24 lis 2009, 16:26

Witam moja madzia 3 ma 122tys z 2005 kupiłem ją w Niemczech z przebiegiem 115tys w lipcu :) wymieniłem jak narazie rozrzad bo musiałem przy 120tys noi paski olej i filterek czyli standart mam nadzieje ze nie będe musiał więcej dokładac i jestem zadowolony z Madziulki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez vqsoft » 24 lis 2009, 17:03

moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki

teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego

toomaas napisał(a):Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę


toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez toomaas » 24 lis 2009, 21:04

vqsoft napisał(a):moja mazda jest z 04 roku i ma przejechane 76kkm w chwili zakupu miała 75kkm
jak na razie nic nie robiłem oprócz oleju.
ostatni serwis miała przy 62kkm wiec nawet filtr powietrza był czyściutki

teraz pomału zastanawiam sie nad rozrządem – tak dla spokoju świętego

toomaas napisał(a):Witam,

Ja mam 161000 przebiegu. Auto z 2004 roku. Jak na razie z "niespodzianek" to:
1. Koło pasowe alternatora – to chyba częsta przypadłość tego auta
2. Wymiana alternatora – oczywiście można było regenerować, ale zdecydowałem się na wymianę;
3. Na tylnym nadkolu widzę mały "purchel" rdzy i pewnie na wiosnę się tym zajmę


toomas pisałeś że wymieniłeś koło pasowe alternatora – rozumiem ze to ze sprzęgłem jednokierunkowym ? jakie były objawy jego agoni ? jakie koszta?


Nie wiem o co chodzi z tym sprzęgłem :| Co do objawów to mechanik jest w stanie ocenić stan tego koła. W moim przypadku tak było tylko mi zapomniał to powiedzieć <glupek2> . Więc się skończyło na tym, że ono się "rozwulkanizowało" w czasie jazdy. Objaw – jak to moja narzeczona powiedziała samochód zaczął chodzić jak stara pralka (podczas przyśpieszana przy obrotach tak pomiędzy 2000 a 2800). Na biegu jałowym też było słychać takie charczenie. Niestety byłem w trasie i tak przejechałem jakieś 400km. Jeśli dobrze pamiętam to zapłaciłem 550pln, ale 4 dni czekałem na tą część!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez fyky » 24 lis 2009, 23:21

ja podobnie, wymieniałem koło pasowe z napinaczem, rozrząd, mam przejechane 129 tys.
zastanowiło mnie to co napisała marzena : "moduł wentylatora chłodnicy", za co ten moduł odpowiada?, bo chyba coś mi się wydaje, że to też bedzie u mnie do wymiany – czasami włącza mi się wentylator chłodnicy niezależnie od temp. otoczenia lub oleju. czy ktoś miał z tym jakieś przygody?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2009, 14:05
Posty: 8
Skąd: podlaskie
Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006

Postprzez vqsoft » 24 lis 2009, 23:38

jeśli chodzi akurat sprężarka klimy to wentylator się załącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez fyky » 25 lis 2009, 00:15

klima wyłączona, jazda na trasie na obr 2200-2400. włączony wentylator chłodn. powoduje chwilowe spalanie wieksze o 2 litry, pomaga wyłączenie zapłonu. czy to normalne?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2009, 14:05
Posty: 8
Skąd: podlaskie
Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006

Postprzez Johny Bravo » 28 lis 2009, 19:23

fyky napisał(a):klima wyłączona, jazda na trasie na obr 2200-2400. włączony wentylator chłodn. powoduje chwilowe spalanie wieksze o 2 litry, pomaga wyłączenie zapłonu. czy to normalne?


Też tak mam.
Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 14:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez baastek » 10 gru 2009, 12:13

moja madzia ma 127 tys km i sprowadzilem ja z niemiec jak miala 98 tys.poza rozrzadem i co za tym idzie pompa wody(nalezy to profilaktycznie rowniez wymienic) no i oczywiscie filtrami nic wiecej tfuuu tfuuu nie dokladalem.sama przyjemnosc z jazdy jak do tego spala mi jakies 5.3 litra diesel:):) pozdrawiam szczesliwych posiadaczy trojeczek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 11:02
Posty: 52
Skąd: wadowice
Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r

Postprzez Halski » 3 sty 2010, 21:08

miałem 128tys jak sprzedałem, przejeździłem sam ponad 110 tys tym autem-generalnie super. Wymieniłem koło pasowe, i standardowo elsploatacyjne rzeczy plus coś mi sie czasami działo-skakała na wolnych obrotach i dymiła, ale później ustało:) Polecam to autko-haha-wczoraj przypadkiem widziałem to moje byłe auto w Inowrocławiu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 22:58
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,2 MZCD, 2011

Postprzez chudymud » 8 sty 2010, 02:30

moja trójeczka 52tyś <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 20:50
Posty: 630 (2/3)
Skąd: Kraków
Auto: Jest:
Mazda 3 2011 2.0 DiSi 151km SPORT
Było:
Mazda 3 1.6 MZ-CD Sport Exclusive'05

Postprzez azuko » 8 sty 2010, 12:39

A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?
Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.
Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?

Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!
azuko
 

Postprzez widmo82 » 15 sty 2010, 11:03

Jak w podpisie :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Johny Bravo » 14 paź 2010, 15:30

158k / rocznik 2006
wymieniłem opony, olej kilka razy, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem i napełniłem klime i dolałem płynu do filtra cząstek stałych DPF.

Pozdrawiam!
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 14:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez Johny Bravo » 14 paź 2010, 15:32

azuko napisał(a):A z Fapem nikt nie miał jeszcze problemu, np. uzupełnianie płynu do fapa? i przy jakim przebiegu?

Moja Madzia przy 56000 regeneracja EGR i poza tym olej i filtry.

Teraz mam 62 tyś. i właśnie się zastanawiam co z tym płynem bo podobno przy 60 tyś. należy uzupełnić zbiorniczek (tak mówią w serwisie Mazdy) mój szpec od tych aut (a zna się) mówi, że spokojnie przejeżdżę 80 tyś bez uzupełniania, warunek tankowanie na full. A jak u was było? podajecie niektórzy przebiegi ponad 100 tyś.?



Jest oddzielny Temat dla FAP/DPF – proszę trzymać się wątku. Dziekuję!


Mi się lampka engine check z kodem od DPF zaświeciła przy 115k km. Dolałem płynu w ASO i spokój – mam obecnie 158k

Pozdrawiam
Jak mieć pomidora i zjeść pomidora – kupić dwa pomidory.
Albo kilo w tesco.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2009, 14:06
Posty: 12
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6, 2.0, 2014
Poprzednio: Mazda 3, 1.6 CD

Postprzez corky1 » 14 paź 2010, 16:13

Moja mazda ma 3 lata i oryginalny przebieg 43kkm (jestem pierwszym wlascicielem). Jak bede ja sprzedawac to chyba bede musial podkrecic licznik na wiecej kilometrow, bo nikt mi nie uwierzy i nie kupi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323