Zmiana biegów – wyścig

Postprzez Kabatus » 25 sie 2017, 20:19

Witam, przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg? Niby największą moc ma przy 4000 obr, zwykle robiłem 2 po przekroczeniu 5 tys a do 100 km/h na 2 biegu ale nie wiem czy to dobre. Jak to widzicie? Silnik: 1.6 – 109 KM diesel. Pilny temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez rav 75 » 26 sie 2017, 08:21

Chcesz się ścigać kup MPS-a,diesel albo wyścig – wybór należy do Ciebie.
rav 75
 

Postprzez Krystek07 » 26 sie 2017, 11:50

Dokładnie diesel nie służy do ścigania się :P poza tym marne 110 km bo nie oszukujmy się nie należy do demonów prędkości, chociaż moment i przyspieszenie w tym aucie jest baaardzo przyjemne zwłaszcza jak ma sie wyrzucony FAP i EGR i podniesioną moc(myślę nad zmianą mapy na 130) i wtedy podejrzewam, że jest już czym przycisnąć
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez macvas » 26 sie 2017, 14:09

Tak jak chłopaki piszą wyżej, jeżeli to jest zdrowe 109KM to nie szukaj górnego pułapu mocy (to jest katowanie diesla) a bardziej "górki" momentu obrotowego, który nabija sprawna turbina. W zależności od generacji silnika Y6 w serii będzie ona oscylować między 250-270Nm zwykle w okolicy 2300-2400rpm, chyba że kalibracja (VGT) jest zjechana. Zakładając jednak, że jest ok i mamy sprawny zawór sterowania turbiną zwykle dostajemy odczyty w zakresach takich jw.

Kabatus napisał(a):przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg?


Jeżeli to ma być sprint to szukaj okolicy pow. 2000rpm (na tej wartości z całą pewnością turbo będzie już po fazie wzbudzenia i powinno dmuchnąć), bo poniżej większość egzemplarzy ma "turbodziurę" różnych rozmiarów.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Kabatus » 26 sie 2017, 15:25

Wczoraj kolega z BMW m3 240KM zdziwił się, że to tak [tiiit] i pytał co robiłem w silniku.
Spokojnie dawałem radę tym 109 KM – silnik igła – choć może to nie jest 109 przecież ktoś mógł ją modyfikować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez Neonixos666 » 28 sie 2017, 00:09

Trzeba zmieniac biegi tak by zarowno wykozystac dostepna moc a z drugiej strony po wbiciu nastepnego biegu obroty spadly w okolicy max momentu obrotowego. Jak w ditd na 1/4 mili krecilem do 4tys obroty spadaly w okolice 2,5 wiec po zmianie turbo dale fajnie pompowalo. 5tys to zbyt duzo widac to po wykresie ze moc i moment za bardzo spadaja a nastepny bieg zaczyna juz na spadku Nm. Przy mocno zmodzonych dieslach mozna ciagnac wyzej bo i max Nm jest wyzej zeby sprzegla nie zabic ale dka tak seryjnych aut nie ma sensu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez francesco_franco » 29 sie 2017, 08:42

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Kabatus » 13 wrz 2017, 23:38

francesco_franco napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=sYgKj2p0xcM

spróbuj tak ;)


10s do 100? Przy kręconej do 140 KM ? U mnie jest podobno 109 KM fabrycznie i mam 9s :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2017, 01:40
Posty: 47
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM

Postprzez Płomień » 14 wrz 2017, 01:16

Wystarczy że kolega ma większe koło od serii i to co jest u Ciebie 100km/h, to u niego będzie 90. Poza tym widać po obrotomierzu że mu się nie spieszyło z ruszaniem z miejsca.

Tu masz bardzo dobrze, konsekwentnie i merytorycznie poprawnie opisane co, jak i dlaczego. Teraz musisz tylko dopasować zasadę do Twojej krzywej momentu i przełożeń skrzyni. Aż dziw że taki materiał jest na polskim youtube.
https://youtu.be/c-78UDQ2Xeg

Od siebie dodam tylko że kręcenie dizla powyżej 4000 to katowanie. Może urwiesz na pierwszym i drugim biegu 0,2s jak go będziesz kręcił do 5000, ale te silniki konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane. Odciny nie ma tylko dlatego, że jak będziesz w trasie wyprzedzał tira i się przeliczysz z oceną odległości samochodu na przeciwległym pasie, to żebyś nie musiał zmieniać biegu. Takie bardzo awaryjne rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1134 (25/85)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GJ

Postprzez francesco_franco » 14 wrz 2017, 09:26

Kabatus, a ile masz na ćwiarkę ?? :> Ja ostatnio miałem okazję spróbować, jak jeździ się po próbie torowej i na 1/4 w Rykach. Fajna przygoda, chociaż jest to kompletnie inna bajka niż jazda na co dzień, a przecież do tego używam swojego słabego auta, które sprinty robi wolniej niż seria ;) papa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron