Zmiana biegów – wyścig
Strona 1 z 1
Witam, przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg? Niby największą moc ma przy 4000 obr, zwykle robiłem 2 po przekroczeniu 5 tys a do 100 km/h na 2 biegu ale nie wiem czy to dobre. Jak to widzicie? Silnik: 1.6 – 109 KM diesel. Pilny temat.
- Od: 28 sty 2017, 01:40
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 109 KM
Dokładnie diesel nie służy do ścigania się
poza tym marne 110 km bo nie oszukujmy się nie należy do demonów prędkości, chociaż moment i przyspieszenie w tym aucie jest baaardzo przyjemne zwłaszcza jak ma sie wyrzucony FAP i EGR i podniesioną moc(myślę nad zmianą mapy na 130) i wtedy podejrzewam, że jest już czym przycisnąć
Tak jak chłopaki piszą wyżej, jeżeli to jest zdrowe 109KM to nie szukaj górnego pułapu mocy (to jest katowanie diesla) a bardziej "górki" momentu obrotowego, który nabija sprawna turbina. W zależności od generacji silnika Y6 w serii będzie ona oscylować między 250-270Nm zwykle w okolicy 2300-2400rpm, chyba że kalibracja (VGT) jest zjechana. Zakładając jednak, że jest ok i mamy sprawny zawór sterowania turbiną zwykle dostajemy odczyty w zakresach takich jw.
Jeżeli to ma być sprint to szukaj okolicy pow. 2000rpm (na tej wartości z całą pewnością turbo będzie już po fazie wzbudzenia i powinno dmuchnąć), bo poniżej większość egzemplarzy ma "turbodziurę" różnych rozmiarów.
Kabatus napisał(a):przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg?
Jeżeli to ma być sprint to szukaj okolicy pow. 2000rpm (na tej wartości z całą pewnością turbo będzie już po fazie wzbudzenia i powinno dmuchnąć), bo poniżej większość egzemplarzy ma "turbodziurę" różnych rozmiarów.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Trzeba zmieniac biegi tak by zarowno wykozystac dostepna moc a z drugiej strony po wbiciu nastepnego biegu obroty spadly w okolicy max momentu obrotowego. Jak w ditd na 1/4 mili krecilem do 4tys obroty spadaly w okolice 2,5 wiec po zmianie turbo dale fajnie pompowalo. 5tys to zbyt duzo widac to po wykresie ze moc i moment za bardzo spadaja a nastepny bieg zaczyna juz na spadku Nm. Przy mocno zmodzonych dieslach mozna ciagnac wyzej bo i max Nm jest wyzej zeby sprzegla nie zabic ale dka tak seryjnych aut nie ma sensu
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Wystarczy że kolega ma większe koło od serii i to co jest u Ciebie 100km/h, to u niego będzie 90. Poza tym widać po obrotomierzu że mu się nie spieszyło z ruszaniem z miejsca.
Tu masz bardzo dobrze, konsekwentnie i merytorycznie poprawnie opisane co, jak i dlaczego. Teraz musisz tylko dopasować zasadę do Twojej krzywej momentu i przełożeń skrzyni. Aż dziw że taki materiał jest na polskim youtube.
https://youtu.be/c-78UDQ2Xeg
Od siebie dodam tylko że kręcenie dizla powyżej 4000 to katowanie. Może urwiesz na pierwszym i drugim biegu 0,2s jak go będziesz kręcił do 5000, ale te silniki konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane. Odciny nie ma tylko dlatego, że jak będziesz w trasie wyprzedzał tira i się przeliczysz z oceną odległości samochodu na przeciwległym pasie, to żebyś nie musiał zmieniać biegu. Takie bardzo awaryjne rozwiązanie.
Tu masz bardzo dobrze, konsekwentnie i merytorycznie poprawnie opisane co, jak i dlaczego. Teraz musisz tylko dopasować zasadę do Twojej krzywej momentu i przełożeń skrzyni. Aż dziw że taki materiał jest na polskim youtube.
https://youtu.be/c-78UDQ2Xeg
Od siebie dodam tylko że kręcenie dizla powyżej 4000 to katowanie. Może urwiesz na pierwszym i drugim biegu 0,2s jak go będziesz kręcił do 5000, ale te silniki konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane. Odciny nie ma tylko dlatego, że jak będziesz w trasie wyprzedzał tira i się przeliczysz z oceną odległości samochodu na przeciwległym pasie, to żebyś nie musiał zmieniać biegu. Takie bardzo awaryjne rozwiązanie.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1134 (25/85)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GJ
Kabatus, a ile masz na ćwiarkę
Ja ostatnio miałem okazję spróbować, jak jeździ się po próbie torowej i na 1/4 w Rykach. Fajna przygoda, chociaż jest to kompletnie inna bajka niż jazda na co dzień, a przecież do tego używam swojego słabego auta, które sprinty robi wolniej niż seria

- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość