Niezdiagnozowana awaria silnika

Postprzez kayetan » 14 kwi 2016, 22:31

Moja Mazda 3 to rocznik 2008, diesel z silnikiem PSA, bez filtra cząstek stałych. Samochód od pewnego czasu nie miał w ogóle przyspieszenia, praktycznie na wszystkich biegach. Męczył się strasznie pod górkę. Wymieniłem zgodnie z radą filtr paliwa, co trochę pomogło, ale na krótko. W końcu auto oddałem do mechanika, który stwierdził uszkodzenie zaworów. Głowica była regenerowana, jednak po jej ponownym wstawieniu brak mocy nie zniknął. Komputer nie pokazuje błędów, a mechanik dalej szuka przyczyny. Ktoś może wie jaka może być przyczyna?
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez smile » 14 kwi 2016, 23:26

A co się stało z DPFem że go brak?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez danrok » 15 kwi 2016, 09:15

a błędy na komputerze jakieś są? samochód wkręca się normalnie na >3000obrotów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kayetan » 15 kwi 2016, 15:04

Kupiłem już bez filtra cząstek. Obroty dochodzą do 3000 i na tym koniec
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez waciach » 15 kwi 2016, 15:39

Kolego, nadal nie odpowiadasz na fundamentalne pytanie – kody błędów???

To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.

Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki). Nie miałem żadnych błędów, częsty tryb awaryjny i tak przez prawie rok bo pod IDS się podpinać nie chciałem gdyż aktualizacja oprogramowania = skasowanie modyfikacji związanej z wycięciem FAP. Jeździłem aż dziura zrobiła się na tyle duża że było widać spaliny, wtedy wymiana i auto jak nowe :D

Tylko że mój tryb to był najczęściej w wersji light bo moc była i do 120 autko ciągnęło w miarę ok a dopiero wtedy muł. Ten najgorszy tryb czyli ledwo jedzie i max 80 to mi się pojawiał bardzo rzadko. W wszystkich wariantach główną oznaką jest granica 3 tys obrotów.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez danrok » 15 kwi 2016, 22:27

Dokladnie tak jak kolega napisal. Masz widocznie auto w trybie awaryjnym. Komputer ogranicza moc bo chce zapobiec rozwaleniu silnika. Najlepiej to podepnij sie pod kompa i sprawdz kody bledow, bedziemy wiedzieli na czym stoimy.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez bartosh80 » 16 kwi 2016, 08:30

[quote="waciach"]Kolego, nadal nie odpowiadasz na fundamentalne pytanie – kody błędów???

To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.

Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki).

Kolego waciach a w którym miejscu masz łącznik elastyczny turbina-wydech ?
Owszem jest łącznik elastyczny/plecionka ale na wyjściu z FAP – rura układu wydechowego.
Turbina łączy się z FAP/układem wydechowym za pomocą metalowej obejmy.
O ile mówimy o silniku Mazda 1,6 Y6 – Volvo 1,6D – silniki i układ jest identyczny.
http://allegro.pl/volvo-c30-s40-v50-c70 ... 67510.html
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2014, 12:29
Posty: 38 (0/4)
Auto: Volvo 1,6D 2008

Postprzez kayetan » 16 kwi 2016, 08:59

Napisałem na początku, że mechanik twierdzi, że komputer nie pokazuje błędów
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez Idav » 16 kwi 2016, 15:02

Miałem podobny problem. Brak błędów. Winowajcą okazał się być zawór sterowania turbiną.

Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-sho ... 4-70071200.

Może na to warto rzucić okiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez smile » 16 kwi 2016, 16:38

kayetan napisał(a):Napisałem na początku, że mechanik twierdzi, że komputer nie pokazuje błędów


Bo mechanik do odczytania błędów używa sprzętu uniwersalnego ( tzn byle czego.... ) lub ze względu na modyfikacje softu przy usuwaniu DPFu błędy są niewidoczne.

Napisz skąd jesteś – właściwie to powinno być w danych profilowych... a wskażemy może jakiegoś speca w Twojej okolicy, co to będzie wiedział jak temat ugryźć. BTW – to pewnie błahostka, nawet mam swoje podejrzenie.... ale na zdiagnozowanie możesz wydać masę kasy jeśli będziesz wyważać już otwarte drzwi.

A więc zaczynamy... skąd jesteś?? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kayetan » 16 kwi 2016, 19:01

Mieszkam w Głogowie (woj. dolnośląskie). Nie wiem jaki mechanik ma program do testowania, bo się na tym nie znam i nie spytałem go. Twierdził, że oprogramowanie jest dedykowane do Mazdy. Później stwierdził uszkodzenie zaworów (zwracał uwagę na takie cykanie kiedy silnik chodził). Tak jak napisałem oddali głowicę do szlifowania i wszystko miało być OK, ale po złożeniu do kupy dalej silnik dalej muli. Dziękuję za wszelkie sugestie co do przyczyny tej awarii i jeśli macie jakieś jeszcze to napiszcie (np. kolega Smile coś wspomniał).
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez smile » 17 kwi 2016, 09:58

Z tego co piszesz to głowica była robiona. Świece żarowe wymienione na nowe? Często to one są przyczyną problemów a nie zawsze błąd jest widoczny. Zwłaszcza po modyfikacjach softu przy usuwaniu DPFu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez widmo82 » 17 kwi 2016, 11:35

kayetan napisał(a):Napisałem na początku, że mechanik twierdzi, że komputer nie pokazuje błędów

A czym je odczytywał?

kayetan napisał(a): Później stwierdził uszkodzenie zaworów (zwracał uwagę na takie cykanie kiedy silnik chodził).
A to nie podkładki wtryskiwaczy ??
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kayetan » 17 kwi 2016, 15:23

Przypomniałem sobie, że przy pierwszym sprawdzeniu mechanik mówił, że program pokazał błąd świec żarowych, ale potem już nic o tym nie wspominał, chyba uznając, że to nie ma związku z tymi objawami. W późniejszych rozmowach twierdził, że komputer nic mu nie pokazał, co mogłoby być przyczyną awarii.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez uszol90 » 18 kwi 2016, 07:49

Niemniej jednak sprawne świece żarowe w tym silniku to podstawa – inaczej tryb awaryjny (bez żadnych kontrolek informacyjnych o tym fakcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez danrok » 18 kwi 2016, 07:50

Z tego co jeszcze kiedyś tu czytałem, to przepływomierz nie zawsze wrzuci błąd na komputer, a potrafi wprowadzić auto w tryb awaryjny. Warto odpiąć, przeczyścić, spróbować wtedy.

Dodatkowo czy zawór sterowania turbo się nie zacina? To szybko można wykluczyć w razie czego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez uszol90 » 18 kwi 2016, 10:38

Dokładnie, dopiero uszkodzony (przerwa w obwodzie itd.) sygnalizuje błąd, brudna przepływka przekłamuje i stąd problemy z brakiem mocy gwarantowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kayetan » 18 kwi 2016, 11:27

Rozmawiałem z mechanikiem. Twierdzi, że jest pewien, że to nie kwestia świec żarowych, przepływomierze montował dwa i nic to nie dało, również ten zawór twierdził, że wykluczył.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2015, 20:23
Posty: 11
Skąd: Głogów (dolnośląskie)
Auto: Mazda 3

Postprzez uszol90 » 18 kwi 2016, 12:36

To sprawdzał te świece czy obstawił, że nie maja z tym nic wspólnego?
Miałem to samo gdy wszystkie były spalone więc wiem co piszę, dodatkowo ktoś u Ciebie majstrował z FAPem wiec nie wiadomo do końca "jak go usunął"... a może tablice błędów też usunął...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez waciach » 18 kwi 2016, 16:13

Weź multimetr z funkcją sprawdzania obwodu i sprawdź – minuta roboty a można szybko wykluczyć (jedna strona do świecy a druga do bloku silnika).
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323