Witam
od 2 tyg mojej mazdzie coś dolega. Na biegu jałowym co jakiś czas (15-20s) spadają obroty tak że aż auto się zatrzęsie i z powrotem wejdzie na swoje obroty. Tak też się dzieje podczas jazdy. Czuć takie lekkie zwolnienie auta i dalej przyspieszenie. Są chwile takie gdzie chodzi normalnie obroty nie wariują ale to rzadkość. Byłem u znajomego pod komputer podpiąć i nie było żadnego błędu ale jak sprawdził ciśnienie na listwie CR to normalnie było w granicach 30-35k a w tych momentach kiedy auto traciło obroty dochodziło do ponad 100k.
Mam takie pytanie, czy to może być wina czujnika na listwie czy wina leży w czymś innym?
Spadek obrotów i szarpanie
Strona 1 z 1
U mnie jak była awaria tego czujnika to auto gasło przy większych obrotach. Z drugiej strony przy niższych obrotach auto pracowało normalnie. Wydaje mi się, że to jedna z tańszych rzeczy do sprawdzenia. Polecam też sprawdzić przepływomierz (nie zawsze wyrzuca błąd z tego co można doczytać na forum) oraz czujnik położenia wału korbowego. Daj znać jak coś 
Po odpięciu wtyczki od przepływomierza falowanie obrotów ustało ale nie miałem możliwości normalnej jazdy, auto nie miało wgl mocy. A przeskanowanie ForScanem wywaliło błędy:
– P138B – Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
– P1402 – Zatkana kapilara dozująca układu recyrkulacji spalin
– P0341 – Zakres / wskazania czujnika położenia wałka rozrządu A (1 kadłub lub pojedynczy czujnik)
– P0234 – Stan nadmiernego ciśnienia trubosprężarki
– P1632 – Obwód wyjściowy inteligentnego alternatora
– P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
– P0103 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.
Po podpięciu przepływomierza i wykasowania błędów i ponowne przeskanowanie jest ich brak.
Czy chcąc zamówić czujnik listwy CR muszę dostać się i z czytać jego numer? Bo wyczytałem na forum ze są 2 rodzaje tych czujników.
– P138B – Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
– P1402 – Zatkana kapilara dozująca układu recyrkulacji spalin
– P0341 – Zakres / wskazania czujnika położenia wałka rozrządu A (1 kadłub lub pojedynczy czujnik)
– P0234 – Stan nadmiernego ciśnienia trubosprężarki
– P1632 – Obwód wyjściowy inteligentnego alternatora
– P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
– P0103 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.
Po podpięciu przepływomierza i wykasowania błędów i ponowne przeskanowanie jest ich brak.
Czy chcąc zamówić czujnik listwy CR muszę dostać się i z czytać jego numer? Bo wyczytałem na forum ze są 2 rodzaje tych czujników.
- Od: 20 gru 2014, 20:22
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r
Auto nie jedzie, bo ma Engine Check i wchodzi w tryb awaryjny. Masz szansę z kimś się wymienić przepływką?
Mi zamontowali jakiś z Peugeota, ale nie wiem konkretnie jaki. Po pracy wrzucę zdjęcie oryginalnego który mi wyciągnęli. Mam wersje BK przed-lift z 2006 roku jak Ci to pomoże?
Mi zamontowali jakiś z Peugeota, ale nie wiem konkretnie jaki. Po pracy wrzucę zdjęcie oryginalnego który mi wyciągnęli. Mam wersje BK przed-lift z 2006 roku jak Ci to pomoże?
Nie mam za bardzo z kim się wymienić. nie ma innej możliwości sprawdzenia?
Mam do wymiany obudowę filtra powietrza więc mam możliwość załatwienia obudowę filtra razem z przepływomierzem za 150zł. a sama obudowa 120. Część jest z demontażu. Więc może akurat będzie dobra przepływka.
Mam do wymiany obudowę filtra powietrza więc mam możliwość załatwienia obudowę filtra razem z przepływomierzem za 150zł. a sama obudowa 120. Część jest z demontażu. Więc może akurat będzie dobra przepływka.
- Od: 20 gru 2014, 20:22
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r
No możesz spróbować skoro i tak masz obudowę do wymiany. Załączam zdjęcie czujnika. Tak jak pisalem wyzej: 2006 rocznik, przed liftem. Wiem, że pasuje czujnik Peugeota.
Jestem dzisiaj już po zabiegu naprawiania. Po podpięciu rano pod komputer wyskoczył błąd EGR wiec wziąłem się za robotę. Wykręciłem EGR i dokładnie wyczyściłem a wyciągając EGR moim oczom ukazał się czujnik listwy CR. Wtyczka była zlana cała olejem wiec przeczyściłem, przedmuchałem, potraktowałem kontaktem do styków i złożyłem wszystko ale w miedzy czasie gdy EGR wysychał wykręciłem przepływomierz i też go przeczyściłem. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem i jak na razie problem rozwiązany. Falowania obrotów już nie ma. Więc przyczyną pewnie była jedna z tych 3 rzeczy, tylko teraz nie wiem która 
- Od: 20 gru 2014, 20:22
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości