gaśnie nagle podczas jazdy [było]

Postprzez green77 » 26 wrz 2013, 13:33

Cześć

wiem, że było, przeczytałem wszystko, część pasuje, niestety niektóre wątki urywają się bez wyjaśnienia, więc chciałem trochę odgrzać – a noż ktoś miał identycznie ;)

u mnie jest tak: gaśnie nagle (żadnego zrywania, utraty mocy czy coś – po prostu pyk, kontrolki się zapalają i kierownica sztywnieje), raczej na ciepłym, niezależnie od obrotów ani biegu (gaśnie w różnych okolicznościach, zdarzyło się i na postoju), najczęściej pali od razu (jadąc cofam kluczyk, zapalam i jedzie dalej, albo i nie, tzn za chwilę znowu gaśnie), rzadko nie chce od razu palić (wtedy staję, czekam kilka min. i pali).
następnie – i to jest ciekawe – przez kilka dni problemu nie ma (nie gaśnie).
następnie – znowu gaśnie (np. rano gaśnie a wieczorem nie – albo odwrotnie)
(BTW – byłem u jednego (za) bardzo tu polecanego mechanika – kazał przyjechać, jak całkiem zgaśnie...b. śmieszne ;>)

żadne "checki" się nie zapalają (rzadko po ponownym odpaleniu nie gaśnie od razu acu albo olej, ale po chwili [albo jeszcze jednym odpaleniu] gasną)
żadnych błędów na kompie (podłączany do nie-ASO'wskich, podobno na takich czasem nie wszystko widać...)

inne okoliczności:
– autko mam od 3 mies., przebieg 67 kkm (50% wiarygodny) problem pojawił się ok. miesiąc po zakupie (ostatnio jakby się nasilił, tzn krótsze są przerwy bez gaśnięcia a dłuższe okresy, kiedy gaśnie)
– 1,5 mies. temu wymieniłem olej (półsyntetyk, bo taki był wcześniej), filtry (w tym paliwa, Knecht), nic to nie pomogło
– tankuję 90% w jednym miejscu (na L), zwykłe
– jeżdzę 90% codziennie praca<–>dom 40 km 70km/h max (nie ma gdzie się rozpędzić)
– FAP zlikwidowany (i tyle wiem od poprz. wł. – podobno można to zrobić dobrze i źle, ale nikt
nie chce mi sprawdzić – podobno za dużo rozkęcania...)
– gwiżdzę wspomaganie (to raczej bez związku, ale...) ostatnio jak zgaśnie i ponownie zapalę, to świeci się check wspomagania, gaśnie jak ruszę kierownicą

za kilka dni jestem umowiony z mechanikiem, w pierwszej kolejności ma próbować wymieniać zawór SVC (twierdzi, że to najczęstsze przy takich objawach)

ok, sorry za rozwlekłość, będę wdzięczny za wszelkie ;)

Pozdr.
G.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez madziula777 » 27 wrz 2013, 11:15

Witam,

Bardzo się cieszę że poruszasz ten temat bo u mnie dzieje się identycznie.
Madzia 3 kupiona w kwietniu pojeździła 1,5 miesiąca bez zarzutu, tylko zachciało mi wymiany wszystkich filtrów, olei i rozrządu. Po tej naprawie jakieś 2 tyg. było wszystko w porządku.
No i zaczęło się... podczas jazdy zaczęły gasnąć kontrolki, zazwyczaj działo się to na małych obrotach podczas ruszania bądź na drugim biegu. Po 20min Mazda zaczynała działać poprawnie na czas kolejnych 2 tyg. i tak kilka razy.
W końcu padła tak że już nie dało się nic zrobić -więc hol do mechanika.
Po podłączeniu komputera wykazało wielokrotny błąd wtryskiwaczy. Mechanik wykręcił wszystkie wtryski a w nich metaliczne opiłki :/ Wtryski do czyszczenia, spuszczone paliwo, wyczyszczony cały układ paliwowy i bak. Ponownie mechanik wymienił mi filtr paliwa, który wymieniałam 2 tyg. wcześniej :/
Odebrałam auto i wszystko był dobrze...przez 2tyg. czyli powtórka z rozrywki.
Te same błędy więc trafiła mi się do zrobienia regeneracja pompy i wymiana małej pompki która znajdowała się w środku. Nie muszę chyba pisać ile mnie te naprawy kosztowały. :(
NO i pojeździła 1 miesiąc a usterka powróciła. Czasem udawało się się po 2-3 min ją odpalić a czasem nie więc hol.
Odpalała po plaku (wiem już teraz że to masakra dla silnika).
W momencie kiedy Mazda działa skaczą mi na postoju obroty z 800 na 1200 a silnik klekocze a w momencie kiedy jadę na 2 biegu bez gazu ona znacznie przyśpiesza i muszę ją wyhamowywać.
Łącznie na naprawy i wymiany filtrów i rozrządu wydałam już ok 3500zł i prawdę powiedziawszy mam już dość. Mąż chce ją sprzedać ale ja WALCZĘ :):)
Wczoraj spędziłam wiele godz. na forum mazdaspeed i często czytałam o SCV. Czy uważacie że wymiana tego zaworu pozwoli mi zapomnieć o problemach z moją przyjaciółeczką??
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez Paolo » 28 wrz 2013, 09:18

green77 poszukaj może na forum tematów z problemem: "czujnik położenia wału"

green77 napisał(a): ostatnio jak zgaśnie i ponownie zapalę, to świeci się check wspomagania, gaśnie jak ruszę kierownicą


A sam nie gaśnie?? I przy podłączeniu do kompa nie było błędów :> ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez green77 » 30 wrz 2013, 10:40

zaobserwowałem jeszcze dwie rzeczy (nie mam pojęcia, czy jest jakiś związek z gaśnięciem ;)
1) przy zdejmowaniu nogi z gazu odgłos, jakby zatrzymywał się jakiś wirnik i o coś ocierał
(słyszalne tylko na postoju, krótkie 3-4 "otarcia")
2) okopcenie z lewej strony silnika (patrząc zza kierownicy, jakby między silnikiem a turbiną)

Paolo dzięki, czytałem też o tym czujniku...na razie czekam na wizytę u mechanika i trochę się boję go wq..ć swoimi teoriami ;) (zawyrokował, że SVC do sprawdzenia w pierwszej kolejności), bo wydaje mi się że w końcu znalazłem takiego, który wie o czym mówi (byłem już u kilku co tylko ręcę rozkładali...)
BTW – możesz kogoś polecić z Krk i okolic ?
przy podłączaniu do kompa 0 błędów (jak pisałem, sprawdzane na dwóch), check wspomagania bez ruszenia kierownicą nie gaśnie (ale też nie zawsze się zapala po zgaśnięciu samochodu, jakieś 30%)

madziula777 łączę się z Tobą w bólu, też niedawno kupiłem i też już trochę kasy wywaliłem...
ale u Ciebie chyba trochę inne objawy są (u mnie nic się nie dzieje z obrotami ani z gazem [hmm..może oprócz lekkiej "dziury" w gazie ok. 1000], brak błędów.
oczywiście napiszę, jeśli się coś wyjaśni i pliz o to samo :)

Pozdr.
G.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez Paolo » 30 wrz 2013, 16:50

green77 wpadnij na spota to ktoś Ci da namiary (info o spotach w regionalnym), ew. szukaj na forum Kierownik 'a on ma temat diesli w małym palcu. Jeżeli będzie miał termin to na pewno pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez madziula777 » 30 wrz 2013, 20:05

być może źle trafiłam ale jak już podkreślałam nie znam się na tym :P
Ciężko jest mi znaleźć temat do którego mogłabym się zaczepić a kłopot mam wielki :(
Od tyg. nawet nie wsiadam do auta bo wiem że będę miała kolejny problem, kolejne proszenie ludzi żeby ktoś mnie zaciągnął albo pod dom albo do mechanika.
A może jesteście w stanie mi podpowiedzieć albo przesłać linka gdzie ktoś mógłby mi pomóc???
Jestem bezradna dlatego szukam gdzie mogę...
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez green77 » 1 paź 2013, 10:13

madziula777 napisz z jakich jesteś okolic, to może ktoś Cię nakieruje na mechanika, który w temacie Twojego samochodu będzie wiedział, co mówi i robi – a nie jest o takiego tak łatwo, mi już paru w najlepszym razie nie pomogło ;>

Pozdr.
G.

Dopisano 1 paź 2013, 10:32:

Paolo słyszałem, że Kierownik nie(chętnie ?) robi z silnikami PSA...
(gdzie słyszałem ? w telefonie ;)

Pozdr.
G.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez madziula777 » 1 paź 2013, 18:22

Jestem z okolic Olsztyna , warmińsko-mazurskie.
Do serwisu nie oddam bo tylko kasę skasują ode mnie.
Będę wdzięczna za podesłane propozycje...
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez green77 » 2 paź 2013, 10:27

użytkownik nocny chyba też szukał z Olsztyna, może znalazł...
albo sprawdź całość, gdzie najbliżej warto pojechać:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=101
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez madziula777 » 2 paź 2013, 20:47

Nocny nic konkretnie nie pisał. Ale przejrzałam wątek i kolejne rzeczy do wymiany mi się wydają konieczne :) Chyba muszę przestać czytać bo za mądra będę. Ale chyba na początku skupie się na sprawdzeniu paska rozrządu bo te moje problemy z gaśnięciem zaczęły się właśnie po wymianie. Być może rozrząd jest źle ustawiony.
Chyba mało MAZD jest w warmińsko-mazurskim bo przeglądając warsztaty nie ma żadnego w okolicy...
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez madziula777 » 7 paź 2013, 08:47

Moja Mazda odpaliła po 1,5 tyg...rozładował jej się totalnie akumulator który już nawet nie przyjmował prądu. Teraz Madzia śmiga i nie skaczą jej obroty :P Na razie będę ją testować, nie łudzę się że to tylko ten aku ale wcześniej nie było szans żeby ją odpalić...
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez tondyra83 » 8 paź 2013, 19:29

Witam,

Proszę o poradę i ewentualnie podzielenie się swoimi doświadczeniami. Kilka razy zdarzyło mi się że moja Mazda zgasła podczas przyspieszania obr 2,5-4k. Brak zapalenia kontrolki Check Engine. Pierwszy raz zimą dwa lata temu temp ok -15stC wówczas wymieniłem filtr paliwa wtedy pomogło, aczkolwiek podczas dużych mrozów nie próbowałem go kręcić na wysokich obrotach.
Ostatnio podczas wyprzedzanie również przedział prędkości obrotowej ok 4k. W późniejszym czasie również kilka razy zdarzyło jej się zgasnąć na wysokich obrotach, w ostatnią sobotę wymieniłem kolejny raz f. paliwa ( UFI FILTERS). Na obecną chwilę nie zauważyłem aby były problemy, natomiast nie jestem pewien czy to dobry kierunek. Może ktoś z was miał podobny problem proszę o opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 21:53
Posty: 31
Skąd: Sucha Beskidzka

Postprzez kropek101 » 9 paź 2013, 19:20

Może poprostu tankujesz syfiate paliwo?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez aro1125 » 14 paź 2013, 13:54

Rozkręć ten stary filtr i zaobserwuj jak się prezentuje materiał filtracyjny we wnętrzu.
Wtedy się dowiesz czy dobrą stroną podążasz ;)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 16:57
Posty: 31
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3
5T 1.6 109KM
M2-CD SV ACT
2006r.

Postprzez green77 » 30 paź 2013, 11:39

a u mnie dalej <dupa> :(

znalazłem w końcu mechanika, który nie wróżył z fusów, tylko zaczął sprawdzać i stwierdził, że "elektryka" (znalazł kilka "posypanych" kabli i wymienił). cieszyłem się tydzień (przed tą "naprawą" gaśnięcia były częstsze, co 2-3 dni, więc niby można przyjąć, że jest poprawa...
dopatrując się jakichś prawidłowości (co ciągle usiłuje robić, choć chyba ich jednak nie ma..) obecnie można powiedzieć, że gaśnie co tydzień, a konkretnie w środy ;]
wydaje mi się, że jest też taka zmiana, że teraz najczęściej gaśnie na sprzęgle (zgasł do tej pory 10 razy, z czego 8 na sprzęgle – przy czym ciężko to zauważyć (żadnych dodatkowych objawów), dopiero naciskając pedał gazu okazuje się, że samochód nie żyje...)
po zgaśnięciu zaświeca się kontrolka oleju (oleju jest lekko ponad max, był niedawno wymieniany)
a w kompie pojawia się błąd:
U2023: vehicle communication network fault
(kasowałem i obserwowałem – dopóki samoczynnie nie zgaśnie błąd się nie pojawia, SkanXL z dodatkami Mazdy ustawiony na silnik 2.0, bez dodatków nie pokazuje tego błedu).

więc gdyby coś komuś przyszło do głowy, bo jestem wtórnie załamany :|

mechanik dalej stawia na elektrykę (po poprzedniej "naprawie" przestały działać szyby – a raczej działają, jak chcą – raz działają, raz nie, czasem działa automat, częściej nie, nie działają z panelu kierowcy oprócz szyby kierowcy...).

Pozdr.
G.

Dopisano 30 paź 2013, 13:11:

wyczytałem tutaj że powyższy błąd dotyczy komunikacji PCM z modułem wspomagania (EHPAS).
tak się tylko zastanawiam, czy to może być przyczyna gaśnięcia, czy tylko skutek...(tzn. czy warto drążyć ten błąd).

jak już pisałem po samoczynnym zgaśnięciu najczęściej nie działa wspomaganie – zaczyna działać po dłuższej (3-5 min.) chwili jazdy (jeżeli odpalę bez zatrzymywania) lub po zatrzymaniu i (ponownym) odpaleniu.

aha – przed poprzednią naprawą wspomaganie padło całkiem – myślałem, że pompa, ale po wymianie kabli przez mechanika zaczęło działać...

Pozdr.
G.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez oczkoski » 10 lis 2013, 14:58

Kupilem tydzien temu Mazde 3 Sportb1.6 I MZ-CD Active w Niemczech po przegladzie TUV. Po tygodniu jadac autostrada niemiecka przy predkosci 110 km/h poczulem, ze samochod zwalnia. Sluchalem sobie muzyczki i nic nie slyszalem. Wciskam pedal gazu a tu nic – zwalniam. Zapalila sie kontrolka akumulatora i oleju. Dobrze, ze szczesliwie zjechalem na pobocze. Otworzylem maske, sprawdzilem podlaczenie akumulatora i poziom oleju. I pojechalem dalej, ale za chwile znowu to samo. Silnik rozlaczal. Tragedia.
Zholowalem go do Niemieckiego warsztatu. Podlaczyli pod komputer i powiedzieli, ze cos jest ze zlym spalaniem i dlatego komputer rozlacza. Przepalili i oczyscili filtr dpf i znowu to samo. Na drugi dzien znowu przepalili i oczyscili filtr i samochochod juz jechal normalnie, ale komputer pokazywal blad na wtryskach (nie wiem moze brudne wtryski). Wyczyscili wtryski i szczesliwie wrocilem do Polski.
Ale teraz czuje sie niepewnie czy sytuacja sie nie powtorzy, bo na autostradzie taka awaria grozi wypadkiem. Moze mi ktos doradzic co bylo powodem tej awarii (moze jazda tylko po miescie) i jak sie ustrzec przed ponowna awaria. Mial ktos podobne problemy ze zgasnieciem silnika na autostradzie?
Wczesniej, zaraz po kupnie przepedzilem go ok. 500km po autostradzie, wiec filtr powinien sie sam oczyscic. No chyba, ze nie ma plynu Eolys!
Co robic? A mialo bys niezawodne autko :(

Ps. mialem wczesniej Mazde 323P i mnie nie zawiodla. Fakt benzyna.
oczkoski
 

Postprzez green77 » 12 lis 2013, 12:05

no to u mnie jest bardzo podobnie z tym, że ja nie mam DPF (a raczej FAP) – został usunięty przez poprzedniego właściciela. od ostatniej naprawy (czyszczenie przepływomierza, sprawdzanie elektryki) chwilowo nie gaśnie (ale nie łudzę się za bardzo, napraw było już sporo, a problem wraca po tygodniu – dwóch).
pliz napisz jeśli u Ciebie coś się wyjaśni.

Pozdr.
G.
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 13:47
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 HB

Postprzez oczkoski » 12 lis 2013, 23:45

Wlasciwie to ja sam nie wiem czy mam dpf czy fap? Wczesniej mialem benzyniaka i dopiero poznaje diesla.
Ale w tym modelu raczej jest dpf. Moj problem o ktorym pisalem wystapil 1,5 tyg temu, naprawili go w niemieckim warsztacie i dojechalem do Polski. Ale dokladnie nie wiem co zrobili (podobno wyczyscili zapchany filtr i potem przeczyscili wtryski). Na razie nie pojechalem do polskiego mechanika, bo do tej pory wszystko jest ok i silnik nie rozlacza. Bede wiecej wiedzial za tydzien to dam znac dokladnie.
Jedyne co mnie bardzo zdziwilo to czemu komputer nie przelaczyl sie na tryb awaryjny! tylko od razu wylaczyl silnik co jest bardzo niebezpieczne na trasie. Postaram sie dowiedziec.
oczkoski
 

Postprzez macvas » 13 lis 2013, 09:46

Wlasciwie to ja sam nie wiem czy mam dpf czy fap? [..] Ale w tym modelu raczej jest dpf.

na 99% masz model z FAP na 1% model bez FAP – podaj tylko rocznik a rozwiejemy wątpliwości
DPF montowano w dwulitrówkach

nie wspomniałeś nic o przebiegu, chociaż skoro wystąpił problem to zakładam, że przebieg taki jaki być powinien (czyli duży) i filtr zwyczajnie dokonał żywota. W tym niemieckim warsztacie zapewne na szybko przepalili filtr i skasowali błędy oraz kasę z Twojego portfela, ale zakładam że filtr jest wyeksploatowany i nadaje się do wymiany lub usunięcia.

Ja swoja mz'tkę nabyłem z usuniętym FAP i to jedyne logiczne rozwiązanie.. no chyba że lubisz iść w koszta.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez oczkoski » 18 lis 2013, 22:26

Jest to Mazda 3 1.6 sport active z 2007 r. z przebiegiem 99tys. Wiec byc moze FAP. Tak jak mowisz.
Co do naprawy to przepalili filtr (chcieli wymieniac, ale sie nie zgodzilem) dolali plynu katalicznego i skasowali bledy, do tego przeczyscili wtryski. I na razie jezdzi sie normalnie. Jeszcze nie zaplacilem, bo to byla naprawa po znajomosci. Ile pojezdze, nie wiem. Nie chcialbym jednak usuwac filtra.
oczkoski
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron