Czkawka silnika – analiza parametrów

Postprzez cyngiel1 » 25 cze 2013, 23:44

Witam wszystkich forumowiczów.

Przeglądałem forum i znalazłem kilka podobnych przypadków, ale żaden jednoznacznie nie wskazuje problemu.
choćby np

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=157313&p=2662193&hilit=zgas%C5%82+3000#p2662193


W zimę miałem podobny przypadek było coraz gorzej, podobne błędy jak u kolegi w linku powyżej. Wymieniłem filtr paliwa i jakiś czas był spokój, ale wydawało mi się, że jakoś słabiej się zbiera i ma opóźnienie po wciśnięciu gazu. Pod maską jakieś dziwne hałasy słychać szczególnie jak schodził z obrotów pod obciążeniem- myślałem, że turbina się kończy ale ciśnienie doładowania ok. Teraz znowu się zaczyna tylko jak na razie auto nie gaśnie, ale ma czkawkę. Nie zapala się kontrolka check, a błędów nie ma.

Podłączyłem komputer przez ELM i zacząłem rejestrację parametrów rano. Udało mi się wychwycić kilka miejsc gdzie ta czkawka była. Załączam zdjęcia z wykresami.

Obrazek

Zwróćcie uwagę szczególnie na drugim zdjęciu, że pedał gazu stoi w jednej pozycji.

Obrazek

Jak widać w tym miejscu gdzie auto szarpało na chwilę wzrastają obroty przy takim samym poziomie wciśnięcia pedału gazu, a ciśnienie paliwa spada.

Czy potrafi ktoś z Was jednoznacznie zinterpretować przyczynę?
Dodam, że dla odmiany po południu jechałem z rejestratorem i ani razu nie szarpnął. Wiem, że jeśli wymienię filtr to znowu się pewnie polepszy ale myślę, że filtr to tylko dodatek przyczyna jest gdzieś głębiej. Myślałem o czujniku ciśnienia paliwa lub o pompie wtryskowej, ale dlaczego gwałtownie obroty skaczą o 150 – 200 obr a ciśnienie spada?

Może znacie kogoś dobrego w wawie lub okolicy co by naprawił problem?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez Ralf2107 » 28 cze 2013, 17:17

Może to wypalanie FAP ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 28 cze 2013, 21:19

Coś na prawdę dziwne te skoki, wzrost obrotów i spadek ciśnienia ? Może być coś z układem regulacji ciśnienia na CR, regulator, czujnik. W zasadzie nie mam wiedzy żeby powiedzieć, że jakiś problem z czujnikiem może coś takiego powodować.
Może syf z baku zasysa ? Mój filtr paliwa ma z 50 tyś i nie ma problemów. Wycieków brak ?

Nie mam identycznych logów, jedynie to:
Załączniki
dane.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cyngiel1 » 29 cze 2013, 22:20

Witam

1.Mój model jest bez FAP
2.Też tak podejrzewałem że coś z układem paliwowym tylko zastanawia mnie spadek ciśnienia i wzrost obrotów.


No i stało się – Dzisiaj zapalił normalnie, ruszyłem i po około dwudziestu metrach drogi szarpnął, zgasł i już nie odpalił. Zachowuje się tak jak by paliwa nie było. Albo elektronika padła albo pompa.


Jeśli znacie dobrego speca w Warszawie albo okolicach to proszę dajcie pilnie znać

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez cyngiel1 » 9 lip 2013, 18:18

Witam ponownie!

Z powodu tego, że już nie chciał zapalić pozostała mi tylko laweta. Zrobili mu diagnostykę komputerem i wyszło, że czujnik położenia wału korbowego.

Po wymianie zapalił i jak do tej pory ok. Swoją drogą to dziwne, że mi na ELM scan nic takiego nie pokazał widocznie bardziej profesjonalne urządzenia zaglądają głębiej w elektronikę.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez widmo82 » 10 lip 2013, 00:54

Ile taki czujnik i wymiana?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez SiN4don » 10 lip 2013, 21:06

Za czujniki – od 100 w górę (patrz tutaj).
Co do robocizny to niech kolega się wypowie :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez cyngiel1 » 16 lip 2013, 21:39

Czujnik 130 zł a wymiana 520zł – czyli zapłaciłem 650 zł. Myślałem, że można to było taniej zrobić, ale Panowie mechanicy twierdzili, że trzeba rozebrać i złożyć rozrząd żeby ten czujnik wymienić stąd cena.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez widmo82 » 17 lip 2013, 18:21

Ciekawe czym wykryli usterkę/błąd skoro kolega podpinał się i nic nie znalazł.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323