M3 1.6 CD gaśnie na ciepłym silniku i przez chwilę nie odpala

Postprzez Adaśko » 13 kwi 2012, 23:14

Witam
Wiem, że podobnych tematów na tym forum i nie tylko, było mnóstwo (przebrnąłem przez sporo wątków), nie znalazłem jednak dokładnie takiego samego problemu nigdzie. Może ktoś z Was zetknął się z takim problemem. Ale do rzeczy ;)
Wszystko zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu (dodam jeszcze, że na zimnym silniku jest wszystko OK- odpala na dotyk, silnik chodzi bez problemu, nic nie szarpie). Przy rozgrzanym silniku, na jałowym biegu dało się wyczuć nierówne obroty – trochę szarpało.

Po tygodniu objawy się nasiliły – nierówne obroty były dość mocno wyczuwalne i widoczne na obrotomierzu (wskazówka skakała 1100-700obr). Gdy obroty spadły za bardzo, zgasł.

Teraz przy nagrzanym silniku zdarzy się, że gaśnie podczas zmiany biegu (gdy obroty spadną do 0), no i oczywiście na jałowym. Żeby nie zgasł muszę trzymać go na obrotach powyżej 1000. Jeśli już zgaśnie to nie odpala – rozrusznik kręci, natomiast mam wrażenie jakby dostawał za mało paliwa, bo gdy już prawie ma zapalić, znowu gaśnie. Wystarczy odczekać jakieś 5 minut i odpali (po ochłodzeniu o kilka-kilkanaście stopni). Dojadę do następnego skrzyżowania i jest to samo.
Poza tym szarpie na 2gim biegu na wolnych obrotach.
Nie odczuwam żadnego spadku mocy, żadna kontrolka ostrzegawcza nie świeci.
Dodam, że autko ma nieco ponad 150k przebiegu.
Z góry dziękuję za sugestie :)
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 22:21
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 CD 2008r (Exclusive)

Postprzez Dominooo » 13 kwi 2012, 23:50

Filtr paliwa wymieniony?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Paolo » 13 kwi 2012, 23:56

mialem podobne problemy w swoim fiacie i byl to czujnik polozenia walu korbowego,
jezeli przegladniesz forum ktoś mial podobny problem i tez sie okazalo ze to czujnik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 13:46
Posty: 1763 (110/42)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe i białe

Postprzez Dominooo » 14 kwi 2012, 04:16

Tutaj był poruszany temat, którym możesz być zainteresowany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Adaśko » 14 kwi 2012, 21:38

W czwartek został wymieniony olej, filtr oleju, powietrza. Filtr paliwa dojedzie w poniedziałek. Jednak zdaje mi się, że będzie to wina elektroniki. Otóż dzisiaj zaobserwowałem, że usterka wcale nie musi być bezpośrednio związana z nagrzanym silnikiem. Przy dojeździe do pracy (ok. 15km), przed skrzyżowaniem, po zredukowaniu do 2-ki na niskich obrotach znowu poczułem szarpanie, prewencyjnie trzymałem go na obrotach powyżej 1k obr, hamując na ręcznym. Dało się zaobserwować, że obroty są bardzo nierówne, a noga na pedale była trzymana sztywno – nie zgasł ;). O dziwo na następnym skrzyżowaniu problem ustał – silnik na luzie równiutko pracował, bez żadnego szarpania – ok 700obr przez kilka minut.
W tym układzie bardzo przekonywujące wydaje się być uszkodzenie czujnika wału korbowego bądź instalacji. Objawy bardzo podobne do opisywanych.
W poniedziałek zasugeruję to swojemu mechanikowi.

Dodam jeszcze, że po ostatnim podpięciu pod komputer jedynym błędem, który się pokazywał dotyczył fap'u, spowodowany ukruszeniem 2-óch gumowych przewodów prowadzącego do czujnika temperatury spalin. Po ich wymianie i skasowaniu błąd się nie pokazywał.
Nie wiem jaki poziom płynu eloys – jeszcze nie sprawdzane.
Poza tym przed wymianą oleju była jego spora nadwyżka – ok. 1cm powyżej max, co pewnie było spowodowane powyższą usterką.

Chwała tym, którym chce się to czytać :)
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 22:21
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 CD 2008r (Exclusive)

Postprzez Dominooo » 14 kwi 2012, 22:02

Przy niskim poziomie płynu katalitycznego Eolys pojawi się kontrolka "check". Wtedy będzie trzeba go niezwłocznie uzupełnić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 14 kwi 2012, 23:15

przy nieprawidłowym sygnale z czujnika (na pewno położenia wałka rozrządu, nie wiem jak z korbowym) może nastąpić wyłączenie silnika, ale nie wiem czy może to powodować nierówne obroty. Skoro miałeś problem z "układem" FAPa to może nie był wypalany, a to mogło spowodować zapaskudzenie filtra na tyle, że powoduje to takie objawy. Więc warto sprawdzić czy przypadkiem samochód nie gaśnie właśnie przy wypalaniu filtra (spalanie chwilowe nieco wyższe, nawet przy hamowaniu silnikiem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1373 (0/7)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mikah » 17 sie 2012, 22:13

odświeżam temat
mam dokładnie takie same objawy jak kolega Adaśko
samochód na rozgrzanym silniku gaśnie i przez kilka minut (ok. 5 min) nie chce odpalić. Rozrusznik kręci i nic. Jak chwilę odpocznie – odpala, ale obroty są dość nierówne od 500-1000 i też co chwilę gaśnie. Żeby nie zgasł muszę utrzymywać gazem obroty na poziomie powyżej 1000, co jest dość uciążliwe. Na zimnym silniku wszystko ok.
Dodam tylko, że świeci się check, ale wyskakuje błąd układu EGR i nic poza tym (jak podłączam sam pod OBD – błąd P0488), który jak mnie zapewniano nie powinien powodować takich objawów.
Wczoraj była czyszczona przepustnica i zawór EGR, jednocześnie mechanik stwierdził brak płynu do filtra DPF, który zamierzam uzupełnić w najbliższym czasie. Pomimo tego zabiegu check dalej się świeci.
Samochód Mazda 3, 1.6 diesel BK, przebieg 260 000 km. 2 miesiące temu wymieniałem rozrząd + filtry paliwa i powietrza, więc raczej eliminuję te przyczyny.
proszę o jakieś podpowiedzi i czy kolega Adaśko rozwiązał swój problem, a jeśli tak to jak?
Bardzo proszę również o jakieś namiary na dobrego fachowca od Mazdy w Lublinie, albo w okolicach Zawiercia....
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez GAMERA » 23 sie 2012, 22:23

Witam mam chyba ten sam problem . bardzo proszę o jakiąś podpowiedz bo juz mnie ........... :(( i może ktoś zna szpeca w okolocach Rzeszowa ?
Początkujący
 
Od: 23 sie 2012, 22:08
Posty: 10 (0/1)
Skąd: MAŁOPOLSKIE
Auto: MAZDA 3

Postprzez mikah » 24 sie 2012, 18:16

może ktoś mądry by się wypowiedział... u mnie czujnik położenia wału korbowego wymieniony i... dalej gaśnie jak się rozgrzeje. Co to może być???!!!
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez akostarek » 24 sie 2012, 20:48

może to być wszystko związane z ciśnieniem paliwa (filtr paliwa, regulator wydatku na pompie itd), jak zgaśnie nie ma problemu z odpalaniem ? jest FAP ? diagnostyka komputerowa była ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1373 (0/7)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mikah » 25 sie 2012, 12:13

filtr paliwa wymieniałem 2 miesiące temu, jak zgaśnie nie chce odpalić dopóki trochę nie ostygnie – a potem to samo jak się nagrzeje, fap jest, w błędach pojawia się tylko konieczność wymiany czynnika katlaitycznego do FAP, i uszkodzenie zaworu EGR, a w tamtą sobotę jeszcze wyświetlił się błąd P0138 (jeśli dobrze zapamiętałem – bo mechanik skasował i już się nie pojawia), zastanawiałem się czy zapchanie albo jakaś usterka FAP może powodować takie objawy... może by wywalić FAP i wstawić emulator, ale to drogi gips i muszę mieć pewność że to pomoże. Powiedzieli, że ten błąd P0138 pojawiał się przez uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, ale już czujnik wymienili i nie ma poprawy.

wczoraj wyczytałem, że ten błąd może pojawiać się w przypadku uszkodzenia chyba HO2S – to chyba jest sonda lambda, ale nie wiem czy dawałoby wtedy takie objawy uszkodzenia.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez akostarek » 25 sie 2012, 14:10

mikah napisał(a):P0138

to błąd występujący wyłącznie w silniku benzynowym

Co do FAPa, jeśli nie ma w ogóle dodatku katalitycznego to filtr nie będzie się prawidłowo wypalał, jeśli samochód gaśnie na wolnych to powodem tego może być zapchany filtr cząstek stałych – za duży opór przepływu spalin. Jeśli silnik się zagrzeje to ciśnienie wtrysku na wolnych jest dużo mniejsze (zależnie od temp, ale po odpaleniu będzie lekko 300 bar na CR, jak się nagrzeje to jakieś 270 bar).
Teoretycznie mógłbyś sprawdzić (czy tam mechanik) czujnik ciśnienia na listwie CR, w sytuacji gdy samochód nie chce odpalić odepnij czujnik, jeśli bez czujnika odpali to pewnie będzie do wymiany (info z materiałów serwisowych). Jeśli masz dostęp do jakiegoś kabla OBD2 to sprawdź ciśnienie na CR podczas kręcenia rozrusznikiem <oczy>

Co do błędów to dawaj kody jeśli masz, bo sam EGR może mieć kilka różnych błędów, żeby się nie powtarzać zerknij tutaj i sprawdź czy EGR się w ogóle porusza => viewtopic.php?p=2386362#p2386362
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1373 (0/7)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mikah » 29 sie 2012, 18:09

samochód dalej gaśnie na rozgrzanym silniku :(
czujnik położenia wału korbowego wymieniony
wszystkie parametry silnika podobno bez zarzutu.
ciśnienie paliwa ok, ciśnienie na listwie CR ok, wtryski ok.
błędy żadne się nie wyświetlają.

proszę o jeszcze jakieś pomysłu, bo mój mechanik powiedział, że już nie wie, co ma robić.
kazał mi sobie zabrać samochód
a ja nie wiem co mam z nim zrobić, postawić sobie na podwórku? :(
codziennie 70 hm do pracy jeżdżę... poradźcie coś panowie.
szkoda takiego samochodu sprzedać na żyletki. :(
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez akostarek » 29 sie 2012, 19:46

powodów może być mnóstwo, jakbym miał strzelać w ciemno to zastanowiłbym się nad czujnikiem położenia wałka rozrządu, w fordach 2.0 tdci np montowali jakieś wadliwe i były z tym podobne klocki.
IMO równie dobrze może być to przytkany FAP, wypalanie filtra cząstek stałych się włącza ? (silnik pracuje "twardo", włącza się ogrzewanie lusterek itd?).

możliwe przyczyny gaśnięcia na wolnych obrotach (tłumaczone z automatu)
• Zła jakość paliwa
• Intake-air system restriction or clogging • Wlot powietrza ograniczenie systemu lub zatkania
• Engine overheating • przegrzaniem silnika
• A/C system improper operation • A / C System niewłaściwe działanie
• Immobilizer system and/or circuit malfunction (Vehicles with immobilizer system) • Immobilizer systemu i / lub obwód uszkodzenia (Pojazdy z systemem blokady)
• Immobilizer system operating properly (Engine key is not programmed.) (Vehicles with immobilizer system) • system operacyjny Immobilizer poprawnie (kluczowym silnik nie jest zaprogramowany.) (Pojazdy z systemem blokady)
• PCM control relay malfunction • PCM kontrola przekaźnik awarii
• Glow system malfunction • usterka systemu Glow
• Inadequate fuel pressure • Niedostateczne ciśnienie paliwa
• Fuel pressure sensor related circuit malfunction • czujnik ciśnienia paliwa związane awarię obwodu
• Fuel metering valve malfunction • pomiar paliwa awaria zaworu
• Fuel pressure limiter malfunction • ogranicznik ciśnienia paliwa awarii
• Fuel leakage • wyciek paliwa
• Fuel line clogging or restriction • Zatkanie przewodu paliwowego lub ograniczenie
• Fuel filter clogging or restriction • zatykanie filtra paliwa lub ograniczenie
• Incorrect fuel injection timing • Nieprawidłowy czas wtrysku paliwa
• Erratic signal from CKP sensor • Błędne sygnał z czujnika CKP
• Erratic signal from CMP sensor • Błędne sygnał z czujnika CMP
• Supply pump malfunction • awaria pompy zasilające
• Fuel injector malfunction • usterki wtryskiwaczy paliwa
• Low engine compression • Niska kompresja silnika
• Improper valve timing • Niewłaściwe rozrządu
• Exhaust system and/or catalyst converter restriction or clogging • Układ wydechowy i / lub ograniczenie kalkulator katalizator lub zatkania
• EGR system malfunction • System EGR awarii
• ECT sensor or related circuit malfunction • ECT sensor lub pokrewne usterka obwodu
• Accelerator positions sensor or related circuit malfunction • Akcelerator czujnik położenia lub pokrewne usterka obwodu
• MAF/IAT sensor or related circuit malfunction • MAF / IAT sensor lub pokrewne usterka obwodu
• Diesel particulate filter restriction or damaged (High power-Euro 4) • filtr cząstek stałych ograniczenie lub uszkodzone (High power-Euro 4)
• Diesel particulate filter system malfunction (High power-Euro 4) • filtr cząstek stałych awarii systemu (wysoka moc, Euro 4)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1373 (0/7)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Adaśko » 5 wrz 2012, 11:58

Witam
U mnie problem był najprawdopodobniej z przytkanym filtrem FAP. Check się nie zaświecał, żadnych błędów po podpięciu komputera nie było także, a bujałem się z tym ponad 2 tygodnie... Po wymianie oleju i filtrów (paliwa, oleju, powietrza) ciągle to samo... Mechanik wziął autko na krótką przejażdżkę po autostradzie i trochę przegonił (jakies 3-4k obr przez 15-20 min.). Po tym zabiegu problem zniknął –,– zrobiłem od tej pory jakieś 5kkm i jeżdżę prawie co dziennie, więc wydaje się, że już jest ok.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 22:21
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 CD 2008r (Exclusive)

Postprzez mikah » 5 wrz 2012, 18:05

u mnie dalej lipa...
zawór EGR podmieniony – gaśnie po rozgrzaniu silnika
czujnik położenia wałka rozrządu podmieniony – gaśnie po rozgrzaniu silnika
emulator DPF podłączony – gaśnie po nagrzaniu silnika
czujnik położenia wału korbowego wymieniony na nowy – gaśnie po rozgrzaniu silnika
paliwo jest zatankowane Orlen Verva już od 3 tankowań do pełna
teraz na tapecie jest zawór SCV, bo czytałem na forum, że też daje podobne objawy i komp nie daje błędów
ciśnienie paliwa i spalin w porządku
komputer dalej nie pokazuje żadnych błędów
czekam na jakieś dalsze pomysły, bo już nie wiem, co robić
jak się okaże, że to nie ten SCV, to spróbuję doturlać się jakoś do ASO, jak tam nie pomogą, to chyba złomowanie... :(
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez mikah » 19 wrz 2012, 16:56

SCV sprawdzone, to nie to... teraz jest koncepcja, że to może coś ze sterownikiem silnika... bo podobno w momencie jak gaśnie to znika na chwilę napięcie na tym zaworze SCV. czy to możliwe?
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Postprzez akostarek » 19 wrz 2012, 17:52

W przypadku każdej usterki czy niedomagania możliwe jest, że to coś z komputerem, ale jest to ostatni element na check liście, którego usterka jest najmniej prawdopodobna.
Skoro nie ma błędów wskazujących na jakiś problem, który mógłby powodować taki stan, przewody do zaworu dozującego na pompie są OK to może to być wina samego komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1373 (0/7)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez mikah » 22 wrz 2012, 14:01

jednak nie komputer... komputer zmieniony, samochód działał przez ok. 3 godziny po czym zgasł.
następnie mechanik twierdzi, że komputer wywalił błąd przepustnicy... wymienił przepustnicę i....
na razie działa. zrobiłem około 120 km. zobaczę dalej
ale czytam tutaj, że w tym silniku 1.6 diesel 109 KM nie ma przepustnicy... to co on wymienił
postaram się zrobić zdjęcie i poproszę o identyfikację, co to jest.
pozdrawiam
Załączniki
powieksz male.jpg
to jest zbliżenie tej części
dalej male.jpg
tutaj w perspektywie.. ma to być element (a raczej 2 elementy) zaznaczone na czerwono
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2009, 20:15
Posty: 15
Auto: Mazda 3 '05 1,6 CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323