Dym z rury wydechowej. Rozwiązanie: Nieszczelność w dolocie.

Postprzez mckoper » 14 lip 2009, 22:05

Sprawdzałeś w jakim stanie jest filtr powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Marcinosso » 14 lip 2009, 23:18

koper to nic nie da uwierz mi byłem w aso powiedzieli że to ten wąż ;| narazie go "obandarzowałem" bo nie mam zbytnio kasy . Madzia już tak nie kopci oraz moc powróciła to stanu pierwotnego ;]
Początkujący
 
Od: 26 cze 2009, 21:18
Posty: 9

Postprzez qwertass » 15 lip 2009, 21:05

Filtr powinien być ok, ale sprawdzę. Możliwe że serwis jak wymieniał intercooler to coś źle zrobił, patrząc jak naprawili blacharkę to bym sie nie zdziwił.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 20:17
Posty: 4

Postprzez mtaranti » 19 lip 2009, 10:22

KRÓTKO MÓWIĄC: DZIURA W DOLOCIE I STĄD CAŁY PROBLEM
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez qwertass » 21 lip 2009, 18:49

Dokładnie okazało sie że jest dziura w układzie dolotowym.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 20:17
Posty: 4

Postprzez Marcinosso » 22 lip 2009, 13:51

qertas jak będziesz miał namiary na ten wąż to daj znać jak gdzieś tanio 2 znajdziesz bo ja też go potrzebuje
Początkujący
 
Od: 26 cze 2009, 21:18
Posty: 9

Postprzez KubaK » 23 lip 2009, 09:40

Witam,
mam doslownie te same objawy, dzialo sie tak wczesniej od czasu do czasu, byl slabszy i troche dymil przy ruszaniu ale teraz dymi bez przerwy strasznie (czarny dym) i jest mega slaby. Bardzo prosze o pomoc i moze namiar- kontakt na osobe ktora pomogla w temacie powyzej.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 12:07
Posty: 9

Postprzez seba811 » 15 sie 2009, 08:11

A może Panowie pomożecie.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.

Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?

Wcześniej nie kopcił.
Mazda przez nabliższe kilka lat....
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 13:00
Posty: 39
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010

Postprzez seba811 » 15 sie 2009, 09:44

A może Panowie pomożecie.
Jechałem sobie wczoraj i nagle mi lekko przydusiło auto, obroty spadły, ale zaraz wskazówka wróciła na swoje miejsce.

Ale patrzę w lusterko a tam kopci czarny dym. Przygazowałem a tam czarna chmura dymu.
Wtrysk? Czy coś poważniejszego może być?

Wcześniej nie kopcił.
Mazda przez nabliższe kilka lat....
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 13:00
Posty: 39
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010

Postprzez BlackM3 » 18 sie 2009, 20:33

Jak stało się to nagle, to w pierwszej kolejności sprawdź dolot, czy nie poluzował się jakiś zacisk lub czy nie ma dziury w przewodach. To pierwsze co przyszło mi na myśl.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Udesky » 18 sie 2009, 23:56

gromusek napisał(a):jak to mówią diesel musi kopcić

diesel musi dymić. :D
Pamiętaj, że im wyższa temperatura zewnętrzna tym bardziej "poci się" IC – nawet na serii. Jeśli dym jest czarny to bym się zbytnio nie przejmował, chyba, że zasłania ci widok w lusterku. <lol>
O ile się nie mylę te same silniki występują w Citroenach, Peugeotach, czy Fordach (Focus 2 na przykład) – to tak dla informacji, gdybyś chciał rozszerzyć obręb w poszukiwaniu informacji. :)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez pabl0 » 19 sie 2009, 18:38

Witam

Podejrzewam u siebie także dziurę w dolocie – podczas przyspieszania szum powietrza z prawej strony, nie jest to świst turbiny, bardziej jakby ktoś włączył odkurzacz. Wydaje mi się też że spadła nieznacznie moc. Nie dymi za to z rury ale to chyba z powodu DPFa ??

W weekend spróbuję sam coś pogrzebać zanim oddam auto do mechanika. Macie może jakieś wskazówki, sposoby jak wykryć dziurę w dolocie (oprócz oczywiście metody "organoleptycznej" :P) ?

pozdro
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez seba811 » 22 sie 2009, 08:10

Sprawdzone.

Pękła plastikowe kolanko doprowadzające do turbiny.

Próba sklejenia nie powiodła się. Trzeba wymienić. Część zamówiona.Dwie śrubki i będzie wymienione. :–)
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 13:00
Posty: 39
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010

Postprzez Krezus02 » 24 sie 2009, 13:04

he ja miałem to samo ja mu w gaz a tu czarna chmura za mną dopiero od 3 tysi sie Madzia zbierała. Egr czyściłem ze 3 razy ale za daleko do kompa było i dopiero po ostatnim razie wyszło że nie działa mi czujnik przepływu powietrza. Odpiełem wtyczke jeżdże na czeck-u ale za to cała reszta wróciał do normy zero dymku zbiera sie jak wcześnij spalanie w normie po Wawie przy średniej jeździe 5,6 do 5,8
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 20:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 diesel 2004

Postprzez seba811 » 24 sie 2009, 14:49

Wymieniłem rurkę i odzyskał moc , ale ciągle kopci:–(

Trzeba go chyba trochę przepalić , żeby tą całą sadzę wypluł ?
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 13:00
Posty: 39
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 2004
Mazda 3 1,6 benzyna 2010

Postprzez Szifers » 24 sie 2009, 15:38

Pamietajcie że diesla trzeba czasem dobrze przejechać powyżej 4tysiecy obrotów. Jazda zwykła w granicach 2tys to nie dobre dla diesla. Nie spala sie wszsytko i zbiera sie nalot w wlocie, sadza która potem dymi. Panowie dajcie czasem w palnik Madzi niech poczuje obroty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez Udesky » 24 sie 2009, 17:44

Szifers napisał(a):Panowie dajcie czasem w palnik Madzi niech poczuje obroty

Przynajmniej raz w tygodniu. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez fly29 » 13 wrz 2009, 22:09

Witam miałem to samo,na niskich biegach kopcił jak czołg,zignorowałem to i pewnego dnia na trasie tryb awaryjny 50 km i ani grama wiecej ,dojechałem do najblizszej Mazdy w Krakpwie,okazało sie dziura w dolocie cos od intercoolera i wspornik do wymiany,koszt 450 zł(częsci) plus usługa 200zł.Teraz wszystko wporzo,jeszcze mnie na poczatku straszył kierownik serwisu ze moze cos byc z turbiną koszt tej czesci to 1500 zł,ale facet prawy i stwierdził po paru dniach ze juz zrobiona bez tych wiekszych kosztów,tak wiec ta Mazde polecam ze wzgledu na uczciwość-Mazda Andorra -Kraków,
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323