Wyciek oleju i mycie silnika
jeśli zbyt mocnym ciśnieniem nie wycelujesz w np. czujnik położenia wału to nic się nie powinno stać. Patrzyłeś pod górną pokrywę silnika w okolicy wtrysków i odmy? Jeśli tam nic nie ma to może puszcza uszczelka misjki lub korek spustu oleju. Możliwe, ze przyłozyłeś miską i straciła szczelność. Masz diesla wieć w dolocie powietrza do IC też masz jakiś olej i jeśli coś sie rozszczelniło to też moze dmuchać olejem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pod osłoną silnika jest czysto, wyciek jest od spodu silnika. Miska olejowa była uszczelniania niecały rok temu jak czyszczony był smok. Mechanik radzi mi umycie silnika od spodu zeby zobaczyć skąd cieknie, jednak mam obawy bo żadna myjnia nie gwarantuje że podczas takiego mycia nie uszkodzi się żaden czujnik
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Ja bym umył z dużą ostrożnością (na czujnik położenia wału), ale żeby nie było ze namawiam.
Smoka czyściłeś? Jakoś mi umknęło by się zatykały w Y6.
Smoka czyściłeś? Jakoś mi umknęło by się zatykały w Y6.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Bo się nie zatykają – gdzieś widziałem jak Jaksa potwierdził do tej pory u siebie tylko jeden przypadek w 3 gdzie smok był zatkany ale było to w aucie z bardzo dużym przebiegiem. Swoją drogą ciekawe jak to jest że ten sam silnik w C4 na potęgę zawala syfem smoki
Mi przy robieniu turbo wszyscy kazali sprawdzać smoka bo na pewno padnie nowe turbo a ja za komentarzem jaksy nie ruszałem, zmieniłem i śmigam od roku bez problemu
Baszawez – a jak u CIebie wyglądał smok, tak z ciekawości

Mi przy robieniu turbo wszyscy kazali sprawdzać smoka bo na pewno padnie nowe turbo a ja za komentarzem jaksy nie ruszałem, zmieniłem i śmigam od roku bez problemu
Baszawez – a jak u CIebie wyglądał smok, tak z ciekawości
Ja w swojej poprzedniej mazdzie (Y6) poprawiałem uszczelnienie miski i po jej zdjęciu smok był czysciuteńki. Przebiegu nie pamietam, ale coś ok 100-120tyś.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Mam problem z wyciekiem oleju w okolicach wtryskiwaczy. Niestety nie mogę zlokalizować źródła.
Byłem przekonany, że olej wydostaje się przez uszkodzone oringi w miejscu mocowania czarnej pokrywy za wtryskiwaczami (8sztuk) lub uszczelka pokrywy wlewu oleju i odmy. Niestety po wymianie u mechanika, leci dalej. Po przejechaniu 400km, oleju jest tak dużo, że zaczyna cieknąć po boku silnika. Wtryskiwacze wyglądają na dokręcone.
Czy macie jakieś pomysły co może jeszcze powodować taki wyciek?
Z góry dzięki za wskazówki.
Byłem przekonany, że olej wydostaje się przez uszkodzone oringi w miejscu mocowania czarnej pokrywy za wtryskiwaczami (8sztuk) lub uszczelka pokrywy wlewu oleju i odmy. Niestety po wymianie u mechanika, leci dalej. Po przejechaniu 400km, oleju jest tak dużo, że zaczyna cieknąć po boku silnika. Wtryskiwacze wyglądają na dokręcone.
Czy macie jakieś pomysły co może jeszcze powodować taki wyciek?
Z góry dzięki za wskazówki.
U mnie pomogło dociśnięcie
i dokręcenie wtrysków.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Bylem ostatnio w serwisie autoryzowanym Boscha i pokazali fajnie jak sprawdzic czy podkladki nie puszczaja. Wystarczy przy wlaczonym silniku delikatnie polac wtryski przy gniezdzie jakas woda i zobaczyc czy nie puszcza bąbli. Jak puszcza, to masz walnięte podkładki pod wtryskami
Jestem już tydzień po myciu silnika i nic się nie zepsuło. Tylko po tym myciu wszedł mi jakiś swierszcz pod maske. Wymieniłem pasek ale nie zniknął. Swierszcz nie włącza sie odrazu po odpaleniu silnika tylko po przejechaniu jakiegoś tam dystansu.
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Raczej watpie zeby to było łożysko od wentylatora bo teraz zimno, fap mam wywalony rzadko kiedy wentylator się załącza. Już bardziej może bym całował w lozysko alternatora ale ten swierszczenie bardziej dochodzi od strony kierowcy a wszystkie paski i łożyska są po stronie pasażera
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
No to sprawdź przy półosi jak wchodzi do skrzyni masz uszczelniacz może tam ci świerszczy
Mycie silnika nie jest tak piękne jak to opisują na preparatach. Myłem silnik TDI był cały zalany po zmianie misy + lało tam turbo i EGR więc był calutki do czyszczenia po zabiegu rolki do wymiany z całego osprzętu w krótkim czasie + oliwienie półosi przy uszczelnieniach i piastach wszystko co było w oleju a to wymyłem zaczęło piskać
Mycie silnika nie jest tak piękne jak to opisują na preparatach. Myłem silnik TDI był cały zalany po zmianie misy + lało tam turbo i EGR więc był calutki do czyszczenia po zabiegu rolki do wymiany z całego osprzętu w krótkim czasie + oliwienie półosi przy uszczelnieniach i piastach wszystko co było w oleju a to wymyłem zaczęło piskać
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości