Przedostający się olej z odmy do turbiny i filtra powietrza
1, 2
Odma wypluwa spore ilości oleju (w postaci oparów), zwłaszcza jak jakiś kumaty magik wleje za dużo oleju podczas wymiany (częste przypadki). Standardowo widać to w odmie a potem całość leci do IC i w skrajnych przypadkach tworzy się tam wręcz basen z oleju. U mnie na półce leży Oil Catch Tank i czeka na montaż właśnie po to żeby wyłapywać ten olej z oparów.
Proszę o zdjęcie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
u mnie na filtrze powietrza niejednokrotnie widziałem olej, w odmie też jest mokro ale oleju nigdy nie musiałem dolewać. auto jeździ chyba normalnie, nie czuję utraty mocy, duszenia itp. i tak od 40 kkm. i co? mam zaczynać zbierać na turbo? 
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Witam,
Dzisiaj wymieniałem filtr oleju i po wypięciu przewodu od odpowietrzania silnika pojawił się olej i wylało się go trochę na silnik.
Czy to jest coś normalne, czy nie powinien się tam znaleźć olej?
Pytam dlatego że nigdy nie miałem diesla i to auto mam od 1 miesiąca. Przebieg 67 tyś km, 1.6, 109 KM, 2008 rok
z góry wielkie dzięki
Dzisiaj wymieniałem filtr oleju i po wypięciu przewodu od odpowietrzania silnika pojawił się olej i wylało się go trochę na silnik.
Czy to jest coś normalne, czy nie powinien się tam znaleźć olej?
Pytam dlatego że nigdy nie miałem diesla i to auto mam od 1 miesiąca. Przebieg 67 tyś km, 1.6, 109 KM, 2008 rok
z góry wielkie dzięki
- Od: 26 lip 2014, 15:54
- Posty: 4
- Auto: mazda 3 (BK) 1.6 l Diesel, 109 KM, 2008 rok,16/DOHC Turbo
Norma tylko do momentu kiedy filtr powietrza będzie czysty lub zabrudzenie będzie śladowe. Jak jest zaachlapany na maxa olejem, że już się przez filtr przelew to znaczy, że ktoś notorycznie mocno deptal w podłogę lub miał olej zalany grubo ponad max.
Oznaczenie kodowe Mazdy Y601-13-220C. W ASO od 400 do 700 zł.
Pasuje też od Forda Focusa II 1.6 TDI (ten sam silnik)
Moja rada na taką usterkę: koszulka termokurczliwa 1m/10zł i suszarka – spokój na wieki i wygląda jakby z fabryki lub opaska metalowa skrecana – tylko ostrożnie, żeby nie przekręcić – strzeli!
Oznaczenie kodowe Mazdy Y601-13-220C. W ASO od 400 do 700 zł.
Pasuje też od Forda Focusa II 1.6 TDI (ten sam silnik)
Moja rada na taką usterkę: koszulka termokurczliwa 1m/10zł i suszarka – spokój na wieki i wygląda jakby z fabryki lub opaska metalowa skrecana – tylko ostrożnie, żeby nie przekręcić – strzeli!
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Raczej większość naszych diesli puszcza odmą olej i opary. Są osoby które zakładają dodatkowe separatory aby to wychwycić.
Sama pokrywa ma w sobie separator oleju ale on i przepuszcza conieco.
Jeśli mocno ci leje niech sprawdzą co jest nie tak.
Urwało wirnik czyli musiało nie być wystarczającego smarowania a wyczyścili przynajmniej sitko na przewodzie olejowym. Jeśli piszesz że już odwalili kaszanę to mogli olać sprawę więc poczytaj wątek wymiana regeneracja turbo tam dowiesz się co i jak. Na co zwrócić im uwagę o co dopytać.
Ps. nie ty pierwszy nadziałeś się na partaczy w renomowanym warsztacie.
Sama pokrywa ma w sobie separator oleju ale on i przepuszcza conieco.
Jeśli mocno ci leje niech sprawdzą co jest nie tak.
Urwało wirnik czyli musiało nie być wystarczającego smarowania a wyczyścili przynajmniej sitko na przewodzie olejowym. Jeśli piszesz że już odwalili kaszanę to mogli olać sprawę więc poczytaj wątek wymiana regeneracja turbo tam dowiesz się co i jak. Na co zwrócić im uwagę o co dopytać.
Ps. nie ty pierwszy nadziałeś się na partaczy w renomowanym warsztacie.
Aha, czyli chlapanie z góry, od odmy jest normalne. No, to trochę mnie uspokoiłeś #kropek101.
Wiem, że nie ja pierwszy. Sek w tym, ze mechanik jest OK do póty, do póki czegoś nie spieprzy i nie chce się przyznać do winy...
No, ale tak. Sitko zostało wywalone. Na szczęście kupowałem u doświadczonego sprzedawcy więc poradził aby je wywalić bo panowie by tego nie zrobili. Druga sprawa jest taka, że jak się to robi na co dzień, czyli się jest mechanikiem to można doradzić, że model węża może nie występować dla mazdy, ale pasuje od forda.
Znalazłem taki:
http://allegro.pl/rura-waz-filtra-powie ... 55990.html
ale średnice podane przez panią ze sklepu trochę mi nie pasują. Niestety pani nie miała odpowiedniego tłumaczenia numeru katalogowego części oryginalnej na ten w ich magazynie. Szukam dalej. Jak nie znajdę zaryzykuję.
Jak tylko będę miał przewód jadę do nich i wymienią, wyczyszczą. Później pojadę do mazdy na sprawdzenie czy wszystko gra. Zobaczymy. Nie wiem czy to od tych nieszczelności, ale jak się turbina włącza, jakoś 2000 obrotów to jak trzymam te obroty to na 4 i 5 biegu silnik faluje. W aucie ma się wrażenie jakby dostawało się regularne podmuchy wiatru z przodu. Jak się zwiększy obroty to problem zanika. Mały off topic, ale mam nadzieję, że to jest przez te nieszczelności.
Pozdro
Wiem, że nie ja pierwszy. Sek w tym, ze mechanik jest OK do póty, do póki czegoś nie spieprzy i nie chce się przyznać do winy...
No, ale tak. Sitko zostało wywalone. Na szczęście kupowałem u doświadczonego sprzedawcy więc poradził aby je wywalić bo panowie by tego nie zrobili. Druga sprawa jest taka, że jak się to robi na co dzień, czyli się jest mechanikiem to można doradzić, że model węża może nie występować dla mazdy, ale pasuje od forda.
Znalazłem taki:

ale średnice podane przez panią ze sklepu trochę mi nie pasują. Niestety pani nie miała odpowiedniego tłumaczenia numeru katalogowego części oryginalnej na ten w ich magazynie. Szukam dalej. Jak nie znajdę zaryzykuję.
Jak tylko będę miał przewód jadę do nich i wymienią, wyczyszczą. Później pojadę do mazdy na sprawdzenie czy wszystko gra. Zobaczymy. Nie wiem czy to od tych nieszczelności, ale jak się turbina włącza, jakoś 2000 obrotów to jak trzymam te obroty to na 4 i 5 biegu silnik faluje. W aucie ma się wrażenie jakby dostawało się regularne podmuchy wiatru z przodu. Jak się zwiększy obroty to problem zanika. Mały off topic, ale mam nadzieję, że to jest przez te nieszczelności.
Pozdro
- Od: 8 maja 2014, 20:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 11/2006
Ponad rok temu podeslalem rozwiazanie na separator oleju wyrzucany przez odmę do przewodu elastycznego w strone filtra powietrza, zaproponowane przez kolege z forum. Dzis prezentuję rozwiazanie z forum forda, gdzie montowany jest bliźniaczy model silnika:
- Kod: Zaznacz cały
Witam 2 kolanka 18 stki instalacji wodnej filtr wodny i siatkadruciana do szorowania , jakas buteleczka na ta maz , waz odporny na bezyne i olej 1m , klej 2 skladnikowy . troche zabawy i cierpliwosci , mozesz tez separator z zuka zamontowac jak nie masz czasu , porownaj koszty co cie taniej wyniesie . jezeli bys moim sposobem to najpierw znajdz filtr wodny moze byc troche szerszy jak moj i do tego dobieraj kolanka chodzi wielkosci kolanka zeby pasowalo w nakretke od filtra
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości