Przedostający się olej z odmy do turbiny i filtra powietrza

Postprzez waciach » 18 cze 2014, 11:58

Odma wypluwa spore ilości oleju (w postaci oparów), zwłaszcza jak jakiś kumaty magik wleje za dużo oleju podczas wymiany (częste przypadki). Standardowo widać to w odmie a potem całość leci do IC i w skrajnych przypadkach tworzy się tam wręcz basen z oleju. U mnie na półce leży Oil Catch Tank i czeka na montaż właśnie po to żeby wyłapywać ten olej z oparów.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez widmo82 » 18 cze 2014, 12:17

Proszę o zdjęcie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bjorm » 4 lip 2014, 14:12

u mnie na filtrze powietrza niejednokrotnie widziałem olej, w odmie też jest mokro ale oleju nigdy nie musiałem dolewać. auto jeździ chyba normalnie, nie czuję utraty mocy, duszenia itp. i tak od 40 kkm. i co? mam zaczynać zbierać na turbo? :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Dominooo » 5 lip 2014, 20:09

bjorm napisał(a):... i co? mam zaczynać zbierać na turbo? :D

Tak. Mi padło po zrobieniu 60 tyś. (przebieg 170tyś) :D
Załóżmy, że robisz w rok 20 tyś. więc masz jeszcze trochę czasu na odłożenie gotówki... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez bjorm » 6 lip 2014, 12:34

w tym momencie mam 206kkm. masz gdzieś opisane objawy i całą zabawę z turbo? tzn jak pada itp itd?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Dominooo » 6 lip 2014, 21:44

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez hafter997 » 26 lip 2014, 16:36

Witam,

Dzisiaj wymieniałem filtr oleju i po wypięciu przewodu od odpowietrzania silnika pojawił się olej i wylało się go trochę na silnik.
Czy to jest coś normalne, czy nie powinien się tam znaleźć olej?
Pytam dlatego że nigdy nie miałem diesla i to auto mam od 1 miesiąca. Przebieg 67 tyś km, 1.6, 109 KM, 2008 rok

z góry wielkie dzięki
Załączniki
DSC_0416.jpg
DSC_0421.jpg
Początkujący
 
Od: 26 lip 2014, 15:54
Posty: 4
Auto: mazda 3 (BK) 1.6 l Diesel, 109 KM, 2008 rok,16/DOHC Turbo

Postprzez widmo82 » 28 lip 2014, 11:43

Norma tylko do momentu kiedy filtr powietrza będzie czysty lub zabrudzenie będzie śladowe. Jak jest zaachlapany na maxa olejem, że już się przez filtr przelew to znaczy, że ktoś notorycznie mocno deptal w podłogę lub miał olej zalany grubo ponad max.
Oznaczenie kodowe Mazdy Y601-13-220C. W ASO od 400 do 700 zł.
Pasuje też od Forda Focusa II 1.6 TDI (ten sam silnik)
Moja rada na taką usterkę: koszulka termokurczliwa 1m/10zł i suszarka – spokój na wieki i wygląda jakby z fabryki lub opaska metalowa skrecana – tylko ostrożnie, żeby nie przekręcić – strzeli!
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kropek101 » 27 sie 2014, 15:50

Raczej większość naszych diesli puszcza odmą olej i opary. Są osoby które zakładają dodatkowe separatory aby to wychwycić.
Sama pokrywa ma w sobie separator oleju ale on i przepuszcza conieco.
Jeśli mocno ci leje niech sprawdzą co jest nie tak.

Urwało wirnik czyli musiało nie być wystarczającego smarowania a wyczyścili przynajmniej sitko na przewodzie olejowym. Jeśli piszesz że już odwalili kaszanę to mogli olać sprawę więc poczytaj wątek wymiana regeneracja turbo tam dowiesz się co i jak. Na co zwrócić im uwagę o co dopytać.

Ps. nie ty pierwszy nadziałeś się na partaczy w renomowanym warsztacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez vintage_82 » 27 sie 2014, 21:18

Aha, czyli chlapanie z góry, od odmy jest normalne. No, to trochę mnie uspokoiłeś #kropek101.
Wiem, że nie ja pierwszy. Sek w tym, ze mechanik jest OK do póty, do póki czegoś nie spieprzy i nie chce się przyznać do winy...
No, ale tak. Sitko zostało wywalone. Na szczęście kupowałem u doświadczonego sprzedawcy więc poradził aby je wywalić bo panowie by tego nie zrobili. Druga sprawa jest taka, że jak się to robi na co dzień, czyli się jest mechanikiem to można doradzić, że model węża może nie występować dla mazdy, ale pasuje od forda.
Znalazłem taki:
http://allegro.pl/rura-waz-filtra-powie ... 55990.html
ale średnice podane przez panią ze sklepu trochę mi nie pasują. Niestety pani nie miała odpowiedniego tłumaczenia numeru katalogowego części oryginalnej na ten w ich magazynie. Szukam dalej. Jak nie znajdę zaryzykuję.
Jak tylko będę miał przewód jadę do nich i wymienią, wyczyszczą. Później pojadę do mazdy na sprawdzenie czy wszystko gra. Zobaczymy. Nie wiem czy to od tych nieszczelności, ale jak się turbina włącza, jakoś 2000 obrotów to jak trzymam te obroty to na 4 i 5 biegu silnik faluje. W aucie ma się wrażenie jakby dostawało się regularne podmuchy wiatru z przodu. Jak się zwiększy obroty to problem zanika. Mały off topic, ale mam nadzieję, że to jest przez te nieszczelności.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 8 maja 2014, 20:41
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 11/2006

Postprzez X900X » 10 wrz 2014, 14:44

Czy w Mazdzie 3 z 2005r jest gdzieś fabryczny separator oleju ? gdzie on się znajduje ?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 14:26
Posty: 17
Auto: Mazda 3 2005 BK 1,6 Diesel

Postprzez widmo82 » 18 lip 2015, 00:30

Ponad rok temu podeslalem rozwiazanie na separator oleju wyrzucany przez odmę do przewodu elastycznego w strone filtra powietrza, zaproponowane przez kolege z forum. Dzis prezentuję rozwiazanie z forum forda, gdzie montowany jest bliźniaczy model silnika:
Kod: Zaznacz cały
Witam 2 kolanka 18 stki instalacji wodnej filtr wodny i siatkadruciana do szorowania , jakas buteleczka na ta maz , waz odporny na bezyne i olej 1m , klej 2 skladnikowy . troche zabawy i cierpliwosci , mozesz tez separator z zuka zamontowac jak nie masz czasu , porownaj koszty co cie taniej wyniesie . jezeli bys moim sposobem to najpierw znajdz filtr wodny moze byc troche szerszy jak moj i do tego dobieraj kolanka chodzi wielkosci kolanka zeby pasowalo w nakretke od filtra
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323