Rozerwane turbo – pilne

Postprzez Damian84 » 20 lip 2015, 19:51

Witajcie.
Jestem na Węgrzech na wakacjach i wyobraźcie sobie że rozpadł mi się element turbosprezarki.
Auto jest w warsztacie u Węgrów ale nie mogę się z nimi dogadać. Mówią że potrzebują znać nr silnika żeby zdobyć pasujaca część ale nie mogli go zlokalizować. Czy nie wystarczy vin? A jak nie to gdzie jest ten nr?

Powiedzcie mi też proszę czy ze zdjęć wynika że trzeba wymienić całą turbosprezarke czy wystarczy ten pękniety element, bo tak chyba będzie taniej. To jest rura/ślimak od strony sprężanego powietrza. Samochód jeździ, tylko nie ma mocy, traci olej, wyje przy większych obrotach, nie ma kontrolki check engine.

Poniżej chyba powinny być dwa zdjęcia (pisze z komórki)
DSC_0400.JPG

DSC_0403.JPG
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 15:52
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)

Postprzez kropek101 » 20 lip 2015, 22:55

Wystarczy im nr. Vin auta. Niestety z tego co widać nie ma szans turbo całe do wymiany.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Damian84 » 21 lip 2015, 10:01

Ok. Dzięki wielkie za odpowiedź!
Początkujący
 
Od: 2 sie 2014, 15:52
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)

Postprzez SiN4don » 21 lip 2015, 20:08

Współczuję.

Widzę, że masz zawirusowaną Mazdę – czy chiptuning (wysilony silnik) mógł doprowadzić do takich zniszczeń? :|
Duży masz przebieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez kropek101 » 21 lip 2015, 23:07

Wątpię aby to była wina podniesienia mocy raczej czysty pech.
pęknięcie obudowy to sporadyczny przypadek zazwyczaj rozwali łopatki a nie obudowę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 22 lip 2015, 18:52

Może turbo było rozgrzane, i woda kapła ? Nie widzę innego powodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Wojtek » 22 lip 2015, 23:43

Damian84 napisał(a):Czy nie wystarczy vin?

VIN wystarczy...
Podaj mi na PW, to zerknę co tam powinno być...

Nie wiem czy stać ciebie na kombinację tylko z obudową... <nie>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez buczos » 24 lip 2015, 13:38

bercikz napisał(a):Może turbo było rozgrzane, i woda kapła ? Nie widzę innego powodu.

Na pewno nie. Na obudowie kompresora nie ma takich temperatur co na obudowie turbiny. Na pewno od wody tak nie pęknie. około 160-max 200 stopni.
Wg mnie możliwe przyczyny:
1.wada materiałowa w obudowie kompresora powstała podczas odlewania – porowatość / jama skurczowa, aczkolwiek na zdjęciach przekroju nie widać takich rozległych wad. Jeszcze jedna wada podczas odlewania która mi przychodzi na myśl to "niedolanie" materiału – zbyt cienka ścianka na wolucie.
2. Ciało obce w dolocie – wpadło na koło kompresora i efekty jak a zdjęciach. Sprawdź koło kompresora (wirnik od strony zimnej), czy jest uszkodzone i czy nie ma śladów lub pozostałości po obcym materiale.
3. Padło łożyskowanie na wałku, koło kompresora dostało sporych bić i obudowa kompresora nie wytrzymała.
4. Uderzenie/drgania od silnika – np zerwana poduszka silnika?
5.Zacięte/ uszkodzone kierownice od VTG? zaburzony flow-rate i ciśnienie i rozerwało obudowę? Jeżeli przyczyną miało być zbyt duże ciśnienie, rozerwało by w pierwszej kolejności dolot, dlatego mało prawdopodobne.

Bez rozebrania Turbo i analizy poszczególnych komponentów ciężko coś powiedzieć. Można jedynie przypuszczać.
kropek101 napisał(a):Niestety z tego co widać nie ma szans turbo całe do wymiany.

Dokładnie. Z koła kompresora raczej zostały same aluminiowe wióra.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez bercikz » 24 lip 2015, 22:55

Tylko żeby się nie okazało, że założy nowe turbo i znowu się posypie. Trzeba by znaleźć przyczynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Wojtek » 25 lip 2015, 08:21

Bez dokładnych oględzin nic się nie da określić... <oczy>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323