Odkąd posiadam Madzie 3 bl 2006 diesel czyli od 2 lat występują takie sytuacje
1. podczas przyśpieszania dymi na czarno szczególnie na biegach 3 i 4.
2. podczas dłuższej jazdy autostradą po opuszczeniu pedału gazu i zwalnianiu do niższej prędkości ulatnia się gęsty biały dym (gdy dodaje się gazu dym ustępuje). Do tej pory mówiono, że ten typ tak ma jednak...
Teraz jednak zdarzyła się sytuacja już kilkukrotnie na autostradzie, że podczas wyprzedzania dym mówiąc trochę przesadnie "wybuchł" na czarno lekko odrzucając do przodu i auto nagle słabło, pedał gazu nie reagował i w konsekwencji gasło. Po szybkim odpaleniu można było jechać dalej. Podczas jazdy żadne kontrolki nie świecą. Olej był regularnie wymieniany wraz z filtrami.
Sytuacja nie występuje za każdym razem ale jednak jest to niebezpieczne kiedy wyprzedza się tira, którego jednak nie wyprzedzisz a za Tobą sznur aut i nie ma jak zjechać.
Czy miał ktoś podobną sytuacje? Co może być przyczyną. Do serwisu na pewno się wybiorę, ale najpierw chciałbym się trochę rozeznać aby nie zostać nabitym w butelkę.
auto gaśnie podczas wyprzedzania poprzedzone wybuchem czarnego dymu
Strona 1 z 1
biały dym + kopcenie na czarno == pewnie coś w filtrem cząstek stałych było kombinowane ?
Pewnie jakiś macher coś pokręcił i teraz masz z tym problem.
To nie są normalne objawy, a ich skutki mogą być kiedyś tragiczne
Pewnie jakiś macher coś pokręcił i teraz masz z tym problem.
To nie są normalne objawy, a ich skutki mogą być kiedyś tragiczne

Dzięki za odpowiedź dodam, że auto przed moim kupnem miało stłuczony prawy bok więc może rzeczywiście coś było kombinowane.
Chętnie zapoznam się jeszcze z innymi wypowiedziami
Dopisano 8 wrz 2014, 17:35:
Właśnie wróciłem z serwisu z mam nadzieje naprawionym problemem
po 1. przeczyszczono zawór EGR – czarny smolisty dym ustał
po 2. wymieniono filtr paliwa – auto przestało gasnąć
po 3. powiedziano mi, żeby w najbliższym czasie zregenerować turbinę ponieważ to może być przyczyną jak to powiedzieli "bielucha" czyli białego dymu
poza tym wymieniono mi olej oraz dwa pozostałe filtry – za wszystko zapłaciłem 480 zł
Jutro jazda przez autostradę i obserwacje
Chętnie zapoznam się jeszcze z innymi wypowiedziami
Dopisano 8 wrz 2014, 17:35:
Właśnie wróciłem z serwisu z mam nadzieje naprawionym problemem
po 1. przeczyszczono zawór EGR – czarny smolisty dym ustał
po 2. wymieniono filtr paliwa – auto przestało gasnąć
po 3. powiedziano mi, żeby w najbliższym czasie zregenerować turbinę ponieważ to może być przyczyną jak to powiedzieli "bielucha" czyli białego dymu
poza tym wymieniono mi olej oraz dwa pozostałe filtry – za wszystko zapłaciłem 480 zł
Jutro jazda przez autostradę i obserwacje
-
bziku
Jeśli masz auto z filtrem cząstek stałych nie powinno kopcić na czarno – rolą tego filtra jest wyłapywanie i wypalanie sadzy.
Biały dym to zapewne pozostałość po filtrze cząstek stałych, który jest cyklicznie wypalany (niezależnie od wskazań czujników) – w suwie wydechu wtryskiwana jest niewielka ilość paliwa, które powinno się dopalić dopiero na filtrze, jeśli go nie ma kopci na biało.
Moja teoria – była fap, wywalili go, wsadzili emulator, żeby komp nie sypał błędami.
Oby to jednak był EGR
Pozdrawiam.
Biały dym to zapewne pozostałość po filtrze cząstek stałych, który jest cyklicznie wypalany (niezależnie od wskazań czujników) – w suwie wydechu wtryskiwana jest niewielka ilość paliwa, które powinno się dopalić dopiero na filtrze, jeśli go nie ma kopci na biało.
Moja teoria – była fap, wywalili go, wsadzili emulator, żeby komp nie sypał błędami.
Oby to jednak był EGR
Pozdrawiam.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość