Spadek mocy i problemy po usunięciu FAPa
1, 2
Czasem też istenieje taka mozliwość , że któryś z czujników ( temperatury / różnocówki ) może byc padnięty i samochód będzie przechodził w tryb awaryjny . A jak bedzie upierdliwy , to na diagnostyce się nie zgłosi .
Ale to zależy od tego w jaki sposób został usunięty DPF programowo .
Co najciekawsze to wylko sonda lambda musi być tak na prawdę sprawna w wydechu . Resztę czujników dobry elektronik potrafi odpowiednio oszukać programowo . a jak fizycznie uszkodzony ? to też są sposoby
Dopisano 22 paź 2014, 11:00:
Jak uniknąć problemów
Gdzie wycinać ? Wszędzie tam , gdzie zajmują się tym na poważnie
Jeśli można wtrącić swoje 3 grosze to obojętnie gdzie bedziecie usuwali filtr cząstek stałych DPF to warto przed podjeciem decyzji zadać kilka pytań:
1) sprzęt – czy jest to kabelek z allegro , czy Certyfikowany oryginalny sprzęt . Jesli certyfikowany , to poproście o numer klienta, lub inne potwierdzenie na sprzęt
2) software – analogicznie – zapytajcie czy serwis pracuje na oryginalnym software, czy na darmówce kradzionej z netu . Poważne programy najczęściej działaja na donglu i on-line . Poproście o dowód legalności.
3) zapytajcie o gwarancję i jej warunki
4) zapytajcie o ubezpieczenie warsztatu.
5) zapytajcie o sprzęt diagnostyczny – czy oryginał (Hella Guttmann itp ) , może cos dedykowanego dla MAzdy
6) zapytajcie ,czy jest na pokładzie warsztatu jakiś doświadczony elektronik i mechanik , w razie gdy podczas prac nad wycinką wyjdzie jakiś problem.
7) jesli długo jeździliscie z zapchanym DPF zapytajcie ,czy jest możliwość sprawdzenia turbiny, i mocy na hamowni.
Nie dajcie się namówić na wstawienie przelotki zamiast oryginalnej puszki,bo może być problem na przeglądzie .
Zamówcie kompleksową usługę . Zeby później nie bujać się od mechanika do elektronika.
Musicie wiedzieć,że do usunięcia DPF w Mazdach mozna podejść ze sprzętem za 20 zł , 2.000 zł , 20.000 zł i grubo ponad 100.000 zł . Jesli warsztat Was szanuje , to powinien podejść z profesjonalnym,oryginalnym a nie kradzionym / hakowanym sprzętem i softem. Ktoś , kto zainwestował 20 zł mógł wczoraj ściągać simloki, dziś usuwać DPF , a za tydzień crackować Playstation i szukaj wiatru w polu .
Pozdrawiam
Ale to zależy od tego w jaki sposób został usunięty DPF programowo .
Co najciekawsze to wylko sonda lambda musi być tak na prawdę sprawna w wydechu . Resztę czujników dobry elektronik potrafi odpowiednio oszukać programowo . a jak fizycznie uszkodzony ? to też są sposoby
Dopisano 22 paź 2014, 11:00:
marlad napisał(a):Czasem też istenieje taka mozliwość , że któryś z czujników ( temperatury / różnicówki ) może byc padnięty i samochód będzie przechodził w tryb awaryjny . A jak bedzie upierdliwy , to na diagnostyce się nie zgłosi .
Ale to zależy od tego w jaki sposób został usunięty DPF programowo .
Co najciekawsze to wylko sonda lambda musi być tak na prawdę sprawna w wydechu . Resztę czujników dobry elektronik potrafi odpowiednio oszukać programowo . a jak fizycznie uszkodzony ? to też są sposoby
Jak uniknąć problemów
Gdzie wycinać ? Wszędzie tam , gdzie zajmują się tym na poważnie

Jeśli można wtrącić swoje 3 grosze to obojętnie gdzie bedziecie usuwali filtr cząstek stałych DPF to warto przed podjeciem decyzji zadać kilka pytań:
1) sprzęt – czy jest to kabelek z allegro , czy Certyfikowany oryginalny sprzęt . Jesli certyfikowany , to poproście o numer klienta, lub inne potwierdzenie na sprzęt
2) software – analogicznie – zapytajcie czy serwis pracuje na oryginalnym software, czy na darmówce kradzionej z netu . Poważne programy najczęściej działaja na donglu i on-line . Poproście o dowód legalności.
3) zapytajcie o gwarancję i jej warunki
4) zapytajcie o ubezpieczenie warsztatu.
5) zapytajcie o sprzęt diagnostyczny – czy oryginał (Hella Guttmann itp ) , może cos dedykowanego dla MAzdy
6) zapytajcie ,czy jest na pokładzie warsztatu jakiś doświadczony elektronik i mechanik , w razie gdy podczas prac nad wycinką wyjdzie jakiś problem.
7) jesli długo jeździliscie z zapchanym DPF zapytajcie ,czy jest możliwość sprawdzenia turbiny, i mocy na hamowni.
Nie dajcie się namówić na wstawienie przelotki zamiast oryginalnej puszki,bo może być problem na przeglądzie .
Zamówcie kompleksową usługę . Zeby później nie bujać się od mechanika do elektronika.
Musicie wiedzieć,że do usunięcia DPF w Mazdach mozna podejść ze sprzętem za 20 zł , 2.000 zł , 20.000 zł i grubo ponad 100.000 zł . Jesli warsztat Was szanuje , to powinien podejść z profesjonalnym,oryginalnym a nie kradzionym / hakowanym sprzętem i softem. Ktoś , kto zainwestował 20 zł mógł wczoraj ściągać simloki, dziś usuwać DPF , a za tydzień crackować Playstation i szukaj wiatru w polu .
Pozdrawiam
Przedmówca nie wspomniał chyba przez kurtuazję o pozostałych kosztach- przecież wymieniając DPF nie oddasz auta do kowala 
Koszty wymiany fizycznej pewnie ze 100 zł.
Koszt podpięcia do komputera ( adaptacja nowego filtra DPF ) pewnie kolejne 100-200 zł .
Do tego częstsze wymiany oleju ,zwiekszone zużycie paliwa itd – kto miał problem ten wie o czym mowa .
Bosal z tego widziałem to daje gwarancję na rok lub 50 tys km .
Czyli zmienisz DPF dziś – wywalisz od 1200 do 1600 zł , a jak Ci padnie następnej zimy to powodzenia życzę, kup sobie następny i w coroczny budżet wpisz taką kwotę
Katalizator siedzi w tej samej puszce, więc sami pomyślcie ,że nowy cały komplet katalizator + DPF kosztuje tysiaka . Sami odpowiedzcie sobie na pytanie jakiej jakości jest ten zestaw.
Dla Mazdy 6 to już jest kwota 1300-2000 zł za ten zestaw.
Powiem tyle- jakby ktoś z was chciał kupić takiego nowego kata do 1.6, to za dwie stówki mogę załatwić- zarobię przy tym zacnie i wypiję Wasze zdrowie.
Ja obstaję przy tym co też uważają diagności w stacjach przeglądów rejestracyjnych i to jest zawsze taniej . : Za kilka stówek można zakończyć definitywnie i raz na zawsze problem z DPF i + za dodatkowe parę stówek zrobić chip tuning :
I nie ma żadnych problemów na przeglądach rejestracyjnych , bo z tego co usłyszałem od diagnostów , to większość nowych aut z salonu by ich nie przeszła w 100 % jakby się chcieli czepiać.
Zobacz porównanie przed i po zabiegu dla Mazdy 6 . Koszt całkowity ok tysiąca (!!) zł wliczając chiptuning , DPF i poprawienie fabrycznego załamania mocy przy 2800 obr/min .


Koszty wymiany fizycznej pewnie ze 100 zł.
Koszt podpięcia do komputera ( adaptacja nowego filtra DPF ) pewnie kolejne 100-200 zł .
Do tego częstsze wymiany oleju ,zwiekszone zużycie paliwa itd – kto miał problem ten wie o czym mowa .
Bosal z tego widziałem to daje gwarancję na rok lub 50 tys km .
Czyli zmienisz DPF dziś – wywalisz od 1200 do 1600 zł , a jak Ci padnie następnej zimy to powodzenia życzę, kup sobie następny i w coroczny budżet wpisz taką kwotę

Katalizator siedzi w tej samej puszce, więc sami pomyślcie ,że nowy cały komplet katalizator + DPF kosztuje tysiaka . Sami odpowiedzcie sobie na pytanie jakiej jakości jest ten zestaw.
Dla Mazdy 6 to już jest kwota 1300-2000 zł za ten zestaw.
Powiem tyle- jakby ktoś z was chciał kupić takiego nowego kata do 1.6, to za dwie stówki mogę załatwić- zarobię przy tym zacnie i wypiję Wasze zdrowie.
Ja obstaję przy tym co też uważają diagności w stacjach przeglądów rejestracyjnych i to jest zawsze taniej . : Za kilka stówek można zakończyć definitywnie i raz na zawsze problem z DPF i + za dodatkowe parę stówek zrobić chip tuning :
I nie ma żadnych problemów na przeglądach rejestracyjnych , bo z tego co usłyszałem od diagnostów , to większość nowych aut z salonu by ich nie przeszła w 100 % jakby się chcieli czepiać.
Zobacz porównanie przed i po zabiegu dla Mazdy 6 . Koszt całkowity ok tysiąca (!!) zł wliczając chiptuning , DPF i poprawienie fabrycznego załamania mocy przy 2800 obr/min .

Ostatnio edytowano 20 gru 2014, 23:51 przez marlad, łącznie edytowano 2 razy
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Tadziol . My już temu Panu udzieliliśmy odpowiedzi telefonicznie i mailowo
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Tadziol , nie wiem czy ciężki przypadek , bo wóz do nas nie dotarł .Nie mieliśmy auta u siebie,więc nie było diagnozy. Nie wiedliśmy tez na pokuszenie
Będzie chciał – wytnie chwasta 
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości