Spadek mocy i problemy po usunięciu FAPa
1, 2
Witam,
Na wstępie zaznaczam iż mam mało do czynienia z mechaniką pojazdów i nie posiadam dużo wiedzy na ten temat więc proszę o wyrozumiałość a jeżeli post jest w złym miejscu proszę o przeniesienie.
Postanowiłem iż usuniemy FAPa, stało się, trudno nie będę się rozwodził czy to dobrze czy nie ale niestety rozpoczęło to lawinę problemów.
Po ustaleniu iż wadliwie został usunięty i źle zamontowano emulator udało się to naprawić.
Pierwsza większa trasa – Bydgoszcz – Gdańska – Bydgoszcz i znowu wyskoczyły jakieś błędy, tym razem:
– obie przepustnice
– przepływomierz
(nie pamiętam konkretnych numerów błędów)
Po spotkaniu z mechanikiem kazali użytkować auto i po załatwieniu spraw oddać do ponownego sprawdzenia. jednak błędy same znikły i przestałą się świecić kontrolka...
Po następnym wyjeździe Bydgoszcz – Katowice – Bydgoszcz znowu się pojawiły te same błędy.
Po usunięciu FAPa nie ma żadnego katalizatora i prawdopodobnie przyspieszyło to problemy jakie były "uśpione" – turbina, przepływomierz, przepustnice... Autko ma przejechane 117k km więc nie tak dużo...
Auto zamula i potrzebuje o wiele dłużej na uruchomienie turbiny...
Propozycja jest wstawienie katalizatora z wersji przed montażem FAPa i sprawdzenie jak będzie działać...
Jeżeli nie da to zupełnie nic, to cóż będziemy wymieniać przepływomierz, regeneracja turbiny i przepustnice...
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? może to zbieg okoliczności tylko...
Na wstępie zaznaczam iż mam mało do czynienia z mechaniką pojazdów i nie posiadam dużo wiedzy na ten temat więc proszę o wyrozumiałość a jeżeli post jest w złym miejscu proszę o przeniesienie.
Postanowiłem iż usuniemy FAPa, stało się, trudno nie będę się rozwodził czy to dobrze czy nie ale niestety rozpoczęło to lawinę problemów.
Po ustaleniu iż wadliwie został usunięty i źle zamontowano emulator udało się to naprawić.
Pierwsza większa trasa – Bydgoszcz – Gdańska – Bydgoszcz i znowu wyskoczyły jakieś błędy, tym razem:
– obie przepustnice
– przepływomierz
(nie pamiętam konkretnych numerów błędów)
Po spotkaniu z mechanikiem kazali użytkować auto i po załatwieniu spraw oddać do ponownego sprawdzenia. jednak błędy same znikły i przestałą się świecić kontrolka...
Po następnym wyjeździe Bydgoszcz – Katowice – Bydgoszcz znowu się pojawiły te same błędy.
Po usunięciu FAPa nie ma żadnego katalizatora i prawdopodobnie przyspieszyło to problemy jakie były "uśpione" – turbina, przepływomierz, przepustnice... Autko ma przejechane 117k km więc nie tak dużo...
Auto zamula i potrzebuje o wiele dłużej na uruchomienie turbiny...
Propozycja jest wstawienie katalizatora z wersji przed montażem FAPa i sprawdzenie jak będzie działać...
Jeżeli nie da to zupełnie nic, to cóż będziemy wymieniać przepływomierz, regeneracja turbiny i przepustnice...
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? może to zbieg okoliczności tylko...
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Raczej brak kata nie powinien mieć wpływu na zamulenie auta wręcz przeciwnie powinien być nieco żwawszy. wycięty kat=łatwiejsze odprowadzenie spalin=niewielki przyrost mocy
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
zgadza się, ale brak jakiegokolwiek filtra ma wpływ na prace całego układu... albo mam pecha i się sypnęło wszystko naraz albo ma to jakiś związek...
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Poczytaj inne posty na temat fap.a na szczęście ja tego dziadostwa nie mam ale jak bym miał chyba bym się na emulator nie godził tylko program gdyż nie dawno ktoś inny też pisał że ma emulator i ma problemy dodatkowo auto mu jak postał na światłach puszczało obłok dymu przy ruszaniu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
nie ruszaj turbo aż zacznie puszczać olej / słabo pompować
zapisuj kody błędów
emulator to kiepskie rozwiązanie, komputer dostaje jakieś tam dane z czujników, które fizycznie nie są podłączone lub ich w ogóle nie ma. Komputerowi nie spasuje odczyt np z czujnika ciśnienia różnicowego i zacznie to błędnie interpretować (głośno myślę
). Przepływka i przepustnice się raczej nagle nie zepsuły, może gdzieś coś nie styka do końca ?
stan oleju ?
zapisuj kody błędów
emulator to kiepskie rozwiązanie, komputer dostaje jakieś tam dane z czujników, które fizycznie nie są podłączone lub ich w ogóle nie ma. Komputerowi nie spasuje odczyt np z czujnika ciśnienia różnicowego i zacznie to błędnie interpretować (głośno myślę
stan oleju ?
pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie wrócić do FAPu
olej wymieniany z wszystkimi filtrami 3tys km temu, stan normalny nie zwiększa się i nie maleje.
błędy mogę zapisać bo po kasowaniu zaraz po odpaleniu pokazują się na nowo... spróbuje jutro podjechać do kompa i spisać.
Co do stykania nie wiem do końca jak to sprawdzić... demontaż i montaż na nowo (tylko to przychodzi mi do głowy teraz) bo ogólnie sprawdzane niby było.
olej wymieniany z wszystkimi filtrami 3tys km temu, stan normalny nie zwiększa się i nie maleje.
błędy mogę zapisać bo po kasowaniu zaraz po odpaleniu pokazują się na nowo... spróbuje jutro podjechać do kompa i spisać.
Co do stykania nie wiem do końca jak to sprawdzić... demontaż i montaż na nowo (tylko to przychodzi mi do głowy teraz) bo ogólnie sprawdzane niby było.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Nie chcę nikogo tu reklamować, ale usuwanie Fapa oferują sprzedawcy na allegro za 300 zł jak i porządne firmy za prawie 2000 zł. Ja przed usunięciem swojego, sporo poczytałem na ten temat i pogadałem z osobami, które tą usługę wykonują. Moim zdaniem usunięcie Fapa to bardzo dobra decyzja, pod warunkiem, że osoba która to robi zna się na tym. Ja polecam Ci KREATOR MOCY w Warszawie, tam facet Rafał Jaruzelski usuwa usterki i zle zrobione usuniecia Fapa, po innych fachowcach. Poszukaj namiarow na necie i pogadaj z nim. Mi facet rozwiazal wiele problemow, z ktorymi nie radzili sobie inni polecani specjalisci. A mazd 3 z naszym silnikiem to robi po kilka w tygodniu. Zadzwon, nic nie stracicsz, a zyskasz opinie fachowca.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Tam jest katalizator i FAP, jeden za drugim. Mój mechanik usuwający mi FAP powiedział, że kata się nie powinno ruszać, bo wtedy dzieją się różne dziwne rzeczy. U mnie FAP został usunięty i wyłączony w kompie w sierpniu 2012 i od tego czasu nie miałem żadnych problemów (poza jednorazowym zacięciu turbo jakoś zimą). Przed usunięciem średnio raz, dwa razy w miesiącu miałem check na desce.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
majkel83 napisał(a): Ja polecam Ci KREATOR MOCY w Warszawie
No i skorzystałem, okazało się iż emulator krzaczył wszystko

Problemy znikły.... autko odżyło ! i jest o wiele lepiej...
Dzięki wielkie za polecenia, bo dało rad ei odpukać w niemalowane nic się nie dzieje...
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Witam,
Mam taki problem po usunieciu FAP i zmianie softu pojawia sie błąd P1187 ( wybór wariantu) czy ktoś sie z czymś takim spotkał?
Mam taki problem po usunieciu FAP i zmianie softu pojawia sie błąd P1187 ( wybór wariantu) czy ktoś sie z czymś takim spotkał?
- Od: 1 mar 2013, 23:13
- Posty: 8
kontrolka sie nie swieci, auto po odpaleniu ma moc do 3 tysiecy jak zgasze i odpale na nowo ma juz normalna moc..ale trzeba odpalic szybko po zgaszeniu samochodu..
- Od: 1 mar 2013, 23:13
- Posty: 8
Albo masz źle przeprogramowany PCM albo masz go uszkodzonego. Trzeba by było ponowić jego programowanie tam gdzie zmieniano soft.
DTC P1187
DETECTION CONDITION
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration
POSSIBLE CAUSE
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration.
• PCM malfunction
DTC P1187
DETECTION CONDITION
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration
POSSIBLE CAUSE
• Incorrect calibration or calibration not selected by configuration.
• PCM malfunction
Tak mieliście racje, sytuacja opanowana
Kreator mocy warszawa Polecam tam wszystko poprawili
- Od: 1 mar 2013, 23:13
- Posty: 8
A coś wiecej napiszesz (w tym koszt)?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
kosztowało mnie to 9 stówek niestety poprzednicy nie oddali mi pieniędzy, gdy właściciel kreatora sie dowiedział o tym( wyszło gdy zapytał czy chce podniesc przy opkazji moc, powiedziałem ze nie mam kasy bo tamci nie oddali) w gratisie delikatnie podniósł moc i moment obrotowy. Także serdecznie polecam! 
- Od: 1 mar 2013, 23:13
- Posty: 8
Skoro tak Cię potraktowali (nie oddali pieniędzy) to możesz dopisać ich do listy NIE polecanych warsztatów.
viewforum.php?f=101
viewforum.php?f=101
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości