Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez ol3j » 4 mar 2013, 20:18

O dzięki za linki. Skontaktuje się z Japan Serwis i zobaczę co i jak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 16:37
Posty: 12
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 Exclusive, 1.6 -16V/109 KM,
2004r.

Postprzez dziurol » 26 maja 2013, 11:23

Witam, wczoraj wziąłem się za czyszczenie EGR, wszystko ładnie oczyściłem benzyną ekstrakcyjna, wysuszyłem , po zamontowaniu odłączyłem klemę od aku odpaliłem auto, zrobiłem jazdę próbna i zauważyłem ,że autko mocniej kopci i na dodatek jak gazuje to po odpuszczeniu gazu, jak schodzi z obrotów, słychać jakby takie chwilowe zassanie powietrza. Co to może być?



Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 13:07
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 2.0 143 KM 2006r

Postprzez Dawid19852006 » 5 cze 2013, 20:37

Witam
co myliście aby zaślepić egr w silniku 1,6 109km z DPF?
pomoże czy zaszkodzi?



Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 20:41
Posty: 10
Auto: Mazda 3 1,6 diesel(109km) 2005

Postprzez kropek101 » 5 cze 2013, 20:59

A w czym to zaślepienie ma ci pomóc. Nie wiem jak w autach z DPF ale są różne opinie co do zaślepiania jedni chwalą że nic się nie dzieje i nie mają problemów ze szwankowaniem egra. Jak działa ja bym nie ruszał ewentualnie porządna kastracja z DPFu
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dawid19852006 » 5 cze 2013, 21:16

No właśnie szwankuje był czyszczony i zbytnio nie pomogło .
Kolega ma tez ten silnik co prawda nie wiem czy z dpf i zaślepił , świeci mu się kontrolka check ale auto jeździ jak ta lala.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2013, 20:41
Posty: 10
Auto: Mazda 3 1,6 diesel(109km) 2005

Postprzez akostarek » 5 cze 2013, 22:15

skoro EGR szwankuje i wali błędami + check to raczej sam sie nie naprawi. Jak go zaslepisz to auto bedzie smigac troche lepiej, ale EGR bedzie dalej nieudolnie dzialal, az w koncu rzygnie takim bledem ze przejdzie w stan awaryjny i cos z tym trzeba bedzie zrobic. Skuteczne, 100% pozbycie się problemów z EGRem w tym sinilku wiąże się z wgraniem zmodyfikowanego softu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

PostTen post został usunięty przez lukaszm 26 lip 2013, 00:19.
Powód: porządki

Postprzez bjorm » 3 wrz 2013, 21:23

Panowie, takie rzeczy mi się dzieją jak opisane w tym poście.

viewtopic.php?f=332&t=142688&p=2702099#p2702099

czyli EGR wariuje, czyściłem go, smarowałem ale powoli zaczyna to wyglądać jakby jednak elektronika siadała. czy podpowie mi ktoś co jest najlepszym wyjściem?

1. kupno nowego EGR (czy potrzebna jest jakaś adaptacja nowego EGR, zgodność softów)? 800-1000zł
2. kupno używanego EGR? 500zł
3. zaślepienie i adaptacja? zł? ludzie na frum forda piszą wielce pochlebne opinie po tym jak zaślepili elektrycznie działający EGR (blaszka bez otworu). zero adaptacji, po prostu śmiga i nawet błędów nie mają, a co dopiero mowa o MIL. boję się jednak że go zaślepię a on elektrycznie i tak kiedyś się nie domknie i tak jak już miał w sposobności, rozładuje mi cały aku :(

jak mogę sprawdzić czy to nie wina np okablowania, doprowadzeń elektryki do EGR?

EDIT: dziś auto po wczorajszym wykasowaniu błędów, w ogóle nie chciało odpalić. co odpaliłem to gasło.
naczytałem się wczoraj o tym EGR na forum forda więc spróbowałem rozłączyć EGR i odpalić. Nawet nie startowało, tak więc zawiesił się w najmniej przyjemnym położeniu. połączyłem go ponownie i nadal nie palił. spróbowałem go odpalić z małym gazem i jakoś dał radę, niemiłosiernie osłabł, na 1 biegu ledwo co do 2krpm doszedł, później już było lepiej ale mam już dosyć. mam nadzieję że do wtorku jakoś dam radę, bo na wtorek umówiłem się na diagnostykę pod softem mazdy, tylko żeby upewnić się, że to całe zło to EGR a później zaślepiam go i wymazuję z kompa. w sumie nie znalazłem negatywnej opinii po zaślepieniu w focusie a skoro cena jest na poziomie kosztów używanego EGR to chyba nie ma się co zastanawiać.

Dopisano 4 wrz 2013, 20:34:

Dziś kolejny dzień przebojów z EGR.

Zostawiając mazdę pod pracą, posłuchałem zachowania EGR i brzmiał normlanie, czyli po zgaszeniu tykał sobie. Po pracy pomyślałem, że skoro zostawiłem go działającego to jeśli odepnę teraz wtyczkę, to powinien chociaż zapalić, a nie jak rano kiedy próbowałem go zapalić z ropziętą wtyczką wyłączoną w stanie kiedy był zawieszony. Tak więc odpiąłem wtyczkę i... odpalił. Zero trybu awaryjnego. Wbija się powyżej 3krpm. Ruszam, 15km do poznania. Dojechałem do poznania, mazda chodzi jak nowa, pełna moc na każdych rpm. Brzmi dobrze i co najlepsze? Zero MIL! Tak więc odpiąłem EGR, a komputer nawet nie wyrzucił błędy permanentnego! Zgasiłem ją dwa razy, odpalała, później zrobiłem jeszcze 10km po mieście i nadal wszsytko super. Zobaczymy rano...

EDIT: tak więc drugi dzień jeżdżę na odłączonym EGR. nie ma błędów, dynamika ok. aż za dobrze to wygląda ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kubul_123 » 12 lis 2013, 22:31

I jak jazda z zaślepionym EGR? Bo mam ten sam problem, z tym, że mój EGR uszkodził się mechanicznie (wypadł ten "tłoczek") i komputer nie wyświetla żadnych błędów. I teraz nie wiem co robić, zaślepić czy szukać nowego zaworu EGR, czy po zaślepieniu nie zacznie mi wywalać błędów na komputerze...?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez bjorm » 12 lis 2013, 23:52

po paru dniach wyrzucił mi checka i tak jeździłem, nie wchodził za to w tryb awaryjny. ja mialem odlaczonony zawor wiec auto w koncu mialo moc ale z checkiem na desce – ot wynalazek ;) pozniej pojechalem na wyrzucenie egr z kompa – 500zł – i do dziś od paru msc nie mam ani checka ani zadnych objawów egr które mnie męczyły od kiedy mam mazde.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kubul_123 » 13 lis 2013, 00:11

Dzięki za informację :) Jutro zaślepiam EGR, jak wywali błąd to jadę na wyrzucenie EGR z kompa ;) Już to przerabiałem po wycięciu FAP-a ;) Mam nadzieję, że usuwając FAP i EGR wyeliminuje bolączki tego silnika i już będę się mógł cieszyć bezawaryjną jazdą, bo przez ten EGR ledwo co się do mechanika dojechałem....
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez bjorm » 13 lis 2013, 11:36

ano jesli EGR ci się zawiesi to o ile auto ci odpali to w sumie nawet spod świateł ciężko ruszyć, "akcelereacja" na poziomie 20KM i naprawde ciezko przez miasto się jedzie, na trasie jeszcze gorzej.
ile dałeś za usunięcie FAP?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kubul_123 » 14 lis 2013, 10:32

No właśnie miałem taki problem, zero mocy, ledwo co mogłem ruszyć i chmura czarnego dymu za autem.... tylko akurat madzia nie łapała żadnego błędu. Wczoraj zaślepiłem EGR-a i jak ręką odjął! Zrobiłem tak 50 km i podpiąłem kompa – na razie zero błędów więc mam nadzieję, że tak zostanie :) Autko teraz lepiej się zbiera i jest zdecydowanie żwawsze, widocznie już wcześniej EGR niedomagał tylko nie wiedziałem, że coś się dzieje :) Za wycięcie FAP-a + modyfikację kompa zapłaciłem 600 zł.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez bjorm » 14 lis 2013, 11:48

kubul_123 napisał(a):(..) Za wycięcie FAP-a + modyfikację kompa zapłaciłem 600 zł.

tanio... gdzie to robiłeś?
nie zdziw się jak ci wyskoczy check na desce a auto nadal będzie jeździć elegancko, wtedy masz do wyboru jezdzic z checkiem (ale nie bedziesz wiedzial kiedy pojawi sie inny błąd go zapalający), wykasować błedy ale one znowu wrócą, wykasować EGR z kompa i mieć spokój po wsze czasy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez aingeru » 14 lis 2013, 19:07

Tak się zastanawiam, czy zaślepienie EGR (jeszcze działąjącego) spowoduje, ze nie będzie się on brudził od spalin (bo spaliny nie będą przepływać) co nie doprowadzi do jego zatarcia i wywalania błędów ? Bo zastanawiam się nad jego zaślepieniem, mimo, że jeszcze funkcjonuje.
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez SiN4don » 10 gru 2013, 22:24

bjorm napisał(a):nie zdziw się jak ci wyskoczy check na desce a auto nadal będzie jeździć elegancko, wtedy masz do wyboru jezdzic z checkiem (ale nie bedziesz wiedzial kiedy pojawi sie inny błąd go zapalający)


Z tym checkiem to ja bym uważał – u mnie jak już sobie wyszedł to przy wymianie EGR mechanik mówił mi, że wyszło więcej błędów zw. z EGR niż było pierwotnie (P1402 i P1412).
Nowy EGR siedzi pod maską :) Po 500km mogę powiedzieć, że adaptacja nie była wymagana.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez ponpawel » 23 gru 2013, 12:47

Witam.
Ile dałeś za nowy EGR?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2012, 12:34
Posty: 12
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD

Postprzez bjorm » 23 gru 2013, 14:30

chyba około 800zł kosztuje, ja jednak wolałem dać 500zł za jego wycięcie i mam spokój do końca życia mazdy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez SiN4don » 1 sty 2014, 14:40

bjorm napisał(a):chyba około 800zł kosztuje


<ok>
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez kveldulv » 19 sty 2014, 12:29

Cześć.
Mój mechanik twierdzi, że zanim zajrzy do auta nie jest w stanie określić ile ten EGR będzie kosztował.
Jest ktoś w stanie wskazać konkretny zawór pasujący do Y6? Jakiś link? Cena?

Jaka jest w końcu jakaś skuteczna metoda na pozbycie się problemu z EGR?
Wycięcie = modyfikacja elektroniczna? Tak jak w przypadku FAP-a, tak? Zrobienie tego jest tańsze niż fizyczna wymiana zaworu i daje lepszy efekt? Dobrze zrozumiałem wątek? :)

Czy jazda z uszkodzonym EGR-em w jakiś sposób źle wpływa na auto? Bo błąd miałem wykryty jakoś na początku grudnia, ale pewnie dłużej się to ciągnie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323