Prośba o odsłuch (link do filmu) i radę! Turbina? Pompa wspom?

Postprzez distroia » 6 lis 2013, 01:21



Temperatura powietrza ok 8 stopni. Silnik odpalam po postoju ok 1,5 godzinnym więc zdążył ostygnąć. Druga osoba lekko manewruje gazem.
I teraz pytanie, czy świst słyszalny od początku filmu to turbina (słychać, że narasta wraz z obrotami) i czy mieści się jego natężenie w granicach rozsądku)? Auto nie kopci wg mnie, jedzie w miarę żwawo, ale wydaje mi się (kupiona 2 tyg temu), że wcześniej na zimnym nie było tego słychać wcale (słyszalne ze środka i z zewn). Czy zatem jeśli to turbina, to czy one w tych silnikach mają tendencję do popiskiwania w niskich temp? Jeżdzę na co dzień benzyniakiem, więc temat turbin i rozpoznawania ich usterek jest mi mocno obcy <zawstydzony>

Druga sprawa – około 00:45 pojawia się (to było akurat od początku jak kupowałem auto) inny pisk, który potem jest już słyszalny cały czas (cichnie nieco gdy auto dojeżdża np. do skrzyżowania) w odróżnieniu od tego pierwszego gwizdu który im cieplejszy silnik tym mniej słyszalny.
Czy to pompa wspomagania? Wspomaganie (tfu tfu) póki co działa ok, chociaż wywala błędy czujników obrotu koła kierownicy (poruszałem temat w innym poście).

Co o tym sądzicie? Czy jest się czym niepokoić?

Z góry dzieki za opinie! <spoko>
Początkujący
 
Od: 16 paź 2013, 00:29
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 Y6 109 KM 2004r.

Postprzez kropek101 » 6 lis 2013, 10:29

Odsłuchałem więc tak przy dodawaniu gazu śwista tak jak u mnie niestety po odjęciu gazu gdy maleją obroty silnika dzwięk turbiny nieprawidłowy powoli zaczyna ci ją być słychać gdy łopatki zwalniają.
Puki ci nie leje olejem można jeździć ale to pewnie kwestia czasu. Można spróbować ratować się wyjęciem sitka z przewodu ciśnieniowego oleju (może być ono przytkane przeważnie od tego turbo w naszych mazdach zaczyna padać) co by mogło pasować gwizd słychać na zimnym gdy jest olej gęsty i nie smaruje tak jak ma jak się rozgrzeje to pociśnie i jest smarowanie gwizd ucicha

Poszukaj wątku o turbo tam masz o tym sitku opisane sam wymieniłem turbine i od razu się tego sitka pozbyłem auto zrobiło 60tyś bez niego i nie mam problemu.

Drugi odgłos to nie pompa ona by cały czas gwizdała i zmiany byś słyszał podczas kręcenia kierownicą a nie dodawaniu gazu raczej bym na początek przyjrzał alternatorowi napinacz rolki najprawdopodobniejsze alternator.

Uzupełnij profil o miejscowość może ktoś pomoże
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 30 lis 2013, 11:53

A czemu tak turbina piszczy tylko podczas przyspieszania na pierwszym i drugim biegu i to w niskim zakresie obrotów ? i czy możliwe jest ze nieszczelny intercooler może też wydawać dziwne piski ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 30 lis 2013, 15:17

IC dawał by odgłos świstu powietrza spadek, mocy a jak by był naprawdę mocno rozszczelniony pewnie i silnik by kopcił.
Swist słyszysz na 1-2biegu bo potem go inne szumy zagłuszają
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 1 gru 2013, 15:00

to teraz mam problem bo mam podobny świst jak na filmiku i cieknący intercooler pojawiło się większe kopcenie na biało na biegu jałowym i normalna czarna chmurka przy wciśnięciu gazu na wyższych obrotach, przypominam że mam filtr cząstek stałych wycięty, i nie wiem od czego zaczynam od wymiany ic czy turbiny Panowie ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 1 gru 2013, 15:50

Zacznij od IC uszczezlnij go auto przestanie kopcić na czarno i wróci mu moc bo pewnie i z tym ma problem może nie straciło całkowicie kopa ale po uszczelnieniu poczujesz różnicę.

Przedewszystkim jak masz nieszczelność na dolocie zajedziesz turbo. Jak komputer odczyta za małe ciśnienie zmienia geometrię łopatek aby napompować tyle ile potrzebujesz powietrza co wiąże się z podniesieniem obrotów turbiny czasami nawet do granic wytrzymałości. Na twoim miejscu nie czekał bym z tym tylko od razu to robił chyba że masz na tyle kasy żeby wymieniać turbo.

Jeszcze jedna uwaga białe kopcenie to coś innego nie ubywa ci płynu chłodniczego?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 2 gru 2013, 11:33

nie zwracałem uwagi na płyn chłodniczy ale po tym jak napisałeś to sprawdziłem stan i jest poniżej minimum a co mam wspólnego płyn chłodniczy z kopceniem ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 2 gru 2013, 12:31

Pęknięta uszczelka pod głowica czasem tak objawia się pęknięta głowica.

Dolej płynu i obserwuj jak nie masz nigdzie wycieków a tak jak piszesz auto kopci na biało to czeka cię rozbieranie silnika nie zazdroszczę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dymek_ » 2 gru 2013, 19:36

a czy to że spaliny strasznie śmierdzą jak w dieslach to też może być objaw tej uszczelki pod głowicą ?

Dopisano 2 gru 2013, 18:42:

Jak w starych dieslach z lat 60 :)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kerfi » 3 gru 2013, 10:03

Nie jestem znawcą, ale u mnie był problem z przewodem kolektora ssącego i też lekko świszczało, dlatego polecam to sprawdzić :) Dokładnie mówię o tym: http://www.fox.rzeszow.pl/PRZEWOD-KOLEK ... 521,251025).aspx
Początkujący
 
Od: 16 cze 2013, 19:00
Posty: 8
Auto: Mazda 3, 2005, 1.6 MZ-CD 110KM

Postprzez dymek_ » 3 gru 2013, 13:21

a Świst był podobny do tego słyszalnego na filmiku ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 12:54
Posty: 28
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: MAZDA 3 BK 2007 1,6 ON Wykastrowana

Postprzez kropek101 » 3 gru 2013, 13:27

Dymek długo będziesz tylko jedno a to samo pytał czy w końcu dzwigniesz maskę w aucie i posprawdzasz albo oddasz auto do mechanika bo jak dla mnie temat trochę irytujący się staje. Masz problemy ze świstami łeb pod maskę i szukam nieszczelności albo dam komuś kto się na tym zna.

Auto ci śmierdzi jak stary diesel to po jakiego ...... masz go wykastrowanego czego się spodziewsza fiołkami ma pachnieć. Masz wycięty fap to śmierdzi mu bardziej z wydechu.

PS. Na forum jest szukajka wiele tematów podobnych już był tylko połączyć ze sobą objawy i chęć poszukania a nie na tacy gotowiec.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez siwysnk » 4 gru 2013, 00:24

Witam. Od wczoraj mam ten sam świst jęk jak kolega w 0:45 sekundzie filmiku. Wydaje mi się że są to odgłosy z alternatora , są teraz niskie temp może pasek jęczy . Jak myślicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Postprzez siwysnk » 16 gru 2013, 14:43

Witam. U mnie wył tak alternator jak już był jego koniec . Sprawdź sobie jakie masz ładowanie. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2011, 18:21
Posty: 58
Auto: Mazda 3 1.6 CDTI TOP SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323