rozrząd przestawiony o 1 ząbek

Postprzez Jozku » 11 lis 2012, 12:09

Witam,
W związku z zakończeniem żywotu mojej poprzedniej Mazdy 3 BK zakupiona została kolejna, tym razem wersja wczesnoliftingowa z 2005.

Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa. Po założeniu nowych elementów i skorygowaniu błędu samochód jakby nieco stracił na mocy – pytanie czy jest to przypadek, czy metoda tuningu silnika? :–)

Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...
Jozku
 

Postprzez cbr » 11 lis 2012, 12:41

Jozku napisał(a):Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...

Kontrolka u mnie dopiero zaczyna być widoczna na niecałą sekundę przy temperaturze poniżej zera.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez kropek101 » 11 lis 2012, 13:55

Ja bym się tym oświecaniem nie przejmował u mnie jak jest dopiero około 5 stopni to na chwile mrugnie.

Na sprawdzenie kontrolki masz 2 sposoby:

Wkładasz kluczyk do stacyjki przekręcasz o jeden skok następnie wciskasz i trzymiesz przycisk od licznika km dziennych nie puszczając przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki puszczasz przycisk po około 2sek i masz opcje sprawdzania zegarów i kontrolek kontrolek naciskając na przycisk km dziennych przechodzisz na kolejny test. wyjscie z tego – wystarczy wyjąć kluczyk.

2 sposób wypnij wtyczke od czujnika temperatury i przekręć kluczyk na zapłon powinien włączyć się wentylator chlodnicy i oświecić spirala na desce...czujnik podpięty pod termostat (zielona wtyczka) bez zdejmowania osłony silnika możesz go odpiąć. termostat znajdziesz pomiędzy obudową aku. a silnikiem obok filtra paliw

Dopisano 11 lis 2012, 13:01:

co do przesunięcia o 1 ząbek albo jakis mechanik się pomylił albo celowe. kolega tak miał w hondzie owszem zrobił to celowo wyprzedzenie zapłonu na nie domknietych zaworach (niby autko lepiej smigało trochę lepiej reagowało na gaz w sumie to było i modyfikowane w celu zwiększenia mocy) ale wpływa to niestety na silnik (wypalanie gniazd zaworów).
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez radzi89 » 11 lis 2012, 16:25

Przenoszę do działu diesel.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez dobrzyn22 » 11 lis 2012, 16:45

Kolego Jozku -proszę pamiętać na przyszłość, że zakładając 1 wątek opisujesz 1 rzecz( a nie 2 różne ,zupełnie ze sobą nie powiązane)

sprawa druga – o kontrolce świec jest napisane w kilku wątkach, także na przyszłość – najpierw szukamy – potem zakładamy świeży wątek(oczywiście o ile nie znaleźliśmy odpowiedzi)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez akostarek » 11 lis 2012, 17:19

Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa.

dawka paliwa sterowana jest elektronicznie, z tego co pamiętam to pompa wysokiego ciśnienia nie pełni funkcji wtryskowej, która musi być w fazie z rozrządem (ale przy wymianie rozrządu są blokady do koła pompy <co?> może jest tam jaki czujnik położenia). Sprawdź czas do 100tki, +/– będziesz wiedział, czy jest coś nie tak.

Co do świec, przed odpalaniem kontrolka zaczyna się pojawiać dopiero przy pierwszych mrozach (temp z czujnika temp cieczy chłodzącej). Świecenie kontrolki nie gwarantuje, że świece grzeją :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 11 lis 2012, 18:10

To prawda mailem padniete 2 swiece a kontrolka gasła po około 5sek a auto paliło nawet w mrozy -20 dopiero ponizej -25 miałem problemy z odpalaniem wcześniej nie wiedziałem że mogła jakaś swieca paść bo nie było objaw
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Jozku » 11 lis 2012, 22:06

Mhm dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za mieszanie wątków.

Co do świec, napomnę że wszystkie 4 zostały wymienione. Pytanie wynikło tylko z tego, że przy poprzedniej maździe kontrolka zapalała się zawsze. Tą kwestie uważam w takim razie zamkniętą i wliczam w możliwe dziwactwa poprzedniego egzemplarza.

Z 1 ząbkiem rozrządu – jak na razie upewniam się z moich podejrzeniach, że działanie było celowe i służyło podaniu paliwa w innym momencie fazy pracy silnika niż wynikający z ustawienia kół na fabrycznych blokadach...
Być może ktoś bawiący się nieco w tuning będzie w stanie potwierdzić przypuszczenia z większą dozą pewności.
Jozku
 

Postprzez Zakiel » 21 lis 2012, 22:26

Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa
Witam mam pytanie, jak powinno być ustawione to koło? niema tam bowiem konkretnego otworu z gwintem na wkręcenie śruby lub włożenia szpilki do blokady jak w przypadku koła na wałku rozrządu lub kole wału głównego. Może ma ktoś jakiś konkretny schemat? , co się stanie jeśli to koło nie będzie ustawione jak należy ? Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 20:21
Posty: 10
Skąd: Przemyśl Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323