Smarowanie turbosprężarki w silniku Y6

Postprzez cbr » 23 lis 2011, 18:25

Przy następnej wymianie oleju przymierzam się zastosować płukankę oleju, już czytałem o FORTE i zastanawiam się miedzy tym a preparatem MOTUL'a, załóżmy, że użyję FORTE, wiec będę postępował tak:
– zaleję na stary olej 2x FORTE MOTOR FLUSH
– wymienię olej
– zaleję na nowy olej 1x FORTE TOP AND TREATMENT
– dla oczyszczenia układu paliwowego zaleję 1x FORTE ADVANCED DIESEL FUEL COMDITIOMER (i tak co ~15k km, czyli ~co wymianę oleju)
Dobrze zrozumiałem? A możesz podać koszt kompletu tych preparatów z jednostkowymi cenami?
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez CezaR83 » 23 lis 2011, 18:59

Może i ja na wiosnę przy okazji 50tys bym coś takiego za sponsorował swojej :>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (71/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez Riki » 25 lis 2011, 14:50

Generalnie korzysta się (w przypadku oczyszczenia CAŁEJ magistrali olejowej) z trzech produktów.
Do starego oleju – 2X MOTOR FLUSH
Do nowego oleju – 1x TOP AND TREATMENT
(koszt całości: 255PLN brutto z VAT )
Do starego oleju wlewamy 2x butelki MF i auto pracuje na postoju 45min. Od czasu do czasu zwiększamy obroty na 3500obr/min. Nie jeździmy, silnik pracuje tylko na postoju. Po 45min, zlewamy stary olej, wlewamy nowy + filtr oleju nowy i zalewamy do nowego oleju dodatek (pakiet czyszczący) T&T.
Ten ma za zadanie pracować w układzie do następnej wymiany oleju.
To tak w skrócie a dokładne info o produktach zawierają poniższe linki, zapraszam do lektury:
MF (do starego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html

T&T (do nowego oleju) –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Top+ ... tment.html

Ewentualnie FORTE ADFC, do odczyszczenia układu wtryskowego.
–> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+ADie ... ioner.html

cbrPL napisał(a):Dobrze zrozumiałem?

Dokładnie :)

CezaR83 napisał(a): przy okazji 50tys

To już czas :)
Ostatnio edytowano 26 lis 2011, 00:35 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jgorsk » 26 kwi 2012, 13:06

Dzisiaj chciałem sprawdzić stan sitka w przewodzie olejowym od turbiny (M3 Y6), ale się okazało,
że przewód nie jest metalowy, tylko elastyczny, coś jakby guma. Mocowanie do bloku silnika
tez jest inne niż w Fokusach i innych samochodach z tym silnikiem. Czy w takim przewodzie
tez jest sitko, które trzeba czyścic/usuwać? Wolałem go nie ruszać bez potrzeby.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:43
Posty: 12
Auto: Mazda 3, 1.6D, 2004

Postprzez akostarek » 26 kwi 2012, 15:36

Słynne sitko, jeśli już, to powinno być w śrubie tego przewodu. Z katalogu wynika, że w samochodach przed liftowych występowały 4 różne śruby, zależnie od daty produkcji, więc nie każdy musi to mieć <co?>
U mnie raczej nic w tym kierunku nie było robione od wyjazdu z fabryki, odpukać, działa jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 26 kwi 2012, 23:26

Ja zleciłem profilaktycznie dla mojego mechanika czyszczenie tego sitka tydzień temu przy wymianie oleju. Potwierdzam, że znajduje się one w śrubie w dolnej części silnika.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez jgorsk » 27 kwi 2012, 09:58

cbr, a jaki masz przewód olejowy, metalowy czy elastyczny?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:43
Posty: 12
Auto: Mazda 3, 1.6D, 2004

Postprzez cbr » 27 kwi 2012, 23:09

elastyczny
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez lukasz22i » 27 cze 2012, 13:21

Czy ktoś z Was je usunął? Na forum Peugeota dość obszernie o tym piszą i ludzie je wyrzucają z obawie o turbinę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 09:23
Posty: 51 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: M3 1.6 MZ-CD

była 323c (żonki)

Postprzez akostarek » 27 cze 2012, 13:58

Wiele osób pisało, że wyciągali im te sitka w mazdach, ale nikt go jeszcze chyba na oczy nie widział. Z tego co wiem, to ta śruba z sitkiem istnieje w kilku wariantach (nawet u tych samych producentów). Na forum chyba też się jeszcze nikt nie żalił, że mu padło turbo przez zapchane sitko, a niektórzy mają już dość spore przebiegi. Zamiast martwić się sitkiem proponuje wymieniać olej częściej, niż podaje producent, wg mnie 15 tys km na diesla to max (tym bardziej jeśli jest FAP i samochód krąży po mieście).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 27 cze 2012, 23:55

O przepraszam Cie :P Ja je widziałem na własne oczy przy ostatniej wymianie oleju :) Ale po 130k przebiegu nie widziałem żadnych oznak zapchania, zostało wyciągnięte i przeczyszczone profilaktycznie.
Olej wymieniany jest w samochodzie od początku co 15k km, ja też tak robię.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Dominooo » 27 cze 2012, 23:56

Co ≈ dziesięć tysi wymieniam oil dla świętego spokoju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez pitmen86 » 29 mar 2017, 22:37

Witam chciałbym sprawdzić czy u mnie jest to sitko ale nie wiem gdzie sie znajduje to jest ta sruba przy turbinie czy ta na dole??
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 17:55
Posty: 34
Skąd: Łódź, Warszawa
Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6

Postprzez kropek101 » 30 mar 2017, 21:11

Drugi koniec przewodu tego co widzisz od góry jak patrzysz na turbo, jest on wkręcany w blok silnika tam masz sitko.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez pitmen86 » 31 mar 2017, 20:24

od dzięki bo mam w planie albo zakupić coś takiego
http://allegro.pl/sruba-sruby-przewodu- ... 16991.html
lub wyjąc starą śrubę zlikwidować sitko i kupić tylko nowe podkładki
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 17:55
Posty: 34
Skąd: Łódź, Warszawa
Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323