błąd P0488

Postprzez majkel83 » 24 maja 2011, 11:46

Witam,

Zaczelo sie od ikonki Check Engine (ktora nigdy wczesniej mi sie nie zapalala) i bledow: P2142, P0487, P0488, P2141, P2459. Efektem ich byla dosc spora utrata mocy silnika. ASO postawilo, ze winny jest DPF i go przeczyscilo – w wyniku czego zniknal blad P2459. Ikonka nadal sie swiecila i auto w dalszym ciagu slabe. Mechanik elektronik obstawial zabrudzenie przepustnicy i EGR – po wyczyszczeniu ich (przepustnicy, rurek dolotowych i EGR, wlacznie z elektromagnesem) zostalo tylko P0488. Auto jakby ciutke lepiej reaguje na nacisniecie gazu, ale na pewno nie jest to samo co przed zapaleniem sie ikonki (ikonka w dalszym ciagu sie swieci).

Wiem, ze P0488 zwiazane jest z EGR i jego polozeniem. Zawor po wyczyszczeniu wyglada jak nowka (auto ma 120 000 km przebiegu). Czy ktos jest w stanie podpowiedziec jak ostatecznie rozwiazac ten problem? Czy kupno nowego EGR, cos pomoze? Koszt nowego to ok 1000 zl – wolalbym nie kupowac nie majac pewnosci, czy cos to pomoze? Slyszalem, ze to dosc typowy problem dla mazd z tym silnikiem, ale jakos nikt z mechanikow, z ktorymi mialem przyjemnosc – nie wie jak sie do tego zabrac (jeden nawet trwierdzil, ze EGR jest zespolony na stale z przepustnica :). Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez BlackM3 » 24 maja 2011, 14:10

viewtopic.php?f=114&t=111452
viewtopic.php?f=91&t=60815&hilit=wymiana+egr
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=44087
itd, itd.
Poszukaj chłopie trochę. To popularny problem. Niektórzy mechanicy twierdzą, że silnik sterujący zaworem EGR stosunkowo często pada, więc czyszczenie nie pomoże.
A błąd zdiagnozować łatwo pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu, w tym przypadku interfejsu lub skanera diagnostycznego.

A tu zaworek: http://allegro.pl/zawor-egr-citroen-toy ... 90902.html

Jakoś tanio, ale niby nowy
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez majkel83 » 24 maja 2011, 14:53

BlackM3 – dzieki za podpowiedz – tak jak radzisz, zanim napisalem posta poczytalem to forum. Ten pierwszy post odnosnie P0488 – kompletnie nic nie wyjasnia – facetowi nagle ikonka sama zgasla. Jezdze z tym bledem ok. 4 miesiace, wiec zgodnie z zaleceniami, mam czekac dluzej? Nie sadze, ze nic innego nie da sie z tym zrobic...

Co do linka do aukcji, to sorry, ale nie jest to EGR to Mazdy z silnikiem 1.6 Jestem laikiem jesli chodzi o mechanike, ale cos mi sie wydaje, ze jak juz to ten bedzie odpowiedni:

http://allegro.pl/zawor-egr-peugeot-cit ... 40626.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez BlackM3 » 24 maja 2011, 15:44

Mi sypał błędami od EGR, dopóki nie wymieniłem na nowy. Silnik, który masz jest też w Citroenach, Peugoteach, Volvo, Fordach, więc warto się zainteresować kompatybilnością części. Można zaoszczędzić sporo złotówek.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez majkel83 » 24 maja 2011, 16:14

Egr zostal dokladnie wyczyszczony wlacznie z rozkrecaniem go i dostaniem sie do elektromagnesu plus rurki ukladu dolotowego. Dlatego mam pewne watpliwosci, czy wymiana EGR pomoze. Wiec jesli mial ktos podobny problem – bardzo prosze o informacje, co pomoglo.

BlackM3 – rozumiem, ze wymieniles EGR. Chodzi tylko o wymiane samego zawora, jak w linku, ktory ostatnio przeslales, czy sa tam jeszcze dodatkowe podzespoly (jakie)? A co do EGR, to jaki kupiles i za ile, jesli mozna dopytac? Bo uzywanego za 400 zl, chyba sie nie oplaca...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez BlackM3 » 24 maja 2011, 20:16

Kupiłem 2 lata temu VALEO. Dokładnie taki jak w załączonym linku. Jest to kompletny EGR. Składa się z z dwóch części – samego zaworu, który reguluje przepływ spalin i części elektrycznej – silnika, który tym zaworem steruje. Dlatego, to że jest zawalany sadzą, a Ty go wyczyściłeś nic nie zmienia w samym silniku, jeśli jest niesprawny. Zapchany EGR a padnięte sterowanie nim, to dwie różne usterki. Myślę, że często konsekwencją zapchanego EGR jest właśnie padnięcie sterownia nim. Sadza blokuje nastaw zaworu a silnik próbuje na siłę zmienić przepływ spalin.Można to sobie wyobrazić. Co innego jest w układach podciśnieniowych sterownia EGR. Tam nie ma obaw o uszkodzenie zaworu, podczas niedrożności spowodowanej przez spaliny. Takie moje przemyślenia na temat :D
Z używanym jasne, że lepiej nie ryzykować.

Tu jeszcze ciekawy link:
http://rapidshare.com/files/386552943/EGR.pdf
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez majkel83 » 25 maja 2011, 09:27

BlackM3, podpowiedz mi jeszcze, czy ten EGR Valeo – to jest oryginalny EGR do tego silnika? Bo dzwonilem wczoraj do ASO Mazdy, podpytac o wymiane EGR, to powiedzieli, ze kosztuje ok 1 700 pln (chcialem sie dowiedziec jakiej firmy jest ten ich EGR, ale niestety gosciu nie wiedzial). Podejrzewam, ze tez moze byc Valeo, bo raczej Mazda nie robi EGR'ow.
A co do montazu, to zastanawiam sie nad samodzielnym wymienieniem. Widzialem jak mechanik go czyscil, pokazal mi jak go wymontowac, wiece pewnie z montazem to prostsza sprawa niz z czyszczeniem?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez BlackM3 » 25 maja 2011, 10:52

Kupowałem go w salonie mazdy w Warszawie, dokładnie tu: http://dealers.mazda.pl/odyssey/
Zawór firmy VALEO tak jak to pisałem. Kosztował wtedy 1350 zł. Ale jak wiadomo marże w ASO są kosmiczne. 2 lata temu innej możliwości nie miałem, bo był to mało chodliwy towar i w sklepach nie szło go dostać. Więc byłem skazany na ASO i zdzierczą cenę.
Z montażem poradzisz sobie bez problemu, żadnej filozofii w tym nie ma. Jest jednak jedno ale. Tu cytuję fragment z instrukcji wymiany EGR, którą zamieściłem wyżej:

"Jeśli montowany jest nowy zawór EGR. Wartość ustawienia podstawowego (położenie zamknięte)
musi zostać skonfigurowana w PCM. Wykonuje się to za pomocą WDS. Jesli ustawienie podstawowe
nie zostanie skonfigurowane w PCM, zastosowane zostanie ustawienie poprzedniego zaworu EGR i
sterowanie układem EGR będzie nieprawidłowe."

Także po wymianie i tak czeka Cię wizyta u kogoś kto ma sprzęt do ustawienia komputerem.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez majkel83 » 25 maja 2011, 12:07

OK, wielkie dzieki za informacje. W takim razie zamawiam ten EGR z allegro i jak bede mial jeszcze jakies pytania – na pewno sie odezwe.

Pozdrawiam,
Michal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez 911mc » 29 maja 2011, 23:59

BlackM3 napisał(a):A tu zaworek: http://allegro.pl/zawor-egr-citroen-toy ... 90902.html

Jesteś pewny że ten będzie odpowiedni ?
Do siebie też muszę kupić . U mnie objaw jest taki :
Dostaje czkawki na wyższych obrotach gdy dam pedał w podłogę,
pojawia się czarny dymek z rury
i odczuwam różnicę w przyspieszeniu ...
ale żaden check engine u mnie się nie wyświetla.
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez BlackM3 » 30 maja 2011, 10:38

Pewności nie ma. Wymontuj zaworek, zczytaj numery i będzie pewność. A zanim zaczniesz inwestować w , zleć komuś diagnostykę. Sprawdzenie podciśnienia, przewodów i zasilania elektrycznego zaworu.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez 911mc » 30 maja 2011, 13:20

A sam już nie wiem czy go wymieniać... jak będę miał czas to udam się na diagnostykę.
Dzisiaj z ciekawości do M3 podłączyłem ELM 327 i przez laptopik sprawdziłem przyspieszenie od 0-100
wyszło 11,5 s więc prawie książkowe. Po kilkukrotnym przebutowaniu madzi czkawka ustała :)
P.S w programiku żadne błędy mi nie wyskakiwały.
pozdro :)
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez kamil198921 » 24 paź 2012, 11:24

mam pytanko czy mozna jeszcze cos z tym bledem zrobic ( P0488 – sterowanie dla klapy mieszania recyrkulacja spalin poza zakresem popuszczalnym) taki blad mi wyskakuje. w sensie takim ze jak go rozbiore i wyczyszcze pozadnie, bo juz go próbowałem czyscic ale tak srodek az strsznie nie probowalem zebym czegos nie zepsuł.... czy pomoże trzeba przymierzac sie juz do kupna nowego;/ bo jak usunę bład to silnik starsznie chodzi nie równo a jak bład wyskoczy to wtedy równiutko chodzi. a moze jakas regeneracje tego mozna zrobic??
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 18:36
Posty: 29
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 12:03

Kolego nie wiem skąd wziąłeś ten opis, bo:
DTC P0488 [MZ-CD 1,6 (Y6)] – Intake throttle valve control range/performance

Jeśli nie pomyliłeś kodu to szukaj rozwiązania w przepustnicy, w google wpisz id0102c3832300 i znajdziesz cos wiecej.
Tak, w tym dieslu jest przepustnica (dodali przy fapie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kamil198921 » 24 paź 2012, 16:05

no taki bład mi pokazalo po podłaczeniu do kompa. wiec dlatego pytam. a co do tej przepustnicy?? co moze byc z nia? popsuta czy moze zabrudzona tak jest??
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2012, 18:36
Posty: 29
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD rok produkcji 2006

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 20:14

Masz samochód z 2006, jest po lifcie ? czy przed ? Z tego co pamiętam to są tam dwie różne przepustnice.
Co może być nie tak ? Może być zapaplana olejem (w zasadzie osadem) z odmy, może być problem z krokowym, może być problem z czujnikiem położenia, może być problem z wtyczką / przewodami. Więcej mi do głowy nie przychodzi ;) po wykasowaniu silnik chodzi dziwnie bo jest problem z dozowaniem powietrza. Jak zaliczy błąd to pewnie stara się otworzyć przepustnicę i działa jak ta lala. Na forum jest też chyba jakaś fotorelacja z przepustnicą, poszperaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez grgorio » 24 paź 2012, 20:43

Witam też borykam sie z błędem P0488 ten sam silnik ja juz wszystko posprawdzałem podmieniłem co mozliwe i dalej chech i blad egr , moglby ktos z was doradzic cos jeszcze podpowiedziec bo juz pomysły mi sie skonczyły
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 21:10

P0488 to nie EGR, a przepustnica
w zależności od rocznika będzie:
Obrazek (chyba samochody przed liftem z fapem)

lub Obrazek po lifcie

mogę sie mylić, bo nie mam tego ustrojstwa ;)

tu fotorelacja o której wspominałem => viewtopic.php?f=91&t=127553
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez grgorio » 24 paź 2012, 21:14

Kolego mam ten bład dzis podmieniłem przepustnice od innego silnika blad jak był tak jest, po kasowaniu kompem jest czysto po chwili postoju bład jest nadal...
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda 3
1.6 diesel
110 KM

Postprzez akostarek » 24 paź 2012, 21:21

Może gdzieś nie ma styku, przewód się przetarł czy coś, w dokumencie o którym pisałem (https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html) jest procedura krok po kroku, gdzie ma być ciągłość do którego złącza komputera, gdzie do masy itd. Nie jestem mechanikiem, więc traktuj to jako wskazówkę do przemyślenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323