Podkładki pod wtryskami, wymiana
Witam, proszę o pomoc:
Jakie powinny być ustawienia na kluczu dynamometrycznym przy ponownym wkręcaniu wtrysków z nowymi podkładkami.
(to się chyba robi na dwa razy, zmieniając moment?)
Pamiętam że ta informacja była ale szukanie nic mi nie dało a ten wątek cały również przeczytałem – nie ma też w Poradniku.
Będę wdzięczny za szybką informacje – dziś po południu mam 2 podejście do tej wymiany podkładek, po pierwszej był klops.
Jakie powinny być ustawienia na kluczu dynamometrycznym przy ponownym wkręcaniu wtrysków z nowymi podkładkami.
(to się chyba robi na dwa razy, zmieniając moment?)
Pamiętam że ta informacja była ale szukanie nic mi nie dało a ten wątek cały również przeczytałem – nie ma też w Poradniku.
Będę wdzięczny za szybką informacje – dziś po południu mam 2 podejście do tej wymiany podkładek, po pierwszej był klops.
- Od: 3 lip 2010, 23:34
- Posty: 13
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri
viewtopic.php?f=90&t=65171&p=1545444&hilit=moment+dokr%C4%99cenia#p1545444
Poradnik MZR-CD napisał(a):robertss napisał(a):Moment dokręcenia śrub: mostki nad wtryskiwaczami 52-61Nm, podkładki pod przelewy 10-12Nm, przewody wysokiego ciśnienia 29Nm.
Ostatnio edytowano 20 maja 2011, 16:47 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Przepraszam jeśli to lamerskie pytanie: Które z tych trzech wartości dotyczy bezpośrednio dokręcenia które oddziałowuje na podkładkę wtryskiwacza:
52-61 czy 10-12
Jeśli dobrze rozumiem to na nieszczelności po (spartolonej) wymianie podkładek pod wtryskiwacze wpływa albo
– pozostawiony brud
albo
– niewystarczający docisk na samą podkładkę.
Za docisk na samą podkładkę odpowiada tylko jedna z trzech opisanych wyżej momentów, zgadza się?
52-61 czy 10-12
Jeśli dobrze rozumiem to na nieszczelności po (spartolonej) wymianie podkładek pod wtryskiwacze wpływa albo
– pozostawiony brud
albo
– niewystarczający docisk na samą podkładkę.
Za docisk na samą podkładkę odpowiada tylko jedna z trzech opisanych wyżej momentów, zgadza się?
- Od: 3 lip 2010, 23:34
- Posty: 13
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri
Pozwole sobie na podlaczenie do tematu 
Na wstepie chcialbym sie przywitac, od jakiegos czasu przegladalem forum.
Kilka dni temu jednak zdecydowalem zakupic M6 Kombi 2.0 MZR-CD 121 KM.
Postanowilem ze wymienie podkladki sam, po odkreceniu wlewu oleju ulatnial sie delikatny dymek.
Podkladki byly w calkiem niezlej kondycji, widzialem na fotkach u niektorych mocniej wypalone. Jednak 3 wtryski byly totalnie
uwalone sadza, jeden tylko czysty.
Po zlozeniu wszystkiego do kupy, rozgrzalem silnik i udalem sie na przejazdzke. Ku mojemu zdziwieniu auto zrobilo sie bardziej zwawe na wyzszych obrotach.
Jedna rzecz mi nie daje spokoju, czy moze nie dokrecilem za slabo srub wtryskiwaczy? Na mocno rozgrzanym silniku, po odkreceniu korka uleci dymek( bardzo slabo zauwazalne – jakby opary), ale tylko przez moment.
Czy jestem przewrazliwiony? czy poprostu nie ma prawa nic uleciec spod korka?
Pozdrawiam!
Na wstepie chcialbym sie przywitac, od jakiegos czasu przegladalem forum.
Kilka dni temu jednak zdecydowalem zakupic M6 Kombi 2.0 MZR-CD 121 KM.
Postanowilem ze wymienie podkladki sam, po odkreceniu wlewu oleju ulatnial sie delikatny dymek.
Podkladki byly w calkiem niezlej kondycji, widzialem na fotkach u niektorych mocniej wypalone. Jednak 3 wtryski byly totalnie
uwalone sadza, jeden tylko czysty.
Po zlozeniu wszystkiego do kupy, rozgrzalem silnik i udalem sie na przejazdzke. Ku mojemu zdziwieniu auto zrobilo sie bardziej zwawe na wyzszych obrotach.
Jedna rzecz mi nie daje spokoju, czy moze nie dokrecilem za slabo srub wtryskiwaczy? Na mocno rozgrzanym silniku, po odkreceniu korka uleci dymek( bardzo slabo zauwazalne – jakby opary), ale tylko przez moment.
Czy jestem przewrazliwiony? czy poprostu nie ma prawa nic uleciec spod korka?
Pozdrawiam!
- Od: 18 maja 2011, 17:21
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 GY Exclusive Kombi 2.0 CiTD 121Km '03
Witam Wszystkich Kolegów
Mam takie jedno pytanko czy odpowiednie podkładki pod wtryskiwacze wyglądają tak http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd ?
Mam Mazde 6 2.0MZR-CD 136Km przebieg 150Tyś km. Chce wyczyścić smoka olejowego wymienic te podkładki i od razu zrobić test przelewowy wtryskiwaczy
Tak po prostu żeby spac spokojnie 
Mam takie jedno pytanko czy odpowiednie podkładki pod wtryskiwacze wyglądają tak http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd ?
Mam Mazde 6 2.0MZR-CD 136Km przebieg 150Tyś km. Chce wyczyścić smoka olejowego wymienic te podkładki i od razu zrobić test przelewowy wtryskiwaczy

Zadowolony posiadacz japońca :D
- Od: 9 maja 2011, 14:39
- Posty: 20
- Skąd: Goleniów
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II
ptaszor napisał(a):Mam takie jedno pytanko czy odpowiednie podkładki pod wtryskiwacze wyglądają tak http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd ?
Myślę, że Riki wie co sprzedaje
Gdybyś przeczytał poradnik diesla nie zadawałbyś zbędnych pytań 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Wtrące swoje. Wydaje mi się auto za bardzo dymi i za słabo przyspiesza, poczytałem na tym forum i wyszło że to może uszczelki na wtryskach, oprócz wymienionych objawów po przy gazowaniu w trasie, zatrzymałem się i odkręciłem korek oleju, w środku unosił się biały dym/mgiełka.
1. Czy to też stawia na zniszczone uszczelki ?
2. Czy mogę na takich (jeżeli to to) uszczelkach przejechać jeszcze z 3000 km, bo jestem bym powiedział w trasie i jest problem z wymianą.
1. Czy to też stawia na zniszczone uszczelki ?
2. Czy mogę na takich (jeżeli to to) uszczelkach przejechać jeszcze z 3000 km, bo jestem bym powiedział w trasie i jest problem z wymianą.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Przeczytałem temat, ale chciałbym się jeszcze upewnić. Auto posiadam nie długo i co do historii podkładek mam zerową wiedze, postanowiłem więc sprawdzić czy leci mi ten mityczny "dymek". Po około 30min jazdy samochodem podniosłem maske (auto odpalone cały czas) odkręcam korek i dymku nie ma, no chyba ze był bezbarwny, za to z pod korka cały czas wali ciepłe powietrze ,dmucha dość wyraźnie. Zastanawiam się, czy to norma i czy wszystko wykonałem prawidłowo?
- Od: 5 mar 2011, 17:33
- Posty: 51
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.
Przeczytałem temat, ale chciałbym się jeszcze upewnić. Auto posiadam nie długo i co do historii podkładek mam zerową wiedze, postanowiłem więc sprawdzić czy leci mi ten mityczny "dymek". Po około 30min jazdy samochodem podniosłem maske (auto odpalone cały czas) odkręcam korek i dymku nie ma, no chyba ze był bezbarwny, za to z pod korka cały czas wali ciepłe powietrze ,dmucha dość wyraźnie. Zastanawiam się, czy to norma i czy wszystko wykonałem prawidłowo?
po prostu dmucha z odmy. na moje oko nic niepokojącego
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
Witam
Chciałbym jeszcze nawiązać do tematu nieszczęsnych miedzianych podkładek w żadnym z postów nie znalazłem ( może przeoczyłem) informacji czy te podkładki przed montażem należy wyrzażyć- wygrzać (chyba że zostały już fabrycznie przygotowane do montażu ( do koloru wiśniowego i natychmiast schłodzić wodą )) w celu zmiękczenia i lepszego ułożenia między wtryskiwaczem a siedzeniem bloku. Takie metody się praktykuje
. Tylko pisze się o momentach dokręcania śrub mocujących wtryskiwacze. Myślę, że tu może tkwić problem z uszczelnieniem wtryskiwaczy z powodu złego ułożenia się uszczelki od samego początku a dokręcanie i tak tu nic nie pomoże
.
poazdo
etylenk

Chciałbym jeszcze nawiązać do tematu nieszczęsnych miedzianych podkładek w żadnym z postów nie znalazłem ( może przeoczyłem) informacji czy te podkładki przed montażem należy wyrzażyć- wygrzać (chyba że zostały już fabrycznie przygotowane do montażu ( do koloru wiśniowego i natychmiast schłodzić wodą )) w celu zmiękczenia i lepszego ułożenia między wtryskiwaczem a siedzeniem bloku. Takie metody się praktykuje

poazdo
etylenk

- Od: 19 lut 2010, 16:12
- Posty: 6
- Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002
Z doświadczenia własnego jak i mechaników, którzy montują części w tym podkładki zakupione u mnie – nie ma obowiązku wygrzewania uszczelek miedzianych przez zamontowaniem ich w gnieździe wtryskiwacza. Obowiązkiem za to jest dokładne oczyszczenie CAŁEGO gniazda jak i samego wtrysku z nagromadzonego nagaru. Tylko taka procedura przyniesie wymierne korzyści podczas późniejszej eksploatacji 
Witam
Podzielam Pańskie zdanie, że nie ma takiego obowiązku
. Ale nie mniej nie zaszkodzi to uczynić
(podgrzewamy zwykłym planikiem na propan-butan) . Ponieważ, taka uszczelka 2mm grubości na tak małej przestrzeni to jest dużo i wygrzana łatwiej wypełni "wolne" miejsce w gnieździe wtryskiwacza. Chociażby jakaś minimalna ryska podczas czyszczenia, czy wybite siedzenie przez wtryskiwacz(luzy po wypaleniu uszczelki) normalnie takie rzeczy się dociera itd.....Napisałem to tylko po to, aby zwrócić uwagę, że można też w inny sposób montować
. Wcale nie ujmując krzty doskonałości pańskim uszczelkom i nie tylko. Chciałbym nadmienić, że też jestem Pana klientem i nie wątpię w doświadczenie zawodowe znajomych mechaników i Pańskie. Mam w tej kwestii wieloletnie doświadczenie i na pewno się nie mylę, chcę tylko dobrze doradzić
Na kompromis proponuję małe pifffko
pozdro
etylenk
Podzielam Pańskie zdanie, że nie ma takiego obowiązku



pozdro
- Od: 19 lut 2010, 16:12
- Posty: 6
- Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002
Dziś przy kręceniu auta do 4 tys.obrotów zauważyłem niewielką ilość czarnego dymu za autem, dziwne bo raz jest a innym razem nie ma. Odkręciłem na biegu jałowym korek wlewu oleju no i niestety biały dym, dodatkowo dosyć mocno dmucha, na palcach miałem śladowe krople oleju.
Domyślam się że podkładki do wymiany, zastanawia mnie tylko ten przedmuch.
Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?
Domyślam się że podkładki do wymiany, zastanawia mnie tylko ten przedmuch.
Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?
- Od: 17 sie 2010, 17:09
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.
etylenek
szanuję Twoje zdanie i nie mam nic przeciwko. Zauważyłem tylko, że nikt z osób którym podkładki sprzedałem nie stosował takiej metody i mimo to problem zniknął absolutnie.
Dyskusja na poziomie.. chylę czoła
forum powinno się uczyć od takich osób.
Piwko – zapraszam na megazlot w Rykach – będzie okazja
Pozdrawiam Serdecznie.
Koszt (u nas w Warszawie 150PLN->)
Podkładki pod wtryski
Uszczelka pod dekiel zaworów
Silikon wysokotemperaturowy (do założenia miski po obejrzeniu smoka – na to zwrócił także uwagę Kolega bieski)
Dyskusja na poziomie.. chylę czoła
Piwko – zapraszam na megazlot w Rykach – będzie okazja
chemik82 napisał(a):Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?
Koszt (u nas w Warszawie 150PLN->)
Podkładki pod wtryski
Uszczelka pod dekiel zaworów
Silikon wysokotemperaturowy (do założenia miski po obejrzeniu smoka – na to zwrócił także uwagę Kolega bieski)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość