Mazda3 BK Z6 1,6 105KM – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

Postprzez seb89 » 27 lis 2014, 14:22

Witam kupiłem samochód od handlarza zrobiłem nim ponad 500 Km wydaje mi sie że wypił troszkę oleju bo na bagnecie jest troche mniej niż połowa.Problem jest taki że nie wiem co dolać a jak będę zmieniał olej to na jaki?w 2011 jak się nie myle było 5W40.
Ostatnio edytowano 2 gru 2014, 01:08 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: sprzatanie
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 20:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004 1,6 benzyna

Postprzez piterus87 » 27 lis 2014, 14:27

Jeżeli taki był lany, to zalej o takiej samej lepkości. Polecam Valvoline SynPower lub Motul XClean+. I musisz często sprawdzać stan bagnetu, bo być może masz taką samą przypadłość jak w moim przypadku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez seb89 » 27 lis 2014, 16:01

No taki był lany ale w 2011 pózniej nie mam bladego pojęcia co.Zastanawiam się czy nie ma problem jak zaleje ten 5w40 skoro mógł być lany np. 10w40
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 20:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004 1,6 benzyna

Postprzez marcin255 » 27 lis 2014, 16:28

Ten sam olej od 2011 r ?? Kiedy ten był wymieniony , jak nie wiesz wymień teraz na jakiś A3/A5 5w30
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Rumcajs » 27 lis 2014, 16:45

seb89 napisał(a): jak zaleje ten 5w40 skoro mógł być lany np. 10w40

Nawet jak, auto nie człowiek, do oleju się nie przyzwyczai.
Nic się nie rozszczelni i nie wybuchnie..lej jaki jest dedykowany do twojego silnika i będzie miodzio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez seb89 » 27 lis 2014, 17:18

na taką odpowiedź liczyłem :) dzięki. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 20:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004 1,6 benzyna

Postprzez Gamboa » 28 lis 2014, 07:56

jak kupuje sie auto to sie zmienia wszystkie oleje i filtry. jak zmienisz to kontroluj stan i tyle.
a jaki olej, powiem szczerze że teraz prawie wszystkie oleje są takie same ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez seb89 » 28 lis 2014, 14:32

Jade dziś na zmiane wezme chyba 10w40 bo wyczytałem że jak bierze olej to można przejść z 5w40 na 10w40.Szczególnie że ma przejechane 190 tyś.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 20:37
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2004 1,6 benzyna

Postprzez rafik256 » 28 lis 2014, 17:57

to głupot się naczytałeś. Skąd wziąłeś takie teorie? Ciśnienie oleju to możesz próbować tak podnieść ale żeby zatrzymać spalanie oleju?? Jeżeli nie masz pierścieni na tłokach czy też owalne tuleje to żaden olej tego nie naprawi. Jak pierścień zgarniający nie przylega do gładzi cylindra to olej musi zostać w komorze spalania. Nie ma znaczenia jaki on będzie. No chyba ze iść Twoim sposobem myślenia. Dam gęsty olej na zimę, który przy ujemnych temp. będzie konsystencji smaru. "Dzięki" temu nie będzie w stanie tworzyć filmu olejowego, a skoro tak to mniej go będzie przechodziło do komory spalania. Spalanie oleju trochę spadnie ale tylko na chwilę. Bo zarżniesz wał i powierzchnię tłoków/cylindrów. A później to i nawet Transol 1000 będzie brał jak benzynę. Słyszałeś o ciasnym pasowaniu silników mazdy??
Oj nie lubisz swojego samochodu i chyba szybko chcesz go zajeździć. Marcin255 napisał co masz zalać i tego się trzymaj.
P.S. wiesz co oznacza 5W30 czy też 10W40 i do czego ci te informacje służą?? Bo mam wątpliwości...
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez piterus87 » 29 lis 2014, 12:39

Rafik256 spokojnie. Nie jedź tak po chłopaku :D Mógł nie wiedzieć. Mi też kiedys kilku "fachowców" zalecało zmianę na 10w40 jak silnik bierze olej. I fakt, swego czasu uległem ich namowom i zalałem 10w40 ale przejechałem na nim zaledwie 300 km i powróciłem do 5w30. Otóż jeżeli pierścienie olejowe powiedziały "pa pa" to niezależnie od tego czy będzie to 5w30, 10w40 czy 15w.... to silnik i tak będzie brał olej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

PostTen post został usunięty przez widmo82 2 gru 2014, 01:12.

PostTen post został usunięty przez widmo82 2 gru 2014, 01:12.

Postprzez tomi911 » 26 lut 2015, 10:47

Co powiecie na taki zestaw Knechta? Jak w stosunku do ori? Co jest lepszego (MANN? BOSCH?) a co gorszego? Jakieś sugestie – typu pasuje idealnie, albo pasuje ale różni się od ori itp. itd.
http://allegro.pl/mazda-3-bk-1-4-1-6-zestaw-filtrow-filtry-knecht-i4989580830.html
Używa ktoś takiego "zestawu"? A może któregoś z tych filtrów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez wudz » 7 cze 2015, 22:21

Podbije trochę wątek. Co prawda pytanie wrzuciłem już w ogólnym temacie dotyczącym olei, nie wiem tylko czy to dobre miejsce, więc powtórzę się tu, w sumie mam podobny problem jak autor wątku.

Miesiąc temu kupiłem BK14 z Z6 (1.6 MZR Pb) z 2004 r. Auto dotychczas jeździło we Włoszech. Wierząc fakturom i papierom, jakie były dołączone do auta, do 2008 r. włącznie, auto miało co roku wymieniany olej, a lany był jakiś Castrol 5W40 w ilości 4,5 litra, nie napisano jaki konkretnie. Na szczęście przy drzwiach znalazłem nalepkę z ostatniej wymiany z lutego 2014 przy 170 tys. km., był wlany jakiś także 5W40 w ilości 4 litrów i niby kolejna wymiana przy 190 tys. Aktualnie autko ma już prawie 195 tys., no i mamy czerwiec więc olej trzeba koniecznie wymienić. Ja zrobiłem nim jakieś 400km, z czego 300 w dniu zakupu. Skoro dotychczas był lany 5W40, to zakładam, że przy takim powinienem pozostać, pytanie jednak czy pozostać przy Castrolu, jeśli tak, to przy jakim, jeśli jednak wlać coś innego to co. Z góry dzięki za poradę, to moje pierwsze auto.

PS: Przy okazji poleci może ktoś miejscówkę w Krakowie, gdzie można zrobić to i przy okazji wymienić filtr oleju, olej w skrzyni oraz świece, a przy okazji pogadać o innych istniejących i potencjalnych bolączkach mojej M3?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez pinc » 30 cze 2015, 23:12

Siemka. Podczepie sie pod temat bo nie znalazłem podobnego. Kupiłem Madzie 3 BK Z6 1.6 2006. i według niemieckiego ASO była zalewana olejem 10W30. Troche to dziwne skoro producent zaleca 5W30 ?. Zmieniac na 5W30 czy raczej zostawić ten co był ?. Autko serwisowane było od nowości w jednym miejscu. Dzieki za odp lub skierowanie do wątku z odpoweidzią :)
pinc
 

Postprzez oldwin » 30 cze 2015, 23:39

jeśli nie boisz się (w twoim rejonie nie występuje) -20C w zimie to możesz taki olej śmiało zostawić..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez wudz » 1 lip 2015, 22:43

Ja bym raczej zmienił. Więcej info znajdziesz w innym wątku tutaj: viewtopic.php?f=329&t=128239&start=1980
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez pinc » 3 lip 2015, 23:45

Szczerze mówiąc to po przeczytaniu tych wątków o oleju i jego parametrach, wiem mniej niż na poczatku :/ mieszkam na Dolnym Ślasku wiec u mnie srednia temperatur w zimie jest na plus w porównaniu z reszta polski.
pinc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323