Miska olejowa regeneracja/wymiana
Witam
Wiem że dla niektórych wyda się to banalne, ale mam mały dylemat. Otóż potrzebuje wymienić uszczelkę miski olejowej i nie wiem jak się za to zabrać, Zauważyłem że w wielu sklepach nie ma typowych uszczelek tylko silikon odporny na wysokie temperatury. Pytania brzmią czy zda egzamin położenie samego silikonu? Czy kupić uszczelkę i przesmarować ja dodatkowo tym silikonem? Czy może sama uszczelka.
Miałem co prawda już do czynienia z takim silikonem w konieczności uszczelnienia dolnej części obudowy wałka rozrządu w Olplu Kadecie (staruszku), ale tam też był fabrycznie nakładany takowy silikon lub co ciekawe mogło tam nie być nic ( tak spasowane ).
Proszę o poradę może ktoś już ma jakieś doświadczenia, i po wymianie przejechał już chociaż ze 20 tyś km i nic się nie sączy.
Wiem że dla niektórych wyda się to banalne, ale mam mały dylemat. Otóż potrzebuje wymienić uszczelkę miski olejowej i nie wiem jak się za to zabrać, Zauważyłem że w wielu sklepach nie ma typowych uszczelek tylko silikon odporny na wysokie temperatury. Pytania brzmią czy zda egzamin położenie samego silikonu? Czy kupić uszczelkę i przesmarować ja dodatkowo tym silikonem? Czy może sama uszczelka.
Miałem co prawda już do czynienia z takim silikonem w konieczności uszczelnienia dolnej części obudowy wałka rozrządu w Olplu Kadecie (staruszku), ale tam też był fabrycznie nakładany takowy silikon lub co ciekawe mogło tam nie być nic ( tak spasowane ).
Proszę o poradę może ktoś już ma jakieś doświadczenia, i po wymianie przejechał już chociaż ze 20 tyś km i nic się nie sączy.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
I znowu mam coś dla domowych majsterkowiczów:)
Miska nasza lubi rdzewieć , rok temu oderwałem trochę płatów rdzy w tym roku jest jeszcze gorzej a za rok pewnie gubiłbym olej:

nowa? do tej wersji nikt nie produkuje zamienników niestety
używka? to i tak jakieś 100-200zl a prędzej czy później skoroduje – używka w końcu
nowa? nie no nie dam 500zl za miskę
regeneracja? oczywiście
sprzęt użyty:

1. jakiś rozpuszczalnik do odtłuszczenia
2. hammeraid czy jak to tam się zwie:)
3. duży śrubokręt płaski
4. papier ścierny 80 – następnym razem wezmę 40 lub 60
5. pędzelek
6. szmatka
czynności:
1. śrubokrętem zeskrobać płaty rdzy – jeżeli jest już tak źle jak u mnie
2. papier ścierny – jechać rdzę ile się da, tylko rdzę bo farbę tą można na inną kłaść
3. odtłuścić czyli przemyć rozpuszczalnikiem lub czymś takim
4. malować raz, czekać aż wyschnie i jeszcze raz
koniec
uzyskany mój efekt:

P.S.
na misce jest silikon brak uszczelki – użyłem reinzosil, świetna sprawa
auto już "na drodze" – śmiga:)
Miska nasza lubi rdzewieć , rok temu oderwałem trochę płatów rdzy w tym roku jest jeszcze gorzej a za rok pewnie gubiłbym olej:

nowa? do tej wersji nikt nie produkuje zamienników niestety
używka? to i tak jakieś 100-200zl a prędzej czy później skoroduje – używka w końcu
nowa? nie no nie dam 500zl za miskę

regeneracja? oczywiście
sprzęt użyty:

1. jakiś rozpuszczalnik do odtłuszczenia
2. hammeraid czy jak to tam się zwie:)
3. duży śrubokręt płaski
4. papier ścierny 80 – następnym razem wezmę 40 lub 60
5. pędzelek
6. szmatka
czynności:
1. śrubokrętem zeskrobać płaty rdzy – jeżeli jest już tak źle jak u mnie
2. papier ścierny – jechać rdzę ile się da, tylko rdzę bo farbę tą można na inną kłaść
3. odtłuścić czyli przemyć rozpuszczalnikiem lub czymś takim
4. malować raz, czekać aż wyschnie i jeszcze raz
koniec
uzyskany mój efekt:

P.S.
na misce jest silikon brak uszczelki – użyłem reinzosil, świetna sprawa
auto już "na drodze" – śmiga:)
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Teraz poczekamy na to na ile ta farba jest odporna na piach itp. Ja niedawno wymieniałam olej, i musiałem tez uszczelnić miskę bo od wewnętrznej strony silnika się pociła niemiłosiernie. Miskę potraktowałem wiertarką ze twardą szczotką zamiast papieru ściernego. Potem poszedł Brunox (pseudo Cortanin) i potem 2 warstwy farby w sprayu na bazie żywic.
Na dzień dzisiejszy czoło miski znowu jest rude, a może ze 2-3 tyś/km dopiero zrobione. Jest to dla mnie dziwne bo w poprzednim aucie zastosowałem tą samą metodę i miska była piękna i błyszcząca po roku (tylko brudna), poprzednie auto nie miało osłony pod silnikiem.
Opis kolega zrobił elegancki ale mi osobiście efekt końcowy się nie podoba, wolałbym żeby miska była gładka anie pomazana pędzlem.
Przy poprawce swojej skorzystam jednak z tej samej farby co kolega, ale naniosę ją pistoletem, zobaczymy jak będzie.
Na dzień dzisiejszy czoło miski znowu jest rude, a może ze 2-3 tyś/km dopiero zrobione. Jest to dla mnie dziwne bo w poprzednim aucie zastosowałem tą samą metodę i miska była piękna i błyszcząca po roku (tylko brudna), poprzednie auto nie miało osłony pod silnikiem.
Opis kolega zrobił elegancki ale mi osobiście efekt końcowy się nie podoba, wolałbym żeby miska była gładka anie pomazana pędzlem.
Przy poprawce swojej skorzystam jednak z tej samej farby co kolega, ale naniosę ją pistoletem, zobaczymy jak będzie.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
gładko czy nie gładko.... kwestia gustu:) najważniejsze że silikon perfekcyjnie nałożony, od spodu autka nie oglądam często, a pędzlem ładnie napaćkałem 3 grubsze warstwy, na opakowaniu podane 2, no ale by kamyczki zbyt szybko się nie dostały do metalu dałem 3:) padł wybór na tą farbę gdyż opisy z dziedziny niemotoryzacyjnej pokazały mi że warto ją zastosować, jak będzie za rok? dam znać, jak narazie wszystko ok, żadnych negatywnych śladów (6tkm już zrobione)
... na piach itp myślę że jest dość odporna bo pędzelek nałożył jej tyle że raczej szybko się "nie przebije" a już 6tkm mam zrobione i miska dalej ok, no ale najgorsze warunki to zima, zobaczymy:)
... na piach itp myślę że jest dość odporna bo pędzelek nałożył jej tyle że raczej szybko się "nie przebije" a już 6tkm mam zrobione i miska dalej ok, no ale najgorsze warunki to zima, zobaczymy:)
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
dosć mocno skorodowana tez robiłem swoja sa zdjęcia na forum, wydaje sie że zime wytrzyma bez problemu na wiosnę tylko sprawdzić czy wszystko ok co najwyżej przesmarować jeszcze 
Blumek napisał(a):Teraz poczekamy na to na ile ta farba jest odporna na piach itp. Ja niedawno wymieniałam olej, i musiałem tez uszczelnić miskę bo od wewnętrznej strony silnika się pociła niemiłosiernie. Miskę potraktowałem wiertarką ze twardą szczotką zamiast papieru ściernego. Potem poszedł Brunox (pseudo Cortanin) i potem 2 warstwy farby w sprayu na bazie żywic.
Na dzień dzisiejszy czoło miski znowu jest rude, a może ze 2-3 tyś/km dopiero zrobione. Jest to dla mnie dziwne bo w poprzednim aucie zastosowałem tą samą metodę i miska była piękna i błyszcząca po roku (tylko brudna), poprzednie auto nie miało osłony pod silnikiem.
Opis kolega zrobił elegancki ale mi osobiście efekt końcowy się nie podoba, wolałbym żeby miska była gładka anie pomazana pędzlem.
Przy poprawce swojej skorzystam jednak z tej samej farby co kolega, ale naniosę ją pistoletem, zobaczymy jak będzie.
No więc jestem ponownie po roku:)
Po obejrzeniu miski, dalej się utwierdzam w tym że to ma działać a nie wyglądać. Ma być odporna i niezawodna i tyle, ale to tylko moje zdanie

Pokazuję fotki:





te zaciemnione miejsca to od rąk(wymieniałem olej) i przy okazji przetarłem "kawałek przodu" miski miski gdyż to on właśnie był mocno zardzewiały, mimo osłony pod silnikiem to on właśnie najbardziej "cierpi" – brak korozji, brak pęcherzyków pod farbą, jak pomazałem pędzlem, tak jest
Domyślam się że winowajcą korozji akurat w tym miejscu jest otworek w osłonie silnika na wymianę oleju... w przyszłości pomyślę o jakimś zaślepieniu folią.
Żadnych wycieków, żadnej rdzy w miejscach przeżartych, natomiast rdza zaczęła się pojawiać lekko na rantach miski i śrubkach(domalowałem teraz) Więc na swoim przykładzie polecam w/w farbę, pędzelek, kilka warstw i trochę $$$ zaoszczędzonych w kieszeni
Przebieg:
rok
tuż po malowaniu powrót do Anglii (ok 1600km)
5x w tyg jazda do pracy ok 40km dziennie
auto używane w weekendy
w grudniu wyjazd do Polski
w lipcu wyjazd do Polski
i teraz właśnie sprawdzenie stanu miski, przebieg ok 15tkm
Mam nadzieję, że pomogłem Wam tym opisem podjąć decyzję typu: wymieniać? czy regenerować? Bo raczej zakup używki to w tym przypadku błędne koło.
Reinzosil ponownie się u mnie sprawdził, żadnego wycieku – "złota rączka" zapewne i najtańszym uszczelni dobrze, ale ktoś taki jak ja, kto wymienił uszczelnienie miski 4x w życiu, może mieć problem z ewentualnym poceniem miski, więc nadrabiałem jakością Reinzosil.
toyo napisał(a):jedna poprawka miska jest w cenie 1000 zł okres oczekiwania 3 miesiące na zamówienie z belgi ( cena w aso ) – jak to usłyszałem też ratowałem jak Ty
1000zł – masakra, za kawałek "metalu"
W sumie po tym zabiegu i doświadczeniu to nawet jakby kosztowała nawet i "tylko" 300zł to i tak bym nie dał
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Może o 2lata za późno się odzywam, ale może komuś na przyszłość pomoże:
reinzosil, zamiast uszczelki – już mam ok 15tkm i trzyma perfekcyjnie, fakt że kosztuje ok 50zł ale warto.
1. Delikatnie oczyścić obie powierzchnie – użyłem do tego śrubokrętu płąskiego, szmatki i benzyny ekstrakcyjnej.
2. Odtłuścić
3. nałożyć reinzoisil na miskę
4. skręcić
5. Zostawiłem auto tak na 24h, bez oleju
6. wlałem olej odpaliłem i jeżdżę do dziś
reinzosil, zamiast uszczelki – już mam ok 15tkm i trzyma perfekcyjnie, fakt że kosztuje ok 50zł ale warto.
1. Delikatnie oczyścić obie powierzchnie – użyłem do tego śrubokrętu płąskiego, szmatki i benzyny ekstrakcyjnej.
2. Odtłuścić
3. nałożyć reinzoisil na miskę
4. skręcić
5. Zostawiłem auto tak na 24h, bez oleju
6. wlałem olej odpaliłem i jeżdżę do dziś
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
zakupiłem miskę używaną (moja nie była mocno skorodowana ale silikon puścił i trochę się pociła) z rozbitka 2010 i zabezpieczyłem w zakładzie, który działa przy renowacji konstrukcji mostowych (piaskowanie, podkład i farba chlorokałczukowa), dali mi 10 lat gwarancji jeśli nie będzie uszkodzenia mechanicznego; zobaczymy jaka jest ta stal? czy coś wyjdzie po zimie 
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
[dzux] maluj zwykłym hammeraid czy jak to tam się zwie:) jak widać trzyma się dobrze.
[gt44] naprawdę kupiłeś z 2010? to by potwierdziło moją teorię że silniki nasze są w ciągłej produkcji nie zmienione od 2003 do dziś
[gt44] naprawdę kupiłeś z 2010? to by potwierdziło moją teorię że silniki nasze są w ciągłej produkcji nie zmienione od 2003 do dziś
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Witaj
Serwisy ASO nie są jedynymi dystrybutorami części zamiennych...
Na pewno można zakupić nową miskę w sklepie motoryzacyjnym – pewnie na indywidualne zamówienie klienta.
Ponadto na rynku wtórnym również powinieneś znaleźć to co szukasz, czyli miska olejowa, poszukaj na giełdzie...
Owocnych poszukiwań Ci życzę
DENEBO
Serwisy ASO nie są jedynymi dystrybutorami części zamiennych...
Na pewno można zakupić nową miskę w sklepie motoryzacyjnym – pewnie na indywidualne zamówienie klienta.
Ponadto na rynku wtórnym również powinieneś znaleźć to co szukasz, czyli miska olejowa, poszukaj na giełdzie...
Owocnych poszukiwań Ci życzę
DENEBO
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...
]

- Od: 9 lut 2013, 00:16
- Posty: 40
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey
gt44 napisał(a):nie ma zamienników i nigdzie poza ASO miski nowej nie dostaniesz. Cena 800 + VAT.
Z obiegu wtórnego giełda, allegro, używki czasami się pojawiają.
No nie źle... Cyfra zabija

STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE ... NOWA NIE JEST WYEKSPLOATOWANA ...
]

- Od: 9 lut 2013, 00:16
- Posty: 40
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Mazda3 BK Z6 2008 1.6 105KM / Galaxy Grey
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości