Stukot silnika po odpaleniu na zimnym

Postprzez pilot05 » 17 sty 2011, 17:46

Witam, od 3 miesiecy jestem posiadaczem mazdy 3 2005r z silnikiem 1.4 przejechane 125 000, owa mazde zakupilem lekko uszkodzona (wymiana zderzaka,chlodnicy) dodatkowo byla uszkodzona miska olejowa i delkatnie cieklo wiec polozylem nowy silikon i zalalem olejem 10w40 castrol, po przejechaniu okolo 2 tys km zaczal sie problem. Najczesciej wystepuje gdy autko postoi cala noc i po odpaleniu slychac stukot pod maska, co ciekawe jak odpale to chodzi ok tylko jak dodam gazu i zaczynam jechac pojawia sei ten dzwiek-stukanie i znika po przejechaniu okolo 2 km lub po 3-4 minutach. Myslalem nad popychaczemi, szklankami...zaworkiem pompy..ehh ,a do tego wyczuwalny jest zapach spalin w srodku ale tlko przez kilka minut aha dodam ze ostatnio bylem w serwisie podbic ksiazeczke i wymienili mi olej Dixella na 5w30 tweirdzc ze taki musi byc <co?> (?), nie wiem czy ten stukot ma cos wspolnego z tym...POMOCY !!
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez Blumek » 17 sty 2011, 21:07

Kolego, co było przyczyna wymiany chłodnicy/zderzaka?

W jakim stanie był silnik przed naprawą? Wymiana oleju z 10W40 na 5W30 może być czasami zabójcza, tym bardziej że piszesz o stukotach. Ja osobiście też mam 5W30 i mi stukają zawory ale to przeważnie przy niskich temperaturach.

Serwis polecił dobry olej ale czy skupił się na stanie silnika???? Przebieg dość znaczny jak na benzyniaka.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez pilot05 » 17 sty 2011, 22:46

Blumek napisał(a):Kolego, co było przyczyna wymiany chłodnicy/zderzaka?

W jakim stanie był silnik przed naprawą? Wymiana oleju z 10W40 na 5W30 może być czasami zabójcza, tym bardziej że piszesz o stukotach. Ja osobiście też mam 5W30 i mi stukają zawory ale to przeważnie przy niskich temperaturach.

Serwis polecił dobry olej ale czy skupił się na stanie silnika???? Przebieg dość znaczny jak na benzyniaka.


Samochód kupiłem uszkodzony i nie miałem kontaktu z poprzednim włascicielem, natomiast autko wygladało jakby uderzyło w wyskoki krawężnik badz słupek, ale nie za mocno (poduszki całe) natomiast dostała miska olejowa tak ze nie przecieka tylko jest podgieta, przez to wchodzi o 0,4l oleju mniej. Po wymianie miski i zalaniu olejem 10w40 samochodzik smigał około 2000km bez zadnych stuków etc, po tym czasie zaczeły sie stuki i przejezdzilem tak kolejny 1000 km do wymiany oleju na w serwisie na 5w30 i dalej jest to samo bez zmian. Dodam ze autko po przejechaniu okolo 2 km co daje czas okolo 2-3 min cichnie i chodzi bardzo cicho i płynnie. Dodam ze byłem na diagnostyce komputerowej i wszytsko jest ok, najbardziej mnie ciekawi dlaczego te stuki sa tylko przez chwile <co?> Autko było serwisowane co 10 000 km. Gdy rano autko chodzi na ssaniu po odpaleniu nie słychac zadnych stuków dopiero po dodaniu lekko gazu i ruszaniu i zwiekszaniu predkosci słychac stuki proporcjonalnie szybko do wciskania gazu i przyspieszania tzn im wiekszy gaz tym szybciej stuka i tak przez 2-3min, dlaczego na zimnym tak stuka ? moze nie ma smarowania ? pompa oleju badz zaworek? jakies pomysły? mozliwe aby popychacz ?
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez Tolek » 17 sty 2011, 23:04

Silnik 1.4 to unikat na forum. I chyba pozostaje tylko "gdybanie". <nauka>
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Blumek » 18 sty 2011, 02:27

Kolego pilot05 odpowiadasz sobie sam na cześć swoich pytań. Albo zmień serwis, albo ...zmień serwis....
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez arjot » 18 sty 2011, 10:37

Przy czym delikatne postukiwanie przez 3 minuty przy zimnym silniku to normalka. Taka uroda. Pytałem na początku w kilku serwisach o to i taki urok. Jak się rozgrzeje (a następuje to bardzo szybko zjawisko znika).
Zapach spalin jednak zdecydowanie nie jest rzeczą normalną :|
Może sprawdź szczelność układu, może przy tym "lekkim dzwonie" coś się przesunęło, rozszczelniło?
125tys to faktycznie niemalo ale nie popadajmy w przesadę. Natomiast układ wydechowy mógł już spokojnie złapać rdzę i gdzieś, punktowo, puszcza..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez pilot05 » 18 sty 2011, 11:06

Tylko ciekawe jest to ze jakies 3 000 km temu nie bylo zadnego stukotu po odpaleniu, dzisiaj rano zaraz po odpaleniu wlaczylem nawiew i co poczulem..moze zabrzmi dziwnie ale innego porownania nie mam, poczulem swad "kielbasy wedzonej" tylko taki intensywny zapach jak z wedzarni :) ...moze to filter powietrza juz jest do wymiany bo to tez tylko sie zdarza rano po odpaleniu badz po dluzszym postoju... Gdzie znajduje sie filter do nawiewu? Dodam ze mam klimatyzacje i czy jest tylko jeden filter czy dwa ? Mysle ze gdyby to byl problem nieszczelnosci ukladu wydechowego to dzialo by sie to na kazdym postoju a to tylko rano...
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez Tolek » 18 sty 2011, 14:34

Temat filtra już był dogłębnie przerabiany. Chociażby tu: viewtopic.php?f=114&t=62995
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez ramzes.79 » 18 sty 2011, 22:21

WITKA. Moim zdaniem gdybyś po odpaleniu Madzi pozwolił jej się rozgrzać choć do momentu aż zejdzie ze ssania (obniży obroty silnika) to te stukanie zniknie o wiele szybciej i zawory nie dostaną po d...e :)
Piszę tak bo znam to z autopsji. U mnie mam 125000 przebiegu i mam to samo, tyle tylko że ja robię tak jak napisałem wyżej i tyka mi do momentu w którym przekraczam 2000 obr/min i wrzucam drugi bieg. Najczęściej jest tak że wcale mi nie tyka, ale zawsze pozwalam jej zejść ze ssania i dopiero ruszam.
Po drugie wcześniej ci nie tykało bo było cieplej. Pozdrawiam ;)
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez RobertPi » 18 sty 2011, 22:42

125 kkm przebiegu to nie jest duża ilość dla nowoczesnego silnika beznynowego i powinien on bez problemu dotrwać do 200kkm. Sam motor stosowany jest jako podstawowy w M2, więc może tam popytaj.
Apropos zapachów, może jakiś kotek przywlókł coś i zostawił Ci pod maską niespodziankę i stąd dziwne dźwięki?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1179 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez pilot05 » 18 sty 2011, 23:27

ramzes.79 napisał(a):WITKA. Moim zdaniem gdybyś po odpaleniu Madzi pozwolił jej się rozgrzać choć do momentu aż zejdzie ze ssania (obniży obroty silnika) to te stukanie zniknie o wiele szybciej i zawory nie dostaną po d...e :)
Piszę tak bo znam to z autopsji. U mnie mam 125000 przebiegu i mam to samo, tyle tylko że ja robię tak jak napisałem wyżej i tyka mi do momentu w którym przekraczam 2000 obr/min i wrzucam drugi bieg. Najczęściej jest tak że wcale mi nie tyka, ale zawsze pozwalam jej zejść ze ssania i dopiero ruszam.
Po drugie wcześniej ci nie tykało bo było cieplej. Pozdrawiam ;)


Dziej sie tak przy temp nawet +10 jak i 0 wiec chyba tutaj temperatura nic nie ma, a jeszcze okolo 3 000 km temu wszytsko bylo ok a zaczelo sie po przejechaniu 2 000km na oleju castrol 10w40, dzwonilem do poprzedniego serwisu co wymieniali olej i powiedzilei ze byl lany 5w30 i czy zmiana na 10w 40 by byla przyczyna? teraz wrocilem do 5w30 i dalej to samo...
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez marcin255 » 18 sty 2011, 23:36

może w poprzednim oleju były jakies 'ulepszacze "?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ramzes.79 » 18 sty 2011, 23:46

Proponuję więc zacząć od tych nieszczęsnych zaworów. Może wystarczy je porządnie przeczyścić. W książce serwisowej jest napisane (przynajmniej w 1.6 benzyna) że przy 120 000km. trzeba sprawdzić osłuchowo zawory i w razie konieczności je wyregulować lub w najgorszym wypadku wymienić i jak u mnie będzie się pogarszać to tez jadę na regulację...
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez pilot05 » 18 sty 2011, 23:54

A tam niema samoregulacji zaworów? Czy stosowal juz ktos z was "ulepszacze", nie mam zabardzo zaufania co do tych wynalazków ale moze ktos stosowal ? znalzlem takie cusik
http://allegro.pl/liqui-moly-wycisza-hy ... 76733.html

Co o tym myslicie? Co do tej regulacji..duzo z tym roboty? kosztowne?
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez ramzes.79 » 19 sty 2011, 00:14

Po pierwsze nawet jeżeli coś samo się reguluje to nie znaczy że się nie psuje. Wszystko zależy od eksploatacji. Jak ktoś po całej nocy odpala auto i to jeszcze w zimie i od razu startuje to tylko pogarsza sytuację, a nie wiesz jak ktoś przed Tobą nią jeździł. Co do tego środka to producent jest bardzo OK ale co do samej zasady jego działania to nic nie mogę powiedzieć.
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez ramzes.79 » 19 sty 2011, 14:19

pilot05 napisał(a):A tam niema samoregulacji zaworów? Czy stosowal juz ktos z was "ulepszacze", nie mam zabardzo zaufania co do tych wynalazków ale moze ktos stosowal ? znalzlem takie cusik
http://allegro.pl/liqui-moly-wycisza-hy ... 76733.html

Co o tym myslicie? Co do tej regulacji..duzo z tym roboty? kosztowne?



Poczytałem trochę o produktach tej firmy i myślę że w Twoim przypadku lepszy będzie dodatek do benzyny (na początek). Nazywa się VENTIL SAUBER i oczyszcza zawory powodując brak szumów i stuków w silniku, optymalne osiągi silnika, mniejsze spalanie paliwa, ochrona przed korozją... Jak się zdecydujesz to daj znać jakie są efekty. Pozdro
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez marcin255 » 19 sty 2011, 16:09

chodziło mi o to ,ze cos było dolane do oleju przed sprzedaniem ,żeby wyciszyć -po wymianie oleju ( wypłukaniu ulepszacza) problem się odezwał -ja bym szukał przyczyny a nie zalewał kolejne g...o
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez pilot05 » 19 sty 2011, 17:04

marcin255 napisał(a):chodziło mi o to ,ze cos było dolane do oleju przed sprzedaniem ,żeby wyciszyć -po wymianie oleju ( wypłukaniu ulepszacza) problem się odezwał -ja bym szukał przyczyny a nie zalewał kolejne g...o


Zamowilem sobie ten specyfik do czyszczenia zaworów (mysle ze nie jest jaki bardzo niebezpieczny) Co do dodatku przed kupnem, to mysle ze nie bardzo mialo by to sensu bo poprzedniego wlasciciela nie znalem i autko kupilem uszkodzone w komisie jak ten -- > http://www.collignon.be/cgi-bin/search
Dlaczego stuka tylko rano?? Rozumiem ze olej splynie i.. niema smarowania (to gdzie jest?) to co powoduje ze go niema? Moze poprzedni wlasciciel tankowal na innej stacji beznzynowej i Madzi pasowala a teraz ja tankuje na innej, tylko ze tankuje na dobrej stacji. Koncza mi sie pomysly...
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez pilot05 » 20 sty 2011, 11:43

Jak sie okazalo bylem na dokladnym sprawdzeniu pojemnosci mojej miski olejowei i sie okazalo ze wchodzi 3,2 l oleju bo miska jest delikatnie wgnieciona, czy to moze byc problemem ?
Chcialbym aby moja Mazda sie tak nie psuła, jak sie psuje :]
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 17:35
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1.4

Postprzez marcin255 » 20 sty 2011, 12:12

z innego tematu
Dzis okazalo sie, ze odbieram auto, a wymiana rozrzadu nie byla konieczna. Delikatnie wgnieciona miska spowodowala, ze smok olejowy zasysal mniej oleju (dobrze, ze mam go nadmiar) i pewnie delikatnie slychac bylo panewke. Nie ma zadnego przegrzania na panewkach, mi ani razu nie zapalila sie kontrolka cisnienia oleju, wiec jest ok.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323