Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku ZJ/Z6

Postprzez Seraf » 4 lut 2013, 14:20

nic nie napisałeś o tym jakim autem jeździsz czy to diesel czy benzyna.
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez gt44 » 4 lut 2013, 16:35

awido napisał(a):Przebieg 105 tys rocznik 2008 silnik 1,6 benz. \


dalej syntetyk – tylko nie 5w40 (mazda nie zaleca tej lepkości do silnika Z6)

dexelia ultra 5w30 (nie wiadomo czy to 100% syntetyk)

100% syntetyki odpowiednie do ww. silnika:
8100 Eco-nergy 5w30
millers XF LL C2 5w30

amsoil 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez yezior » 5 lut 2013, 17:12

Witam,
mam dwa pytania do Szanownej Społeczności M3:
1. czy można/warto zlać pozostały olej z nowego baniaka, do baniaka z pozostałością z poprzedniej wymiany (jak wiadomo nie cała ilość wchodzi)?
2. czy taką 'mieszankę' można zastosować na ewentualną 'dolewkę'? (pierwsza część oleju ma 2 lata po otwarciu, druga rok)

olej elf evolution 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez kropek101 » 5 lut 2013, 17:21

Zawsze zostawiam resztę oleju tylko że wymieniam tak raz czasem dwa razu w roku wiec najpierw wlewam ten starszy a resztę braku uzupełniam z nowej bańki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez yezior » 5 lut 2013, 17:40

Zapytuję, gdyż dopiero (a może już) po drugim sezonie na elfie pojawił mi się ubytek litra na 6 tys. km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez miru1968 » 5 lut 2013, 18:16

Jeżdżę na Elf-ie od początku posiadania mazdy zawsze leje ten pozostały z poprzedniej wymiany dopiero świeżo zakupiony.Dolewam dwie setki na 10kkm, ale to przez mały wyciek i cos zawsze odma wyrzuci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez awido » 16 lut 2013, 13:39

Szykuje się Pierwsza wymiana oleju MAZDA 3 BK 1,6 beznyna 2008rok przebieg 105tys.

Decyzja padła na Motul albo VALVOLINE 5W30
Doradzcie co wybrac?
wczesniej zalewany Q8 FORMUŁA (auto sprowadzone z Danii)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Postprzez awido » 17 lut 2013, 14:02

W Krakowie DEXELIA 65zł/litr na wielickiej i tyle samo na josepha conrada koło ikei PORAZKA...
O tych samych paramterach sa tez inne oleje ktore maja bardzo dobre parametry....zreszat moja M3 nie byla zalewana Dexelia. Moim zdaniem nie ma co przepłacac....chyba ze ktos ma gruby portfel
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Postprzez Ralf2107 » 17 lut 2013, 15:15

65zł/l to chyba nie taka porażka... Kupując auto za 25-30k zł chyba powinno się mieć te 200-300zł na olej z filtrem... Aczkolwiek ostatnio zalałem Elf-a, 5l za niecałe 150zł plus 20-30zł filtr mann lub kneht.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez awido » 17 lut 2013, 15:45

Mowie o serwisie.... na allegro dexelia kosztuje 129zł za 5l ale wole nie polegac na allegro w takiej sprawie....
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Postprzez gt44 » 18 lut 2013, 12:28

akostarek napisał(a):
gt44 napisał(a):btw. wiele olejów na rynku tylko z nazwy to pełny syntetyk:–)

Jeżeli masz na myśli oleje "syntetyczne", których olej bazowy uzyskano w procesie hydro crackingu, to z tego co czytałem to sama Dexelia 5w30 jest właśnie takim olejem ;)
A skoro sam producent zaleca taki olej, to chyba nie ma potrzeby szukania czegoś ponad to :)


też czytałem o Dexelii, że jest HC, dlatego wybieram lepszy olej, w pełni syntetyczny (HC vs PAO).
Dlaczego? Krótko mówiąc: (ale to bardzo duże uproszczenie) zapewnia lepsze ochronę i smarowanie w czasie (stabilność parametrów oleju w całym okresie jego pracy).
A producenci teraz to niestety "księgowi", którzy zainteresowani są większym zyskiem i niższymi kosztami, kosztem klientów, a ja wolę o coś bardziej dbać i dłużej z tego korzystać.


temat rzeka (dla mnie interesujący – HC vs PAO) :) :
ttp://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1104963
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... technology
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... oil-trends
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez awido » 5 mar 2013, 22:08

Mzda 3 BK Benzin 1,6
Wybor: MOTUL 8100 X-CLEAN
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Postprzez gt44 » 6 mar 2013, 09:09

awido napisał(a):Mzda 3 BK Benzin 1,6
Wybor: MOTUL 8100 X-CLEAN


a dlaczego nie: 8100 Eco-nergy 5w30 lub 8100 Eco-clean 5w30; dla tych silników niższe HTHS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez Seraf » 6 mar 2013, 09:37

gt44 napisał(a):
awido napisał(a):Mzda 3 BK Benzin 1,6
Wybor: MOTUL 8100 X-CLEAN


a dlaczego nie: 8100 Eco-nergy 5w30 lub 8100 Eco-clean 5w30; dla tych silników niższe HTHS


<spoko> bez dwóch zdań :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Dominooo » 6 mar 2013, 13:36

Ten X-Clean to do diesla.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez awido » 10 mar 2013, 17:30

Dominooo napisał(a):Ten X-Clean to do diesla.


Motul 8100 X-Clean
Ulotka wyrażnie mówi że doi benzyny też
Motul 8100 X-Clean ULOTKA

Osobiście zakupiłem taki olej.. czy to problem? jeszcze nie zalewałem.... 1,6beznyna 2008r M3
Załączniki
2013-03-10 16.22.50.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Postprzez gt44 » 10 mar 2013, 23:59

awido napisał(a):Motul 8100 X-Clean ULOTKA
Dopisano 10 mar 2013, 16:49:
Osobiście zakupiłem taki olej.. czy to problem? jeszcze nie zalewałem.... 1,6beznyna 2008r M3


Do diesla w tym sensie, że ten olej dedykowany jest do aut posiadających FAP, który ze względu na ilość związków siarki (mid saps a w zasadzie jest bliżej low saps) nie zapycha ww., filtra cząsteczek stałych oraz spaliny są bardzie czyste (normy IV i V). Odbywa się to kosztem smarowania silnika (m.in. związki siarki).
Dodatkowo ten olej ma wyższy HTHS, który zapewnia lepsze smarowanie w wyższych temperaturach, czyli raczej warunkach jakie panują w silnikach wysokoprężnych (ale też w benzynowych) – ale tutaj mazda do benzyn zaleca oleje o obniżonej lepkości HTHS. Silnik może nieznacznie wykazać wyższe spalanie paliwa.

Reasumując nie ma potrzeby, aby stosować taki "czysty" olej, lepiej dobrać odpowiedni do tego silnika.
Zakupiony olej jest dobrej jakości (jeśli oryginał z pewnego źródła) i jeżeli go użyjesz to nic z silnikiem się nie stanie (normalne użytkowanie auta i wymiana oleju co 10K-15K i nie później niż rok).

Doboru oleju możesz dokonać na stronach producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Jeśli wybierzesz silnik Z6 (od 2008) to wtedy będzie wersja eco tego oleju. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje obawy i przybliżyłem nieco temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez Mrj » 11 mar 2013, 19:09

Mam pytanie do Was jako laik..
Mam silnik benzynowy 1.6 i po kupnie samochodu wlałem Mobil 1 5w50 (bo tak :P ). Wcześniej był lany prawdopodobnie oryginalny olej. Nie miałem więc zbytnio okazji sprawdzić jak zmieniła się praca silnika po zmianie. I tutaj kieruję pytanie do Was, na co może wpłynąć gorszy/lepszy olej? Jak to z tym jest? Głośniejsza praca, spalanie itd.? Byłbym wdzięczny o jakieś wytłumaczenie :)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez cbr » 11 mar 2013, 21:04

Nie ma takiego czegoś jak olej do diesla czy benzyny. Tylko tylko chwyt marketingowy :P Na głównej ulotce pisze "diesel" czy coś podobnego i widnieją normy do silników na ON. A z tyłu są już też normy jakie spełnia ten sam olej do benzyny. Byle norma się zgadzała z tym co zaleca producent. Może być nawet wyższa. Takiego czegoś dowiedziałem się od osoby która handlowała olejami :)

Mrj napisał(a):na co może wpłynąć gorszy/lepszy olej?

Zalejesz "gorszy" olej albo coś olejo-podobnego to szykuj się na kolejną wymianę oleju wraz z remontem silnika. Poczytaj temat Marcina w Naszych Mazdach, było omawiane ~3 miesiące temu oraz to jakie były konsekwencje tego. Olej wymienia się co 10-20tkm. Więc jak dołożysz 50zł to nie odczujesz tego.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez awido » 11 mar 2013, 21:39

Do diesla w tym sensie, że ten olej dedykowany jest do aut posiadających FAP, który ze względu na ilość związków siarki (mid saps a w zasadzie jest bliżej low saps) nie zapycha ww., filtra cząsteczek stałych oraz spaliny są bardzie czyste (normy IV i V). Odbywa się to kosztem smarowania silnika (m.in. związki siarki).
Dodatkowo ten olej ma wyższy HTHS, który zapewnia lepsze smarowanie w wyższych temperaturach, czyli raczej warunkach jakie panują w silnikach wysokoprężnych (ale też w benzynowych) – ale tutaj mazda do benzyn zaleca oleje o obniżonej lepkości HTHS. Silnik może nieznacznie wykazać wyższe spalanie paliwa.

Reasumując nie ma potrzeby, aby stosować taki "czysty" olej, lepiej dobrać odpowiedni do tego silnika.
Zakupiony olej jest dobrej jakości (jeśli oryginał z pewnego źródła) i jeżeli go użyjesz to nic z silnikiem się nie stanie (normalne użytkowanie auta i wymiana oleju co 10K-15K i nie później niż rok).

Doboru oleju możesz dokonać na stronach producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Jeśli wybierzesz silnik Z6 (od 2008) to wtedy będzie wersja eco tego oleju. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje obawy i przybliżyłem nieco temat :)



Dzięki za odpowiedz
Powiedzcie mi teraz tylko czy wymienic na:
8100 Eco-nergy 5W-30
czy
8100 Eco-clean C2 5W30
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 20:13
Posty: 94
Skąd: Kraków
Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve

2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323