Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku ZJ/Z6
awido napisał(a):Przebieg 105 tys rocznik 2008 silnik 1,6 benz. \
dalej syntetyk – tylko nie 5w40 (mazda nie zaleca tej lepkości do silnika Z6)
dexelia ultra 5w30 (nie wiadomo czy to 100% syntetyk)
100% syntetyki odpowiednie do ww. silnika:
8100 Eco-nergy 5w30
millers XF LL C2 5w30
amsoil 5w30
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Witam,
mam dwa pytania do Szanownej Społeczności M3:
1. czy można/warto zlać pozostały olej z nowego baniaka, do baniaka z pozostałością z poprzedniej wymiany (jak wiadomo nie cała ilość wchodzi)?
2. czy taką 'mieszankę' można zastosować na ewentualną 'dolewkę'? (pierwsza część oleju ma 2 lata po otwarciu, druga rok)
olej elf evolution 5w30
mam dwa pytania do Szanownej Społeczności M3:
1. czy można/warto zlać pozostały olej z nowego baniaka, do baniaka z pozostałością z poprzedniej wymiany (jak wiadomo nie cała ilość wchodzi)?
2. czy taką 'mieszankę' można zastosować na ewentualną 'dolewkę'? (pierwsza część oleju ma 2 lata po otwarciu, druga rok)
olej elf evolution 5w30
Zawsze zostawiam resztę oleju tylko że wymieniam tak raz czasem dwa razu w roku wiec najpierw wlewam ten starszy a resztę braku uzupełniam z nowej bańki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Jeżdżę na Elf-ie od początku posiadania mazdy zawsze leje ten pozostały z poprzedniej wymiany dopiero świeżo zakupiony.Dolewam dwie setki na 10kkm, ale to przez mały wyciek i cos zawsze odma wyrzuci
Szykuje się Pierwsza wymiana oleju MAZDA 3 BK 1,6 beznyna 2008rok przebieg 105tys.
Decyzja padła na Motul albo VALVOLINE 5W30
Doradzcie co wybrac?
wczesniej zalewany Q8 FORMUŁA (auto sprowadzone z Danii)
Decyzja padła na Motul albo VALVOLINE 5W30
Doradzcie co wybrac?
wczesniej zalewany Q8 FORMUŁA (auto sprowadzone z Danii)
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
W Krakowie DEXELIA 65zł/litr na wielickiej i tyle samo na josepha conrada koło ikei PORAZKA...
O tych samych paramterach sa tez inne oleje ktore maja bardzo dobre parametry....zreszat moja M3 nie byla zalewana Dexelia. Moim zdaniem nie ma co przepłacac....chyba ze ktos ma gruby portfel
O tych samych paramterach sa tez inne oleje ktore maja bardzo dobre parametry....zreszat moja M3 nie byla zalewana Dexelia. Moim zdaniem nie ma co przepłacac....chyba ze ktos ma gruby portfel
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
65zł/l to chyba nie taka porażka... Kupując auto za 25-30k zł chyba powinno się mieć te 200-300zł na olej z filtrem... Aczkolwiek ostatnio zalałem Elf-a, 5l za niecałe 150zł plus 20-30zł filtr mann lub kneht.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
akostarek napisał(a):gt44 napisał(a):btw. wiele olejów na rynku tylko z nazwy to pełny syntetyk:–)
Jeżeli masz na myśli oleje "syntetyczne", których olej bazowy uzyskano w procesie hydro crackingu, to z tego co czytałem to sama Dexelia 5w30 jest właśnie takim olejem
A skoro sam producent zaleca taki olej, to chyba nie ma potrzeby szukania czegoś ponad to
też czytałem o Dexelii, że jest HC, dlatego wybieram lepszy olej, w pełni syntetyczny (HC vs PAO).
Dlaczego? Krótko mówiąc: (ale to bardzo duże uproszczenie) zapewnia lepsze ochronę i smarowanie w czasie (stabilność parametrów oleju w całym okresie jego pracy).
A producenci teraz to niestety "księgowi", którzy zainteresowani są większym zyskiem i niższymi kosztami, kosztem klientów, a ja wolę o coś bardziej dbać i dłużej z tego korzystać.
temat rzeka (dla mnie interesujący – HC vs PAO)
ttp://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1104963
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... technology
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... oil-trends
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Dominooo napisał(a):Ten X-Clean to do diesla.
Motul 8100 X-Clean
Ulotka wyrażnie mówi że doi benzyny też
Motul 8100 X-Clean ULOTKA
Osobiście zakupiłem taki olej.. czy to problem? jeszcze nie zalewałem.... 1,6beznyna 2008r M3
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
awido napisał(a):Motul 8100 X-Clean ULOTKA
Dopisano 10 mar 2013, 16:49:
Osobiście zakupiłem taki olej.. czy to problem? jeszcze nie zalewałem.... 1,6beznyna 2008r M3
Do diesla w tym sensie, że ten olej dedykowany jest do aut posiadających FAP, który ze względu na ilość związków siarki (mid saps a w zasadzie jest bliżej low saps) nie zapycha ww., filtra cząsteczek stałych oraz spaliny są bardzie czyste (normy IV i V). Odbywa się to kosztem smarowania silnika (m.in. związki siarki).
Dodatkowo ten olej ma wyższy HTHS, który zapewnia lepsze smarowanie w wyższych temperaturach, czyli raczej warunkach jakie panują w silnikach wysokoprężnych (ale też w benzynowych) – ale tutaj mazda do benzyn zaleca oleje o obniżonej lepkości HTHS. Silnik może nieznacznie wykazać wyższe spalanie paliwa.
Reasumując nie ma potrzeby, aby stosować taki "czysty" olej, lepiej dobrać odpowiedni do tego silnika.
Zakupiony olej jest dobrej jakości (jeśli oryginał z pewnego źródła) i jeżeli go użyjesz to nic z silnikiem się nie stanie (normalne użytkowanie auta i wymiana oleju co 10K-15K i nie później niż rok).
Doboru oleju możesz dokonać na stronach producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Jeśli wybierzesz silnik Z6 (od 2008) to wtedy będzie wersja eco tego oleju. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje obawy i przybliżyłem nieco temat
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Mam pytanie do Was jako laik..
Mam silnik benzynowy 1.6 i po kupnie samochodu wlałem Mobil 1 5w50 (bo tak
). Wcześniej był lany prawdopodobnie oryginalny olej. Nie miałem więc zbytnio okazji sprawdzić jak zmieniła się praca silnika po zmianie. I tutaj kieruję pytanie do Was, na co może wpłynąć gorszy/lepszy olej? Jak to z tym jest? Głośniejsza praca, spalanie itd.? Byłbym wdzięczny o jakieś wytłumaczenie 
Mam silnik benzynowy 1.6 i po kupnie samochodu wlałem Mobil 1 5w50 (bo tak
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Nie ma takiego czegoś jak olej do diesla czy benzyny. Tylko tylko chwyt marketingowy
Na głównej ulotce pisze "diesel" czy coś podobnego i widnieją normy do silników na ON. A z tyłu są już też normy jakie spełnia ten sam olej do benzyny. Byle norma się zgadzała z tym co zaleca producent. Może być nawet wyższa. Takiego czegoś dowiedziałem się od osoby która handlowała olejami 
Zalejesz "gorszy" olej albo coś olejo-podobnego to szykuj się na kolejną wymianę oleju wraz z remontem silnika. Poczytaj temat Marcina w Naszych Mazdach, było omawiane ~3 miesiące temu oraz to jakie były konsekwencje tego. Olej wymienia się co 10-20tkm. Więc jak dołożysz 50zł to nie odczujesz tego.
Mrj napisał(a):na co może wpłynąć gorszy/lepszy olej?
Zalejesz "gorszy" olej albo coś olejo-podobnego to szykuj się na kolejną wymianę oleju wraz z remontem silnika. Poczytaj temat Marcina w Naszych Mazdach, było omawiane ~3 miesiące temu oraz to jakie były konsekwencje tego. Olej wymienia się co 10-20tkm. Więc jak dołożysz 50zł to nie odczujesz tego.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Do diesla w tym sensie, że ten olej dedykowany jest do aut posiadających FAP, który ze względu na ilość związków siarki (mid saps a w zasadzie jest bliżej low saps) nie zapycha ww., filtra cząsteczek stałych oraz spaliny są bardzie czyste (normy IV i V). Odbywa się to kosztem smarowania silnika (m.in. związki siarki).
Dodatkowo ten olej ma wyższy HTHS, który zapewnia lepsze smarowanie w wyższych temperaturach, czyli raczej warunkach jakie panują w silnikach wysokoprężnych (ale też w benzynowych) – ale tutaj mazda do benzyn zaleca oleje o obniżonej lepkości HTHS. Silnik może nieznacznie wykazać wyższe spalanie paliwa.
Reasumując nie ma potrzeby, aby stosować taki "czysty" olej, lepiej dobrać odpowiedni do tego silnika.
Zakupiony olej jest dobrej jakości (jeśli oryginał z pewnego źródła) i jeżeli go użyjesz to nic z silnikiem się nie stanie (normalne użytkowanie auta i wymiana oleju co 10K-15K i nie później niż rok).
Doboru oleju możesz dokonać na stronach producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Jeśli wybierzesz silnik Z6 (od 2008) to wtedy będzie wersja eco tego oleju. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje obawy i przybliżyłem nieco temat
Dzięki za odpowiedz
Powiedzcie mi teraz tylko czy wymienic na:
8100 Eco-nergy 5W-30
czy
8100 Eco-clean C2 5W30
Dodatkowo ten olej ma wyższy HTHS, który zapewnia lepsze smarowanie w wyższych temperaturach, czyli raczej warunkach jakie panują w silnikach wysokoprężnych (ale też w benzynowych) – ale tutaj mazda do benzyn zaleca oleje o obniżonej lepkości HTHS. Silnik może nieznacznie wykazać wyższe spalanie paliwa.
Reasumując nie ma potrzeby, aby stosować taki "czysty" olej, lepiej dobrać odpowiedni do tego silnika.
Zakupiony olej jest dobrej jakości (jeśli oryginał z pewnego źródła) i jeżeli go użyjesz to nic z silnikiem się nie stanie (normalne użytkowanie auta i wymiana oleju co 10K-15K i nie później niż rok).
Doboru oleju możesz dokonać na stronach producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 7&brand=45
Jeśli wybierzesz silnik Z6 (od 2008) to wtedy będzie wersja eco tego oleju. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje obawy i przybliżyłem nieco temat
Dzięki za odpowiedz
Powiedzcie mi teraz tylko czy wymienic na:
8100 Eco-nergy 5W-30
czy
8100 Eco-clean C2 5W30
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość