Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz
1, 2
Witam
Chciałbym poruszyć kwestię regeneracji poszczególnych elementów w podwoziu, a konkretniej chcę wymienić przewód sprzęgła bo już trochę go wyżarła rdza i mam pytanie czy są jakieś zamienniki np z VW bo podobnie wygląda czy od Forda Focusa lub też od silnika diesla z Mazdy 3 czy też musi być od konkretnego modelu Mazdy 1.6 benz? Miał już ktoś z czymś takim do czynienia i wymieniał to? Czy podejdzie jakiś inny przewód bo jak się już to ruszy to trzeba zrobić odrazu i nie ma odwrotu. W Aso ta część kosztuję 420 zł więc wydaję mi się troszkę za dużo za samą rurkę bez elementów elastycznych natomiast od Audi czy Forda kosztuje cały przewód z elementami elastycznymi ok. 140 zł max za nowy. Chodzi o to ,że te przewody są do siebie z rożnych marek bardzo podobne ale końcówki mogą nie spasować i będzie kapa.
Chciałbym poruszyć kwestię regeneracji poszczególnych elementów w podwoziu, a konkretniej chcę wymienić przewód sprzęgła bo już trochę go wyżarła rdza i mam pytanie czy są jakieś zamienniki np z VW bo podobnie wygląda czy od Forda Focusa lub też od silnika diesla z Mazdy 3 czy też musi być od konkretnego modelu Mazdy 1.6 benz? Miał już ktoś z czymś takim do czynienia i wymieniał to? Czy podejdzie jakiś inny przewód bo jak się już to ruszy to trzeba zrobić odrazu i nie ma odwrotu. W Aso ta część kosztuję 420 zł więc wydaję mi się troszkę za dużo za samą rurkę bez elementów elastycznych natomiast od Audi czy Forda kosztuje cały przewód z elementami elastycznymi ok. 140 zł max za nowy. Chodzi o to ,że te przewody są do siebie z rożnych marek bardzo podobne ale końcówki mogą nie spasować i będzie kapa.
- Od: 19 paź 2013, 00:50
- Posty: 4
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2004r. benzyna
hatchback
Rurki nowe można lekko podginać a dopasować tylko długość i gwint M10x1
Wężyk elastyczny w sklepie z częściami Fiata od Alfy – jest identyczny i za 13,80- tyle płaciłem


Wężyk elastyczny w sklepie z częściami Fiata od Alfy – jest identyczny i za 13,80- tyle płaciłem


-
miro62
To rurki lepiej dorobić miedziane czy można kupić np tą od focusa i poodginać, miedziane mogą być troszkę za cienkie bo tam jest wszystko pod ciśnieniem. I nie powinno być problemu z montażem tego? czyli tam jest gwint M10x1 i nie powinno być problemu? Mechanik mi mówił ,że może mi dorobić takie rurki ale żeby później nie było akcji że nie spasuje połączenie.
- Od: 19 paź 2013, 00:50
- Posty: 4
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2004r. benzyna
hatchback
emreone napisał(a): miedziane mogą być troszkę za cienkie bo tam jest wszystko pod ciśnieniem.
Przede wszystkim miedziane
-
miro62
Byłem dzisiaj u mechanika i on mi powiedział ,że jest ryzyko tego ,że się nie wpasuje z końcówka przewodu tego sztywnego do wysprzęglika bo ściągając stary ten plastik tam trzeba wyciągnąć przy wysprzęgliku.
Chodzi dokładnie o ten zaczep który uwzględniłem na zdjęciu.
Chodzi dokładnie o ten zaczep który uwzględniłem na zdjęciu.
- Od: 19 paź 2013, 00:50
- Posty: 4
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 3 1.6 105 KM 2004r. benzyna
hatchback
Witam
chciałbym się dowiedzieć od Was jak rozwiązała się sprawa z tym całym przewodem ? W mojej 3 też mnie czeka wymiana i szukam właśnie po internetach ile takie coś może kosztować ? I zastanawiam się nad ewentualnym dorobieniem takiego przewodu samodzielnie jedynie końcówki bym musiał zakuć 
Powiem tak znalazłem taki element ale do Mazdy 2 co zabawniejsze to kosztuje 50 zł z przesyłką i myślę czy to nie spasuje bo łączniki są rodzajem szybko złączy a one raczej są takie same
))
Ja też miałem bardzo zardzewiały ten przewód... nawet nie myślałem o wymianie tylko przeczyściłem i wysmarowałem smarem. Przewód jest na tyle gruby że nie ma sensu go od razu zmieniać no chyba że ktoś ma bardzo zaawansowaną rdzę:)
- Od: 7 sty 2013, 18:52
- Posty: 40
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.
Witam
mam ten sam problem ale zdecydowałem się wyczyścić przewód papierem ściernym, obleciałem go odrdzewiaczem, na to pędzelkiem dałem podkład epoksydowy i na koniec czarna farba.
Po zimie sprawdzę na ile to wytrzyma.
Czy ktoś kombinował może z dorobieniem tego przewodu na wzór starego w jakiejś firmie zajmującej się przewodami hamulcowymi. Szukałem w w necie, ale w okolicy to tylko przewody całe miedziane robią.
mam ten sam problem ale zdecydowałem się wyczyścić przewód papierem ściernym, obleciałem go odrdzewiaczem, na to pędzelkiem dałem podkład epoksydowy i na koniec czarna farba.
Po zimie sprawdzę na ile to wytrzyma.
Czy ktoś kombinował może z dorobieniem tego przewodu na wzór starego w jakiejś firmie zajmującej się przewodami hamulcowymi. Szukałem w w necie, ale w okolicy to tylko przewody całe miedziane robią.
odgrzeje kotleta
Przewód ciężko kupić a nowy
(((( kosztuje
miałem w gorszym stanie niż powyżej- sięgała aż do osłony na przewodzie
(
nożykiem z wierzchu parchy ściągłem , wyczyściłem papierem ściernym, później ksylen i szmata aż znikło rude, podkład reaktywny, na to podkład akrylowy 2 warstwy i 3 warstwy farby 50kkm i nic. Teoretycznie jeszcze bezbarwny dla ochrony ale nie chciało mi się
/Dużo babrania bo trzeba czekać aż wyschnie przerwy między warstwami ale myślę że warto najwyżej za 2 – 3lata powtórka/ przy okazji miska też dostała renowację tyle że piecówka poszła
Przewód ciężko kupić a nowy
miałem w gorszym stanie niż powyżej- sięgała aż do osłony na przewodzie
nożykiem z wierzchu parchy ściągłem , wyczyściłem papierem ściernym, później ksylen i szmata aż znikło rude, podkład reaktywny, na to podkład akrylowy 2 warstwy i 3 warstwy farby 50kkm i nic. Teoretycznie jeszcze bezbarwny dla ochrony ale nie chciało mi się
/Dużo babrania bo trzeba czekać aż wyschnie przerwy między warstwami ale myślę że warto najwyżej za 2 – 3lata powtórka/ przy okazji miska też dostała renowację tyle że piecówka poszła
w dalszym ciągu wszyscy czyszczą, a nikt nie wymienia? 
Czy ktoś rozwiązał problem z tym przewodem. Na allegro kosztuje nadal dużo 300 zł. Czy można pożyczyć z innego samochodu np. focus II? Niestety u mnie całkowicie strzelił i mazda została uziemiona. A może z mazdy 3 bk 1.6 diesel? Albo wyciąć i dospawać?
-
łewap
w tym roku mam zardzewiałe 2 cm od zaczepu poprawka lakierowania i będzie
Problem tkwi w tym zaczepie bo nikt go nie dorabia- plus podtoczenie ogólnie masakra
zresztą nie tylko ta od wspomagania tez korozja mnie łapie gównianie zabepieczenia albo taka chemia na drodze
Niestety z grila sól leci prosto na rurki to samo śruby opaski
trzeba się schylić i pomalować
Problem tkwi w tym zaczepie bo nikt go nie dorabia- plus podtoczenie ogólnie masakra
zresztą nie tylko ta od wspomagania tez korozja mnie łapie gównianie zabepieczenia albo taka chemia na drodze
Niestety z grila sól leci prosto na rurki to samo śruby opaski
trzeba się schylić i pomalować
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości