Wibracje przy 2250 obrotów/min, 1,6 benzyna

Postprzez Blumek » 5 cze 2011, 21:36

Witam.
Dzisiaj po raz pierwszy zauważyłem, że przy 2250 obr/min trzęsie mi całym autem, wcześniej raczej tak nie było. Sprawdzałem przy włączonej klimie i bez, i jest bez różnicy.
Co to może być? poduszki silnika raczej wykluczam.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kgy » 5 cze 2011, 23:07

Masz to w czasie jazdy czy na luzie?
Mam tak od zakupu, tj. od lutego b.r. (rocznik 2006), nie przypomnę sobie przy jakich obrotach – jakoś między 2-3 tys. tylko na postoju. Są to dość wolne wibracje odczuwalne m.in. w kierownicy. W czasie jazdy nie ma zakłóceń dlatego odpuściłem. Zamierzam z tym iść do warsztatu na gwarancji pod koniec miesiąca (wraz z głośnym wydechem i dość opornie wchodzącymi biegami 1 i 2 – ale nie mam pewności, może Mazda tak ma), teraz jestem w delegacji. Daj znać jeśli coś stwierdzisz, ja też się odezwę ale to za pare tygodni.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez radzi89 » 6 cze 2011, 00:26

kgy napisał(a):Zamierzam z tym iść do warsztatu na gwarancji


2006 rocznik i gwarancja? Mozna wiedziec jak to zrobiles :P?

Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 6 cze 2011, 01:21

kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?

raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło. :)
radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?

Nie ma żadnych dźwięków na szczęście :).zapomniałem tylko sprawdzić czy na wciśniętym sprzęgle też to występuje.
Dzisiaj u nas tan gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 6 cze 2011, 01:21

Blumek napisał(a):
kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?

raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło. :)
radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?

Nie ma żadnych dźwięków na szczęście :).zapomniałem tylko sprawdzić czy na wciśniętym sprzęgle też to występuje.
Dzisiaj u nas tak gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 6 cze 2011, 01:22

Blumek napisał(a):
Blumek napisał(a):
kgy napisał(a):Masz to w czasie jazdy czy na luzie?

raczej na luzie (postój), ale sprawdzę czy na tych samych obrotach podczas jazdy coś poczuje. zauważyłem to dosłownie przed napisaniem postu, bo mi nagle mały masaż tyłka zrobiło. :)
radzi89 napisał(a):Blumek ja bym jednak sprawdzil poduszki silnika..to raczej najlatwiejsza do sprawdzenia opcja.
Dochodza do tego jakies dzwieki czy tylko telepanie ?

Nie ma żadnych dźwięków na szczęście :).zapomniałem tylko sprawdzić czy na wciśniętym sprzęgle też to występuje.
Dzisiaj u nas tak gorąco, że już głupieje, chyba nawet tego posta nie powinienem pisać, bo może mi już na mózg coś pada.
pod czas jazdy ciężko utrzymać obroty na pierwszej kresce po 2000 tys/obr :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Blumek » 6 cze 2011, 01:25

??? chciałem poprawić tylko jedną literkę.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Jericho_PL » 6 cze 2011, 09:52

W poprzednim aucie (Vectra B 1.6 16V) miałem chyba podobny problem do Twojego. Mechanik usunął jakiś nagar bo powiedział, że troche silnik zamuliłem i problem zniknął.
Avatar użytkownika
 
Od: 22 mar 2011, 17:02
Posty: 37
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez kgy » 6 cze 2011, 12:52

radzi89 napisał(a):2006 rocznik i gwarancja? Mozna wiedziec jak to zrobiles :P?

Gwarancja tzw. Bovag w Holandii – przy zakupie używanego auta w salonie / komisie często dają na 6-12 mies. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez RobertPi » 8 cze 2011, 17:54

Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma. :(
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez rudy rydz » 8 cze 2011, 20:45

potwierdzam, u mnie też tak jest. wiedziałem o tych wibracjach odkąd mam 3, myślałem że wy też :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2010, 12:31
Posty: 229 (0/1)
Skąd: W-wa/Soko
Auto: 3 BK 05 | 1.6 B | HB

Postprzez Blumek » 8 cze 2011, 20:56

No to temat wibracji do zamknięcia.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Mireq » 19 maja 2012, 12:31

Witam,
po czasie, ale dodam tylko, że u mnie było podobne zjawisko, tzn nasiliło się po przejechaniu ok 70 000km i zacząłem podejrzewać że wydech ma kontakt z podwoziem i przy tej częstotliwości wpada w rezonans. Specjalista od tłumików dokonał oględzin i stwierdził że wszystko jest ok, ale w tych typach po pewnym przebiegu tłumiki się trochę przepalają i zaczyna się taki efekt. Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego, a miejsce na niego jest zapytałem czy można jakiś dopasować. Do Mazdy takowych podobno nie ma, ale do Forda Focusa jest i pasuje doskonale, tylko trzeba dolot przyspawać, bo średnice rur nie są spasowane. Koszt tłumika jak dobrze pamiętam ok 180pln i po założeniu zrobiło się zdecydowanie ciszej a i wibracje przy wspomnianych obrotach całkowicie ustały.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez Blumek » 19 maja 2012, 13:07

Mireq napisał(a):Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego

Dziwna opinia bo ja mam
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez radzi89 » 19 maja 2012, 14:27

Blumek napisał(a):
Mireq napisał(a):Ponieważ w mazdach chyba na całą europę nie ma tłumika końcowego

Dziwna opinia bo ja mam


Chyba każdy ma :| Auto bez tłumika nie dostałoby homologacji drogowej ;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez hoohoos » 25 sty 2013, 20:20

Witam,
w podobnym zakresie obrotów w mojej M3 czuć wibrację połączone z drżeniem wyczuwalnym gdzieś jakby pod kokpitem, podszybiem (bliżej nieokreślone). Dzieje się to na postoju przy wkręcaniu na obroty oraz podczas jazdy, nieważne czy jest sprzęgło wciśnięte czy nie. Gdzie szukać przyczyny? Osłony wydechu były sprawdzane i są ok. A najlepsze jest to że czasami to słychać a czasami nie :/

Analizując problem zastanawiam się czy nie może tu być winny katalizator? Auto mam na LPG może to on powodować takie drgania... Czy można wywalić wnętrzności kata, czy komputer będzie pokazywał błędy, czy jest sonda za katalizatorem w silniki 1.6 benz.?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:30
Posty: 17
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 3 1.6 16V

Postprzez yezior » 8 kwi 2013, 20:48

Odświeżę,
Blumek, jesteś jeszcze na tym forum? Mam nadzieję, że tak.

Dzisiaj po raz pierwszy zauważyłem, że przy 2250 obr/min trzęsie mi całym autem


Po wymianie paska, pompy i napinacza mam to samo. Może źle wiążę, ale niestety tak jest.
Pytanie moje czy pogodziłeś się z drganiami, czy może cosik wykryłeś/naprawiłeś.

Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma. :(


Robert Pi, Ty dla mnie jak wyrocznia w sprawach M3. Czy na pewno jest to sprawa
ten typ tak ma
?

A może czytający ten wątek coś podpowiedzą, potwierdzą, zaprzeczą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez matko » 9 kwi 2013, 20:52

Wg. mnie, a ma takie same objawy, jest to wada konstrukcyjna Mazdy. Każdy to ma, miał lub będzie miał.
Po analizie moim zdaniem problem leży po stronie układu wydechowego. Zauważyłem, że w lato kiedy samochód jest nagrzany a wydech też, "wibracje" są mnie uciążliwe. Podobnie po solidnym nagrzaniu samochodu podczas dłuższej trasy.
Natomiast w zimę na krótkich odcinkach kiedy samochód (wydech) jest zimny, hałas jest zdecydowanie większy.
W tamtym roku zmieniałem wydech (całość) na nowy i sytuacja nie uległa poprawie.
Podjąłem więc decyzję, że będę dodawał dodatkowy tłumik końcowy od Focus-a jak to opisał jeden z Userów na tym forum. Operacja za 150 zł więc można podjąć próbę.
Podejrzewam, że może to rozwiązać problem bo jak byłem na Dalekim Wschodzie gdzie Mazdy 3 są dość popularne to mogłem doświadczyć osobiście zupełnie innej głośności silników. Po prostu ich nie słychać! Porównując do naszych głośnych "pierdziawek" różnica kosmiczna.
Jest wielce prawdopodobne, że montowane tam samochody są wyposażone w zdecydowanie wydajniejszy układ wydechowy! Stawiam właśnie na dodatkowy tłumik końcowy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 21:45
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1,6 Benzynka
2004 Active

Postprzez yezior » 9 kwi 2013, 21:58

Zauważyłem, że w lato kiedy samochód jest nagrzany a wydech też, "wibracje" są mnie uciążliwe. Podobnie po solidnym nagrzaniu samochodu podczas dłuższej trasy.


Witaj matko :) ,
dzisiaj utknąłem w wiosennym błocie i rzeczywiście gdy silnik się 'zmęczył', wibracje były zdecydowanie mniejsze (nawet wiatrak się uruchomił, którego wcześniej posądzałem o nadmierne lenistwo). Niestety wszystko wróciło do normy po krótszym postoju.

jak byłem na Dalekim Wschodzie gdzie Mazdy 3 są dość popularne to mogłem doświadczyć osobiście zupełnie innej głośności silników.


i nie tylko <spoko>

Jest wielce prawdopodobne, że montowane tam samochody są wyposażone w zdecydowanie wydajniejszy układ wydechowy!


dam głowę, że nie tylko wydech mają zacniejszy. Dzięki Ci matko za ukojenie mojego niepokoju <piwo>
i życzę Ci jak najmniejszych problemów z używaniem swojego autka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Nuno » 10 kwi 2013, 18:28

Blumek, sprawdziłem w swojej zachowanie na biegu jałowym i też mam wibracje na 2250 i tylko przy tej prędkości obrotowej.
Obawiam się, zę ten typ tak ma. :(


Robert Pi, Ty dla mnie jak wyrocznia w sprawach M3. Czy na pewno jest to sprawa
ten typ tak ma
?

A może czytający ten wątek coś podpowiedzą, potwierdzą, zaprzeczą...


"Ten typ tak ma..." i coś w tym musi być, skoro w innych jednostkach benzynowych jest podobny objaw.
U mnie mimo, że mam silnik 2.0 trochę innej konstrukcji niż 1,6 , to auto również wpada w delikatne drgania we wspomnianym zakresie obrotów. Jest to najbardziej odczuwalne na kierownicy i zanika w miarę podnoszenia się obrotów. Najwyraźniej jest coś wspólnego w zawieszeniu silnika, albo w konstrukcji wydechu co powoduje wspomniane wibracje w wersjach benzynowych.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323