Dziwne zachowanie silnika – nie odpala

Postprzez Tomasz90 » 14 sie 2011, 22:33

Witam. Posiadam mazdę 3 Bk z końca 2006 roku, przebieg 52000 i po raz pierwszy coś niepokojącego się stało. Jakiś miesiąc temu odpaliłem samochód z 3 razy w przeciągu godziny, bo pokonywałem małe odcinki trasy i kiedy chciałem odpalić ją za 4 razem to samochód nie reagował. Po przekręceniu kluczyka normalnie radio mnie powitało, zaczeło sobie grać, lusterka i szyby można było opuszczać a gdy chciałem zapalić to wszystko gasło i nawet samochód nie próbował "zagadać". Porobiłem tak 3 razy, wyszedłem z samochodu i jak wróciłem to odpalił samochód i nie było już problemu, aż do czasu. Z 3 dni temu pojechałem samochodem do sklepu załatwić pewną sprawę, wsiadam i znów to samo. Cała elektryka działa, ale samochód w ogóle nie chciał reagować. Dopiero po jakiś 3 godzinach jak do niego wróciłem normalnie zapalił i narazie jeździ. Byłem u mechanika i komputer nic niby nie wykazał, że jest coś źle, no ale jednak takie zachowanie nie jest całkowicie normalne. Może to chodzi o akumulator? Nie mam już pomysłu. Na moim akumulatorze pisze 70 Ah 510 A (EN). Nie wiem czy takie akumulatory były fabrycznie montowane, czy ktoś sobie zmienił. Byłbym wdzięczny za jakieś rady i sugestie
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez Tolek » 14 sie 2011, 22:48

Akumulator chyba troszkę za duży. Takie objawy mogą sugerować wykończone szczotki w rozruszniku.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez radzi89 » 15 sie 2011, 00:12

Jaki masz silnik? Moze styki awrto przeczyscic? Jesli benzynka to aku jest zbyt duzy przez co moze byc niedoladowany...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Tomasz90 » 15 sie 2011, 08:43

Tak. Posiadam benzyniaka 1,6. Tylko jak w zimę jeździłem dość krótkie odcinki raz czy 2 razy na tydzień ok. 12 km w jedną stronę to też raczej takie małe odległości, żeby mógł naładować się dobrze akumulator, a nie miałem żadnych problemów wtedy z odpaleniem czy z taką przypadłością jaką napisałem. Może ktoś miał podobnie i da jeszcze jakiś pomysł czego to jest wina. A jaki akumulator powinien być normalnie w maździe takiej jak moja?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez cbr » 15 sie 2011, 10:03

instrukcja obslugi napisał(a):Silnik ZJ, Z6 i LF – 12V-40AH/5HR, 12V-52AH/5HR
Silnik Diesla – 12V-55AH/5HR

Możliwe właśnie, że przez za dużą moc akumulatora wykończyłeś jak pisał Tolek. Ale najlepiej wymień wpierw na mniejszy i wtedy czy będą objawy dalej.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Tomasz90 » 19 sie 2011, 15:45

Dzięki za podpowiedź ;) przed zimą wymienię akumulator i zobaczę czy będą podobne objawy.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez maciej1710 » 29 sie 2011, 20:18

Tolek napisał(a):Takie objawy mogą sugerować wykończone szczotki w rozruszniku.


Objawy identyczne jak u mnie w poprzednim samochodzie. Szczotki były tak małe że jedna z nich się gdzieś już chaczył i podwieszała. Po wymianie szczotek jak ręką odjął....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 00:24
Posty: 34
Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007

Postprzez plast » 27 lis 2011, 20:39

Witam.
Dawno mnie tu nie było bo też nic się nie działo z magdą. Niestety do czasu. Podpinam się pod ten wątek bo sam już nie wiem gdzie to napisać. Otóż problem dotyczy odpalenia. Po tygodniu stania w garażu auto zapaliło na około 3 sekundy po czym zgasło i do tej pory uruchomić się nie da. Nowy akumulator wczoraj kupiony. Kręci normalnie ale nic więcej. Żadnych objawów wcześniej nie było palił na dotyk,nie kopcił żadnych spadków mocy etc. Zauważyłem że przy wtryskach jest mokro od ropy przy wszystkich. Podkładki wymieniałem jakieś pól roku temu. Nie mam pomysłu co to może być czy pompa paliwa czy też zawór SPV. Jeżeli ktoś miał podobny problem to prosiłbym o opinię. Pozdrawiam i dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez akostarek » 27 lis 2011, 21:21

Identyczny problem był niedawno na forum => viewtopic.php?f=91&t=127815
Niestety nie wiemy jak dalej się sprawa potoczyła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plast » 27 lis 2011, 21:41

Dzięki przeczytałem cały wątek ale niestety jak napisałeś nie wiemy co dalej. Jutro nie pozostaje mi nic innego, tylko muszę ją zaholować do Mysłowic do Mazwagtechu i mam nadzieję,że Pan Mariusz coś poradzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

PostTen post został usunięty przez Magdalena 11 gru 2011, 13:04.

Postprzez marcin255 » 11 gru 2011, 00:40

Po 1 to chyba 14V co jest wartością prawidłowa a nie A
po 2 to dział Mazdy 3
Ostatnio edytowano 11 gru 2011, 00:43 przez marcin255, łącznie edytowano 1 raz
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez koszi1 » 11 gru 2011, 00:43

po 1 – Tak, oczywiście chodzi o 14V :)
po 2- zgadza się
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez marcin255 » 11 gru 2011, 00:44

koszi1 napisał(a):po 2- zgadza się

a pytasz o 6 z rzadkim w 3 silnikiem 2.0 Diesel
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez koszi1 » 11 gru 2011, 00:50

Co nie jest powiedziane, że w M3 taka sytuacja jak u mnie się nie powtórzy.
Temat poruszyłem w dziale dotyczącym M6.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez akostarek » 11 gru 2011, 11:10

Podładuj akumulator (np an kable), będziesz wiedział. Kontrolka immobilizera gaśnie ? Patrząc na wartości napięcia, to raczej coś z rozrusznikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez koszi1 » 12 gru 2011, 22:16

Thx za podpowiedź! i sorki,że ten temat poruszyłem w dziale dotyczącym M3.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez plast » 26 gru 2011, 13:59

Byłem w MazVagTechu i się okazało, że przyczyną jest cofające się paliwo. Pompką mi podpompowali i 2 tygodnie było ok. Teraz znów to samo ciągle zapowietrzony układ. Bez pompki nie da rady odpalić a po odpaleniu jest ok. Chcą mi wstawić zawór zwrotny i podobno ma być po kłopocie. Pytanie jednak mam takie czy winą za ten cały ambaras nie jest przypadkiem jakiś przekaźnik (wyczytałem na fordowskim forum) bo tak naprawdę cała zabawa się zaczęła od padniętego aku. Może ma ktoś z was jakiś pomysł jeszcze gdzie ewentualnie szukać problemu? Nic się wcześniej z autkiem nie działo palił na dotyk i chodził jak złoto do momentu padnięcia aku i w tym samym czasie zapowietrzenia układu paliwowego – może zbieżność zupełnie przypadkowa a może nie. Sam układ żadnych nieszczelności nie wykazuje a filtr paliwa był zmieniany jakieś 5 miesięcy temu. Może ktoś pomoże? Dzięki z góry i Wesołych wszystkim życzę przy okazji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez plast » 27 gru 2011, 16:32

Naprawdę nikt nie ma pomysłu co może być przyczyną? Nie mam już siły do tego pompowania a wydaje się albo ja już jestem przewrażliwiony,że powietrza jest coraz więcej. Przy pompowaniu słuchać w okolicach filtra paliwa taki świst jakby powietrze zasysało ale sprawdziłem złączki nawet je zapaskowałem by mocniej trzymały i nadal słychać. Auto postoi teraz 10 minut i trzeba pompować bo nie ma szans odpalić. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Może jednak ktoś podpowie,pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2010, 16:59
Posty: 38
Skąd: Katowice
Auto: M3 1,6 BK 2006r. diesel

Postprzez Dominooo » 27 gru 2011, 22:55

Jak odkręcisz korek wlewu paliwa to sprawdź czy słychać zassane powietrze. Nie wiem jak w 3, ale w innym aucie miałem zatkane odpowietrzenie baku i objaw był podobny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323