Długie Kręcenie Rozrusznika Mazda3 LF

Postprzez ropsson » 17 maja 2010, 17:24

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum, zakupiłem niedawno Mazdę 3 wersję Top z 2.0 benzyna, otóż zauważyłem że autko czasem trzeba dłużej ,,pokręcić rozrusznikiem,, dzieje się tak przeważnie gdy w baku jest już mało paliwa tj. kilka ,,kreseczek,, przed rezerwą... gdy natomiast jest ponad połowa benzyny w baku problem nie występuje...Czy ktoś już miał podobne doświadczenie w tej dziedzinie? Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez jerrry » 17 maja 2010, 18:39

U mnie też czasami "kręci dłużej"
Nie zwróciłem uwagi czy to zależy od ilości paliwa – obstawiłbym coś innego.
Wydaje mi się że po prostu ten model tak ma.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez aRcek » 17 maja 2010, 19:49

może być słaby aku, mogą być już słabe świece, a dodatkowo jak chcesz odpalać za pierwszym to w pozycji kluczyka ON poczekaj aż pompa paliwa zaciągnie paliwa się wyłączy(słychać taki charakterystyczny dźwięk pompy który nagle się ucina) i dopiero wtedy włącz rozrusznik, powinien wtedy odpalać za pierwszym razem.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez marcin255 » 18 maja 2010, 00:43

Po odpalaniu od 0 ( kluczyk) trochę kręci dłużej ale 2 s w pozycji ON -pompka zaciagnie i pali natychmiast
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ropsson » 18 maja 2010, 10:20

Drogie chłopaki to nie tak... Zawsze i to w każdym moim samochodzie a wcześniej były to same alfy romeo 146, 147, 156 czekałem te parę sekund nim kręciłem do zupełnego odpalenia. Robię tak również od samego początku w Maździe, problem odnotowałem gdy w baku jest niewiele paliwa dochodzi do rezerwy, lecz gdy bak jest pełny lub polowa problemu z ,,kręceniem,, nie było.. czytałem na forum o podobnych przypadkach lecz nikt nie podał jeszcze ostatecznej przyczyny... Moje typy to : może świece zapłonowe mają w końcu już 6 lat i 100.000tys przebiegu, może wina akumlatora lecz był sprawdzany i jest dobry..dalej może kiedyś zassała chrzczonego paliwa i osiadł się jakiś ,,syf,, w baku na filtrze? Lub cewki zapłonowe?? Problem mnie trochę irytuje w Maździe bo długie ,,kręcenie,, może być zabójcze dla rozrusznika... Dodam że problem jest sporadyczny nie występuje za każdym razem przy odpaleniu, ale przynajmniej raz na 4-5 odpaleń. Jeśli ktoś będzie coś wiedział proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam ropsson krk.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez ropsson » 24 maja 2010, 18:26

Ponawiam Temat. Dziś przeczyściłem klemy od akumlatora i wedle wskazówek znajomego elektro-mechanika wymieniłem ,,dotychczasowy,, kluczyk na zapasowy nówke, ponoć przyczyna może leżeć właśnie po stronie zużytego kluczyka a raczej imobilasera. Jeśli to wszystko nie pomoże i problem znów się powtórzy dam znać.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 10:31
Posty: 81
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport

Postprzez sysio1 » 14 cze 2013, 20:01

Witam. podzczepiam sie pod temat. Niedawno zakupilem taka sama wersje mazdy jak zalozyciel tego tematu i tez mam takie same objawy tego odpalania jak wszyscy tutaj pisaliscie. Wczesniej an forach czytalem gdzies ze ten typ tak po prostu juz ma i radzili zeby po przekrecenu kluczyka w pozycje "zapłon" chwilke odczekac. Od kiedy zacząłem tak robić problemu nie ma. Faktycznie chyba pompa musi najpierw zassac paliwko a pozniej dopiero nalezy odpalac. Tak samo ze stanem paliwa w baku. działo sie to tylko w przypadku gdy mialem go mniej niz 1/3. Świece i te inne dzikie weze chyba nic do tego nie maja bo bylyby tez inne objawy ich zuzycia, A tutaj jest tak ze auto normalnie kreci rozrusznikiem, nie szarpie ani nie rpzerywa nic podczas jazdy, silnik pracuje ladnie, cicho i rowno, nic nie kopci itp.
Początkujący
 
Od: 23 sie 2012, 16:19
Posty: 24
Auto: Mazda 3 BK14, 2004r, 2.0 i, 16V (150KM) TOP

Postprzez tomek-waw » 15 cze 2013, 10:30

sysio1 napisał(a):Wczesniej an forach czytalem gdzies ze ten typ tak po prostu juz ma i radzili zeby po przekrecenu kluczyka w pozycje "zapłon" chwilke odczekac.

Ten typ wcale tak nie ma. Być może pompa paliwa nie trzyma. U mnie pali od pierwszego od razu bez czekania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 15 cze 2013, 12:20

tomek-waw napisał(a): U mnie pali od pierwszego od razu bez czekania.


dokładnie szczególnie po czyszczeniu krokowca i przepustnicy

Dopisano sobota, 15 czerwca 2013, 12:20:

tomek-waw napisał(a): U mnie pali od pierwszego od razu bez czekania.


dokładnie szczególnie po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez nowicjusz » 16 cze 2013, 22:19

u mnie też był taki objaw, przeczyściłem przepustnice ( zwykły środek do czyszczenia gaźników ) i pali zawsze bez długiego kręcenia :)
Początkujący
 
Od: 24 gru 2012, 14:58
Posty: 9

Postprzez beny1984 » 18 cze 2013, 00:26

Witam,
Zdaje się, że czysczenie przepustnicy może pomóc w wielu przypadkach. Ja przeciściłem z nagaru (był juz ten temat wałkowany na forum) i rzeczywiście odpala od ręki, z tym że u mnie problem "długiego kręcenia" pojawiał się na rozgrzanym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez Nuno » 19 cze 2013, 06:55

A macie podczas rozruchu, gdy już silnik załapie takie chcarakterystyczne wzdrgnięcie silnikiem i skok wzkazówki obrotomierza powyżej 2 tyś obr.?
Nie wiem czy to normalne, ale u mnie występuję prawie każdorazowo podczas rozruchu. Bez zwzgledu czy odpalam z wciśniętym sprzęgłem, czy bez.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Gigi_ » 25 cze 2013, 10:20

marcin255 napisał(a):
tomek-waw napisał(a): U mnie pali od pierwszego od razu bez czekania.


dokładnie szczególnie po czyszczeniu krokowca i przepustnicy


Wyczyściłem dokładnie dolot i przepustnicę, zamontowałem filterek na odmę, ale nadal rozrusznik czasem długo kręci. W którym miejscu znajduje się krokowiec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Seraf » 25 cze 2013, 10:52

Gigi_ napisał(a):W którym miejscu znajduje się krokowiec?

na przepustnicy
Obrazek
pod numerem 2
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Gigi_ » 25 cze 2013, 12:08

Dzięki Seraf. To w takim razie go pominąłem. Wystarczy go rozkręcić i wyczyścić? Można coś łatwo uszkodzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/3)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez Jacek72 » 29 lis 2015, 23:32

Witam serdecznie. U mnie rano na zimnym pali odrazu. Na rozgrzanym jest różnie czasami musze przytrzymać kluczyk ok 3-4 sekund aby załapał.
Jacek72
 

Postprzez Marcis » 30 lis 2015, 21:46

Jacek72 napisał(a):Witam serdecznie. U mnie rano na zimnym pali odrazu. Na rozgrzanym jest różnie czasami musze przytrzymać kluczyk ok 3-4 sekund aby załapał.


Wyczyść przepustnice. Miałem taki sam objaw. Na zimnym palił dobrze, a na ciepłym różnie, czasem pół obrotu a czasem dłużej. Robiłem to ponad rok temu i od tamtej pory zawsze pali od razu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Ani » 29 wrz 2016, 09:32

Czyściłeś i jest ok?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 10:20
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Top Sport 06r.

Postprzez Marcis » 29 wrz 2016, 20:51

Minęły od tamtego momentu 2 lata i jest ciągle na dotyk bez różnicy czy zima, lato, silnik ciepły zimny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323