Nie spadające obroty silnika w 2.0 benz

Witajcie,
postanowiłem rozpocząć nowy wątek bo po przejrzeniu chyba wszystkich postów nie znalazłem odpowiedniego w moim przypadku. Od 01.03.2013 jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 150km z 2003 roku i zaczęły się moje problemy.
Głównie obecnie ten z którym się borykam to nie spadające obroty silnika podczas jazdy na luzie. Utrzymują się na poziomie 1700 do czasu kiedy nie zatrzymają się koła, wtedy spadają do poziomu 750-800. Piszecie, że tak ma być jednak nie zgadzam się, bo próba hamowania silnikiem zimą nic nie daje bo samochód po prostu jedzie a jazda w korkach to dramat. Mój mechanik poddał się więc pojechałem do serwisu i tam również nic. Czyszczona przepustnica, krokowy, wymienione uszczelki kolektora, świece nowe (oryginał), wymienione uszczelki na wtryskiwaczach, wtryskiwacze sprawdzone są ok, ciśnienie na zaworach idealne, ciśnienie paliwa również, podmieniałem również czujnik położenia przepustnicy jak i przepływomierz bez efektów. Zaczynam już tracić pomysły, może mi coś podpowiecie?
Dodam jeszcze tylko, że komputer pokazywał błąd P2187 i za Waszą radą zmieniłem stację benzynową i jest jak na razie ok. Teraz żadnych błędów.
postanowiłem rozpocząć nowy wątek bo po przejrzeniu chyba wszystkich postów nie znalazłem odpowiedniego w moim przypadku. Od 01.03.2013 jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 150km z 2003 roku i zaczęły się moje problemy.
Głównie obecnie ten z którym się borykam to nie spadające obroty silnika podczas jazdy na luzie. Utrzymują się na poziomie 1700 do czasu kiedy nie zatrzymają się koła, wtedy spadają do poziomu 750-800. Piszecie, że tak ma być jednak nie zgadzam się, bo próba hamowania silnikiem zimą nic nie daje bo samochód po prostu jedzie a jazda w korkach to dramat. Mój mechanik poddał się więc pojechałem do serwisu i tam również nic. Czyszczona przepustnica, krokowy, wymienione uszczelki kolektora, świece nowe (oryginał), wymienione uszczelki na wtryskiwaczach, wtryskiwacze sprawdzone są ok, ciśnienie na zaworach idealne, ciśnienie paliwa również, podmieniałem również czujnik położenia przepustnicy jak i przepływomierz bez efektów. Zaczynam już tracić pomysły, może mi coś podpowiecie?
Dodam jeszcze tylko, że komputer pokazywał błąd P2187 i za Waszą radą zmieniłem stację benzynową i jest jak na razie ok. Teraz żadnych błędów.