Check engine light – błąd P0128
Strona 1 z 1
Witam. Ostatnio zaczął mi się pojawiać błąd P0128 – "Termostat płynu chłodzącego ? wadliwe działanie". Spotkał się ktoś z Was z tym błędem?? Co on może oznaczać??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Prawdopodobnie termostat sie zacina. Wymien go na nowy. Nie bedzie to wielki koszt, a jezdzac z zacietym termostatem mozesz wiele ryzykowac.
Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny
Czy może źle to interpretuje??
A orientuje się ktoś z Was ile taki termostat kosztuje?? I czy do wersji kanadyjskiej jest taki sam jak do europejskiej??

A orientuje się ktoś z Was ile taki termostat kosztuje?? I czy do wersji kanadyjskiej jest taki sam jak do europejskiej??
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
na 99% bedzie taki sam. Co do ksoztow to ciezko mi powiedziec bo w Mazdzie jescze nie wymienialem,
do Jeepa Grand Cherokee kosztowal 50 zl, do Mercedesa S kosztowal 190. Znajac koszty czesci Mazdy bym oscylowal w okolicy 100 zl.
do Jeepa Grand Cherokee kosztowal 50 zl, do Mercedesa S kosztowal 190. Znajac koszty czesci Mazdy bym oscylowal w okolicy 100 zl.
toomas1986 napisał(a):Dzięki za odpowiedzi. Znalazłem, iż P0128 mówi o tym, że temperatura płynu chłodzącego silnik jest poniżej temperatury wymaganej dla pracy termostatu. Wydaje mi się to trochę dziwne... płyn chłodzący za zimny![]()
jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje. Byla juz mowa o tym na forum. Wskaznik temperatury w Mazdzie jest pozbawiony sensu gdyz nie pokazuje prawidlowej wartosci. Przy autach z DPF podczas wypalania filtra temperatura silnika dochodzi nawet do 110 stopni, a wskaznik w aucie dalej pokazuje prawidlowa wartosc....
jak pokazuje wskaźnik temperatury silnika? Jest w połowie jak się nagrzeje czy nie?
Nie zwróciłem uwagi aby coś było nie tak ze wskazywaną temperaturą – więc raczej wskazówka pokazuje dobrze...
w madzie to nie ma znaczenia. Czujnik pokaze inna wartosc niz prawidlowa dopiero wtedy gdy prawie sie przegrzeje.
A za pomocą ELMa mogę odczytać dokładniejsze wskazania temperatury niż na wskaźniku na tablicy rozdzielczej?? Jeśli tak to ile powinna u mnie wynosić prawidłowa temperatura??
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Niestety nie wiem jak mozna ja sprawdzic, to co wam przekazalem dowiedzialem sie w Szczecinskim ASO i niestety nic wiecejnie wiem..
Dobra dzięki. Myślę, że jeśli dalej ten błąd będzie się pojawiać to chyba poprostu wymienię ten termostat...
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Mi przez ELM na postoju z odpalonym silnikiem( około 7 minut) pokazywało 89 Stopni, wskazówka na środku.Ale planuje sprawdzić jeszcze cieplejszych warunkach bo mi się coś wentylator nie włącza, iż potrafię stać w korkach sporo. Wiem że teraz chłodno jest na zewnątrz , ale co się przysłuchuję innym autom to im się wentylatory włączają ( nie tylko te od klimy
)
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Myslle, ze 80-90 stopni to bedzie notmalna atemperatura dla naszych silnikow ale pewnosci zadnej nie mam,....
No ja tez myślę że okolice 90 stopni to optymalna temp pracy dla silnika, Ale i tak muszę sprawdzić dla świętego spokoju kiedy się termostat u mnie otwiera, ogólnie przecież ma to wpływ na spalanie. A teraz większości żonka jeździ i raczej spokojnie.Spalanie widać poniżej. Zastanawia mnie też ten błąd co kolega opisał wyżej, co on konkretnie może oznaczać... czy silnik właśnie nie jest dogrzany przez dłuższy czas (termostat otwarty/zacięty przepuszcza) czy może termostat nie otwiera się po nagrzaniu silnika ( lub tylko częściowo/zacięty). Sam termostat przecie nie ma żadnych czujników, ten błąd wywołują raczej czujniki temperatury.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Postanowiłem przeprowadzić pewne próby...
Po dłuższym czasie gdy silnik był włączony – trochę pododawałem gazu i przeglądałem na komputerze dane czujników.
Pojawiły mi się błędy jak na obrazie poniżej:

Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
Z czasem zwiększała się też wartość na czujniku temperatury zasysanego powietrza (wynosiła ona 78 stopni C).
Co o tym sądzicie??
Po dłuższym czasie gdy silnik był włączony – trochę pododawałem gazu i przeglądałem na komputerze dane czujników.
Pojawiły mi się błędy jak na obrazie poniżej:

Temperatura cieczy chłodzącej silnika w trakcie mojego testu doszła do 104 stopni C.
Z czasem zwiększała się też wartość na czujniku temperatury zasysanego powietrza (wynosiła ona 78 stopni C).
Co o tym sądzicie??
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...
- Od: 8 wrz 2010, 20:28
- Posty: 53
- Skąd: Rumia
- Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.
toomas1986 napisał(a):piątek, 5 listopada 2010, 02:06 -Samochód stał w miejscu w garażu (tył samochodu poza garażem żeby spaliny wyleciały... ). Trochę dodawałem gazu...
przez 5 lat czekał na taką radę
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości