Usunięcie katalizatora

Postprzez marcin255 » 10 mar 2015, 08:37

dużo spawów , dużo zwężek , będzie blokować przepływ spalin , ten tłumik jest przelotowy trochę wyciszy i poprawi dźwięk
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomsil » 11 mar 2015, 00:17

ok, dzięki wielkie za podpowiedź :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2014, 00:37
Posty: 21
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 16V 2004r.

Postprzez Arash » 11 mar 2015, 18:59

Ja polecam tłumik końcowy wraz z rułami + końcówka z stali nierdzewnej niemieckiej firmy FOX. Użytkuje go od listopada 2014 roku. Daje fajny dźwięk basowy już od niskich obrotów. Jak jest rozgrzany to na parkingu fajnie pomrukuje w przedziale obr 500-1200. Przy spokojniej jeździe jest ciszej niż na fabrycznym, a przy dynamiczniejszym przyspieszaniu jest basowy dźwięk. I właśnie o to chodzi :D
Auto jest dynamiczniejsze, robiłem pomiary aplikację torque w przedziale prędkości 80-120 na 3 biegu, przed wymianą było 5,9 po wymianie 5,6. Jest jeszcze jedna różnica przy spokojniej jeździe auto spala do 0,5L/100km mniej, a przy dynamicznej więcej.
Dodam jeszcze że katalizator został na swoim miejscu i nie ma błędów z silnika. A i po wymianie trzeba zrobić reset komputera poprzez odłączenie akumulatora aby dostosować mapy do nowych warunków.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez marcin255 » 11 mar 2015, 21:09

Arash napisał(a):Ja polecam tłumik końcowy wraz z rułami + końcówka z stali nierdzewnej


Arash napisał(a):Auto jest dynamiczniejsze, robiłem pomiary aplikację torque w przedziale prędkości 80-120 na 3 biegu, przed wymianą było 5,9 po wymianie 5,6.

Arash napisał(a):Jest jeszcze jedna różnica przy spokojniej jeździe auto spala do 0,5L/100km mniej, a przy dynamicznej więcej.


czyli ja na całym zrobionym od podstaw mam 80-120 km/h 4 s i auto mi pali 2 l mniej <faja>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Arash » 11 mar 2015, 22:17

marcin255 – ja podaje faktyczne wartosci mierzone tą samą aplikacją na tym samym odcinku kilku krotnie, a nie jakies bajki 4s od 80 do 120km/h chyba z przepasci :) . Kupilem dedykowany wydech do mazdy dla dzwieku basowego nie zbyt halaśliwego, a dlatego niemiecki poniewaz wiem, że oni potrafią to dobrze robic. Z malych silnikow 2 lub 3 litrowych potrafia lepszy dzwięk wydobyć niż amerykańskie v8.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez newuser » 11 mar 2015, 23:13

w usa sam katalizator bez kolektora do mazdy 3 to 80$ firma przyzwoita bo walker, ciezkie to jest?duzo rzezby zeby sam wklad wymienic? i czemu ludzie wycinaja kata zamiast wlozyc np uniwersalnego, bo nie znam tematu? <oczy>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez marcin255 » 11 mar 2015, 23:46

Arash napisał(a):marcin255 – ja podaje faktyczne wartosci mierzone tą samą aplikacją na tym samym odcinku kilku krotnie, a nie jakies bajki 4s od 80 do 120km/h chyba z przepasci :) . Kupilem dedykowany wydech do mazdy dla dzwieku basowego nie zbyt halaśliwego, a dlatego niemiecki poniewaz wiem, że oni potrafią to dobrze robic. Z malych silnikow 2 lub 3 litrowych potrafia lepszy dzwięk wydobyć niż amerykańskie v8.


skoro u Ciebie sam końcowy tyle dał to ile da całość <co?>

Arash napisał(a): Kupilem dedykowany wydech do mazdy


tłumik końcowy to nie wydech , mam cały wydech zrobiony przez profesjonalną firmę od kolektora po końcówkę wydechu i takich rewelacji nie doznałem

Arash napisał(a):pomrukuje w przedziale obr 500-1200.

masz coś nie tak z obrotami LF ma min 650
Arash napisał(a):Dodam jeszcze że katalizator został na swoim miejscu i nie ma błędów z silnika.

a co ma wymiana ostatniego tłumika do kata
Arash napisał(a):A i po wymianie trzeba zrobić reset komputera poprzez odłączenie akumulatora aby dostosować mapy do nowych warunków.

to już jest rewelacja , wymiana końcowego tłumika zmienia mapy ? Czego wtrysku paliwa , przesuwa zapłon ? A i jak samo odpiecie zmieni mapy , do tej pory myślałem ,że trzeba trochę kasy i czasu żeby zmienić mapy a tu niespodzianka ( cały dzień dostrajałem silnik- zmieniałem mapy z chłopakiem który to robi na co dzień ) wiem co piszę a TY ?



newuser napisał(a):wycinaja kata zamiast wlozyc np uniwersalnego, bo nie znam tematu?

kat w LF jest w kolektorze w PL są wymienne wkłady 600 zł , kolektor trzeba wyjąć i albo im wysłać albo samemu wspawać
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Arash » 12 mar 2015, 01:46

marcin255 – jak puszczam sprzęgło bez gazu to normalne że obroty spadają, a później wzrastają, tak jest w większości samochodów, niektóre VAGi zwiększają obroty z automatu, ale nie LF mazdy.
A co do innego pytania, np w 6 cylindrowej bmw 5 przy wymianie wydechu od katalizatora do końcówki trzeba było zmieniać mapy, a w maździe 3 lf nie było takiej konieczności, ponieważ sterownik poradził sobie z nowymi warunkami pracy, osoby znające się na rzeczy aż byli zdziwieni :)
Początkujący
 
Od: 24 gru 2011, 20:55
Posty: 24 (0/2)
Skąd: woj. śląskie
Auto: mazda 3 2.0 LF BK

Postprzez marcin255 » 12 mar 2015, 09:03

Arash napisał(a):A co do innego pytania, np w 6 cylindrowej bmw 5 przy wymianie wydechu od katalizatora do końcówki trzeba było zmieniać mapy

można dostroić

Arash napisał(a):a w maździe 3 lf nie było takiej konieczności, ponieważ sterownik poradził sobie z nowymi warunkami pracy, osoby znające się na rzeczy aż byli zdziwieni

zmieniłeś sam tłumik końcowy to nie wydech z katalizatorem , nic w mapach się nie zmienia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez newuser » 16 kwi 2015, 21:49

Marcin bo znasz temat dosc dobrze widze...czy tak dokladnie wyglada kat do M3? bo ten jest dedykowany do M3 niby, a nie uniwersalny...
Załączniki
20150416_144253.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez marcin255 » 17 kwi 2015, 14:22

kat ten najważniejszy jest w kolektorze wydechowym , tam dopalane sa najgorsze resztki , drugi kat jak rozumiem ten ze zdjęcia jest niepotrzebny po jego wycięciu ( przed wymianą wydechu ) auto spełnia z zapasem euro 4
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez newuser » 17 kwi 2015, 22:00

hej, dzieki, to sie troche pospieszylem z zakupem :D ale jak to sie mowi kto bogatemu zabroni <glupek2> nie znalem tematu i wzialem go bo walker ma teraz rabat 50$ wiec wyszedl za grosze, ale okazuje sie ze niepotrzebnie ;) czyli on do niczego nie jest potrzebny, wiec nie dziwie sie ze nie ma o nim zadnych opinii na necie bo go po prostu nikt nie kupuje, moze jestem pierwszy :D rownie dobrze to moglaby byc sama rura ? :D
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez marcin255 » 17 kwi 2015, 22:40

Może w usa – california i inne stany gdzie normy spalin są bardzo restrykcyjne to ma wzięcie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323